Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem100

Bericht 09 Okt 2013 10:15

Re: Sollicitatietopic

Blegh...ze zitten nog in bespreking, die liep uit ... Nog langer wachten :S
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Okt 2013 10:16

Re: Sollicitatietopic

Balen. Nog eventjes geduld dus!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 09 Okt 2013 10:45

Re: Sollicitatietopic

Spannend, bloempje! Ik duim heel hard mee.

Middleme, gefeliciteerd!

Slakje, ben je het thuis zitten toch zat aan het worden? Gaat je vriend minder werken?

Ik ben eventjes afwezig geweest. Ziek geweest en weinig puf gehad om te solliciteren. Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen, lastig hoor.
De hoeveelheid vacatures zijn ook bedroevend. Net als het salaris. Klote crisis.
<<

Anoniem100

Bericht 09 Okt 2013 11:01

Re: Sollicitatietopic

Jaaaaaah! Ik heb de baan!!!!! :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:

Zowel kantoor als het team waar ik gister mee liep was het unaniem eens dat ik het werd! Zooo blij!

Vrijdag contractbespreking en inroosteren, functie was per direct....dus kom maar op! :dance:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Okt 2013 11:33

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd!
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem205

Bericht 09 Okt 2013 11:40

Re: Sollicitatietopic

Fijn Bloem! Super gefeliciteerd!

Jans, welke regio en vakgebied zoek je? Eventueel via PM? Misschien heb ik nog wat in mijn netwerk :)

Slakje, in welke richting heb jij een opleiding gedaan? In NL krijg je niet zomaar interimopdrachten als je geen ervaring hebt. Dan ben je automatisch uitgewezen op een uitzendbureau, helaas. Hoe zit dat in België?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Okt 2013 12:27

Re: Sollicitatietopic

Proficiat Bloempje!

Ik heb geen diploma. Ik heb enkel een middelbaar diploma. Ik heb al heel veel telefoontjes gehad om te werken, maar dus niet in de buurt (minstens 50km verder). Dus dat wordt het hem niet.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 3

Bericht 09 Okt 2013 15:24

Re: Sollicitatietopic

Wat een goed nieuws Bloempje! Gefeliciteerd!

Slakje, wel positief dat je in zo'n korte tijd al zo veel gebeld bent. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 09 Okt 2013 15:49

Re: Sollicitatietopic

Wat gaaf believe, dat je ook teruggebelt bent!

Ik ben net aangenomen bij bedrijf A (haha, zo noem ik het maar even. Kan maandag beginnen echt geen geweldige baan). En heb morgen nog een gesprek bij bedrijf B wat mij veel leuker lijkt.

Ik heb net wel bij bedrijf A gezegd dat ik geen andere sollicitaties had lopen, daar vroeg ze naar. Ik dacht 'Euh ja, ik kies hier wel even voor mijzelf'. Maar toch voelt het alsof ik net glashard heb staan liegen (heb ik ook haha).

Ik hoop zo erg dat bedrijf B morgen zegt. Geweldig meid, wanneer kan je beginnen :D

Fingers crossed!!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Okt 2013 15:59

Re: Sollicitatietopic

Ach into. Als ze het vragen zeg ik ook altijd nee. Zij hoeven niet te weten dat je op meerdere paarden aan het wedden bent. Je hebt nu in elk geval een baan en is de andere beter. Dan zeg je hun alsnog of. Hun probleem niet het probleem van jou.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 09 Okt 2013 21:05

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Bloempje en Intoxicated!

Ik had vandaar het meeste bizarre gesprek ever. Na een kwartier stond ik weer buiten. Reden: ik zou niet weten wat ik wil en ik zou niet gelukkig worden in het bedrijf. Dat baseerde hij op een kort gesprekje. Hij weet amper wat van mij en ik heb geen vragen kunnen stellen, toen was het al klaar :confused: .
Maar, hij was wel heel erg te spreken over mijn cv en brief en hij vond mij heel intelligent. Ik snap soms echt helemaal niks meer van dat hele solliciteren.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 10 Okt 2013 19:32

Re: Sollicitatietopic

Ik heb de baan niet. Jammer. Ze wilden iemand met een eerste ervaring. Toen ik aangaf dst ik graag wil bijleren zeiden ze dat dat vast wel zo zal zijn maarndat het niet kan in die baan. Bummer.
Ze gingen alleszins mijn dossier doorspelen naar het kantoor in mijn nieuwe woonplaats.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 11 Okt 2013 09:01

Re: Sollicitatietopic

Ik kan ook mee gaan schrijven. Ik mag (oke, moet) gaan solliciteren.

Wat balen Slakje!
Bloempje en Intoxicated, gefeliciteerd :D
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Okt 2013 10:03

Re: Sollicitatietopic

Slakje, balen maar wel fijn dat ze je cv doorspelen.

Bloempje en Toxi gefeliciteerd. En ik duim mee dat je bij baan B ook aangenomen wordt :) En in deze tijd moet je gewoon aan jezelf denken. Zo doen de bedrijven/werkgevers het ook.

Nijntje, wat raar zeg :S Soms is het inderdaad zo raar.

Hier zitten m`n 2 trainingsweken erop en ik mag blijven. Je moest gisteren voor de test minimaal 75% halen en ik had 77%. Wel staat de werkwijze me tegen dus ik zoek nog rustig verder. Maar nu heb ik werk en daar ben ik blij om.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Okt 2013 10:38

Re: Sollicitatietopic

Baan B was echt helemaal niet wat ik ervan had verwacht haha. Ik vond de personen die het gesprek met mij deden ook helemaal niet leuk en er was echt geen klik. Ik word vandaag gebeld, maar ik kies voor bedrijf A.

Dan maar wat minder leuk werk. Het is maar voor 20 uur per week dus daar kom ik ook wel overheen. Plus dat dat bedrijf weet dat ik in augustus weer aan een studie wil beginnen en dit puur zie als 'tijdelijk'. Dat voelt ook wel prettig. De persoon met wie ik het gesprek had was ook heel aardig en zei dat ze zou kijken of ze van januari tot augustus dan ook werk voor mij zou hebben als ze tevreden zijn. Het project waar ik nu op ga duurt maar tot eind december namelijk.

Nouja prima. Ik ben in iedergeval blij dat ik nu voor 20 uur per week wat heb. Kom ik precies uit met mijn vaste lasten. Niet geweldig, maar beter dan niets toch.
<<

Anoniem100

Bericht 11 Okt 2013 11:10

Re: Sollicitatietopic

nijntje4; Dat is vaag zeg, zo'n kort gesprek... Hopelijk snel nieuwe kansen!

Slakje; Jammer dat je de baan niet hebt gekregen, hopelijk komt er gauw nog iets leuks voorbij!

Chocolate Cookie; Welkom! In welke richting zoek je werk?

Isis; Wat goed dat je je trainingsweken goed bent doorgekomen! Zolang je nu werk hebt kun je idd rustig verder kijken...overstappen kun je altijd nog.

Intoxicated; Balen dat baan B niet was wat je verwachtte... Wat je zelf al zegt, je kunt sowieso aan de slag bij baan A en hebt dan werk. Van daaruit kun je altijd verder kijken naar iets anders/beters.

Ik heb vanmiddag contractbespreking van m'n nieuwe baan, vind het best spannend! Ik kom vanuit een 33,5 uur contract en ga straks 20 uur werken in onregelmatige diensten. Als alles bevalt en goed gaat dan wil ik wel proberen die uren uit te breiden...

Gelukkig heb ik nu weer werk, op de kop af deze week een half jaar thuis gezeten zonder ook maar enig resultaat qua sollicitaties. Elk gesprek liep uit op net niet... Voor nu superblij mee, wie weet wat de tijd ons later brengt qua mogelijkheden :)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 11 Okt 2013 14:19

Re: Sollicitatietopic

Dankje Bloempje! Ik ga in de richting van administratie zoeken. Dat is heel breed ik weet het, haha! Ik zie wel wat er in dat gebied op mijn pad komt. Ik heb al wat vacatures gezien die wel goed bij mij aansluiten. Zijn vacatures van klantenservice van grote (bekende) bedrijven. Niet mijn droombaan, maar wel een opstap :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 11 Okt 2013 15:15

Re: Sollicitatietopic

Bloempje proficiat!

Heb het deze week druk gehad met sollicitatiegesprekken. Gisteren een, vanochtend een en aanstaande dinsdag nog een. Het zijn alle 3 gesprekken voor een administratieve medewerker. Hopelijk is een van de drie positief. Het bedrijf waar ik vandaag op gesprek was, zei wel dat ze 150 brieven hadden ontvangen. Dus ben al erg blij dat ik uitgenodigd werd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Okt 2013 10:43

Re: Sollicitatietopic

Omdat ik zag dat sommigen in die richting op zoek waren; hier misschien een leuke vacature voor in de personeelsadministratie:

http://over.bnn.nl/vacatures/
<<

Anoniem 3

Bericht 14 Okt 2013 10:48

Re: Sollicitatietopic

Zal voor je duimen Nijntje! Toch een positief teken dat je uitgekozen bent om op gesprek te komen.

Tabbie, jammer dat het maar voor 18 uur is!
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Okt 2013 13:59

Re: Sollicitatietopic

18 uur is nog altijd meer dan 0 uur.

Verder geen tips. Gewoon jezelf zijn en zelfverzekerd.
<<

Anoniem 3

Bericht 14 Okt 2013 15:41

Re: Sollicitatietopic

Heb jij nog wat gehoord Nijntje?
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 14 Okt 2013 18:24

Re: Sollicitatietopic

Ik kreeg vandaag een mail dat ze nog meer mensen komende week op gesprek zouden krijgen en me nog geen uitsluitsel konden geven. Dat is volgens mij wel positief, want ze hadden me ook gelijk vandaag af kunnen wijzen. Hopelijk weet ik aan het eind van de week of ik werk heb.

Believe, heel veel succes woensdag en inderdaad proberen jezelf te zijn.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 14 Okt 2013 20:28

Re: Sollicitatietopic

Ik werd vandaag gebeld voor één van de vacatures waarvoor ik had gesolliciteerd naar een klantenservice functie. Maar je moet dan ook min. 2 avonden en 1 keer per maand in het weekend werken. Dat gaat teveel voor mij worden. Dus die heb ik moeten afketsen.
En ook kreeg ik nog een mail met een sollicitatieprocedure. Voor die functie moet ik ook een opleiding volgen met veel rekenen. En aangezien dat dat echt een groot probleem is (dyscalculie), wordt dit 'm ook niet helaas...
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Tamago

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:49

Bericht 14 Okt 2013 21:31

Re: Sollicitatietopic

Momenteel ben ik druk bezig met solliciteren vanuit een baan, via uitzendbureau. Reden hiervoor is omdat ik signalen heb ontvangen dat ze me eruit gaan gooien voordat ik fa se B bereik. Hoe kan ik dit subtiel verwoorden in een sollicitatiebrief?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers