Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek melden op werk

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Nov 2015 21:04

Re: Ziek melden op werk

Bij ons, horeca, is het binnen 28 dagen ziekmelden met dezelfde klacht, dan kost het geen wacht dag.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem167

Bericht 27 Nov 2015 21:42

Re: Ziek melden op werk

Glazenwassers en schoonmaak cao.

Ik vind het gewoon flauw vooral ook, cao of niet.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 27 Nov 2015 22:45

Re: Ziek melden op werk

In de cao is een wachtdag opgenomen voor de eerste ziektedag. Een wachtdag is maximaal 4 uur en max 3 per jaar. Vanaf volgend jaar gelden er trouwens geen wachtdagen meer in je cao.

http://werkwacht.nl/artikel/inhouden-lo ... ag-ziekte/
Als je je binnen 4 weken opnieuw ziekmeldt, wordt het gezien als hetzelfde ziektegeval. Ze zouden nu dus niet opnieuw een wachtdag in mogen houden.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem167

Bericht 27 Nov 2015 22:48

Re: Ziek melden op werk

Thanks, ik ga er even over nadenken of ik ze dat ga melden. Wist inderdaad wel dat vanaf aankomend jaar er helemaal geen wachtdag meer is!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Nov 2015 22:52

Re: Ziek melden op werk

Zou het gewoon melden, grote kans dat ze het gewoon proberen in de hoop dat jij het niet weet. Het mag niet, het telt als 1 ziektemelding.
2015 💙
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 29 Nov 2015 23:21

Re: Ziek melden op werk

Je kan ook gewoon een balletje opgooien he. "Goh, ik zie dat er weer een wachtdag ingehouden is. Is het niet zo dat het als dezelfde ziekmelding gezien moet worden?". Als ze dan zeggen dat dat niet zo is, zeg je dat je eens zal nakijken, omdat je dacht ergens iets gelezen te hebben. En vervolgens geef je ze de volgende dag gewoon een printje van die website hierboven.
03/2019
11/2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Dec 2015 09:22

Re: Ziek melden op werk

Pfff, wat gaan sommige werkgevers hier asociaal mee om zeg! Pippa, veel beterschap en wel op je strepen gaan staan over die extra wachtdag! Zo te horen mogen ze op je werk blij zijn met zo iemand als jij!

Bij ons moet je voor 8.00 de roostermaker bellen dat je ziek bent. Die zet dat dan in het rooster en dan zien de leerlingen dat hun lessen uitvallen. Daarna moet je je afdelingsleider mailen of bellen. Zij belt meestal ook om te vragen hoe het gaat. Er heeft geen collega echt last van iemand die ziek is, lessen overnemen doen we niet als het om een paar dagen gaat. Maar het kost jezelf zoveel moeite om alles weer bij te werken achteraf... Ik meld me dus ook zelden ziek. Ik heb begin dit jaar wel een flinke griep gehad, maar dat was gelukkig tijdens een toetsweek, toen hoefden er geen lessen uit te vallen.
december 2016
juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Dec 2015 10:53

Re: Ziek melden op werk

Ik mag serieus niet klagen als ik dit allemaal lees. Ik moet voor aanvang van mijn werk PZ en mijn leidinggevenden hebben gebeld. Meestal bel ik PZ, krijg ik een antwoordapparaat en laa tik een bericht achter. Dan mail ik mijn leidinggevenden en dat is het. Ik voel me altijd lullig maar mijn manager stuurt meestal een bericht met 'beterschap en we zien je wel weer'. Als ik langer dan drie dagen ziek ben, dan bel ik zelf meestal even. Geef ik een update en dan is het aan mij wanneer ik terugkom. Mijn manager is meestal van het 'ziek maar uit'. Ik zelf minder maar goed. Ik ben het laatst jaar zoveel ziek geweest dat een dag extra iedere keer zó lullig aanvoelde. Gelukkig heb ik nog geen gesprek daarover moeten hebben maar goed.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Dec 2015 11:46

Re: Ziek melden op werk

Ik vind ziekmelden echt vreselijk en doe het dan ook niet vaak. Ik ben een enorme control freak en vind het helemaal niks als iemand mijn klas dan over moet nemen. Maar goed, maandag voelde ik me echt niet goed en ben ik halverwege de ochtend naar huis gegaan. Normaal gesproken moet ik 's morgens even bellen rond 7:00 volgens mij. Gisteren ben ik ook thuis gebleven en vandaag is mijn vrije dag. De adjunct appte net of ik er morgen weer ben en heb gezegd dat ik het inderdaad weer wil proberen. Het is bij ons nou eenmaal een hoop geregel als er iemand ziek is. Gelukkig hebben we nu een LIO-stagiaire, die ook alleen voor de klas kan. De leerkracht van die klas kan dan nog ziektevervanging doen indien nodig (zo hebben ze t nu bij mij ook opgelost geloof ik). Soms zou ik wel eens iets minder onmisbaar willen zijn, dan zou ik het iets beter los kunnen laten allemaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem174

Bericht 04 Dec 2015 12:27

Re: Ziek melden op werk

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 13:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem164

Bericht 28 Dec 2015 15:48

Re: Ziek melden op werk

Mijn directeur is zelf best vaak ziek, dus zij is de laatste die moeilijk doet over een ziekmelding. Ik werk er nu 1,5 jaar en heb me 1 keer ziek gemeld en dat was geen probleem. Ik voel zelf wel een enorme drempel om me ziek te melden, ik weet dat collega's een stapje harder moeten zetten. Maar als een collega ziek is, ervaar ik dat niet als vervelend, het is gewoon zoals het is.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers