Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koolraap

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 14:13

Koolraap

Wie eet er wel eens koolraap en heeft een super lekker recept voor mij?

Gister heb ik dit voor het eerst gegeten, eerst een hels karwei om dat ding in stukken te snijden. Ik heb er frietjes uit de oven met zeezout van gemaakt.
Eigenlijk vond ik het niet zo lekker smaken, de smaak van koolraap viel wat tegen.
Echter heb ik nog een pan vol met in plakjes gesneden koolraap liggen wat vijf minuten gekookt heeft.
Daarnaast nog een hele koolraap in de garage liggen.

Weggooien vind ik zonde en ik wil deze groente niet meteen afschrijven.
Wie heeft er dus een heerlijk recept om je vingers bij af te likken voor mij?

en nu ben ik bijna door mijn onzin topics heen volgens mij
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Jan 2016 14:51

Re: Koolraap

Ik rooster het ook altijd in de oven, samen met knolselderij en winterpeen.
Alleen koolraap eten vind ik niets aan namelijk.
10.04.17
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 16:48

Re: Koolraap

En op hoeveel graden en hoelang rooster je het dan? En echt alleen de grill stand of ook de ovenstand?
Wortelen hebben wij nog wel liggen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Jan 2016 19:32

Re: Koolraap

Ik kook koolraap altijd in bouillon en eet ik met aardappels. Ik vind dat erg lekker.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jan 2016 22:40

Re: Koolraap

Ik heb vanavond een koolraapsoep op. Het recept weet ik niet, maar het smaakte heel goed.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 06 Jan 2016 23:00

Re: Koolraap

Ik maak dat zoals mijn oma dat vroeger ook deed: gaar koken en dan een gebonden melksausje erbij. Oh ja, ik ben een luie huisvrouw, dus ik koop het kant en klaar gesneden :angel:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Jan 2016 13:24

Re: Koolraap

Wolfinschaapskleren schreef:En op hoeveel graden en hoelang rooster je het dan? En echt alleen de grill stand of ook de ovenstand?
Wortelen hebben wij nog wel liggen.


Op 180graden en ongeveer 20/30 minuten (ligt heel erg aan je oven) gewoon op ovenstand!
10.04.17

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers