Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rapley

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 30 Dec 2015 20:35

Rapley

Hoe lang duurde het voordat je kindje ook daadwerkelijk iets binnen kreeg (behalve alleen sabbelen)? En hoe lang duurde het voordat je het echt een hapje kon noemen?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem 146

Bericht 30 Dec 2015 20:57

Re: Rapley

Hier duurde het wel een aantal weken. Ze was er gewoon nog niet zo aan toe.
Toen ze het eenmaal doorhad is ze even 'los' gegaan. Maar nu, met 11 maanden, is haar interesse in eten weer wat minder. Veelal proeft en kauwt ze wel om daarna alles weer vakkundig haar mond uit te werken.

Veel plezier! Het is echt leuk om te zien hoe ze het eten gaan ontdekken.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Dec 2015 21:16

Re: Rapley

Mijn dochter ging pas vanaf 11 maanden echt iets eten. Dat duurde echt heel lang. Zoon was ietsjes sneller, we zijn met bijvoeren begonnen toen hij 8 maanden was, ik denk dat hij na ruim 1 à 1,5 maand echt begon te eten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Dec 2015 22:13

Re: Rapley

De oudste al snel, de jongste ging pas met 13 maanden wat eten.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Dec 2015 22:18

Re: Rapley

Lu. kreeg met 6 maanden zijn eerste vaste voedsel. Broccoli in dit geval. Hij begon er eigenlijk gelijk aan te knabbelen. De uitdaging was meer om het in zijn mond te krijgen. Ik hielp soms door wat in zijn hand te geven.
Eigenlijk kreeg hij vanaf dag 1 dus al best wat binnen en in een paar weken werd dat substantieelben zag ik zijn ontlasting veranderen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 30 Dec 2015 22:45

Re: Rapley

Bedankt voor jullie antwoorden.
Voor degene waarvan het kindje pas laat ging eten. Bleef je wel al die tijd iets voor schotelen? Of probeerde je het eens in te zoveel tijd gewoon weer opnieuw?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem186

Bericht 30 Dec 2015 22:48

Re: Rapley

Ik gaf ze gewoon iedere dag iets. Zo konden ze het wel blijven oefenen. Af en toe een dagje niet als het niet uit kwam, maar overal het algemeen vaker wel dan niet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Dec 2015 23:36

Re: Rapley

Hier gaat het heeeeel langzaam, hij is er niet enthousiast over. T is nu 7,5 maand en we geven sinds 4,5 maand wat. We pureren inmiddels ook wel eens, dat gaat iets makkelijker lijkt wel maar ik blijf liever wel hele eenheden proberen. Hij proeft wel echt alles, zuigt, bijt, hapt. Daar gaat het om :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 31 Dec 2015 05:40

Re: Rapley

Ben je met 4,5 maand al met rapley begonnen? Dat is toch gevaarlijk?
<<

Anoniem151

Bericht 31 Dec 2015 07:23

Re: Rapley

J begon heel enthousiast maar na een paar weken schommelt het erg. Soms krijgt hij alleen een paar maisboogies binnen. Andere dagen 2 boterhammen, 3 stuks fruit en avondeten...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2015 14:21

Re: Rapley

Rapley met mate toen zeg maar :) dus niet helemaal volgens de rapleyregels. Broodkorst, stukjes banaan, dat soort dingen. Maar ook wel wat meer gesneden/geprakt spul. Was niet gevaarlijk, althans ik vond van niet. Hij zat goed in z'n stoel etc!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 31 Dec 2015 14:36

Re: Rapley

Oh wat goed! Ik ben alweer vergeten wanneer m'n kinderen zelf konden zitten. Ik heb ook geen boeken bijgehouden, slechte moeder ben ik haha
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Dec 2015 14:50

Re: Rapley

Bij R wachten we nog steeds op het punt dat hij gaat eten haha. Nee rond het jaar ging het wel beter.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2015 16:40

Re: Rapley

Jans schreef:Oh wat goed! Ik ben alweer vergeten wanneer m'n kinderen zelf konden zitten. Ik heb ook geen boeken bijgehouden, slechte moeder ben ik haha


Hij zat gewoon in zo'n stokke newbornding, daarin kon ie fijn eten! Paar weken later kon ie in de volgende inzet... Ik ben zo neurotisch dat ik dat soort dingen opkrabbel, of er een foto van maak, dus kan het makkelijk terugvinden :thumbup:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem151

Bericht 31 Dec 2015 19:05

Re: Rapley

Zora schreef:
Jans schreef:Oh wat goed! Ik ben alweer vergeten wanneer m'n kinderen zelf konden zitten. Ik heb ook geen boeken bijgehouden, slechte moeder ben ik haha


Hij zat gewoon in zo'n stokke newbornding, daarin kon ie fijn eten! Paar weken later kon ie in de volgende inzet... Ik ben zo neurotisch dat ik dat soort dingen opkrabbel, of er een foto van maak, dus kan het makkelijk terugvinden :thumbup:


'Officieel' is het natuurlijk niet veilig om te rapley'en in de newbornset. Dan zitten ze niet rechtop
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2015 19:11

Re: Rapley

Nee klopt idd. Dan ligt ie meer dan ie zit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Jan 2016 15:12

Re: Rapley

Wij zijn ruim 2 weken geleden begonnen, de eerste 2 weken met alleen groente, inmiddels ook fruit. Omdat mijn man het toch wel heel prettig vindt als er ook wat naar binnen gaat, doen we inmiddels een combinatie van eerst stukjes aanbieden en daarna eventueel nog wat gepureerd/geprakt geven, dus officieel is het geen rapley wat we doen.

Iets afhappen lukt alleen bij zachte dingen als broccoli, bloemkool, banaan of peer oid, anders is het alleen sabbelen. D. is ook wel een beetje makkelijk, ze kan gerust naar het eten blijven kijken en niet aanraken, als we haar dan willen helpen door het in haar handje te doen gaat haar mondje al open zodra wij het oppakken. Soms vindt ze het vooral ook fijn dus als wij het vasthouden. De afgelopen dagen doet ze het best goed, zelf pakken, zelf naar de mond brengen, al is het bij haar meer andersom, ze breng haar mond richting de tafel :smile: . Al ontdekt ze nu ook wel dat haar handen gebruiken soms handig is. Laatst had ze een halve banaan, die had ik rechtop op tafel gezet, zodat ze 'm makkelijk kon pakken. Vervolgens buigt ze naar voren om in haar mond te stoppen, maar 't glibberde iets weg. Toen is ze toch haar handen maar gaan gebruiken.

Wat we vooral merken is dat het kauwen de ene keer beter lukt dan de andere keer. Slikken snapt ze inmiddels wel, maar als het niet goed gekauwd is lukt het niet goed. Ook zien we dat ze het nog wel wennen vindt, de stukjes doorslikken. Het ziet er net uit of ze een rilling over haar rug heeft als ze doorslikt, zo doet ze dan, vaak inclusief gekke bekken. Op een gegeven moment lijkt ze dat gevoel ook zat te zijn, dan wil ze wel nog proeven/afhappen + eventueel kauwen, maar werkt het daarna weer naar buiten.
19 juni 2015
2 februari 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers