Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

<<

Anoniem 82

Bericht 08 Okt 2013 17:48

Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Ik weet dat het heel verschillend kan zijn, maar hoe lang zou je gemiddeld nodig hebben voor een scriptie van 6 ECTS? Ik moet er daar twee van maken, en dan is mijn afstuderen in zicht. Ik heb te lang niks gedaan, en wil het nu snel weer oppakken en hopelijk afmaken. Dus ik ben benieuwd wat realistisch is om ongeveer te nemen qua doel per scriptie, wanneer ik het af wil hebben als dat lukt.

Ik ga namelijk als alles goed gaat in maart bevallen, dus rond die tijd komter sowieso even niks van. Maar daarvoor en als het nodig is daarna, heb ik natuurlijk wel tijd. Ik ben vooral van de avonduren afhankelijk overigens, een scriptie schrijven en een rondrennende peuter lijk me niet heel handig namelijk :laughcry:

En nu heb ik dus contact gehad met de hogeschool, heb een afspraak gemaakt om de plannen voor het afstuderen door te nemen en nog wat dingen te regelen. Omdat ik zelf een beetje een opzet moet maken vast, qua planning, ben ik benieuwd waar ik het beste vanuit kan gaan. Ik wil per 1 november gaan starten, zodat ik eerst nog een portfolio kan afronden en daarna alleen de scripties hoef te doen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Okt 2013 18:07

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

1 ECTS staat voor 28 u, dus reken maar uit :) Het verschilt enorm per onderwerp en wat je moet doen, dus ik denk dat er echt geen zinnig woord over te zeggen is hoe het bij jou zal gaan. Maar goed, toen ik het echte onderzoek gedaan had, alle data klaar, en alle resultaten beschikbaar waren etc (dat duurde maanden), heb ik het echte schrijven van mijn MA-scriptie van 20 ECTS in 3 weken gedaan :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem 82

Bericht 08 Okt 2013 18:59

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Ja, die uren wist ik inderdaad. Maar omdat het bij de gewone vakken bijna nooit representatief was, vroeg ik me af hoe het met de scriptie zit. Bij de gewone vakken had ik of nooit zoveel uren nodig als er voor stonden, of je kwam juist tekort. Maar ik ga dan denk ik die 28 uren voor de zekerheid maar wel als richtlijn nemen, en dan even bedenken hoeveel uren per week ik denk vrij te kunnen maken om eraan te werken. Dan kan ik hopelijk een redelijke schatting maken..

En inderdaad, het lastige is dat een scriptie bij iedereen weer anders gaat. Ik hoop voor de eerste wel een 'makkelijk' onderwerp gekozen te hebben, in elk geval iets waar ik een beetje in thuis ben en waar ik van weet in welke hoek ik bepaalde informatie moet zoeken. Maar dan nog is het lastig inschatten of het allemaal makkelijk verloopt of dat er tegenslagen komen. En voor de tweede heb ik nog geen onderwerp, maar daar ga ik wel op tijd mee aan de slag.

Bedankt voor de tip, dan ga ik in elk geval voor de eerste schatting gewoon uit van 28 uur per studiepunt. En dat is snel zeg, 3 weken voor het schrijven van zo'n grote scriptie!
<<

Anoniem173

Bericht 08 Okt 2013 19:05

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Ik heb over een scriptie van 15 ect iets van 6 weken gedaan.
Mijn ma scriptie van 30 een half jaar maar wel met parttime werken ernaast en al een half jaar stage lopen in dat onderwerp.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Okt 2013 20:38

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Mijn bachelorscriptie duurde 1 periode (10 weken of iets dergelijks) à 15 ECTS. Qua uren betekent dit dus ongeveer voltijd werken (40 uur in de week). Ik heb de helft van de tijd uit mijn neus zitten eten... Hetzelfde voor mijn andere scripties. Effectief had ik zelf maar de helft van de studiepunten aan tijd erin zitten.

Het ligt er wel een beetje aan hoe effectief je kan werken en hoe snel je een bepaald idee hebt gevormd. Maar het kan vaak sneller dan het aantal punten dat er voor staat is mijn ervaring.
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Okt 2013 21:00

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Is wel snel idd, 3 weken, maar ik hoefde het meeste toen echt alleen nog maar uit te schrijven. De info had ik al :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem130

Bericht 08 Okt 2013 23:34

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Zes ECTS was bij ons (mijn bachelor) een maand werk/essay. Dat is dan zo'n 3 weken literatuur verzamelen en lezen etc. en dan een week schrijven ofzo.
<<

Anoniem23

Bericht 09 Okt 2013 09:12

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Mijn bachelor essay/scriptie was 5 ECTS en die had ik echt in no time af. Het meeste werk was de literatuur verzamelen/lezen. Het schrijven was toen zo gebeurd omdat ik al een opzet had gemaakt en die heel makkelijk in kon vullen toen ik alle literatuur op een rijtje had.
Daarna werd ik zo ongeveer tot de bodem afgekraakt door mijn begeleider, heb ik het aangepast zoals zij het wilde (daar was ik het eigenlijk niet mee eens maar ik had een deadline en dacht ik doe het maar gewoon haha) en toen had ik een 7,5. Dat vond ik wel jammer want ik vond het wel een hoger cijfer waard haha!
<<

Ramses

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 133

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:39

Bericht 09 Okt 2013 09:43

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Mijn bachelor thesis van 12 ects heb ik in 5 weken geschreven, nu ben ik bezig met mijn master thesis van 36 ects en hoop dat ik die binnen een half jaar af kan hebben... Hierna nog een kleine thesis van 24 punten, daar staat hier 4 maanden voor. De meeste studenten lopen hier wel wat uit, meestal 1 à 2 maanden langer.
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Okt 2013 15:16

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Hmmm.. Nog best uiteenlopend dus. Maar ik lees goede berichten over redelijk snel klaar kunnen zijn. Ik ga voor de zekerheid maar nergens vanuit, maar omdat tot nu toe alles aan deze studie me makkelijk is gelukt, heb ik toch wel redelijk goede hoop voor de scripties. Ik denk dat het moeilijkste nog zal zijn om mezelf aan het werk te zetten en houden.. Heb soms echt even een schop onder m'n kont nodig en dan lukt het allemaal best. Ik wil ook heel erg graag dit collegejaar afstuderen, dan ben ik er eindelijk vanaf! Alleen nu maar hopen dat het een beetje te doen is icm peuter, zwangerschap en straks bevalling.
<<

Anoniem166

Bericht 09 Okt 2013 15:51

Re: Hoe lang ongeveer uittrekken voor een scriptie?

Ik heb 8 maanden gedaan over mijn masterscriptie. Er stond een half jaar voor, maar ik werkte er 32 uur naast, dus ik had minder tijd over.

Gewoon aan beginnen, Roze. Dan hik je er ook minder tegen aan.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers