Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


En het plastic dan?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Dec 2015 19:17

Re: En het plastic dan?

Wij hebben een vuilnisbak staan in de bijkeuken voor het restafval. Daarnaast een zak voor plastic en een zak voor papier.
Als de zak vol zit gooien we het buiten in de bak, we hebben een duo bak met voor restafval en achter plastic. Voor groen hebben we een aparte kliko.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Dec 2015 19:17

Re: En het plastic dan?

Wij hebben 4 afvalcontainers.
Oranje=plastic
Grijs=restafval
Groen=gft
Blauw= oud papier.

In de keuken heb ik 2 prullenbakken staan, 1 voor plastic en 1 voor restafval en een mand voor oud papier. Groen afval gooi ik gelijk in de container buiten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Dec 2015 19:32

Re: En het plastic dan?

hier gaat plastic gewoon in de grijze container
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 09 Dec 2015 19:46

Re: En het plastic dan?

Plastic gaat gewoon bij het grof vuil. Dat mikken we eens per week/2x per week in de ondergrondse container
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 09 Dec 2015 21:59

Re: En het plastic dan?

Thunder schreef:Wij hebben 4 afvalcontainers.
Oranje=plastic
Grijs=restafval
Groen=gft
Blauw= oud papier.

In de keuken heb ik 2 prullenbakken staan, 1 voor plastic en 1 voor restafval en een mand voor oud papier. Groen afval gooi ik gelijk in de container buiten.


Bijna hetzelfde. Ik heb inmiddels ook 4 kliko's. Wel handig maar inmiddels bijna meer kliko dan tuin. Groenafval verzamel ik op een bordje en breng dit dan naar buiten. Ik heb in de trapkast nog een afvalbak voor plastic. En papier leg ik op een stapeltje en gooi dit in de avond in de blauwe container.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem286

Bericht 09 Dec 2015 22:40

Re: En het plastic dan?

We hebben hier een vast bedrag, al verwerkt in de heffingen. We hebben een groene bak en een rest afval bak. Aan het begin van de wijk staan 2 grote plastic containers. Ik spaar het dus op in een grote zak in de kast en 1x per week brengen we die zak weg. Scheelt veel ruimte in de rest container waardoor die nooit meer propvol zit, dat is eigenlijk de voornaamste reden dat we actief scheiden. Soms zat ie gewoon propvol en moest er nog een vuilniszak bij. Nu beter dus :)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Dec 2015 06:20

Re: En het plastic dan?

sarah1985 schreef:hier gaat plastic gewoon in de grijze container


Hier ook, wij betalen niet per container en ik heb ook geen zin om met al die zakken in de schuur te zitten. De rest van het afval scheiden we wel.
<<

Anoniem134

Bericht 10 Dec 2015 07:36

Re: En het plastic dan?

JustMeDaan schreef:
MissD schreef:
JustMeDaan schreef:Ik kan bij mijn gemeente niks over kosten van legen van de container vinden?


Jij woont toch in Zvb? Als dat inderdaad zo is, dan klopt het dat je er niets over kunt vinden omdat dat hier nog niet ingevoerd is (veel gemeentes is apart betalen voor gft/plastic/restafval).

Haha nee ik woon in f.ijnaart.
Plastic word hier 1x per maand opgehaald, verzamelen doen we in de daarvoor aangeboden zakken die je op verschillende punten in het dorp/gemeente kunt ophalen.


Klopt ja. Jij ook? Ah zo ja hier ook extern bedrijf. Van gansewinkel weer geloof ik.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Dec 2015 10:24

Re: En het plastic dan?

Ik wordt gek van het plastic. Sinds dit jaar mogen er ook pakken van bijv. fris,vla,yoghurt enz. bij en alluminum en med. strippen of te wel bijna alles. Nou dat doe ik dus niet. Ik scheid alleen plastic en dat bewaren we in de garage.
2014 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Dec 2015 12:10

Re: En het plastic dan?

bosjesvrouw schreef:Ik wordt gek van het plastic. Sinds dit jaar mogen er ook pakken van bijv. fris,vla,yoghurt enz. bij en alluminum en med. strippen of te wel bijna alles. Nou dat doe ik dus niet. Ik scheid alleen plastic en dat bewaren we in de garage.


Dat is toch juist handig? Wij hebben echt amper restafval.
R. 2013
D. 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Dec 2015 12:53

Re: En het plastic dan?

Ik vergeet alleen steeds wat er nou allemaal bij het plastic mag ineens, pakken en blik toch ook?
En mogen chipszakken met zo'n zilveren binnenkant er nou wel of niet bij? Ik dacht van niet, maar wellicht is dat dan ook veranderd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Dec 2015 15:11

Re: En het plastic dan?

Spencer schreef:
bosjesvrouw schreef:Ik wordt gek van het plastic. Sinds dit jaar mogen er ook pakken van bijv. fris,vla,yoghurt enz. bij en alluminum en med. strippen of te wel bijna alles. Nou dat doe ik dus niet. Ik scheid alleen plastic en dat bewaren we in de garage.


Dat is toch juist handig? Wij hebben echt amper restafval.


Nee (vergeten er bij te schrijven) alles gaat in van die dunne plastic zakken. Waar voor heb ik dan nog een container? En de zakken scheuren soms snel.
2014 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Dec 2015 15:47

Re: En het plastic dan?

Een beter milieu...
R. 2013
D. 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 10 Dec 2015 16:22

Re: En het plastic dan?

Wij hebben ons restafval tegenwoordig in vuilniszakken. Die vuilniszakken kopen we voor €2,90 per stuk. En ik noem het wel vuilniszak, maar ze zijn erg klein, 25 liter geloof ik, de grootte van een pedaalemmer in de keuken.
Om dan plastic niet te scheiden is erg duur! Ze komen hier het plastic wel tweewekelijks ophalen. Dit houdt bij ons in dat we twee volle zakken(en dan wel van formaat vuilniszak) hebben, je hebt er dus wel ruimte voor nodig.
Ik vind het ook heel fijn dat er niet veel meer bij het restafval hoeft, wij hebben dit jaar denk ik 2 of 3 zakjes aan straat gezet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 10 Dec 2015 17:41

Re: En het plastic dan?

Het plastic gaat in een aparte vuilniszak, wij hebben in de keuken een vuilnisemmer staan voor het restafval en op in de gang staat er 1 voor het plastic. Maar ik heb er te kleine zakken voor gekocht, dus inmiddels hangt de zak voor het plastic in de keuken aan een aanrechtkastje.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Dec 2015 11:59

Re: En het plastic dan?

Wij hebben sinds kort een container voor het plastic. Vanaf januari wordt die 1 keer per maand geleegd.

Wij verzamelen het plastic in een zak (die je eerder ook aan de weg kon zetten met plastic). Die zak staat in een keukenkastje (zonder planken). Ernaast staat een doos voor het oud papier.

Dan hebben we een 30l bak voor het grijze afval en een klein bakje op het aanrecht voor het GFT afval.

De grijze container hebben we ingeleverd. Die ging maar eens per 6 of 8 weken aan staat. Nu eens per week 1 zak die we in een ondergrondse container kunnen gooien aan het eind vd straat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Dec 2015 12:20

Re: En het plastic dan?

Bij mij thuis hangt mijn plastic zak aan het balkon. Eerder in de gang, maar dit jaar naar buiten verhuist en niet meer binnen gehangen. Restaf daarvoor heb ik een prullenbak staan in de keuken. GFT gaat in een bakje op de aanrecht en na het koken leeg ik deze in de groenbak.

bij mijn vriend een grote prullenbak voor plastic, een kleine voor restafval en ook het GFT in een bakje op de aanrecht.

Papier hebben we beiden een mand of doos voor om het in huis te verzamelen en is dat vol dan gaat het in de papierbak.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem174

Bericht 11 Dec 2015 14:09

Re: En het plastic dan?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 11 Dec 2015 15:15

Re: En het plastic dan?

In Brabant bij mijn ouders hadden we altijd aparte zak voor het plastic van plastic heroes (zo heet het geloof ik). Hier in Vleuten hebben we dat niet en gaat het plastic gewoon in de normale afvalemmer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem233

Bericht 11 Dec 2015 22:56

Re: En het plastic dan?

Wij hebben 2 vuilnisbakken in de keuken, een voor restafval en de ander voor Plastic, Metaal, Drankkartonnen. De PMD zakken worden om de 2 weken opgehaald, en per week gaat er wel een zak doorheen. Loont zeker de moeite! Ook papier en glas scheiden we. Moet eerlijk zeggen dat ik etensresten en dergelijke vaak in de vuilnisbak gooi en niet in de groene container. Vanaf volgend jaar moeten we gaan betalen, 6 euro per leging (restafval)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 12 Dec 2015 20:00

Re: En het plastic dan?

We hebben een prullenbak in de keuken voor plastic staan. Als hij vol is, gaat de zak naar de garage aan een haak.
Wekelijks worden de zakken opgehaald, ideaal.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Dec 2015 21:53

Re: En het plastic dan?

Wij hebben alleen een prullenbak waar alles in gaat (behalve papier en glas). Dat gooien we weg in een ondergrondse container. Glas brengen we zelf weg wanneer het vol is en papier komen ze 2x per maand halen. Ook komen ze oude kleding 1x per maand halen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers