Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flessenwarmer

<<

Anoniem291

Bericht 28 Dec 2015 18:33

Flessenwarmer

Maken jullie gebruik van een flessenwarmer? Zo ja welke? Ik heb de aventflessen, maar de reviews over de avent flessenwarmers zijn niet al te best. Ik wil er eigenlijk eentje die afslaat als de melk warm is en deze het liefst ook nog even warm houdt.

Had nu deze gezien, maar ik kan nergens reviews vinden.
http://www.mamaloesbabysjop.nl/sisi-sbc ... gn=beslist
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 28 Dec 2015 20:11

Re: Flessenwarmer

Ik heb er geen gebruikt bij J. en ga dat nu ook niet doen. Ik zie het nut er niet echt van in.

Ik zou als ik jou was wel kijken naar een flessenwarmer die alle merken flessen kan verwarmen. Want het kan best zijn dat je moet overstappen naar een ander merk fles dan Avent (wij zijn bij J. bijvoorbeeld begonnen met difrax maar overgestapt naar Dr. Brown omdat ze veel te snel dronk uit de difrax flessen) en dan zit je straks met een flessenwarmer waar je niets meer mee kan.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Dec 2015 20:15

Re: Flessenwarmer

Nooit gebruikt. Flessen warmden we op door koude voeding in de fles te doen en de fles in heet water te zetten. Toen hij grotere hoeveelheden gingen geven, hebben we half-half gedaan met gekookt water. Dus bijv bij 180cc+6 schepjes, mengden we 90cc gekookt, heet water en mengden dit met de 6 schepjes. Daarna pakten we 90cc koud kraanwater en deden we het mengsel van poeder en warm water bij het koude water. Fles was altijd goed op temperatuur.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Dec 2015 20:20

Re: Flessenwarmer

Wij hadden er ook een. Of eigenlijk moet ik zeggen hebben er 1. Maar ik vond het totaal niet handig.
2014 2016
<<

Anoniem134

Bericht 28 Dec 2015 20:21

Re: Flessenwarmer

Wij hadden er geen, niet gemist ook. Heb de voeding altijd op dezelfde manier als Oreo verwarmd en dat werkte prima.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 28 Dec 2015 20:55

Re: Flessenwarmer

Ik kreeg hem van mijn zus met een aantal andere spullen. Is er een van de prenatal geloof ik. Ik gebruikte hem om de afgekolfde moedermelk op te warmen. Het duurde altijd best wel even voor het warm was. Wel sloeg hij altijd uit als hij de ingestelde temperatuur had bereikt en de melk bleef dan op temperatuur doordat het water erin nog poos warm bleef. Toen we over gingen op flesvoeding heb ik hem niet meer gebruikt. Ja alleen op vakantie voor het opwarmen van het water voor de fles en zijn avondeten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 28 Dec 2015 23:13

Re: Flessenwarmer

Bij de oudste alleen in de kraamweek gebruikt, onding. Duurt een eeuw voordat de fles warm is. (Avent hadden wij)

Nu gewoon koud water in de fles, opwarmen in de magnetron, poeder erbij en klaar is Kees.
Onderweg doen we kokend water mengen met koud water.

Misschien is het wel handig voor moedermelk? (Ik dacht dat dat niet in de magnetron mocht, maar dat weet ik niet zeker)
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 29 Dec 2015 03:29

Re: Flessenwarmer

Lotus schreef:Misschien is het wel handig voor moedermelk? (Ik dacht dat dat niet in de magnetron mocht, maar dat weet ik niet zeker)

Klopt dat moet je au bain marie verwarmen, met grotere hoeveelheden is het dan wel handig met een flessenwarmer aangezien het water dan op temperatuur blijft. Voor alleen flesvoeding zou ik hem niet aanschaffen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 29 Dec 2015 09:10

Re: Flessenwarmer

Fijn om jullie ervaringen te lezen!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Dec 2015 09:23

Re: Flessenwarmer

Wij hebben die van Difrax voor de dagen dat ze bij de oppas is. Een flesje gekolfde melk ai bain marie opwarmen duurt in grote hoeveelheden toch best lang. We hebben wel eerst een tijdje met de fles geoefend om te kijken of ze hem wel goed pakte. De verwarmer zelf bevalt heel goed.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 30 Dec 2015 12:31

Re: Flessenwarmer

Framboos schreef:
Lotus schreef:Misschien is het wel handig voor moedermelk? (Ik dacht dat dat niet in de magnetron mocht, maar dat weet ik niet zeker)

Klopt dat moet je au bain marie verwarmen, met grotere hoeveelheden is het dan wel handig met een flessenwarmer aangezien het water dan op temperatuur blijft. Voor alleen flesvoeding zou ik hem niet aanschaffen.


Moedermelk mag in de magnetron verwarmd worden, hoor.
Op het werk doen wij dit niet, meestal een bakje met gekookt water en daar het flesje in verwarmen.
2012 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers