Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vegetarische gerechten

<<

Vivianne

Bericht 02 Jan 2016 14:16

vegetarische gerechten

Wat is jouw favoriete vegetarische gerecht?
<<

Vivianne

Bericht 02 Jan 2016 18:13

Re: vegetarische gerechten

Wij houden wel van een stukje vlees of vis. Maar ik eet ook graag een aantal keer per week vegetarisch. Een aantal favorieten van ons zijn.

Tor­til­la met gei­ten­kaas en ge­gril­de groen­ten.
Cour­get­te­rol­le­tjes met pes­to en moz­za­rel­la.
Taco's met kikkererwten, tomaten, rode ui en kaas.
Salade van Spi­na­zie, knof­look en ro­zij­nen.
Tor­tel­lo­ni met ba­si­li­cum­saus.
Pit­ti­ge ma­ïs­soep met quesa­dil­las.
Oven­scho­tel met ven­kel en zach­te gei­ten­kaas
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jan 2016 18:44

Re: vegetarische gerechten

Laten we er anders meteen recepten bij zetten (of linkjes)! Ik ben op zoek naar recepten zonder vlees en vis, ben van plan om veel minder vlees en en vis te gaan eten dit jaar.

Mijn favo is denk ik die overbekende pasta met spinazie en zongedroogde tomaatjes van amber: http://www.amberalbarda.nl/recepten/spe ... tomaatjes/
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jan 2016 19:16

Re: vegetarische gerechten

Vega pompoenpasta is ook lekker!

Pompoen halveren en pitten eruit halen.
In een ovenschaal leggen met de schil naar boven. De onderkant hoeft niet de bodem te raken. Giet er een bodempje water in en zet minstens een uur in de oven op 180 graden.
Lepel het vruchtvlees eruit.
Kook de pasta
Pers knoflook en snipper een uitje fijn. Bak dat in de pan met wat sambal.
Voeg er de pompoenpuree aan toe. Voeg wat verse peterselie erbij. En doe er een klein bakje crème fraiche bij.
Schep wat pasta op je bord en doe de pompoenpuree er bovenop.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Jan 2016 21:06

Re: vegetarische gerechten

Mijn favoriet is bietenrisotto.
Is heel erg simpel, gewoon risotto maken en je bieten apart koken, of als ze al voorgegaard zijn en in zo'n plasticje zitten, in kleine blokjes snijden en aan het einde bij de risotto mee laten garen. Mjam!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Jan 2016 23:18

Re: vegetarische gerechten

Wij eten heel vaak vegetarisch, maar ik heb eigenlijk niet heel veel recepten. Meestal gooi ik zelf wat bij elkaar, of ik laat gewoon het vlees weg. En ik gebruik ook weleens vleesvervangers.
Vegetarische gerechten die wij graag eten hier:
Spaghetti met tomatensaus met champignons, ui, paprika
Pasta met rode pesto, creme fraiche, ui, paprika en courgette (extra lekker met feta erbij)
Pasta met spinazie, ui, champignons en roomkaas
Quorn stukjes met pesto roomsaus, met rijst en sperzieboontjes
Gevulde paprika met champignons, ui, cashewnoten en een beetje geraspte kaas, met wat rijst
Mexicaanse ovenschotel, nacho's met een mengsel van tomatenblokjes, mais, ui, paprika en evt kidneybonen oid, in de oven met kaas erover
Bovenstaand mengsel ongeveer maar dan in een burrito
Gevulde courgette met feta en wat je verder lekker vindt, met rijst
Courgettesoep
Bami of nasi maak ik ook regelmatig zonder vlees
Of gewoon simpel aardappels, groente en een vleesvervanger
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Jan 2016 23:20

Re: vegetarische gerechten

Oh en zelfgemaakte pizza kan natuurlijk ook heel makkelijk vegetarisch!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers