Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kippen

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 12 Okt 2015 23:55

Re: Kippen

Leuk dat jullie kippen krijgen Yadira! Voor 3 kippen hoeft het nachthok niet heel groot te zijn volgens mij. Wij hebben er 7 en ons nachthok is ca. 4 m2, er zitten 2 legkistjes in waar ze in principe altijd de eieren in leggen. Af en toe ligt er een verdwaald ei in de ren, maar dat gebeurt haast nooit.

We hebben het nachthok in een overdekte ren staan van ca. 10 m2. Op dagen dat we niet voor het donker thuis zijn, laat ik ze in deze ren (ze kunnen van hieruit dus altijd vrij in en uit het nachthok; de helft slaapt daadwerkelijk in het nachthok, de andere helft slaapt zomer en winter in die ren). Vossen of marters kunnen er dan niet bij, zo kunnen ze altijd veilig naar buiten. Meestal ben ik echter gewoon thuis en kunnen ze de hele dag vrij in de wei rondlopen. Onze omheining is hoog genoeg, dus de vleugels hoeven niet geknipt, maar dat zou ik anders wel aanraden. We laten ze altijd voor het schemerdonker binnen en hebben op die manier nooit last van vossen of andere roofdieren.

Verder hebben wij geen legkippen, wij hebben die van ons juist wel op uiterlijk uitgekozen. We wilden graag grote kippen en kozen voor de Mechelse Koekoek en een grote Brahma. Maar die leggen heel weinig, we hebben in de zomer hooguit 2 eieren per dag en in de winter maximaal 2 per week. Als het heel koud is, hebben we helemaal geen eieren. Je zou met een lampje in het nachthok kunnen werken, zodat ze in de winter door blijven leggen, maar wij laten de natuur gewoon haar gang gaan.

Veel plezier alvast!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 13 Okt 2015 09:05

Re: Kippen

Yadira schreef:Linnie ik heb idd gezien hoe je vleugels moet knippen. Weet niet of ik dat wel durf haha. Ben niet zo'n held :P


Haha ik heb het ook een keer gedaan, terwijl mn man ze vast hield, ging gelukkig goed op zijn aanwijzingen. Als ik niet wist hoe, had ik het ook niet gedurfd hoor. Mn man is z'on beetje opgegroeid met kippen, zn opa en oma hebben al heel lang kippen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 13 Okt 2015 12:30

Re: Kippen

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2015 12:31

Re: Kippen

Cool! Nu wil ik helemaal.

Ziet er goed uit zo BP :D
<<

Anoniem151

Bericht 13 Okt 2015 12:33

Re: Kippen

Zo is het bij ons, het nachthok is ongeveer 1 m2. 'S nachts gaan ze op stok en dan doe ik het nachthok dicht. Zo hebben we wat minder last van de haan 's ochtends
<<

anoniem196

Bericht 13 Okt 2015 20:27

Re: Kippen

Wij hebben 7 kippen en 1 haan, in een groot hok met een ren van 12m3.
Als ik thuis ben mogen ze los lopen en blijven de aan één kant van de tuin. Nu lopen ze veel los omdat ze toch geen eieren leggen. Zomers zitten ze het meeste in de ren omdat anders overal eieren de hele dag in de hete zon op het gras liggen..

De ren is voor 1/4 bestraat, de rest is aarde. Er staat een grote conifeer in waar de helft van de kippen s'nachts in slaapt.
En een paar boomstronken waar de lekker op kunnen zitten.
In de winter maak ik van hout altijd een extra af dakje zodat ze droog kunnen zitten.

Ik het verschillende soorten kippen.
Brahma kippen zijn ook heel gaaf als je de ruimte hebt.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Okt 2015 19:36

Re: Kippen

ikknutsel schreef:Wij hebben 7 kippen en 1 haan, in een groot hok met een ren van 12m3.
Als ik thuis ben mogen ze los lopen en blijven de aan één kant van de tuin. Nu lopen ze veel los omdat ze toch geen eieren leggen. Zomers zitten ze het meeste in de ren omdat anders overal eieren de hele dag in de hete zon op het gras liggen..

De ren is voor 1/4 bestraat, de rest is aarde. Er staat een grote conifeer in waar de helft van de kippen s'nachts in slaapt.
En een paar boomstronken waar de lekker op kunnen zitten.
In de winter maak ik van hout altijd een extra af dakje zodat ze droog kunnen zitten.

Ik het verschillende soorten kippen.
Brahma kippen zijn ook heel gaaf als je de ruimte hebt.


Ja die hebben wij Brahma kippen, die zijn echt mooi, mn man kan de haan en 1 van de kippen zo oppakken. Wij hebben 3 brahma kippen, een brahma haan en 3 barnevelder kippen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 11:43

Re: Kippen

Wij hebben inmiddels al een tijdje 2 kippen en ze leggen vanaf dag 1 beide iedere dag een ei. Eerst een klein eitje en nu gewoon echte eieren. Super leuk!

Ze lopen gewoon los op ons erf. Zo nu en dan hebben ze het in hun bol en dan lopen ze te ver. Dan laat ik ze weer een halve dag in hun hok opgesloten en daarna blijven ze weer mooi in de buurt. Ze zitten ook vaak voor het raam in de vensterbank, dan pikken ze tegen het ruit om te vertellen dat ze nog wel wat voer willen, haha.

En als ik thuiskom, dan komen ze als een idioot aanrennen. Dat ziet er echt zo dom uit :P
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2016 20:53

Re: Kippen

Haha, dat klinkt echt geniaal Yadira!

Die van ons zijn alweer even gestopt met leggen. En Frank, de haan, ben ik af en toe zo zat als hij zoon weer wakker kraait. Maar z'n kop er af hakken vind ik ook weer zo sneu
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers