Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Potje, zindelijkheid; wanneer?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 01 Jan 2016 23:42

Potje, zindelijkheid; wanneer?

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Dochter (17,5 maand) geeft al een tijdje aan wanneer ze een vieze luier heeft, maar gaf plassen en poepen ook regelmatig al vooraf aan. Afgelopen week alvast een potje gekocht, met het idee dat we die dan maar vast hebben en ze er aan kan wennen zodat het niet meer zo eng is als we echt toe zijn aan zindelijkheidstraining. Vandaag staat ze echter bij me, wijzend op haar luier dat ze moet plassen, potje stond vlakbij dus ik vroeg eigenlijk voor de grap of ze daarop wou. Dat wou ze wel en binnen een paar minuutjes was de eerste keer plassen op het potje een feit! Een paar uur later nog een keer, zelf aangeven dat ze moest plassen en weer op het potje gedaan.

Maar; is dit niet een beetje vroeg? Ik ken alleen maar kinderen die op z'n vroegst vanaf 2,5 jaar hiermee bezig waren en lees dat kinderen onder de 2 jaar nog helemaal niet zelf die aandrang kunnen voelen en hun lichaam er dus helemaal nog niet klaar voor is. Maar dochter geeft dus regelmatig wel zelf aan wanneer ze moet plassen. Ik vraag me af of er iets mis is met haar op die momenten, echt wanneer ze het zelf wil en aangeeft, op het potje te zetten?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Jan 2016 23:53

Re: Potje, zindelijkheid; wanneer?

Waarom zou daar iets mis mee zijn? Als ze dat wil, prima toch? Ik zou geen problemen zoeken die er niet zijn.
#teammaple🍁
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 02 Jan 2016 00:04

Re: Potje, zindelijkheid; wanneer?

Prima toch. Mijn dochter gaf het op die leeftijd ook al aan. Ik wilde er toen aan beginnen maar iedereen in omgeving raadde het af omdat ik toen zwanger was en volgens hun een terugval na de bevalling aanzienlijk was. Nu is ze 2 jaar en 3 maanden en niet zindelijk en geeft ze het ook niet meer aan. Heb er zon spijt van dat ik toen heb geluisterd naar de adviezen om me heen.
<<

Anoniem236

Bericht 02 Jan 2016 09:15

Re: Potje, zindelijkheid; wanneer?

Ik zou gewoon doorpakken nu. Zou zonde zijn om er niets mee te doen terwijl ze het zelf goed voelt.

Zelf was ik met 18mnd zindelijk dus het kan zeker wel.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 02 Jan 2016 09:29

Re: Potje, zindelijkheid; wanneer?

Eens met Lotus. Als ze het nu aangeeft meteen doorpakken. Al begin je met in huis zonder luier. Elena was met 2,5 zindelijk, van de ene op de andere dag en de ongelukjes buitenshuis zijn op 1 hand te tellen. Die gaf ook aan geen luier meer om te willen, nou prima laten we hem uit. En ging direct goed.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Jan 2016 09:30

Re: Potje, zindelijkheid; wanneer?

Kan prima hoor, ze geeft het toch zelf aan? Ik zou nu ook doorpakken. Lijkt me heerlijk voodat de baby er is!
L2014 & H2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 04 Jan 2016 18:19

Re: Potje, zindelijkheid; wanneer?

Ja als ze het zelf aangeeft is het toch ook best sneu om haar dan in haar luier te laten plassen? Ik was met 21 maanden ook zindelijk overdag. Mijn dochter wil trouwens niet op het potje maar meteen op de wc met wcbrilverkleiner.
04-2014
10-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers