Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PMS

<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 07 Okt 2013 14:28

PMS

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest en daar is de diagnose PMS gesteld. De medicatie is verhoogd dus ik hoop dat dat helpt. Over drie maanden moet ik terug naar de huisarts om te laten weten hoe het is gegaan.

Heb ook gelezen dat Teunisbloemolie goed is om de hormoonhuishouding te herstellen en dat bewegen (logisch ook) inderdaad ook goed is. Dit doe ik al door veel te wandelen en te gaan hardlopen. Ik snoep sinds een hele tijd ook stukken minder en voel me daardoor ook al ietsje beter, maar het blijft op en af gaan. Ik kan de klok erop gelijk zetten, iedere keer rond dezelfde periode voor mijn menstruatie heb ik er ontzettende last van. :(

Zijn er hier meer meiden met PMS? Tips, adviezen en ervaringen zijn van harte welkom.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 07 Okt 2013 14:56

Re: PMS

Teunisbloemolie kan inderdaad goed helpen. Zelf heb ik erg veel baat gehad bij acupunctuur, dat heeft me zo geholpen!
2014 2016
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Okt 2013 19:23

Re: PMS

Acupunctuur inderdaad. Teunisbloemolie hielp bij mij maar 1 maand. Daarna was het weer drama. Ik geef je ook even als tip mee om je bloed na te kijken. Omdat PMS en een traagwerkende schildklier een verband hebben.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Okt 2013 09:40

Re: PMS

Krijg jij medicatie voor PMS?

Ik wist niet dat sommige artsen het wel serieus namen. Ik heb er ook behoorlijk last van. Wat zijn jouw symptomen? Ik ben een dag of 3 compleet gevoelloos. Heel naar omdat ik m'n vriend dan wegduw en me afvraag wat ik bij hem doe. Mijn huisarts zei dat ik wat extra B6 kan slikken. Heb er pas last van sinds ik met de pil ben gestopt.

Hoe werkt Teunisbloemolie? Moet je dit dan elke dag innemen?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Okt 2013 09:53

Re: PMS

Nog even een vraag voor de mensen die acupunctuur hebben gehad. Na hoeveel behandelingen merkte je verschil? Ik wil er echt dolgraag van af maar vertrek over 5 weken uit Nederland dus ik vermoed dat het geen zin meer heeft.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 08 Okt 2013 10:11

Re: PMS

Feline schreef:Krijg jij medicatie voor PMS?

Ik wist niet dat sommige artsen het wel serieus namen. Ik heb er ook behoorlijk last van. Wat zijn jouw symptomen? Ik ben een dag of 3 compleet gevoelloos. Heel naar omdat ik m'n vriend dan wegduw en me afvraag wat ik bij hem doe. Mijn huisarts zei dat ik wat extra B6 kan slikken. Heb er pas last van sinds ik met de pil ben gestopt.

Hoe werkt Teunisbloemolie? Moet je dit dan elke dag innemen?

Elke dag innemen inderdaad. Je hebt verschillende capsules. Ik zou eerst met 500 mg. beginnen. Ik vind dat artsen het totaal niet serieus nemen. Maar een verstoorde hormoonbalans is toch echt wel een probleem bij heel veel vrouwen. Acupunctuur is dan een betere weg vind ik. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voor het werkt. Ik wil er ook mee beginnen namelijk. Je kan ook dit proberen. Schijnen veel vrouwen baat bij te hebben http://www.efamol.nl/producten/pmp-menstruatie
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Okt 2013 10:16

Re: PMS

Dan fiets ik zo even naar de Tuinen. Heb net de acupuncturist gebeld maar dat lukt inderdaad niet meer voordat ik weg ga.

Ja, ik voel me ook vaak een aansteller maar het is wel een groot probleem. Ik voel me echt intens schuldig tegenover mijn vriend. Hij had vorige keer de tranen in z'n ogen staan omdat ie de gewone leuke Feline miste, hij vindt het echt heel lastig om mee om te gaan. Logisch, want ik duw hem letterlijk van me af.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 08 Okt 2013 10:38

Re: PMS

Feline schreef:Dan fiets ik zo even naar de Tuinen. Heb net de acupuncturist gebeld maar dat lukt inderdaad niet meer voordat ik weg ga.

Ja, ik voel me ook vaak een aansteller maar het is wel een groot probleem. Ik voel me echt intens schuldig tegenover mijn vriend. Hij had vorige keer de tranen in z'n ogen staan omdat ie de gewone leuke Feline miste, hij vindt het echt heel lastig om mee om te gaan. Logisch, want ik duw hem letterlijk van me af.

Ja de mannen moeten vaak veel slikken. Ik weet er alles van. Vraag het inderdaad bij de Tuinen. Zij kunnen je vaak wel helpen. En je bent geen aansteller hoor. Dat is wat de artsen ervan maken. Het is wel degelijk een serieus probleem.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 08 Okt 2013 12:28

Re: PMS

Evie en Lady Starstruck, bedankt voor de antwoorden! Klinkt goed, acupunctuur.

Feline, heb ergens gelezen dat er bepaalde medicijnen zijn waaronder Seroxat en Sertraline die je die twee weken dat je er last van hebt kunnen helpen. Mijn huisarts nam het gelukkig serieus op.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 08 Okt 2013 22:06

Re: PMS

Sheherazade schreef:Evie en Lady Starstruck, bedankt voor de antwoorden! Klinkt goed, acupunctuur.

Feline, heb ergens gelezen dat er bepaalde medicijnen zijn waaronder Seroxat en Sertraline die je die twee weken dat je er last van hebt kunnen helpen. Mijn huisarts nam het gelukkig serieus op.


Ja dat klopt. Seroxat etc. kunnen helpen. Maar ik zelf ben geen voorstander om gelijk een AD te gaan slikken eerlijk gezegd. Ik vind het nogal zware medicatie. Maar dat is voor ieder weer anders. Sporten helpt ook een hoop. Hardlopen werkt stress en menstruatie klacht (wat een woord haha) verlagend.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Okt 2013 18:35

Re: PMS

Lady starstruck schreef:
Sheherazade schreef:Evie en Lady Starstruck, bedankt voor de antwoorden! Klinkt goed, acupunctuur.

Feline, heb ergens gelezen dat er bepaalde medicijnen zijn waaronder Seroxat en Sertraline die je die twee weken dat je er last van hebt kunnen helpen. Mijn huisarts nam het gelukkig serieus op.


Ja dat klopt. Seroxat etc. kunnen helpen. Maar ik zelf ben geen voorstander om gelijk een AD te gaan slikken eerlijk gezegd. Ik vind het nogal zware medicatie. Maar dat is voor ieder weer anders. Sporten helpt ook een hoop. Hardlopen werkt stress en menstruatie klacht (wat een woord haha) verlagend.
Laatst gewijzigd door Vintage op 09 Okt 2013 19:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 09 Okt 2013 19:00

Re: PMS

Ja ik vind dat dokters het zo snel voorschrijven. Maar ik hoop voor je dat een hogere dosering beter werkt. PMS is zo vervelend.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Okt 2013 19:06

Re: PMS

Lady starstruck schreef:Ja ik vind dat dokters het zo snel voorschrijven. Maar ik hoop voor je dat een hogere dosering beter werkt. PMS is zo vervelend.


Dankjewel! Ik hoop het ook, want zo kon het echt niet langer meer. Voelde me meer slecht dan goed en dat was voor zowel mij als mijn omgeving geen doen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers