Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Televisie kopen

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 25 Aug 2014 21:52

Televisie kopen

Waar letten jullie op als je een televisie koopt?

Mijn vriend en ik hebben inmiddels een model uitgezocht, alleen ik wil naar meer kijken dan alleen naar de goedkoopste verkoper. Ik wil ook kijken naar garantie e.d., voor als het apparaat snel kapot gaat.
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 22:05

Re: Televisie kopen

Man zoekt dat soort dingen helemaal uit. Maar volgens mij kijkt hij alleen naar welke snufjes dat ding heeft, hoeveel poorten ( of hoe je het noemt) en de kwaliteit van het scherm.
<<

Anoniem99

Bericht 25 Aug 2014 22:07

Re: Televisie kopen

In ieder geval niet kopen bij pl.atte tv discounter. Dan krijg je buitenlandse modellen.

Wij letten op het aantal hertz. Hoe hoger die is, hoe beter het beeld. Gelukkig heeft mijn vriend er wel wat verstand van.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Aug 2014 23:45

Re: Televisie kopen

Wij hebben onlangs een nieuwe tv gekocht, en de dingen waar wij met name op gelet hebben waren prijs, grootte (wij wilden absoluut niet zo'n gigantisch ding) en milieuvriendelijkheid/zuinigheid (klasse A, B etc). Daarnaast uiteraard gewoon kleur en uiterlijk etc.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Aug 2014 11:00

Re: Televisie kopen

Wij hebben vooral gekeken naar de beeldkwaliteit en het moest een Smart-tv zijn. En ik vind bij alle poten van TV's lelijk die die vielen af. Samsung heeft in mijn ogen echt afschuwelijk poten van nep chroom. Bah.

Eigenlijk wilde we hem nog een slag groter dan nu (we hebben nu 42 inc/106 cm) maar dan werd hij wel heel duur en we hebben niet zo'n groot huis waardoor we te dicht op de tv zouden zitten. De grootte van de tv en de afstand die je eraf zit is best belangrijk (daar kun je op Google ook wel veel over vinden).

Uiteindelijk hebben we hem online gekocht met een Cashback en kortingscode. Ik heb geen idee hoe lang garantie we hebben eigenlijk. We hebben deze LG, echt liefde haha. (Dat ik dat zeg over een tv hahaha).

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Aug 2014 11:52

Re: Televisie kopen

Mijn vriend vond vorig jaar dat wij een nieuwe tv nodig hadden (ik had de vorige een beetje gesmolten door er kaarsjes onder te zetten.. oeps). Hij heeft toen wat dingetjes uitgezocht en wij zijn uiteindelijk op een Samsung smart-tv uitgekomen. Inderdaad met een lelijke poot Marni, haha! Maar bij ons hangt 'ie aan de muur dus de poot staat ergens in de schuur.
Ik vond het vooral belangrijk dat ik netflix erop kon kijken, maar dan kon sowieso via de playstation, dus ik had verder geen eisen, haha.
Mijn vriend vond het belangrijk dat de beeldkwaliteit heel goed was, dat het een smart-tv was en dat 'ie genoeg HDMI-poorten had. Onze vorige tv had er maar één dus we moesten telkens de kabel wisselen, zo irritant!
Oh en we kunnen ook 3D films kijken, maar dat gebruiken we echt nooit.

Deze hebben wij, een witte :heart:

Afbeelding

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Aug 2014 12:50

Re: Televisie kopen

Wij hebben ook een Samsung, maar juist een totaal andere poot. Dat was bij ons ook nog wel een dingetje, dat de poot 'mooi' moest zijn en dat de tv zwart moest zijn. Maar de andere aspecten vonden wij belangrijker.
Wij hebben zoiets (geen idee welke we precies hebben maar deze lijkt er op):

Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Aug 2014 14:03

Re: Televisie kopen

Qua garantie werkt het zo dat je bij de producent van de tv garantie hebt. Dus als je een Samsung tv koopt gaat je garantie altijd naar de Samsung fabriek. Dit maakt dus niet uit waar je je tv koopt. Als je een tv koopt en ze zeggen je meer garantie te kunnen verkopen dan is dat een grote truc, dat is niet waar. Er is een wet die voorschrijft dat een product naar verachting moet functioneren en bij een tv is het de verwachting dat hij minstens 5 jaar werkt (bijvoorbeeld). Dus ook al is de genoemde garantie maar 2 jaar, als hij na die 2 jaar stuk gaat kun je als nog aanspraak maken op garantie regelingen. De wet heet zoiets als conformiteits-eis. Mijn vriend heeft voor een grote, landelijke witgoed/elektronica zaak gewerkt en weet er veel vanaf. Laat je dus alsjeblieft geen extra garantie aansmeren, want dat is echt de grootste onzin.

Over Hertz: meer dan 200Hertz is voor het menselijke oog/brein niet waarneembaar, dus zolang je rond de 200 zit is het goed, maar 500 is dus bijvoorbeeld ook onzin. Mocht je in een winkel of showroom toch verschil denken te zien, dan is het waarschijnlijker dat dit aan andere dingen ligt, zoals de instellingen m.b.t. lichtintensiteit.

Let dus goed op verkooptrucjes, dat je daar niet in trapt, zonde van je geld!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 26 Aug 2014 16:54

Re: Televisie kopen

Wij hebben de LG 47LB650V sinds een maand of 2 en zijn er erg tevreden over. Garantie is vaak standaard en voor langer moet je betalen. Onzin, want dan ga je naar de leverancier. :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 26 Aug 2014 18:16

Re: Televisie kopen

Elliot schreef:Mijn vriend vond vorig jaar dat wij een nieuwe tv nodig hadden (ik had de vorige een beetje gesmolten door er kaarsjes onder te zetten.. oeps). Hij heeft toen wat dingetjes uitgezocht en wij zijn uiteindelijk op een Samsung smart-tv uitgekomen. Inderdaad met een lelijke poot Marni, haha! Maar bij ons hangt 'ie aan de muur dus de poot staat ergens in de schuur.
Ik vond het vooral belangrijk dat ik netflix erop kon kijken, maar dan kon sowieso via de playstation, dus ik had verder geen eisen, haha.
Mijn vriend vond het belangrijk dat de beeldkwaliteit heel goed was, dat het een smart-tv was en dat 'ie genoeg HDMI-poorten had. Onze vorige tv had er maar één dus we moesten telkens de kabel wisselen, zo irritant!
Oh en we kunnen ook 3D films kijken, maar dat gebruiken we echt nooit.

Deze hebben wij, een witte :heart:

Afbeelding


Wij hebben deze ook, wilde ook persé een witte :angel: We zijn er erg tevreden over! We hebben hem gekocht bij plasmadiscounter.nl, maar hebben hem opgehaald in Naarden.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 26 Aug 2014 19:44

Re: Televisie kopen

girli schreef:Waar letten jullie op als je een televisie koopt?

Mijn vriend en ik hebben inmiddels een model uitgezocht, alleen ik wil naar meer kijken dan alleen naar de goedkoopste verkoper. Ik wil ook kijken naar garantie e.d., voor als het apparaat snel kapot gaat.


Ik zou dus niet naar de goedkoopste verkoper gaan. Betaal liever iets meer in een speciaalzaak met veel betere service dan bij de mediamarkt ofzo. Ik ken net teveel verhalen dat de tv kapot ging en de reparatie vervolgens weken duurde zonder leentv ofzo in de tussentijd. Wil je wel dergelijke service moet je weer extra betalen. Ik kijk dus ook naar dat soort dingen.
Die van het plaatje van Marni wouden wij enkele maanden geleden kopen, maar uiteindelijk niks gekocht. Binnenkort maar weer eens kijken.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Aug 2014 01:20

Re: Televisie kopen

Wij hebben vooral gekeken naar de grote (we wilden groter dan wat we hadden en hebben nu 106 cm). Ook de kwaliteit van het beeld en de prijs vonden wij belangrijk. Hiervoor hadden wij altijd LG en nu hebben we een Samsung in de aanbieding gekocht.
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 05 Sep 2014 15:18

Re: Televisie kopen

Green_Pepper schreef:Qua garantie werkt het zo dat je bij de producent van de tv garantie hebt. Dus als je een Samsung tv koopt gaat je garantie altijd naar de Samsung fabriek. Dit maakt dus niet uit waar je je tv koopt. Als je een tv koopt en ze zeggen je meer garantie te kunnen verkopen dan is dat een grote truc, dat is niet waar. Er is een wet die voorschrijft dat een product naar verachting moet functioneren en bij een tv is het de verwachting dat hij minstens 5 jaar werkt (bijvoorbeeld). Dus ook al is de genoemde garantie maar 2 jaar, als hij na die 2 jaar stuk gaat kun je als nog aanspraak maken op garantie regelingen. De wet heet zoiets als conformiteits-eis. Mijn vriend heeft voor een grote, landelijke witgoed/elektronica zaak gewerkt en weet er veel vanaf. Laat je dus alsjeblieft geen extra garantie aansmeren, want dat is echt de grootste onzin.

Over Hertz: meer dan 200Hertz is voor het menselijke oog/brein niet waarneembaar, dus zolang je rond de 200 zit is het goed, maar 500 is dus bijvoorbeeld ook onzin. Mocht je in een winkel of showroom toch verschil denken te zien, dan is het waarschijnlijker dat dit aan andere dingen ligt, zoals de instellingen m.b.t. lichtintensiteit.

Let dus goed op verkooptrucjes, dat je daar niet in trapt, zonde van je geld!
Bedankt voor de tips! Vooral het gedeelte over de garantie wist ik niet. Weet je dan ook hoe zit met wat Luisa zegt over betere service bij een speciaalzaak in vergelijking met mediamarkt bijv. ?

We hebben nu deze op het oog: http://www.bol.com/nl/p/samsung-ue32h55 ... 026544365/
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 03 Jan 2016 23:04

Re: Televisie kopen

Nou, duidelijk dat wij snelle beslissers zijn haha.

We zijn nog steeds op zoek naar een nieuwe televisie en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik weet niet wat alles betekent en waar ik op moet letten. Ook weet ik niet wat we echt nodig hebben en wat maar verkooptrucjes zijn.

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?

Ik zie bijv, HD ready en full HD, televisies met/zonder WiFi, smart tv's etc.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2016 23:07

Re: Televisie kopen

Mijn man heeft laatst vanalles uitgezocht mbv de consumentengids.
Samsung tv wint sowieso op alles. En een van 649 was beste koop.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 03 Jan 2016 23:21

Re: Televisie kopen

We gaan inderdaad voor een Samsung, we gaan nu waarschijnlijk voor een simpele tv. Wij zijn niet van de gadgets en het nieuwste van het nieuwste. We willen gewoon tv kunnen kijken.
<<

Anoniem170

Bericht 03 Jan 2016 23:33

Re: Televisie kopen

ik heb een smart tv, erg tevreden mee :)

En verder wil ik absoluut niks van Samsung, maar dat is misschien persoonlijk ;)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jan 2016 15:04

Re: Televisie kopen

Je hebt ook nog ultra HD. Dat gaat er aan komen zeggen ze, maar er worden nog geen programma's/zenders met die kwaliteit uitgezonden. Het duizelde mij een paar maanden geleden ook omtrent tv's. Uiteindelijk een Samsung 48 inch ultra HD gekocht. Rond de 1.000 euro kost die (was mijn budget ook).
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 08 Jan 2016 11:56

Re: Televisie kopen

Uiteindelijk maar voor full HD gekozen. Nu nog even alles werkend krijgen en dan is het goed.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna

cron