Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips gezocht: Vliegtickets

<<

Anoniem 146

Bericht 05 Jan 2016 10:10

Tips gezocht: Vliegtickets

Begin Juli willen we een week naar Spanje. Wie heeft er tips voor me om voordelige tickets te vinden? Wij willen 6-7 dagen weg. Eis: Niet al te ongunstige vliegtijden. (bijv om 6 uur 's ochtends). We vliegen naar Malaga. We zijn met vier volwassenen, twee kinderen (3) en een baby.

-We zitten niet vast aan data, dat maakt het zoeken lastig, vind ik. Wat zijn bijvoorbeeld gunstige dagen om te vliegen?
-Bijkomende kosten zoals bagage? Wat zijn de gemiddelde kosten hiervoor? Deze komen er altijd bij?

Voorheen boekte ik alles bij één organisatie. Ik ben niet bekend met losse tickets.

Welke sites raden jullie aan? Zoektips?

Bedankt!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 05 Jan 2016 10:21

Re: Tips gezocht: Vliegtickets

Ik vind de app van skyscanner fijn. Je kan dan op een gegeven moment op een knop drukken (zeg maar 3staande staafjes van verschillende hoogte) en dan krijg je alle data te zien en zie je welke het gunstigste zijn.
Ryanair heeft ook zoiets als je naar hun tarievenzoeker gaat.
Wat soms ook handig is om te kijken op de website van het vliegveld waar je heen wilt. Dan zie je welke vliegmaatschappijen er heen vliegen en kan je weer op die sites kijken.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Jan 2016 10:27

Re: Tips gezocht: Vliegtickets

Ik zou losse tickets boeken en die zoeken via Skyscanner, omdat je als je een pakketreist boekt toch wel behoorlijke kans hebt op wijzigingen in vluchttijden. Over het algemeen zijn doordeweekse dagen gunstiger om te reizen dan vertrek op bijvoorbeeld vrijdag of zaterdag, maar sommige accommodaties verhuren in het hoogseizoen (en daar zit je wel in begin juli) alleen maar van zaterdag tot zaterdag bijvoorbeeld, dus daar zou je dan wel even naar moeten kijken of dat goed uitkomt. Op Skyscanner kan je ook zoeken voor een gehele maand, dus dan zie je al snel welke data het goedkoopste zijn en veel vliegmaatschappijen bieden op hun websites ook een mogelijkheid om flexibel op datum te zoeken (bijvoorbeeld 3 dagen voor en 3 dagen na zoekdatum of zelfs 7 dagen). Bagage komt tegenwoordig vaak wel als toeslag erbij helaas ja, verschilt een beetje maar denk dat je op zo'n 10 a 15 euro moet rekenen enkele reis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2016 10:29

Re: Tips gezocht: Vliegtickets

Boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Als er dan wat is, is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk en scheelt het je een hoop van kastje naar de muur gestuur.

Ik zou ook niet boeken met goedkopere maatschappijen. Ze zijn prima hoor maar juist zij vliegen vaak op vreemde tijden omdat dat goedkoper is. Maar Transavia heeft bijv wel redelijk tijden af en toe.

Ik zou ook kijken naar het kortingstarief voor kinderen en babies. De twee oudste zullen op een eigen stoel moeten maar de baby kan misschien nog op schoot. Een reiswieg is niet mogelijk op zo'n korte vlucht maar op schoot kan vast prima en is vaak maar 10 procent van de volwassen prijs. Je kunt ook een stoel boeken voor de baby en dan mag de autostoel vaak gratis mee. Een buggy of kinderwagen mag sowieso ook gratis mee. (dit is voor klm, niet perse voor andere luchtvaartmaatschappijen) . In elk geval goed kijken naar de voordelen per maatschappij ten opzichte van kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Jan 2016 15:31

Re: Tips gezocht: Vliegtickets

Dank voor de tips alvast! Ik ga vanavond eens op mijn gemak kijken.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron