Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rode wijn bewaren

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 03 Jan 2016 13:57

Rode wijn bewaren

Hoe lang kan je een dichte fles rode wijn bewaren? Ik heb hier nog wat flessen staan maar het gaat hier niet zo hard en ik ben bang dat ik alles straks weg kan gieten.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jan 2016 14:12

Re: Rode wijn bewaren

Dat hangt heel erg af van de wijn, sommigen kun je je jaren bewaren, andere korter. Maar een gewoon supermarktwijntje moet wel een half jaartje kunnen liggen hoor.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jan 2016 14:16

Re: Rode wijn bewaren

In elk geval als de flessen worden afgesloten met kurk ze liggend bewaren. Dit heeft te maken met de zuurstof die toch door het kurk kan of iets.
Verder kan een supermarkt wijn wel een half jaar liggen. Is het een bewaarwijn dan kan je ze wel een aantal jaren laten liggen. Zorg wel dat we op een stabiele tempratuur liggen, dat is beter voor de wijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2016 14:23

Re: Rode wijn bewaren

Echt goede wijnen kun je wel tien tot tientallen jaren laten liggen. Sommige wijnen worden zelfs beter naarmate ze wat langer liggen. Een supermarkt wijn lijkt me ook prima dat ie één A twee jaar kan laten liggen. Belangrijker is de plek. Een koele droge donkere plek. Het liefst in de kelder ofzo. Rond de 18 graden meen ik, niet veel warmer in elk geval. In geen geval dus een leuk wijnrek in de woonkamer in de zon zetten. Dat doet wijn niet ten goede.

Wij hebben het geluk een echte wijnkelder te hebben maar voorheen hadden we t in een donkere kast staan.
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 03 Jan 2016 14:32

Re: Rode wijn bewaren

Bedankt voor jullie reacties! Het is wijn uit kerstpakketten dus ik denk niet van die hele dure. De flessen staan hier in de kelder maar ik zal ze even neerleggen. Ik denk dat ik mijn vlees er maar in ga stoven of stoofperen ga maken :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2016 14:45

Re: Rode wijn bewaren

Oh ja plat neerleggen is idd beter dan staand! Lekker, geniet ervan wanneer de tijd daar is.
Let's discover the world together.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers