Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ballet/spitzen

<<

Elle123

Bericht 29 Dec 2015 13:28

Ballet/spitzen

Ik overweeg weer aan klassiek ballet te gaan doen. Ik heb het 14 jaar gedaan, maar ben gestopt op mijn 18de omdat ik wegens te korte spieren niet op spitzen kan staan en daardoor elke keer de helft van de les moest missen. Mijn wreven gaan zeg maar niet voorbij mijn voet als ik mijn voet overstrek (plat liggend op de grond kan ik oo niet met mijn wreven de grond raken).
Nou vroeg ik me af of er meer meiden op latere leeftijd (weer) met klassiek ballet zijn begonnen en hoe groot de rol van spitzen is in de les. En of dit wellicht te trainen is. Volgens mijn balletjuf destijds zouden mijn spieren daarvoor doorgesneden moeten worden :wtf:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Dec 2015 13:33

Re: Ballet/spitzen

Ik ben op mijn 18e of 19e begonnen met klassiek en heb het ruim 12 jaar gedaan. Sinds een half jaartje ben ik (tijdelijk) gestopt vanwege een verhuizing, op het moment dat hier klassiek voor volwassenen wordt gegeven kan ik niet, dus nu doe ik een jazzles. Ook wel eens leuk voor de afwisseling. Bij mij was het iig een klassieke les zonder spitzen die ik volgde, en ik weet dat dat bij mijn nieuwe dansschool ook zo is. De lessen met spitzen zijn vaak aparte lessen. Maar je kunt toch gewoon eens informeren hoe dat is bij de dansschool die je op het oog hebt, en eventueel een proefles volgen?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Dec 2015 13:34

Re: Ballet/spitzen

Volgens mij heb je een dergelijk topic trouwens al vaker, onder een andere naam, geplaatst. Ik zou zeggen, als het je leuk lijkt, doe er dan gewoon wat mee ipv zo te blijven dralen en twijfelen om een niet zo relevante reden! Dat is toch gewoon zonde van de tijd!
<<

Elle123

Bericht 29 Dec 2015 14:00

Re: Ballet/spitzen

Ja ik heb een proefles gepland in februari (moet de komende maand nog veel avonden werken). Ik kan op internet niks vinden over te korte spieren voor spitzen en hoe je dat kunt oplossen, dus toch maar eens daar navragen. Mijn oude spitzen zijn te klein (slecht, want je mag pas beginnen als je voeten zijn volgroeid!) dus kan ze niet meer testen.
<<

Elle123

Bericht 29 Dec 2015 14:01

Re: Ballet/spitzen

Moet je trouwens niet wennen aan jazz? Ik heb dat even gedaan maar kon maar niet wennen aan het flexen van mijn voeten :)
De balletschool hier is overigens een half uur rijden, dus dat is dan wel weer een beetje jammer.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Dec 2015 09:38

Re: Ballet/spitzen

Ja, een beetje wennen moest ik wel, maar ik had al wel eerder een aantal jaar jazz gedaan, ik denk van mijn 16e tot een jaar of 22, dus het ging best snel. Ik moest vooral weer wennen een het losse, dat je niet altijd perfect in een strakke houding hoeft te staan bijvoorbeeld. Maar op zich vind ik dit ook leuk, het is een gezellige groep en een actieve les met verschillende invloeden, er zitten ook wel klassieke invloeden in vaak en we doen ook lekker uitgebreid buikspieroefeningen erbij.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers