Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

<<

Anoniem154

Bericht 21 Dec 2015 14:51

Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Champignons...
En iets met bietjes.

Beide als bijgerecht bij het hoofdgerecht.

Champignons wil ik graag bakken, maar wat erbij? En bietjes raspen met...?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Dec 2015 14:55

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Misschien een beetje grote champignons nemen, of iets luxere (bv kastanjechampignons) en dan in spek/pancetta/parmaham wikkelen en dan bakken. Of gevulde champignons met bv roomkaas maken. Of je neemt geen champignons maar luxe paddenstoelenmix en dat gewoon simpel bakken.
Bietjes weet ik niets mee!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2015 15:00

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Champignons in kleine cocottes met klein beetje room en truffel olie en een beetje geraspte kaas (parmezaan of pecorino of blauwe kaas) er over.

Bietjes, neem ciogga bieten, die zijn super mooi van kleur en snijd ze heel dun. Heel licht grillen of even blancheren zodat ze wat zachter zijn. Mooi als dunne carpaccio van biet met iets groens (tuinkers of andere cress) er bij, met een mooie extra virgin olijfolie, peper zout en balsamico.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Dec 2015 15:30

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Gefrituurde champignons, zooo lekker! Een dik papje maken van bloem, ei, water peper, zout, paprikapoeder en Provençaalse kruiden. Hier de champignons doorheen halen en daarna rol je ze door de paneermeel/panko. 3 minuten frituren op 180 gr. en serveren met mayonaise/yoghurt/knoflook/peper/zout/verse bieslook saus. Als je een airfryer hebt kan het daar ook in.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 21 Dec 2015 16:31

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Klinkt goed azi, ideaal dat ze ook in de airfeyer kunnen. Valt het belang laagje er dan niet vanaf?
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 21 Dec 2015 16:33

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

En om even je vraag je beantwoorden ;-)

Champignons vullen idd, of als je portabello's pakt, ook lekker als je ze dun snijd en dan met wat truffelolie in de oven, en daarna met parmezaan en rucola serveren.

Bietjes met geitenkaas en noten is ook lekker, of een frissere salade met appel en rode ui.
<<

Geel

Bericht 21 Dec 2015 16:45

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Marin schreef:met een mooie extra virgin olijfolie, peper zout en balsamico.
Gisteren las ik een stukje uit Taal Is Zeg Maar Echt Mijn Ding en toen vertelde Paulien Cornelisse over het fenomeen dat bepaalde voedselwaar als 'mooi' bestempeld wordt. En tadaa! :^^:
<<

Anoniem273

Bericht 21 Dec 2015 16:58

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Kreeft schreef:Klinkt goed azi, ideaal dat ze ook in de airfeyer kunnen. Valt het belang laagje er dan niet vanaf?


Nee, gaat heel goed! Het is ook handig om de champignons inclusief paneerlaagje eventjes te laten staan voor je ze frituurt of in de airfryer doet.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Dec 2015 17:39

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Ik zou een simpele bietensalade maken. Bietjes raspen, rucola fijn snijden, stukjes feta en geroosterde pijnboompitjes. Simpel, maar erg lekker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2015 18:26

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Geel schreef:
Marin schreef:met een mooie extra virgin olijfolie, peper zout en balsamico.
Gisteren las ik een stukje uit Taal Is Zeg Maar Echt Mijn Ding en toen vertelde Paulien Cornelisse over het fenomeen dat bepaalde voedselwaar als 'mooi' bestempeld wordt. En tadaa! :^^:


Je bedoelt zeker dat ze het afkeurde? Maar dan ben ik het er niet mee eens aangezien ik eetwaren en ingrediënten zeker mooi kan vinden, zeer mooi zelfs, afhankelijk van kleur, geur, textuur en smaak.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 21 Dec 2015 18:30

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

O nee hoor, zij keurt het niet zo snel af, ze vindt 't vooral heel boeiend. Ze hoort zichzelf ook vaak bepaalde dingen zeggen. Ik vond 't gewoon grappig dat ik het gisteravond had gelezen en dat ik 't jou hier zag zeggen :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2015 18:31

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Geel schreef:O nee hoor, zij keurt het niet zo snel af, ze vindt 't vooral heel boeiend. Ze hoort zichzelf ook vaak bepaalde dingen zeggen. Ik vond 't gewoon grappig dat ik het gisteravond had gelezen en dat ik 't jou hier zag zeggen :-)


Oh dat is dan wel frappant inderdaad. Ik zeg het zelf niet eens zo vaak, maar ik vind het zeker wel.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 21 Dec 2015 22:28

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Aziraphale schreef:
Kreeft schreef:Klinkt goed azi, ideaal dat ze ook in de airfeyer kunnen. Valt het belang laagje er dan niet vanaf?


Nee, gaat heel goed! Het is ook handig om de champignons inclusief paneerlaagje eventjes te laten staan voor je ze frituurt of in de airfryer doet.

Heb ze vanavond meteen geprobeerd, lekker!! M'n vriend vond ze ook heel geslaagd :thumbup:
<<

Anoniem273

Bericht 22 Dec 2015 09:50

Re: Ik zoek iets 'kerstigs' met ...

Wat leuk, Kreeft!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers