Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

<<

Anoniem145

Bericht 23 Dec 2015 16:50

Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

Iemand een idee ? Haha of stel ik nu weer een hele suffe (elk jaar terugkerende) vraag. :smile:

We zijn met 2 mannen hele grote eters, groentes en dingetjes erom heen doen hun niks maar vlees vlees en vlees (bah) en met 3 vrouwen gewoon normale eters houden wel van alle dingetjes eromheen. En dan nog 3 kindjes van 7, 4 en 1,5.

Ik heb totaal geen idee wilde alles los halen in plaats van een kant en klaar schotel.

Oh ja de gourmet schoteltjes voor 2 personen van slagerij de pessers kunnen de mannen geloof ik best alleen op.

Alvast bedankt voor de vlees kenners :banaan:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Dec 2015 16:55

Re: Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

Toen ik in de slagerij werkte rekende we op 250 gram vlees per persoon, zonder dat er dan nog groente o.i.d op tafel zou staan.
Voor de heren zou je dus rond de 250-300 gram kunnen gaan zitten. Voor de dames op de 150-200 gram en ik denk dat de kinderen daar ook goed van mee kunnen eten.
Ik merk toch wel dat de kinderen vaak alleen brood eten bij een gourmet en dat ze daar ook heel gelukkig van worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem145

Bericht 23 Dec 2015 16:57

Re: Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

Dank je zat te denken aan 2,5 kilo maar dat is dus te veel ?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Dec 2015 17:13

Re: Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

Ik reken met de kinderen op 6 volwassenen. Er vanuit gaande dat de kleintje niet heel veel eten.
Dan zou je op 1,5- 2 kilo voldoende moeten hebben.
Anders zorgt je voor 2 kilo maar zet je nog niet alles op tafel zodat wat je overhoud je nog later kan opeten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem145

Bericht 23 Dec 2015 17:13

Re: Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

Dat ga ik doen :-)
<<

Anoniem149

Bericht 24 Dec 2015 18:07

Re: Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

Haha rekenen jullie dat echt altijd in gewicht? Als wij gourmetten halen we gewoon altijd van alles (ruime hoeveelheid) in huis. Altijd war over, maar dat bakken we de volgende dag lekker op in de pan als hapjes.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2015 09:06

Re: Hoeveel gram vlees bij de gourmet voor 8 personen ??

En had je genoeg vlees voor de mannen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers