Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem275

Bericht 27 Dec 2015 20:35

Re: Biechttopic

gefeliciteerd, jacobien! ik snap je gevoel wel!

het is geen familie, maar mijn beste vriendin (we kennen elkaar ons hele leven) ging trouwen toen ik 38 zwanger was.
ik heb er nooit bij stil gestaan hier niet bij te kunnen zijn, maar 'helaas' ben ik een week daarvoor bevallen..
ik vind het nog steeds wel jammer dat ik er niet bij heb kunnen zijn (we zijn er alleen heel even geweest toen ze uit het gemeentehuis kwamen), maar uiteindelijk is het niet anders en is het inderdaad belangrijker dat het kindje gezond is..

ik denk dat ze zelf ook hopen er bij te kunnen zijn! met 36 weken is die kans ook alweer een stuk groter :wink:
<<

Anoniem164

Bericht 28 Dec 2015 14:30

Re: Biechttopic

Ik kan het nu ook beter relativeren hoor! Mijn schoonzus zei ook: tuurlijk kom ik, ze hebben bij jullie in de buurt toch ook ziekenhuizen, mocht de bevalling beginnen. Deed me goed! Het komt vast allemaal goed, eerst maar eens een goede 12 weken echo. :yes:
<<

Anoniem275

Bericht 28 Dec 2015 21:36

Re: Biechttopic

ja, komt vast goed! wel logisch dat je even denkt van 'oh jee, hoe gaan we dat doen..'
maar wel leuk, zeg!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Jan 2016 22:26

Re: Biechttopic

Ik voel me al weken zo verdrietig...
Weken terug kwam mijn schoonzus langs midden in de spits terwijl ik 2 kinderen aan het eten geven was en naar bed aan het brengen. Zewou praten, ze was teleurgesteld over het feit dat ik haar niet had gefeliciteerd op haar verjaardag. Klein detail hier in is is dat haar moeder bijna een jaar terug is overleden en de familie een mail kreeg dat zij de verjaardagen van haar en haar man en kinderen niet gingen vieren. Prima, dus niks in de agenda en en ik was oprecht haar verjaardag vergeten. In de familie ap is ze ook niet gefeliciteerd allen in de schoonzussen app om half 8 smorgens wat bij mij spits is.
Ook was ze boos dat ik niet bij haar was geweest nadat haar moeder was overleden. Wat niet word genoemd is dat ik voor hun heb gekookt, een kaartje heb gebracht en in die week 3x voor de deru heb gestaan maar zij er niet waren.
Op de begrafenis heb ik op hun jongste dochter gepast.
Als ik haar tegen kwam in de stad oid vroeg ik hoe het ging en dan kreeg ik als antwoord goed.
Maar zij vond dat ik nog naar haar huis had moeten komen omdat dit geen onderwerpen zijn die je in de stad bespreekt.
Zij en haar man zijn wezen praten en hun hebben echt de meeste oude koeien uit de sloot gehaald, zij vonden het niet leuk dat wij ruim 2 jaar geleden niet persoonlijk zijn langs geweest om te vertellen dat ik zwanger was.
Er zijn nog meer dingen besproken en afgesproken dat we de week er op nog weer zouden praten.
Toen mijn man belde om een afspraak te maken kreeg hij als antwoord dat ze mijn niet meer wouden zien want alles wat ik had gezegd is nep en niet echt.
Dit speelt nu al weken. De man van schoonzus, broervan mijn man is zelfs niet op de verjaardag van mijn man geweest omdat ik er zou zijn terwijl hij geen problemen met mij zou hebben wat hij zelf heeft gezegd.
Ik ben hier zo verdrietig over om het feit dat ik echt echt echt miet weet wat ik nu verkeerd heb gedaan.
Alles waar ze excuus voor wouden heb ik excuus voor aangeboden zelfs voor dingen die ik niet heb gedaan. Mijn schoonvader is bijna jarig en ik kreeg een apje van schoonmoeder dat wij de middag of de avond konden komen en dat wij niet in de ochtend mochten komen.
Ik weet het echt niet en voel me zo machteloos, verdrietig en gefrustreerd
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Jan 2016 22:36

Re: Biechttopic

Mijn nieuwjaar is echt k#t begonnen.

Om 12 uur snachts is tijdens de jaarwisseling brand uitgebroken. Mijn vriend en ik waren samen en hebben uiteindelijk zelf de brand kunnen blussen. We hebben veel schade en zijn allebei erg geschrokken.
Vandaag hoorde ik ook dat mijn vader in het ziekenuis ligt, hij is er slecht aantoe. Er is veel gebeurd vroeger waardoor wij al bijna 10 jaar geen contact hebben. Ik twijfel of ik er naar toe zal gaan, ik ben heel erg bang om nu een telefoontje te krijgen dat hij is overleden.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 04 Jan 2016 06:53

Re: Biechttopic

@laatste biechtje. Ook al Is er lang geen contact geweest het blijft wel je vader. Als je al aangeeft zo bang te zijn voor het telefoontje zou ik gaan! Heel veel sterkte! Wat een naar begin :(

@biechtje erboven dat je schoonouders er in mee gaan vind ik wel erg kwalijk. Heb bijna het idee dat er meer Is voorgevallen, zeker omdat ze allemaal zo heftig reageren en over zulke oude dingen beginnen. Op zich snap ik dat ze het jammer vindt dat je haar niet feliciteert, maar ook logisch dat je daar in de spits geen tijd voor hebt. En als het niet goed gaat Had ze dat ook kunnen melden, maar bijvoorbeeld zeggen zullen we daarvoor een keer afspreken?. Wat vind je man er van? Sterkte en je niet te schuldig voelen hoor! Mes snijdt aan twee kanten
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Jan 2016 07:44

Re: Biechttopic

Laatste biechtje; ik heb afgelopen zomer van dichtbij meegemaakt hoeveel spijt je kunt hebben als je te laat bent. Mijn tante overleed heel plotseling en mijn neef heeft ook ruim 10 jaar geen contact met z'n moeder gehad. Het heeft hem zo veel pijn gedaan dat hij geen contact meer met haar had en afscheid kon nemen (al kon niemand dat, helaas). Van de spijt die hij heeft, heeft hij nog het meeste last van.

Ik zou dus zeker weten naar je vader gaan voor het te laat is. Sterkte in ieder geval!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Jan 2016 10:21

Re: Biechttopic

Rosé, ik zeg ook niet dat ik onschuldig ben maar ik weet serieus niet wat ik verkeerd heb gedaan. Dit willen ze ook niet Zeggen dus ik weet ook niet waar ik excuus voor moet aanbieden of dat ik iets moet veranderen.
Als ze mij nou gewoon zouden zeggen van dit heb je gedaan.... Dan weet ik wat ik er aan kan doen maar ze willen beide niet praten.

Over die verjaardag dat snap ik echt niet. Ze heeft gemaild haar verjaardag niet te vieren/niks mee te doen. ze is door geen van haar zwagers en schoonzussen gefeliciteerd maar van mij neemt ze het heel erg kwalijk.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Jan 2016 10:29

Re: Biechttopic

Ik ben echt door de jaren heen door schade en schande wijs geworden hoe moeilijk je leven kan worden gemaakt door zulke (in mijn ogen) onbenulligheden.
De laatste keer dat ik mijn schoonzus sprak was oud en nieuw 2012-2013 en ze is woedend weg gelopen. Omdat haar dochter niet in onze kinderstoel mocht zitten, terwijl wij onze eigen 1 jarige daar in hadden zitten met het eten.
Ze heeft de jassen van de kapstok gegrist, naar mijn broer gegooid, en weggestormd.
Uiteraard was dit niet het enige hoor, maar wel zo'n spreekwoordelijke druppel. Helaas betekend dat ook dat ik met mijn broer sinds die tijd geen contact heb, wel als hun relatie wat slechter loopt, maar zodra dat weer beter word verdwijnt hij weer van radar.
Echt zo super zonde. Ik zou het laten voor wat het is, eventueel je excuus aanbieden. En het daarbij laten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Jan 2016 10:56

Re: Biechttopic

Excuus aanbieden dat ik haar verjaardag ben vergeten heb ik al gedaan net als haar als nog feliciteren.
Ook heb ik excuus aangeboden om het feit dat ik haar singialen niet goed heb opgevangen waardoor ze vind dat ik geen meeleven heb getoond na dat haar moeder is overleden(hulp bieden en eten brengen, kaartje brengen, oppassen tijden begrafenis en als ik haar zie vragen hoe het gaat is blijkbaar niet genoeg) maar dat is blijkbaar niet wat ze wil horen ofzo.mijn man zegt ook laat ze, ze maken het moeilijk voor zichzelf en ze kunnen dit niet jaren volhouden.
Ik vrees dat ze dit gaan volhouden, mijn schoonzus is een bijzonder persoon. Onze karakters klikken totaal ook niet, dat hoeft ook niet maar ik heb altijd vriendelijk gedaan en met haar omgegaan hoe ik ook met mijn andere schoonzussen omga. Maar dit, het voelt heel machteloos en maakt me ontzettend verdrietig.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jan 2016 09:14

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik op de nieuwjaars receptie veels te veel heb gedronken !!
Ongeveer 5 à 6 wijntjes waar ik niet zo goed tegen kan.

Onderweg naar huis ben ik 2 keer gevallen met de fiets waardoor mijn schoenen kapot zijn wat gelukkig en hopelijk niemand weet maar in de fietsenstalling ben ik ook gevallen en ben zo bang dat iemand dat gezien heeft, hele grote kans van wel.
Ook liep ik best wel zwalkelend.

Op dat feest zelf heb ik geloof ik hard gepraat in de oren van mensen en ook wel rare zat lapperige dingen gezegd en mijn telefoon op de grond laten vallen.

Ik ga serieus niet meer drinken ik voel me zo stom.

Voel me echt heel erg voor lul staan nu en heb de halve nacht niet geslapen omdat ik er zon rot gevoel over heb en me voor lul voel. Ik vind dit echt heel erg weet niet zo goed wat ik met me zelf aan moet nu maar ben lichtelijk in paniek!

Pfff ik vind dit zo erg !
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jan 2016 09:55

Re: Biechttopic

Haha oh Biechtje klote! Ik lach je niet uit hoor, ik heb vroeger ook weleens zoiets meegemaakt op het werk. Nu probeer ik er altijd op te letten. Heb je leuke collega's? Kan een keer gebeuren, niet te streng zijn voor jezelf!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 06 Jan 2016 20:31

Re: Biechttopic

Biechtje, ik moet ook wel een beetje lachen, want als buitenstaander is het heel grappig. Maar ik weet ook dat je wel door de grond kunt gaan als je het zelf meemaakt. (ik heb al een stomdronken voor de neus van mijn ex staan kotsen die er broodnuchter bij stond, toen we het een soort van "weer probeerden" met elkaar Ik schaamde me zo!!)
Maar eigenlijk overkomt het iedereen wel eens en je collega's zullen het waarschijnlijk gewoon wel grappig vinden en er lang niet zo'n big deal van maken als jij dat doet.

Misschien kun je iets noemen in de trant van weinig gegeten/moe/wijn viel niet goed/beetje tipsy. Jezelf een beetje indekken en het wat minder dronken maken dan het eigenlijk was ;)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Jan 2016 10:18

Re: Biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Jan 2016 23:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Jan 2016 10:43

Re: Biechttopic

Wat vreselijk naar om te lezen hoe intens verdrietig en alleen je je voelt Biechtje. Ik heb weinig tips omdat ik (gelukkig) niet bekend ben met deze ziekte. Als ikzelf in jouw schoenen stond zou ik een hond nemen zodat ik wel naar buiten moet. Ook krijg je dan automatisch meer aanspraak, heb je een doel (je moet immers voor iets zorgen) en krijg je ontzettend veel liefde terug. Dan voel je je in ieder geval iets minder eenzaam. Ik snap dat dat nogal een groot iets is maar wellicht kun je iemands hond lenen of iets doen bij het asiel? Sterkte!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Jan 2016 11:57

Re: Biechttopic

Heftig biechtje. Sterkte. Ik heb ook geen ervaringen, maar wil je wel adviseren open kaart met de UWV arts te spelen. Voor zover dat je dit nog niet hebt gedaan. Vertel hem wat je hier ook zegt. Dat je ertegen op ziet bent om weer aan het werk te moeten omdat je bang bent weer helemaal in te storten.
Nogmaals sterkte.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jan 2016 12:15

Re: Biechttopic

+1 voor Luisa. Heel veel sterkte!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem278

Bericht 09 Jan 2016 13:29

Re: Biechttopic

Wat naar Biechtje,

Weet je dat je ook iemand mee mag nemen naar zo'n gesprek? Misschien is er iemand die weet hoe zwaar je het hebt en dat 'zomaar gaan werken' gewoon niet haalbaar is voor je?
Eventueel kun je ook toestemming geven dat de UWV arts contact legt met je psycholoog om het een en ander duidelijker te krijgen.
Verder wil ik je ook echt aanraden samen met je psychologe te onderzoeken of er nog meer voor je mogelijk is. Er zijn afdelingen waar je met jouw problematiek terecht kunt en waar s.uicida.liteit geen contra indicatie is. (gezien je behandelverleden, denk ik aan een KIB unit)

Misschien kun je voor jezelf ook wat veiligheid inbouwen voor de tijd tot het gesprek en de tijd erna?
Heel veel sterkte!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Jan 2016 13:58

Re: Biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Jan 2016 23:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 09 Jan 2016 14:01

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Het is inderdaad heel erg naar. Ik kan wel tegen de muren omhoog vliegen.

Ik weet dat ik in feite iemand mee zou kunnen nemen naar UWV, maar ik héb niemand. Ik ben echt helemaal alleen. Geen vrienden, familie laat het afweten. De enige die ik nog spreek, is mijn psycholoog.
Mijn psycholoog heeft zijn bevindingen doorgegeven aan de UWV-arts. Maar toch ben ik erg bang dat ik niet geloofd word. Aangezien de UWV-arts vorige maand nog zei dat ik altijd goed gefunctioneerd heb. Ik weet niet of een verleden van opnames, crisishulp, een zelfmoordpoging, ambulante- en deeltijdbehandeling "goed functioneren" genoemd wordt... Kennelijk.

Wat behandeling betreft: ik weet oprecht niet wat ik nog zou kunnen proberen.
Tegenwoordig moet je een strikt behandelplan volgen en als je daar niet aan kunt voldoen, word je weggestuurd.
Ik heb Lentis, GGz, PsyQ, de Paaz, een SPV-er van de huisarts en een vrijgevestigd psycholoog al "gehad".
Altijd erg mijn best gedaan, maar ik vraag me af of sommige dingen te genezen zijn.


Er zijn ook vrijwilligers die meegaan met dergelijke gesprekken. Dat zou ik je dan aanraden. Naderhand is dat ook erg handig omdat diegene ook meeluistert en het dus mee kan helpen onthouden bijvoorbeeld.
Heel veel sterkte!
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2016 14:05

Re: Biechttopic

Jeetje biechtje, wat een wanhoop :( Heb je ook contact met collega's? Misschien heb je daar wat aan?
Of zo'n soort maatje? Dat kun je ergens aanvragen geloof ik.

Geef alsjeblieft de moed niet op. Dat zou echt zonde zijn. Er is vast iets wat het leven ook voor jou de moeite waard maakt.
<<

Anoniem278

Bericht 09 Jan 2016 14:09

Re: Biechttopic

En de KIB , Biechtje?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Jan 2016 14:53

Re: Biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Jan 2016 23:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 09 Jan 2016 14:58

Re: Biechttopic

lief biechtje

Dan zou de KIB alsnog wel een optie zijn, maar dat is wel klinisch inderdaad. Ik weet wel eventueel iemand die zo lang op je kat kan passen.
Maar, wat ik je voor dat gesprek kan aanraden is duidelijk maken dat werken voor jou geen optie is nu, omdat je je uiterste best doet enigszins stabiel te blijven en dat je samen met je psychologe druk zoekende bent naar mogelijkheden of een traject waar jij nog iets uit kunt gaan halen voor de toekomst.

Misschien is PIT zorg iets voor je, zodat er ook af en toe iemand bij je thuis komt kijken of het nog wel n beetje loopt, en misschien kun je samen met je psychologe ook eens kijken of er in jouw omgeving projecten zijn voor mensen die binnen de psychiatrie zijn, iets van dagbesteding, al is het maar een uurtje of twee per week, en NIET omdat ik vind dat jij moet werken, in tegendeel, maar omdat zo geïsoleerd zijn als jij nu beschrijft plús een chronische depressie hebben gewoon twee dingen zijn die elkaar extreem versterken.

Als je ooit eens wilt mailen, je kunt me een berichtje sturen via hier.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 09 Jan 2016 15:10

Re: Biechttopic

Ik word heel verdrietig van je post, Biechtje. Als er iets is wat ik/wij voor je kunnen doen, moet je het zeggen.
Ik hoop voor jou dat er toch iets van een goed traject/hulpverlening opgestart kan worden, want er zal toch wel een uitweg moeten zijn voor jouw nare gevoel, behalve zelfmoord?

En maak je geen zorgen om je kat. Ik heb zelf drie katten, wat eigenlijk genoeg is, maar als het jou veel rust geeft om eventueel opnieuw een opname te overwegen, dan is jouw kat hier zeker welkom, zodat het beestje niet naar een asiel hoeft en je hem weer terug kunt krijgen als je weer thuis bent.

Heel veel sterkte, biechtje!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers