Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bakfiets

<<

Anoniem250

Bericht 04 Jan 2016 23:33

Re: Bakfiets

Dat is een gerustelling Meggy. Dat je en onhandig bent en bang was en je nu zo blij bent met je bakfiets. Dan komt het bij mij vast ook wel goed. Want het lijkt me zo fijn om met mijn kinderen te fietsen. En zonder bakfiets lukt dat denk ik niet. Als ik jullie reacties lees is trapondersteuning toch wel nodig/handig met drie kinderen.

Hebben jullie je bakfiets nieuw of tweedehands gekocht en waarom?
Hoe duur was jouw fiets met trapondersteuning Meggy?

Bedankt voor alle reacties. Fijn om alle ervaringen te lezen. Het is een grote aanschaf en best een investering, dus ik wil een goede keuze maken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 05 Jan 2016 00:31

Re: Bakfiets

Ik heb nu 3,5 jaar een Babboe Big driewieler zonder trapondersteuning. Er zitten zeven versnellingen op dus het fietst niet zwaar, maar je komt er niet heel snel mee vooruit. Maar goed, daar hou ik rekening mee en verder ben ik blij dat ik er zoveel kinderen en/of zooi in kwijt kan en dat het lekker stabiel fietst. Je wordt flink afgezet op de accessoires, maar met een jaarlijkse onderhoudsbeurt ben ik verder heel tevreden over de kwaliteit. We hebben 'm destijds nieuw gekocht.

Wat betreft het vervoer van baby's, het mag geloof ik vanaf drie of vier maanden in een maxicosi of babyschaal, maar ik heb nu met de tweede toch gewacht totdat ie zelf goed kon gaan zitten en toen in de peuterstoel gezet.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 05 Jan 2016 07:10

Re: Bakfiets

Ik heb een Babboe Big driewieler. Alleen gebruik ik hem voor de boodschappen en zit er bijna geen kind in (ik heb ze zelf nog niet). Af en toe fiets ik er met mijn neefje in van 5 en dat is goed te doen. Ik vervoer er van alles in. Heel erg fijn.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem258

Bericht 05 Jan 2016 08:08

Re: Bakfiets

Mijne was 10 maanden oud en gekocht bij een stel met een nog groter gezin, maar ze hebben de fiets maar weinig gebruikt, omdat de vrouw er niet op durfde. Ik heb er 1500 voor betaald incl regenhuif ende originele kussentjes van Babboe.

Waarschijnlijk ga ik mijne dit voorjaar verkopen. Met pijn in mijn hart ;)

Ik heb mijne via marktplaats gevonden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Jan 2016 08:35

Re: Bakfiets

Wij hebben een Cangoo short 2 wieler, wij hebben een korte bakfiets genomen zodat deze in onze berging past en niet altijd buiten hoeft te staan maar er is ook een lang model. Dit is overigens ook een B merk.

Mijn man en ik hebben zowel een bakfiets met 2 als met 3 wielen getest en vonden beide 2 wielen veel fijner. Juist met een bakfiets met 3 wielen kan je omvallen voor mijn gevoel als je de bocht te scherp neemt, terwijl een bakfiets met 2 wielen hetzelfde fietst als een gewone fiets.
We hebben een bakfiets met 3 versnellingen en hij fiets echt heel makkelijk, het kost me niet meer moeite dan op mijn gewone fiets en ook de grachten in Amsterdam zijn geen probleem tot nu toe. De standaard is ook echt geen probleem, dat gaat echt heel makkelijk.

Wij hebben onze zoon voor het eerst mee genomen in de bakfiets toen hij bijna 4 maanden was met een babymee (zit vering in) op de bodem bevestigd en dan in de Maxi-Cosi met verkleiner rond zijn hoofdje. Inmiddels hebben we een peuterschaal op het bankje bevestigd en daar past dan nog 1 kindje naast. We hebben er een pyjama en een huif bijgekregen maar die gebruiken we beiden eigenlijk nooit. De Maxi-Cosi gebruikte we gewoon met de regenhoes van de Maxi-Cosi (ook bij veel wind bijvoorbeeld) en nu gebruiken we een oude voetenzak van de kinderwagen als het koud is in de peuterschaal en hebben we een poncho voor hem in de fietstas zitten.

Ik vind het ideaal, zeker omdat wij geen auto hebben, even boodschappen doen met de bakfiets, even een kerstboom halen enz. Het nadeel van de Maxi-Cosi in de bakfiets vond ik wel dat we die er niet in durfde te laten zitten en je dan altijd met dat ding loopt te sjouwen. Nu met de peuterschaal neem ik gewoon de draagzak mee en stop ik mijn zoontje daar in of in een winkelwagenkarretje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jan 2016 10:32

Re: Bakfiets

Ik gebruik de bakfiets van mijn broer regelmatig. dat is een 3-wieler met trapondersteuning. Met 1 kindje erin kan ik wel fietsen zonder de ondersteuning, maar als ik er 1 peuter en 3 kinderen van 5-7 in heb, dan lukt dat echt niet.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Jan 2016 11:33

Re: Bakfiets

Fijn al die ervaringen.

Even over trapondersteuning, doe je dan zelf nog iets of ben je helemaal niet meer sportief bezig?

Schalen; peuterschalen? Tot welke leeftijd? Omdat de drie kinderen dus in totaal maar anderhalf jaar schelen moeten er dan drie schalen in volgend jaar lente? Past dat. Misschien moet ik even een afbeelding zoeken van een schaal want ik heb er nu een raar idee bij.

Oja die maxi cosi! Snap dat je die er niet in laat zitten, maar eruit halen is ook niet handig.

Meggy welke regio woon je? Misschien kan ik jouw fiets overnemen?
<<

Anoniem258

Bericht 05 Jan 2016 13:35

Re: Bakfiets

Ik had de tweeling met 14 maanden los op de bankjes in de gordel, dus zonder schalen.
Ik woon in Overijssel. Maar ik moet nog even afwachten wat ik doe hoor ;)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Jan 2016 14:11

Re: Bakfiets

Meggy schreef:Mijne was 10 maanden oud en gekocht bij een stel met een nog groter gezin, maar ze hebben de fiets maar weinig gebruikt, omdat de vrouw er niet op durfde. Ik heb er 1500 voor betaald incl regenhuif ende originele kussentjes van Babboe.

Waarschijnlijk ga ik mijne dit voorjaar verkopen. Met pijn in mijn hart
;)

Ik heb mijne via marktplaats gevonden.

Dan mag je mij tzt even een pbtje sturen :angel:
Laatst gewijzigd door Soleil op 05 Jan 2016 15:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Jan 2016 14:31

Re: Bakfiets

Ik had mijn oude mc in de bakfiets en die liet ik gewoon zitten end eed dochter in de draagdoek of ik gooide de Quinny Zapp in de bak of fietstassen en zette daar de mc op.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Jan 2016 16:30

Re: Bakfiets

Ik heb een Babboe Big. Geen elektrische ondersteuning. Het is soms pittig, maar zeker goed te doen!
Ik fiets nu met twee kinderen. Een 3-jarige en een bijna 1-jarige.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Jan 2016 20:19

Re: Bakfiets

Ik had er een tweede tweedehandse maxicosi bij gekocht voor in de bakfiets. Ik zette die dan ook nog met een kettingslot vast. Mijn zoon ging dan in de draagdoek of ik nam de buggy mee in de bakfiets.
<<

Anoniem258

Bericht 06 Jan 2016 13:14

Re: Bakfiets

Over de trapondersteuning, zeker dat je zelf nog wel wat moet doen. Het is gewoon een steuntje in de rug. Je fietst makkelijker de bulten op. En die hebben we hier veel. Ik moet altijd flink klimmen om thuis te komen. Met 4 er in kan ik dat op een bepaald stuk echt niet zonder de ondersteuning. Dan ga ik eerder achteruit dan vooruit. Voor de rechte stukken kan ik prima zonder.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo