Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


staatsloterij prijs misgelopen

<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 18:34

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Leaf schreef:Tja, eigen verantwoordelijkheid hoor. Ik krijg ook weleens klanten aan de telefoon waarvan de ergste zelfs gewoon 8 jaar voor een internetverbinding heeft betaald waarvan hij geen gebruik meer maakte. Was nog een bedrijf ook. Ja, daar snap ik dan echt helemaal niks van. Dat zie je toch? Je doet toch de boekhouding? Al zouden wij het willen, wij weten echt niet of een internetverbinding wel of niet gebruikt wordt.
Dus ja, eigen verantwoordelijkheid.

Hahahaha. Die hebben wij ook zo vaak. Mensen die al sinds 2007 een abonnement hebben waar ze jaarlijks voor betalen. En dan krijg je een bericht van 'Ik was de administratie van 2015 aan het doen en nu kom ik erachter dat en dat'. Okay, in 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 en 2008 boeide je dat dus niks en checkte je je rekening ook nooit?

Ik kan me dat zo slecht voorstellen he.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 04 Jan 2016 18:57

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ja ik kan me daar ook niks bij voorstellen....echt bizar gewoon.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem170

Bericht 04 Jan 2016 19:30

Re: staatsloterij prijs misgelopen

haha maar je hebt echt van die mensen die nooit hun rekeningen bekijken.
had ook wel eens mensen aan de lijn (energieleverancier) die dan 1 keer in de zoveel tijd een belrondje deden omdat ze geen idee hadden wat ze nog moesten betalen. Niet uit geldgebrek ofzo hoor, want altijd genoeg geld op hun rekening(moesten printscreen laten zien).
Of dan hadden ze een brief gekregen dat er werd afgesloten, en dan zei ik van, ja eerst gaat dit en dit eraf: huh maar dat heb ik toch niet? Uhh jawel hoor, al zo en zolang!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Jan 2016 20:29

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Roos' schreef:Ik vind het de verantwoordelijkheid van hem om te zorgen voor zn betalingen.
Bij ING als een betaling niet gelukt is krijg je daar bericht van in die speciale inbox, en zie je ook duidelijk dat je een nieuw bericht hebt.
En vind een zorgverzekering een ander verhaal, want als je een maand niet betaalt ben je alsnog verzekerd. Dit betreft geen verzekering :)

Was toch ook tijdje terug dat een man pasgeleden nog zn abonnement had stopgezet en toen de straatprijs in zijn straat viel hij alsnog wilde claimen? :smile:


Ik heb dat niet hoor bij de ING?
<<

Anoniem167

Bericht 04 Jan 2016 20:31

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik heb dat ook niet bij ING hoor...
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Jan 2016 21:15

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik krijg bij ING wel een bericht als ik een nieuwe incasso heb, niet als een incasso is mislukt.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Jan 2016 21:20

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Roos' schreef:En vind een zorgverzekering een ander verhaal, want als je een maand niet betaalt ben je alsnog verzekerd. Dit betreft geen verzekering :)

Was toch ook tijdje terug dat een man pasgeleden nog zn abonnement had stopgezet en toen de straatprijs in zijn straat viel hij alsnog wilde claimen? :smile:
Dat is met alles: ik ben nog steeds verzekerd, ik heb nog steeds een telefoonabonnement als de incasso een keer mislukt, ik heb nog steeds g/w/l als de incasso een keer mislukt. Dat zijn dingen die je uiteraard nodig hebt, maar je kiest wel je eigen abonnement wat doorloopt wanneer een incasso een keer mislukt. Waarom geldt dat dan niet bij dit abonnement?
<<

Anoniem148

Bericht 04 Jan 2016 21:42

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik vind het ook eigen verantwoordelijkheid maar het verbaasde mij gewoon dat hij daarover in beroep wil gaan. Ik dacht al dat het aan mij ligt.

Je krijgt trouwens niet altijd een melding. 2 keer gehad bij de hypotheek. Opeens waren we wanbetalers. Maar hun hadden de datum naar voren gehaald. Dus ipv standaard de 21ste ging het er nu opeens de 17de ervan af. Dat hadden ze gedaan zonder bericht maar ook bij ing geen bericht.
<<

Anoniem170

Bericht 04 Jan 2016 21:56

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Jullie hebben trouwens gelijk, ik ging net even kijken en ik heb automatisch ingesteld dat de huur overgemaakt wordt, maar dat lukte niet en daar kreeg ik bericht van :)

Girli, ik vind dit toch niet echt vergelijkbaar met zaken die je opnoemt, omdat je als zorgverzekering niet zomaar ziekenhuisnota's niet kan vergoeden omdat diegene een dag te laat zijn premie heeft betaald.
Want als die jongen de rechtzaak wint.. Dan kunnen er meer mensen in de straat nog extra loten en geld achteraf gaan claimen? Want daar komt het op neer, achteraf claimen.
Laatst gewijzigd door Anoniem170 op 04 Jan 2016 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jan 2016 21:58

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik vind het heel zuur, postcodeloterij staat in hun recht, maar toch hoop ik voor hem dat de rechtszaak hem iets zal opleveren. 3 jaar lang meespelen met 4 loten. En dan gaat er 1 maand iets mis en ben je de klos. Alles loopt door als ze niet kunnen afschrijven, of het stopt met bericht. Behalve de postcodeloterij. Tijdschriften blijf je die maand ontvangen, telefoonabonnement loopt door, verzekeringen..

Ik ben wel heel benieuwd wat als het andersom was geweest; hadden ze dan in januari alsnog december afgeschreven omdat hij dan zou hebben meegespeeld? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
<<

Anoniem170

Bericht 04 Jan 2016 22:09

Re: staatsloterij prijs misgelopen

En bovendien, bij verzekeringen zoals zorgverzekeringen,telefoonabonnement etc koop je een dienst of product.
Bij een loterij koop je een kans, vind dat iets heel anders.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben.. hoe is dat gegaan bij vorige incasso's toen dat niet meteen lukte? Is dat dan later nog een keer geprobeerd af te schrijven?
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 22:16

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Roos' schreef:En bovendien, bij verzekeringen zoals zorgverzekeringen,telefoonabonnement etc koop je een dienst of product.
Bij een loterij koop je een kans, vind dat iets heel anders.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben.. hoe is dat gegaan bij vorige incasso's toen dat niet meteen lukte? Is dat dan later nog een keer geprobeerd af te schrijven?
Na 4x mislukken heb je dus geen lot gekocht voor die trekking en deel je niet mee in de prijzen. Dan schrijven ze dat later niet meer af.

Na 3 trekkingen mislukte incasso's schrijven ze je uit.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 05 Jan 2016 01:53

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Wen schreef:Ik vind het terecht dat hij die prijs niet ontvangt, het staat duidelijk in het reglement en daarbij is hij zelf verantwoordelijk voor de betalingsverplichting.
Daarnaast vond ik hem ook wel heel erg makkelijk over komen, de postcodeloterij had hem moeten waarschuwen. En van zijn buren had hij wel geld verwacht om de kosten voor zijn rechtszaak te betalen.


Dat lijkt me niet. Ik zou toch echt geen rechtzaak betalen zodat ik mijn gewonnen prijs eventueel met mijn buurman moet delen.
Overigens snap ik de postcodeloterij hier wel in. Het zal hen namelijk een worst wezen of hij zijn prijs krijgt. Ze keren tenslotte 1 bedrag uit wat over de postcode wordt verdeeld. Dus de benadeelden hierin zullen de buurtgenoten die wel een lot hadden zijn. En ja je kan dan als postcodeloterij maar liever 1 boze klant hebben dan een hele buurt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Jan 2016 11:39

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik heb dat ook wel eens bij de PCL. Sterker nog.. ik heb mijn rekening gecheckt, zag dat de incasso mislukt was en heb nog snel handmatig overgemaakt omdat ik anders bang was een prijs mis te lopen :palm:

Maar mijn ervaring is dat ze afschrijven, als dat niet lukt (soms op zelfs 1 cent bij mij), dan wordt het gestorneerd en een paar dagen later weer opnieuw afgeschreven. Maar goed. Zolang je betalingsverplicht blijft, vind ik ook dat je dus recht hebt ergens op. Het is een wederzijdse dienst: je gaat een overeenkomst aan met hun en het is niet zo alsof het een vrijblijvende betaling is. Dus zolang dat contract doorloopt, vind ik dat beide partijen zich aan de afspraak moeten houden en dus ook moet worden uitbetaald.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2016 11:40

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Eens met Caro. Als je achteraf alsnog moet betalen dan heb je dat lot gewoon al gekocht, je betaalt alleen pas achteraf. Of je nu wint of niet. Maar dat lot is dan van jou.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem170

Bericht 05 Jan 2016 13:12

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik ben het er niet mee eens. Het verschil is dat een verzekering te maken heeft met een toekomstige mogelijke gebeurtenis. Bij een loterij is na trekking de gebeurtenis inmiddels altijd een vaststelling.

Als je wanbetalen goedkeurt met de mogelijkheid achteraf alsnog te winnen, dan betaalt niemand toch meer??
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2016 13:24

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Roos' schreef: Als je wanbetalen goedkeurt met de mogelijkheid achteraf alsnog te winnen, dan betaalt niemand toch meer??


Dat is natuurlijk onzin, het is niet zo dat alsnog betalen alleen maar een vrijblijvende optie is en dat je er dus voor kunt kiezen om dat niet te doen zolang er niks op je lot valt. Het is gewoon het een of het ander. Of je moet, als je een betaling mist, hoe dan ook achteraf betalen omdat het een soort van abonnement betreft, maar dan is het lot dat je achteraf betaalt (of er nu een prijs op valt of niet) dan ook wel van jou en als er geld op valt win je dat gewoon; of je speelt gewoon een maand niet mee als je niet betaalt, dan win je niks, maar dan heb je ook niks en dan slaat het ook nergens op dat je toch zou moeten betalen. Het is niet dat je de ene keer geen gemiste betaling hoeft te betalen en de andere keer wel, net hoe het je uitkomt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem148

Bericht 05 Jan 2016 14:19

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Als je achteraf nog moet betalen dan heb je in mijn ogen ook recht op de prijs.
<<

Anoniem170

Bericht 05 Jan 2016 20:32

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik heb de voorwaarden erbij gepakt:

4. De inleg van deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij wordt voorafgaand aan de maand waarin de desbetreffende trekking plaatsvindt, van de door de deelnemer opgegeven bankrekening afgeschreven. Mocht het afschrijven niet lukken dan is de Nationale Postcode Loterij N.V. bevoegd, maar niet verplicht in de maand van trekking nog minimaal één incassopoging te doen plaatsvinden. Als geen afschrijving, om welke reden ook, kon plaatshebben, geldt dat niet geldig kan worden deelgenomen aan de trekking waarvoor die afschrijving benodigd was

Hij heeft gewoon pech.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2016 20:37

Re: staatsloterij prijs misgelopen

De voorwaarden had ik ook al gelezen, maar volgens mij wil dat niet altijd per se zeggen dat hij pech heeft als hij er een zaak van maakt. Volgens mij zijn voorwaarden van een bedrijf niet altijd honderd procent bepalend. Een bedrijf kan bijvoorbeeld ook in de voorwaarden hebben staan dat je een jaar opzegtermijn hebt, maar dat is dan niet bindend omdat dat volgens de wet niet mag. Dus stel dat dit een grijs gebied is, dan zou hij dit toch aan kunnen vechten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem170

Bericht 05 Jan 2016 20:51

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ik denk dat zaken zoals loterijen dit wel echt helemaal uitgezocht en dichtgetimmerd hebben door top advocaten :)
Ik geef hem weinig kans, maar had het ook geprobeerd als ik hem was.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Jan 2016 11:55

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Susan schreef:
Roos' schreef: Als je wanbetalen goedkeurt met de mogelijkheid achteraf alsnog te winnen, dan betaalt niemand toch meer??


Dat is natuurlijk onzin, het is niet zo dat alsnog betalen alleen maar een vrijblijvende optie is en dat je er dus voor kunt kiezen om dat niet te doen zolang er niks op je lot valt. Het is gewoon het een of het ander. Of je moet, als je een betaling mist, hoe dan ook achteraf betalen omdat het een soort van abonnement betreft, maar dan is het lot dat je achteraf betaalt (of er nu een prijs op valt of niet) dan ook wel van jou en als er geld op valt win je dat gewoon; of je speelt gewoon een maand niet mee als je niet betaalt, dan win je niks, maar dan heb je ook niks en dan slaat het ook nergens op dat je toch zou moeten betalen. Het is niet dat je de ene keer geen gemiste betaling hoeft te betalen en de andere keer wel, net hoe het je uitkomt.


Dit dus. Je gaat beiden een contract met elkaar aan. De ene partij betaalt, de andere levert een dient. Totdat het contract is opgezegd, is er dus van beiden een verplichting om je aan de voorwaarden te houden.

Anders is het als je al drie jaar ergens een kraslot koopt, een keer niet en dan een aanklacht indient. Een kraslot is immers een losstaande dienst. Dit vind ik dus niet zon geval.
<<

Anoniem170

Bericht 06 Jan 2016 19:41

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Ja nu zeg je het, een dienst leveren. Bij de loterij koop je een kans en geen dienst en daarom gaat het niet op ;)
Staat ook heel duidelijk op hun site, als ze niet kunnen afschrijven doe je die ronde niet mee en de volgende trekking weer wel :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2016 19:45

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Prima, maar dan moeten ze dus ook niet achteraf het geld voor die maand incasseren. Het is me nog steeds niet duidelijk of ze dat nou doen of niet. Doen ze dat niet, dan vind ik dat ze gelijk hebben, doen ze dat wel, dan is het lot voor die maand dus gewoon gekocht en betaalt de klant alleen achteraf. Dus dan heb je ook recht op wat er uit dat lot voortkomt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Jan 2016 20:04

Re: staatsloterij prijs misgelopen

Het lijkt me niet dat ze dat nog na de trekking doen. Deze grote prijs was een extra trekking, de betaling hiervoor is bij al op 25 november afgeschreven. Er is dus ruim voldoende tijd geweest om het nog een keer te proberen, voor de trekking, wat wellicht dus ook gedaan is.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers