Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolkeuzes

<<

Anoniem 146

Bericht 07 Jan 2016 12:47

Schoolkeuzes

Ik deze 'gevallen' liggen gevoel en verstand niet altijd op één lijn. Ik vind dit zo'n lastige keuze.

Onze zoon is net drie geworden en we gaan nu kijken naar welke school hij straks zal gaan.

In onze wijk liggen twee basisscholen.
Een brede school - Eenbes onderwijs
Een kleinschaligere school. Ook Eenbes onderwijs.

Op een afstand van 3km ligt een basisschool Daltononderwijs/ Jenaplan.
Gevoelsmatig kies ik voor Jenaplan onderwijs. Maar eigenlijk weet ik niet of dat bij onze zoon past.

In hoeverre hebben jullie bijv de afstand meegenomen in jullie keuze? Welke wensen hadden jullie?
Wat is belangrijk om naar te kijken?
Waarom hebben jullie juist díe keuze gemaakt?

Uiteraard gaan we overal kennismaken. Maar ik wil er graag goed voorbereid instappen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Jan 2016 12:59

Re: Schoolkeuzes

Wij zijn op verschillende scholen gaan kijken en hebben toen gekeken waar we het beste gevoel bij hadden en of die school bij onze zoon zou passen. De school waar we op uitgekomen zijn (Montessori) is niet de school die het dichtste bij is. Er zitten een paar scholen een stuk dichterbij maar dit vonden we wel echt de leukste/beste school waar we geweest zijn. Ze blijven wel altijd allemaal op school over, anders weet ik niet of ik voor deze school gekozen had want dan wordt het wel heel veel heen en weer fietsen.
2010 2012
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Jan 2016 13:12

Re: Schoolkeuzes

Ik wilde een school op loopafstand. In ons oude huis was dat er 1 en daarvoor gekozen, ook vanaf 10 weken op die school naar de opvang. Toen hij bijna twee was gingen we verhuizen. Hier zit 1 school van dezelfde stichting vlakbij en daarnaast een andere. Ben toen op de school van dezelfde stichting wezen kijken en dat beviel goed en heb niet verder gekeken. Daar gaat hij nu dus ook naar de opvang.

Ik wilde graag een Christelijke school en dat is de school er naast ook niet dus de keuze was snel gemaakt.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 07 Jan 2016 13:26

Re: Schoolkeuzes

Wij hebben gekozen voor een Jenaplan school die op ongeveer 2,5 km van ons huis zit. We rijden langs 3 andere basisscholen om er te komen maar we waren er alle 3 van overtuigd dat dit de beste keuze was. En nog steeds zijn we heel blij met deze keuze. J is een gevoelig meisje met een gebruiksaanwijzing en we hadden vanaf het eerste moment dat we hier binnen stapte het gevoel dat ze hier op haar plekje was en dat er naar haar en naar ons geluisterd zou worden.

We zijn niet eens meer bij andere scholen gaan kijken na de open dag van deze school. Voor ons was het echt meteen duidelijk. Nu moet ik wel zeggen dat 2 vd 3 scholen waar we langs komen bekend zijn voor ons omdat onze neefjes en buurmeisjes op deze scholen zitten. En op basis van hun verhalen vielen die scholen al meteen af.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Jan 2016 13:28

Re: Schoolkeuzes

Hier in de wijk zitten 2 scholen naast elkaar (je zal nu vast wel weten welke 2 scholen;)) en het werd er 1 van die 2, niet verder gekeken. Ik vind de afstand toch wel aangenaam
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jan 2016 14:45

Re: Schoolkeuzes

Wij rijden een stuk of 5 scholen voorbij maar de Jenaplan school gaf ons echt het beste gevoel. Hier in de wijk wilde we sowieso niet. We zijn toen nog bij de school met de beste resultaten geweest maar dat was net een fabriek. Onze jenaplan school is knus en kleinschalig waar ze bepaalde dingen die wij heel belangrijk vinden (zoals een anti pest beleid) hoog in het vaandel hebben.

We hebben onze dochter toen meegenomen en aan haar merkte we ook meteen dat ze daar op haar plek zou zitten.

Het houd wel in dat ik op de fiets ruim 20 minuten onderweg ben. Met de auto ongeveer 8 minuutjes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2016 14:46

Re: Schoolkeuzes

Ik vind drie kilometer niet zoveel, dus ik zou voor die Jenaplanschool gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2016 14:48

Re: Schoolkeuzes

O, het is toch wel wat verder dan ik dacht. Suf van mij, ik dacht dat de school van mijn dochter ook wel op tenminste twee kilometer afstand lag, maar dat is dus niet zo.

Ik weet niet wat Eenbes-onderwijs is, dus ik vind het moeilijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 07 Jan 2016 15:57

Re: Schoolkeuzes

Als het type onderwijs je niet uitmaakt en de drie scholen zijn gevoelsmatig gelijk en geschikt voor je kind kijk dan ook naar de buurtkinderen en hun scholen. Het is voor kinderen fijn als er kindjes uit de buurt naar dezelfde school gaan, wat betreft speelkameraadjes etc. Voor ons is de school voor B. op loopafstand en hadden we bij de andere 2 scholen die ietsje verder liggen geen goed gevoel. Dan is de keuze gemakkelijker.

Ben je al op de scholen wezen kijken? Laat je gevoel en de reactie van je kind een rol spelen in de keuze. Het type onderwijs maakt op zich niet uit, als het bij je past is het ok.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Jan 2016 18:45

Re: Schoolkeuzes

Ik zou absoluut voor de Jenaplanschool gaan, maar mijn mening is hierin natuurlijk gekleurd. Ik vind dat er, over het algemeen, op Jenaplanscholen meer aandacht is voor het hele kind en niet alleen het cognitieve stukje. Oftewel ik vind dat ze er vaardigheden leren die op het regulier onderwijs niet altijd aan bod komen. Maar nogmaals mijn mening is erg gekleurd, ik werk natuurlijk op een Jenaplanschool en zou ook niet kunnen aarden op een '' gewone'' school.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem 146

Bericht 07 Jan 2016 21:19

Re: Schoolkeuzes

Bedankt voor jullie reacties!

Elsa schreef:Hier in de wijk zitten 2 scholen naast elkaar (je zal nu vast wel weten welke 2 scholen;)) en het werd er 1 van die 2, niet verder gekeken. Ik vind de afstand toch wel aangenaam


Ik weet welke twee! Althans, als één daarvan mijn voorkeur heeft. :)

Voor degene die een school hebben gekozen die niet om de hoek ligt, hoe ervaar je het met vriendjes? Speelafspraakjes?
En heb je veel contacten in je eigen buurt?
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 07 Jan 2016 21:28

Re: Schoolkeuzes

Wij wonen tegenover een school, maar hebben toch voor een school wat verder weg gekozen, 2km. Hoe dat gaat bevallen weet ik nog niet, maar ik heb veel meer vertrouwen in deze school, dan in de school waar we tegenover wonen.
februari 2012
november 2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers