Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe verder zonder mijn lieve papa?

<<

anoniem196

Bericht 24 Dec 2015 22:42

Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Vorige week is mijn vader overleden.
( totaal onverwachts een spoed open hart operatie, daarna 10 dagen coma, helaas was zijn hart niet sterk genoeg)

Maar nu?
Ik heb af en toe zo'n verdriet.
Ik ben 34 weken zwanger, had hem nog zo graag zijn klein dochter willen laten zien. Met hem praten, appen, bellen.. alles nog.

Ik stapte vandaag bij mijn moeder binnen, zat achter zijn bureau, het doet zeer.
Dagen in het ziekenhuis en erna wordt je zo geleefd. En nu begint het steeds meer door te dringen dat ik hem nooit meer ga zien. :cry:

Weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Wil een afspraak bij de huisarts maken. Want heb hier echt hulp bij nodig.
Iemand nog tips wat ik kan doen?
<<

Anoniem315

Bericht 24 Dec 2015 22:57

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Inderdaad met je huisarts afspreken of misschien heeft je verloskundige tips?

En verder veel praten!

Dit is niet niks.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 24 Dec 2015 23:01

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Ten eerste nog gecondoleerd en heel veel sterkte!

Toen mijn moeder overleed heb ik contact gezocht met de huisarts en een doorverwijzing gehad voor een psycholoog.
Dit heeft goed geholpen.

Ik moet wel zeggen. Door mijn zwangerschap en de geboorte van de tweeling is mijn leven zo anders geworden. Het klinkt gek , hierdoor werd het (denk ik) iets makkelijker te dragen.
Ik adviseer je alles op je eigen tempo te verwerken. Ga pas weer werken wanneer je ar echt klaar voor bent.
sterkte!!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 24 Dec 2015 23:03

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

ten eerste gecondoleerd! en heel veel sterkte voor nu en later!

Ik weet helaas hoe jij je voelt! 2 jaar geleden is mij hetzelfde overkomen, mijn vader is ook vrij plotseling overleden. in de week van zijn overlijden kregen wij te horen dat het huis officieel van ons was! drie wekn later de sleutel! en net war je zegt, eerste week word je geleefd, alles regelen, allemaal mensen.. en daarna word je met beide voeten op de grond gezet. en kom je tot besef.. maar het echte besef komt later, eeerst voelt alles onwerkelijk!
maar op je vraag hoe verder zonder jou papa, is een lastige ik weet het zelf nog niet eens . probeer er een draai aan te geven. en het er beste van maken, dat zou jou papa ook graag gewild hebben! probeer van je zwangerschap te genieten! hoe lastig het ook is.. en als je verdrietig, boos noem maar op uit het! krop het niet op! en blijf praten
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Dec 2015 23:05

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Oh knutsel, wat naar allemaal. Nog gecondoleerd. Verdriet heb je, kun je niet wegstoppen en ik denk dat de enige manier is om het verdriet toe te laten. Het is nog zo ongrijpbaar, niet vatbaar en je hoeft nog helemaal geen logische dingen te doen of te denken. Zoals Exo aangeeft, praat veel. En probeer ook de kleine geluksmomenten te vinden, een schopje, een knuffel van je oudste. Vertrouw op je eigen gevoel, geef je grenzen aan en zeg het (allemaal) hardop. Schrijf fijne herinneringen op!

Schrijf (ergens anders) ook op wat de afgelopen periode met je heeft gedaan, wat je hebt meegemaakt en wat je hebt gezegd/hoe je afscheid hebt genomen. Ik heb dit bij het overlijden van mijn oom gedaan. Na 5 jaar weer een keer gelezen en ik kon het me niet zo meer herinneren. Ik vond het heel waardevol en liefdevol.

Heel veel sterkte, wat een moeilijke tijd is het zo!
L2014 & H2017
<<

Anoniem281

Bericht 25 Dec 2015 09:20

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Oh wat ontzettend moeilijk.. Blijf praten en geef dingen gewoon aan.

Straks komt 't enge moment waarop de wereld doorgaat, maar jij nog vast zit. Dat gaat voelen als een onmogelijke tijd. Je gaat mensen vervloeken, hoe durven ze door te gaan met werken? Waarom gaan ze gewoon uit eten? Terwijl jij nog rondloopt met pijn en verdriet. Dat is vanuit jou een stukje acceptatie; zij móéten door, jij uiteindelijk ook. Maar je mag 't wel aangeven, dat je nog wilt praten, dat jij nog wel vast zit.

Wees niet bang om hulp te vragen, 't kan een drempel zijn, maar stap er overheen en doe wat goed voelt!

Heel veel sterkte, vooral deze dagen..
Laatst gewijzigd door Anoniem281 op 26 Dec 2015 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 25 Dec 2015 09:38

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Hulp vragen is nooit verkeerd .het is zo kort geleden en ook met kerst en je zwangerschap misschien nog wel heftiger. Neem de tijd en praat erover met wie je wil!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Dec 2015 10:36

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Stop je verdriet niet weg. Het blijft nog heel lang onwerkelijk. Blijf over hem praten met familie en vrienden. Het is erg moeilijk, dat vind ik na 2 en een half jaar nog steeds. Hier is mijn vader ook plotseling overleden. Probeer stapje voor stapje je leven weer op te pakken. Soms zitten er dagen bij dat je je heel goed voelt en daarna komt er weer een moment waarop je je heel slecht voelt. Accepteer dat. Niks is fout wat je doet. Voor iedereen is het anders.

Heel veel sterkte :hug:
10-08-2017 ♥
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 25 Dec 2015 17:21

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Hele dikke knuffel voor jou!
Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte en ik denk dat er veel over praten misschien een goed idee is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2015 20:43

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Dikke knuffel..

Er is helaas geen pasklaar antwoord op. Iedereen doorloopt de stappen van rouw op zijn eigen manier. En er is geen enkele manier daarvan fout of verkeerd.
Het is kut, het is verdrietig, het had niet zo moeten zijn en je hebt alle recht om daar boos over te zijn.

Gezien je zwangerschap denk ik wel dat het belangrijk is dat je tijdig aan de bel trekt, als je denk dat je hulp nodig hebt op welke manier dan ook.

Ik kan me heel erg vinden in de post van Carl.

Sterkte meid
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Dec 2015 12:43

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Wat vreselijk, zonder je lieve vader verder moeten. Je moet er heel veel over praten, als je dat met een professioneel iemand wilt kan je het beste naar de huisarts gaan en hij/zij kan je doorverwijzen. Nogmaals heel veel sterkte en een dikke knuffel :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem253

Bericht 26 Dec 2015 15:12

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst! :hug:
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Dec 2015 15:41

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 26 Dec 2015 16:07

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Gecondoleerd en heel veel sterkte :hug:
<<

Anoniem236

Bericht 26 Dec 2015 18:37

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Gecondoleerd, heel veel sterkte
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Dec 2015 21:11

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Hey knutsel, hoe zijn jullie deze feestdagen doorgekomen? Moet onwijs incompleet, rauw en alles tegelijk voelen, denk ik. Ik hoop dat je iets hebt aan de tips hierboven. Ik moet veel aan je denken!
L2014 & H2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 27 Dec 2015 09:47

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Ik vind het zo erg voor je.
Zelf ben ik 10 jaar geleden mijn vader verloren toen ben ik een keer met een maatschappelijk werker gaan praten.
Dat was voor mij genoeg. Maar dat is voor iedereen anders. Mijn broer is wel bij een psycholoog geweest.
Blijf praten met familie of een hulpverlener. Mijn broer heeft dat niet gedaan in het begin en is toen depressief geraakt op aandringen van mijn moeder is hij toen naar de psycholoog gegaan.

Doe waar jij je goed bij voelt iedereen gaat anders door het rouwproces heen. Niemand kan jou vertellen wat je moet doen en wat het beste is.
Heel erg veel sterkte.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 27 Dec 2015 11:41

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Geen tips, maar wil je wel veel sterkte wensen!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Dec 2015 21:50

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Sterkte!!!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 04 Jan 2016 22:06

Re: Hoe verder zonder mijn lieve papa?

Hoe gaat het nu met je? :hug:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers