Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke kinderwagen hebben jullie?

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 18 Mrt 2014 09:08

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Ik heb een Joolz en hij bevalt me super goed! Kan juist wel veel meenemen, maar heb dan ook het boodschappen net erbij.
Bij de nieuwe Joolz zit een grotere bak onderin waar je makkelijker bij kan.
Daar kan je ook een 2e zitje kwijt!
December 2009
juli 2012
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 18 Mrt 2014 09:22

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Sun schreef:Mutsy transit, maar dat is geen aanrader. Hij is niet duur en makkelijk in te klappen tot een best klein formaat, in de kofferbakken van onze auto's moest wel een wiel eraf. De wagen kan twee kanten op wat ik belangrijk vond. Maar de kwaliteit is niet echt over naar huis te schrijven. Voor een kindje prima, maar hij gaat niet nog een ronde mee waarschijnlijk. Ook het tuigje in de wagen is waardeloos.


wij hebben deze ook, is niet heel klein in te klappen maar wel klein genoeg voor onze auto. ik vind hem na het gebruik van 1 kind(zit er nog in) dat hij inderdaad behoorlijk gaat rammelen,Man heeft m pas opnieuw 'afgesteld' en nu is dat weer over, maar viel mij ook een beetje tegen, hebben er toch 500 euro voor betaald. met het tuigje e.d. heb ik geen problemen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Mrt 2014 14:08

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wij hebben een Quinny, weet zo niet meer welk model. Hebben 'm tweedehands gekocht op eBay voor maar 120 euro, inclusief alles eigenlijk. Alleen een maxicosi hadden we al van familie gekregen, maar die kan ook op het onderstel. Ingeklapt past 'ie achterin onze 206. Onze dochter is vrij groot en past nu nog net in de wagenbak. Wij zijn er erg blij mee, rijdt heerlijk licht!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 07 Apr 2014 12:54

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Ik haak even in op dit topic als dat mag Rituals_? Heb je al een definitieve keuze gemaakt?
Wij hebben nl. op dit moment ook de Mutsy Evo op het oog, met de Nomad bekleding.

Ben nu beetje alles op een rijtje aan het zetten qua wat we getest en gezien hebben.
We hebben echt lopen klooien met een aantal wagens wat betreft reiswieg eraf halen en er weer opzetten, en het inklappen van het frame. Wat een ramp zijn sommige wagens zeg...

Onze ervaringen:
-Buggaboo: Weet niet exact meer welke versie, iig die met de rem aan de zijkant de duwstang. Reiswieg gaat echt ideaal erop en eraf. Maar hangt voor ons echt laag (wij zijn beide lang). Dus verder ook het inklappen niet meer getest.

-Joolz Day: Mijn favoriet qua uiterlijk van de wagen, op het kleine mandje eronder na. Maar reiswieg erop en eraf vind ik erg stroef gaan. Soms met het eraf halen moest ik met één hand de wagen tegen houden omdat ik onderstel ook optilde. Inklappen van onderstel, wat een ramp!! Een klant die net langsliep deed het ons voor, maar zei ook al dat hij de wagen thuis geleverd had gekregen toen een half uur bezig was voordat het lukte... Mijn man lukte het uiteindelijk wel, maar mij dus niet. Kreeg een bloeduitstorting op mn linkerhand en een verrekte spier in mn rechteroksel, maar inklappen ho maar. Net een bepaalde techniek dat je ergens heen moet duwen.

-Joolz Geo, ook mooi, maar minder mooie stof dan de Day. Wel veel fijner qua reiswieg afhalen en inklappen. Alleen onderstel nog vrij groot en zwaar.

-Mutsy iGo : Mooie wagen, vond alleen de wieg er wat lastig op te zetten. Je 'schuift' weleens naast. Frame inklappen geen probleem, maar net wat groter dan de Mutsy Evo.

-Mutsy Evo: Je kan bij de Nomad versie ook een frame kiezen met bruin leren afwerking en dat vind ik wel erg mooi. Vind alleen de stof te glimmend. Verder een wagen die goed is qua hoogte voor ons en werkt makkelijk qua reiswieg en inklappen. Ook grote mand onderin. Voor mij alleen de stof dus die ik niet echt mooi vind helaas. Voldoet wel aan alle andere eisen en ook nog eens niet de duurste wagen :D

Voor de Joolz gebruikers, is mijn ervaring met het inklappen van het frame herkenbaar? Of zou het nieuwigheid geweest zijn ofzo.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

ChiQ

Bericht 07 Apr 2014 13:22

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Huh, hahaha Gizmo je denkt veel te moeilijk, de Joolz klapt juist erg makkelijk in. Je hebt aan je duwstang aan de onderkant 2 grijze uitstulpinkjes (niet de hendeltjes om de stang langer/korter te maken) die duw je in en je duwt de stang omlaag nu pak je met 1 arm/oksel het middelste vast en duw je zachtjes en de wagen klapt in. Rete easy!
<<

Anoniem186

Bericht 07 Apr 2014 13:26

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wij hebben de mura 4, maar die zou ik niet nog een keer kiezen. Ik vind dat ze in de wandelwagen veel te erg onderuitgezakt zitten.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Apr 2014 13:31

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Ik haak even op de Mutsy iGo in Gizmo. Wij hebben deze en in het begin schuift het er idd wel eens naast maar dat is vooral in het begin. Nu gebeurt het mij al niet meer. Verder vinden we het een hele fijne wagen. Wij hebben trouwens de Lite versie. Het grootste voordeel daarvan vind ik de bak die bijna niks weegt.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 07 Apr 2014 13:39

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

ChiQ schreef:Huh, hahaha Gizmo je denkt veel te moeilijk, de Joolz klapt juist erg makkelijk in. Je hebt aan je duwstang aan de onderkant 2 grijze uitstulpinkjes (niet de hendeltjes om de stang langer/korter te maken) die duw je in en je duwt de stang omlaag nu pak je met 1 arm/oksel het middelste vast en duw je zachtjes en de wagen klapt in. Rete easy!


Nou, het was niet alleen maar denken he, het ging ook gewoon echt niet ;) Maar ik denk dat ik/we dan toch wat verkeerd gedaan hebben. De stang omlaag duwen ging inderdaad makkelijk, maar die volgende stap niet. Nog maar een keertje naar een winkel en dan een demonstratie vragen ;)

Tsjip schreef:Ik haak even op de Mutsy iGo in Gizmo. Wij hebben deze en in het begin schuift het er idd wel eens naast maar dat is vooral in het begin. Nu gebeurt het mij al niet meer. Verder vinden we het een hele fijne wagen. Wij hebben trouwens de Lite versie. Het grootste voordeel daarvan vind ik de bak die bijna niks weegt.

Dank voor het delen van je ervaring Tsjip! Het zal inderdaad ook wel zo zijn dat je wel kan wennen aan alle wagens qua gebruik :) Heb even gekeken naar het verschil tussen de Lite en Comfort reiswieg. Op de site wordt aangegeven dat de Comfort reiswieg ruimer is, dacht even dat ze bedoelden langer, maar zie dat ze even lang zijn. Dat is mooi!
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 07 Apr 2014 15:00

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wij hadden er 1 van X-Adventure. Prima wagen!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 07 Apr 2014 15:57

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 07 Apr 2014 16:09

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Mirthe schreef:https://www.youtube.com/watch?v=0tdyi4Jn9KI
voor Gizmo

Toevallig zaterdagavond exact dit filmpje gezien, wij kregen de reiswieg er niet zo makkelijk af als de man hier het zitje. En daar weten we zeker van dat het op de goede manier was. Maar kan stroefheid zijn natuurlijk. Die volgende stap lukte dus echt niet... Mijn man lukte het wel, maar ook met moeite. Maar denk dat we op een verkeerde plek duwden ofzo.
Aangezien ik het niet kan uitstaan om zoiets niet te kunnen/snappen, gaan we zeker nog een keer terug naar een winkel en een demonstratie vragen :D
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem162

Bericht 07 Apr 2014 16:11

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Dat leer je uiteindelijk ook. de eerste keren stonden wij ook te prutsen met onze kinderwagen (maxi cosi mura 4) maar daarna is het simpel.

overigens zijn wij daar erg tevreden over maar die stond niet in je lijstje geloof ik.
<<

Anoniem70

Bericht 07 Apr 2014 16:12

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de transit bij mutsy.
Stuk goedkoper en bij hetzelfde dan de mutsy evo. Hij heet alleen anders en de kleur is anders en is een stuk goedkoper 420 euro helemaal compleet.

Hij is ook lekker compact en paste goed in de auto en gewoon mooi. Ze verkopen hem alleen bij de babydump en wordt over 8 weken gratis thuisbezorgt zonder aanbetaling.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 07 Apr 2014 16:22

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Mirthe schreef:Dat leer je uiteindelijk ook. de eerste keren stonden wij ook te prutsen met onze kinderwagen (maxi cosi mura 4) maar daarna is het simpel.

overigens zijn wij daar erg tevreden over maar die stond niet in je lijstje geloof ik.


Dat is waar.
Klopt. Maxi Cosi combi wagen hebben we naar gekeken, weet niet zeker meer welk type. Maar die viel snel af omdat die wielbasis erg breed was. Zware wagen en dus groot met inklappen. Moet wel in mijn kleine autootje passen :)

Rituals_ schreef:Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de transit bij mutsy.
Stuk goedkoper en bij hetzelfde dan de mutsy evo. Hij heet alleen anders en de kleur is anders en is een stuk goedkoper 420 euro helemaal compleet.

Hij is ook lekker compact en paste goed in de auto en gewoon mooi. Ze verkopen hem alleen bij de babydump en wordt over 8 weken gratis thuisbezorgt zonder aanbetaling.


Fijn dat jullie eruit zijn! Ik zie de transit niet meer op de site van Mutsy zelf staan, maar ik heb hem even opgeschreven. We wilden toch de volgende keer weer naar de babydump gaan, meer keuze dan de (zeer grote) Prenatal waar we zaterdag waren.

Luchtbanden/foambanden, is dat iets waar jullie nog erg op gelet hebben of een voorkeur voor hadden?
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 07 Apr 2014 16:30

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Rituals_ schreef:Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de transit bij mutsy.
Stuk goedkoper en bij hetzelfde dan de mutsy evo. Hij heet alleen anders en de kleur is anders en is een stuk goedkoper 420 euro helemaal compleet.

Hij is ook lekker compact en paste goed in de auto en gewoon mooi. Ze verkopen hem alleen bij de babydump en wordt over 8 weken gratis thuisbezorgt zonder aanbetaling.


Wij hebben deze wagen bijna 18 weken in gebruik en ik vind hem erg prettig. Kan hem met 1 hand besturen en hij klapt makkelijk en klein in.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Apr 2014 16:40

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wij wilden absoluut geen luchtbanden. We hadden geen zin in lekke banden. Qua comfort vonden we het ook erg weinig schelen. Volgens de verkoper bij Babydump kon je beter voor luchtbanden kiezen want dit zou een stuk beter rijden maar we merken het verschil nauwelijks. Op het prijskaartje scheelde het wel dus daarom was de verkoper vast voor luchtbanden.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Apr 2014 16:52

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Was het niet zo dat d wandelwagen inzet van de transit alleen van je af kan?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem70

Bericht 07 Apr 2014 19:24

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Gizmo schreef:
Mirthe schreef:Dat leer je uiteindelijk ook. de eerste keren stonden wij ook te prutsen met onze kinderwagen (maxi cosi mura 4) maar daarna is het simpel.

overigens zijn wij daar erg tevreden over maar die stond niet in je lijstje geloof ik.


Dat is waar.
Klopt. Maxi Cosi combi wagen hebben we naar gekeken, weet niet zeker meer welk type. Maar die viel snel af omdat die wielbasis erg breed was. Zware wagen en dus groot met inklappen. Moet wel in mijn kleine autootje passen :)

Rituals_ schreef:Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de transit bij mutsy.
Stuk goedkoper en bij hetzelfde dan de mutsy evo. Hij heet alleen anders en de kleur is anders en is een stuk goedkoper 420 euro helemaal compleet.

Hij is ook lekker compact en paste goed in de auto en gewoon mooi. Ze verkopen hem alleen bij de babydump en wordt over 8 weken gratis thuisbezorgt zonder aanbetaling.


Fijn dat jullie eruit zijn! Ik zie de transit niet meer op de site van Mutsy zelf staan, maar ik heb hem even opgeschreven. We wilden toch de volgende keer weer naar de babydump gaan, meer keuze dan de (zeer grote) Prenatal waar we zaterdag waren.

Luchtbanden/foambanden, is dat iets waar jullie nog erg op gelet hebben of een voorkeur voor hadden?


Klopt moet je op de site van babydump kijken daar staat hij.
<<

Anoniem70

Bericht 07 Apr 2014 19:25

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Carool schreef:Was het niet zo dat d wandelwagen inzet van de transit alleen van je af kan?


Nee hoor niet meer hij is bijna hetzelfde. De kleur is anders, het handvat werkt wat anders en het onderstel is wat smaller.
<<

Pombeer

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 10 Jul 2015 14:22

Bericht 30 Dec 2015 22:36

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wie van jullie heeft ervaring met de Joolz Geo en wat vinden jullie daarvan?

Past hij trouwens in iedere auto (wij hebben een Citroen C3)?
Afbeelding
Afbeelding
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 30 Dec 2015 22:50

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wij hebben de kinderwagen gewoon gepast in de auto doen ze echt niet moeilijk over. Zou er idd ik letten of hij makkelijk in te klappen is en fijn tijd ook buiten over de stoep. Je krijgt gewoon een nieuwe tenzij je het showroom model loopt maar dan krijg je ook korting.
<<

Anoniem148

Bericht 31 Dec 2015 08:52

Re: Welke kinderwagen hebben jullie?

Wij hebben hem en hij is zo fijn!
In mijn corolla past hij gewoon.
Ik maak er veel gebruik van en doe dus mijn boodschappen ermee. Die boodschappenmand is ideaal!
Voordeel is ook dat hij om te bouwen is tot duo. Zal misschien niet nodig zijn maar de optie is er.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady