Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 08 Okt 2013 14:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik zou ook niet blij worden van de gang van zaken Shy..
Ben je al naar de dokter geweest?

@razz, spannend hoor!! Hopelijk houdt de kleine het dit keer niet geheim.

@appeltje, ik woon vlakbij Enmen, hardenberg is in de buurt. Vervelend hè, dat vergeetachtig zijn. Ik heb er ook last van.

Ik zal ook even een foto laten zien van hoe de babykamer er nu uit ziet.

Afbeelding

nog lastig voor te stellen dat dit een gezellig kamertje wordt..
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 08 Okt 2013 18:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik kom me in dit topic melden :) Vandaag een goede combinatietest/nekplooimeting uitslag gehad en ook alles op de echo zag er prima uit, we zijn zo blij!

Vandaag 12 weken en 2 dagen zwanger, uitgerekend op 20 april. Ik ga van de week even iedereen bijlezen!
2014 2016 2019
<<

Anoniem75

Bericht 08 Okt 2013 18:18

Re: Voorjaar 2014 mama's

Welkom Mikado!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 08 Okt 2013 18:47

Re: Voorjaar 2014 mama's

Welkom mikado.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 08 Okt 2013 20:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz ik stuur je morgen even een pm erover!

Mikado, welkom en gefeliciteerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 09 Okt 2013 09:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado, welkom hier!

Eppie, lastig voor te stellen he, dat dat straks de babykamer is? Bij ons is de toekomstige bebykamer nog een grote bende. Nu is het onze computerkamer, dat wordt onze kleinste slaapkamer straks. Als de kamer leeg is kunnen we aan de babykamer beginnen.

Shy, ik zou vandaag even afwachten, als je niks van de bedrijfsleider hoort zou ik zelf bellen of nog een keer langsgaan. Ik ben ook nog veel moe, als ik 's avonds op de bank ga hangen val ik heel gemakkelijk in slaap. Verder voel ik me wel goed, af en toe wat misselijk, maar niet heel erg.

Appeltje, vervelend van je banden. Dat vergeetachtige herken ik heel erg.

Razz, hoe is het met de zenuwen?

Wat hebben jullie al een mooie buikjes! Bij mij is nog weinig te zien, mijn buik is iets boller, maar het valt nog helemaal niet op dat ik zwanger ben.
Weten jullie al in welke stijl jullie de babykamer willen? Bij ons wordt het rood/wit/blauw met delftsblauw behang. Wij willen het geslacht niet weten, en dit kan voor een jongen en een meisje.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 09 Okt 2013 09:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: succes vandaag.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 09 Okt 2013 10:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: ja gister is hij naar de dokter geweest, verband is eraf!
Mijn man zei dat hij heel erg blij zat te kijken naar zijn handjes :heart:

Katrien: het leed is al geschied, heb gister gebeld maar daar kwam niks uit :confused:
Oh ik ben ook nog zo moe, vanochtend weer misselijk dus heb maar wat crackers op ipv brood.

Haha mijn zoontje is wel een beetje een pannenkoek! De hele ochtend aan het praten in zijn bed terwijl ik wilde slapen. Ga ik eruit even opfrissen en aankleden wil ik hem uit zijn bed halen, en waar is zoon? Heel ver weg in dromenland! Wilde lekker met hem de deur uit maar dat doen we dan vanmiddag maar :P
Laatst gewijzigd door Shy op 09 Okt 2013 10:28, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Okt 2013 10:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje: succes met de medicatie, hopelijk knap je er van op! En ook succes bij de cardioloog!

Appeltje: Rustig aan doen is geen schande hoor, probeer ook een beetje op jezelf te letten! Vervelend dat je last hebt van je banden. En vergeetachtigheid herken ik wel, heb er ook af en toe last van helaas. Al levert het soms wel grappige situaties op, dus ik kan er nog wel om lachen tot nu toe.

Shy: klinkt niet fijn van de Intratuin, gaan jullie nu zelf nog wat ondernemen als je niks hoort? Ik voel me ook nog steeds ontzettend moe en ben nog veel misselijk, dus ik herken wel wat je zegt. Ging van de week om 7 uur naar bed en kon er de volgende morgen nog amper uitkomen. Echt raar!

Snoezel: ik weet nog niet of ik mee wil doen met lootjes. Denk dat ik even oversla dit jaar. Vond het altijd wel erg leuk, maar voel me nog steeds veel beroerd en heb vanalles aan mijn hoofd. Dus ik denk er nog even over.

Razz: succes en veel plezier vanavond! Ben erg benieuwd wat jullie gaan krijgen!

Eppie: daar moet inderdaad nog best wat gebeuren, maar het wordt vast een heel mooi kamertje!

Mikado: welkom!

Katrien: hier al wel een aardig buikje, lijk wel ontploft! In elk geval vergeleken met de vorige keer, toen zag je pas ruim na de twintig weken wat verschijnen. Wij weten dat we een jongen krijgen, en willen het kamertje blauw met crème en zilver/grijs. Ik denk ook iets met sterren, lijkt me wel leuk. Maar we hebben nog niet echt naar behang en dergelijke gekeken. Dat van jullie klinkt ook erg mooi!

Hier gaat het redelijk. Ik ben verschrikkelijk moe, niet normaal. Kan de hele dag wel slapen als ik tenminste de gelegenheid had, haha. Verder gisteren voor mezelf een afspraak bij de kinderarts gehad, om door te spreken hoe ze tegenover BV bij de baby staan in combinatie met mijn medicatie. Ik wist al dat het volgens nieuwe richtlijnen zou mogen, maar toch nog even goed overleg gehad, de kinderarts kon me daar namelijk meer over vertellen dan de gyn. Was een goed gesprek, alles is duidelijk, en ik ga nu dus zeker weten proberen BV te geven straks. Verder is mijn luiertas binnen, en ik vind hem geweldig! Alleen nu nog wachten tot hij in gebruik genomen kan worden, wat duurt het nog lang voor mijn gevoel!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Okt 2013 12:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, ik heb even kunnen bijlezen :)

Roze, ik ben ook zo verschrikkelijk moe. Ik hoopte dat het nu wat minder zou worden maar ik blijf heel sloom en heb weinig energie. Werken lukt wel maar na het werk stort ik gewoon in. Vandaag heb ik vrij en dan doe ik dus bijna niets, heerlijk hoor, maar het voelt zo nutteloos! Ben benieuwd wat voor luiertas je hebt gekocht!

Razz, succes vandaag! Hoe laat hebben jullie de echo? Lijkt me ook zo'n spannend moment, de 20-weken echo. Dat is het volgende waar ik naar uitkijk maar tegelijkertijd ook zorgen om maak :laughcry:

Snoezel, ik kan het topic van de bijna-mama lootjes niet vinden? Of bedoel je die van forummama's? Lijkt me wel leuk om aan te sluiten, al heb ik dan natuurlijk nog geen kindje.

Eppie, er moet inderdaad nog flink wat gebeuren in jullie kamertje, maar des te leuker als het resultaat zichtbaar is! Wij zijn er nog niet mee bezig, weten wel welk kamertje het gaat worden maar gaan eerst eens ruimte maken om wat spullen te verplaatsen en op te ruimen.

Ik ben benieuwd of jullie ook een pretecho gaan laten maken binnenkort? Wij wilden het eerst niet doen maar nu blijkt dat mijn man niet aanwezig kan zijn met de 20-weken echo, hij werkt veel in het buitenland en is dan weer een aantal weken weg. Nu gaat mijn moeder gezellig mee dus dat is ook gezellig, maar zou toch wel graag samen nog een keertje extra dan heen willen.

Wij hebben trouwens dit weekend voor het eerst 'echt' iets gekocht voor de baby! Het is een rompertje van Jip en Janneke geworden van de Hema. Zo lief en zo klein.... :heart:
2014 2016 2019
<<

Anoniem75

Bericht 09 Okt 2013 12:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dankjewel meiden! Vanavond om 20.00 uur is de echo. Het is eventjes rijden maar zodra ik thuis ben laat ik hier iets weten!

Shy ik heb je pm ontvangen. Ik zal er straks of morgen op reageren want ik moet zo weg.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 09 Okt 2013 17:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: daar moet inderdaad nog wat aan gebeuren. Ik vind dat ook altijd lastig om zo'n kale ruimte dan gevuld voor te stellen. Jij woont aardig bij mij in de buurt dan.

Shy: wat vervelend en raar zeg dat ze niet meteen met een oplossing of iets dergelijks komen, is toch best heftig wat er met je zoontje is gebeurd. Ik zou denk ik ook contact opnemen met de bedrijfsleiding. Hoe is het nu met zijn handjes?

Katrien: Ik kan ook "jaloers" worden op die mooie buikjes, bij mij is er ook nog niets te zien, ja mijn eigen spekbuik :P. Nog maar even geduld hebben dan hebben wij vast ook van die mooie zwanger buikjes.
Het kamertje wordt bij ons denk ik iets van groen en er komt in ieder geval een houten boom in. Die van jullie klinkt ook erg leuk.

Roze: wat jammer dat je zo moe bent. Fijn dat het zo'n goed gesprek bij de kinderarts is geweest en dat je nu zeker weet dat je gewoon bv kan gaan proberen.
Heb nu vandaag maar even alle adviezen opgevolgd haha en heb heerlijk rustig aan gedaan. Moest eigenlijk nog wel van alles maar had geen zin en dacht ach wat maakt het ook uit haha.

Mikado: leuk he dat kleine spul allemaal.

Ik heb gisteren een goed gesprek met mijn locatiedirecteur gehad. Ik ben werkzaam binnen 1 stichting op 2 verschillende locaties. Aan het begin van de week werk ik op een school ongeveer 20 to 30 minuten van mijn huis. Aan het einde van de week werk ik op een school 1,5 uur rijden van mijn huis. Deze combinatie is best pittig, heb ik vorig jaar al gemerkt, maar nu ik zwanger ben extra pittig. Nu ga ik na mijn verlof minder werken en ga ik dus 1 locatie laten vallen. Ik hoop nu van harte dat ik op de locatie kan blijven die het dichtst bij is. Nu heb ik met die directeur een gesprek gehad en hij ziet het heel positief voor mij in. De boventalligheid (de reden waarom ik 2 dagen naar die verre locatie moest) is met die 2 dagen die ik daar nog werk voorbij en dus is de situatie zo dat als ik daar weg zou gaan ze een nieuw iemand voor mij moeten aannemen. Dus dacht de directeur dat ik gewoon een voorkeur kan gaan indienen bij het bestuur. :cheering: . Ben daar al blij mee. Al houd ik nog wel in mijn achterhoofd dat het bestuur zo anders kan beslissen.
Vanavond hebben we een voorlichting over de zwangerschap georganiseerd door de verloskundigenpraktijk. Ben heel benieuwd.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 09 Okt 2013 19:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz! Ik denk aan je, hopelijk zijn de zenuwen niet te erg :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem33

Bericht 09 Okt 2013 20:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz! Succs!
<<

Anoniem75

Bericht 09 Okt 2013 21:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Nou voor ze kon het niet echt goed zien en ik moet dinsdag terug. De beentje zaten steeds gekruist. We hadden eerst 3 streepjes in beeld wat dus een meisje betekend maar op het laatst zagen we voor 85% zeker een jongen. Maar ze wil het dus dinsdag nog een keer checken omdat ik nog geen blauw mag shoppen van d'r ;)

Maar zelf vond ik het vrij duidelijk dat het een jongetje is. Dus ik zat dus goed (en zowat als enige) met mijn gevoel! :cheering:

Pff ik moet even bijkomen nu haha
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 09 Okt 2013 21:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Oh Razz wat een krengetjes zijn het ook he :P
Maar superleuk! Stiekem droom ik ook van een tweede zoontje :heart:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Okt 2013 21:59

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ojee, die ondeugende buikbaby's ook! Leuk hoor Razz, een zoon! Tenminste, neem aan dat die 85% toch wel al vrij zeker is. Al snap ik dat ze het liever nog eens checken, zeker als ze ook maar een beetje twijfelen.

Hier was het gelijk overduidelijk, geen twijfel mogelijk. Maar bij A was het ook zoeken, ze lag bijna de hele echo met de beentjes gekruist toen. En zo'n beetje tegen het einde besloot ze om het toch maar bekend te maken, haha.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 09 Okt 2013 22:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Whahahahahahaah... Razz, wat een eigenwijsje nu al!!!! Ben benieuwd of het inderdaad een jongen wordt!

Ik ben heeelll benieuwd naar onze echo maandag. Hopelijk hebben wij net zo'n gewillig kind als haar grote zus... Die lag toen echt wijdbeens te showen :thumbup:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 10 Okt 2013 13:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Razz, leuk voor 85% een jongen. Hopelijk krijgen jullie het dinsdag helemaal goed te zien. Jammer dat er geen mensen zijn gekomen met de open dag, dat is balen. Leuk nieuwe meubels. Je buikje groeit al goed.

Roze, mijn weerstand is gelukkig goed. Jammer dat die van jou niet helemaal goed is. Je gaat helemaal los met shoppen voor jullie zoon, leuk. Ik moet ook nog wat kleertjes kopen, is altijd leuk.

Shy, dat is balen dat ze niet veel hebben gedaan met jullie klacht. Ik vind wel dat er iets mee gedaan moet worden. Hoe gaat het nu met zijn handjes?

Appeltje, hopelijk mag je op de locatie blijven waar je graag wil blijven. Zou wel fijn zijn en minder ver rijden is ook wel prettig. Hoe was de voorlichting? Vervelend van je banden, die vergeetachtigheid komt bekend voor.

Mikado, gefeliciteerd en welkom. Wij doen geen pretecho, ik ben nu voor de tweede keer zwanger en dit is mijn laatste zwangerschap en ik wil graag een fotosessie met mijn zoon en mijn buik laten maken.

Katrien, ik heb een klein buikje maar je zou niet zeggen dat ik zwanger ben maar dat komt nog wel. Onze kamer wordt grijs, wit en nog een kleurtje.

Hier ben ik ook even. Hier gaat het nog steeds niet geweldig. Gisteren weer naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat ik al die tijd migraine had maar dat was het niet, dat heeft weer met de uitdroging te maken dus ik probeer nu zoveel mogelijk te drinken. Ik wil echt niet nog een keer naar het ziekenhuis, dus ik hoop dat ik het kan voorkomen.
De babykamer staat al in elkaar, we hadden de kamer nog bewaard van ons zoontje. Gelijk alles op zolder uitgezocht daar moeten we nu een vloer leggen en dan wordt dat de speelzolder voor onze zoon daarom hebben we de kamer zo snel in elkaar gezet. Hij vind het helemaal geweldig dat die daar mag gaan spelen.

Groetjes
<<

Minion

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 10 Okt 2013 14:03

Bericht 10 Okt 2013 14:18

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo iedereen!

Ik kom mezelf ook aanmelden hier als jullie dat goed vinden :nerd:
Ik ben 28 en zwanger van de tweede. We hebben al een dochter, bijna 3 jaar.
Ik ben nu 19 weken zwanger van een jongen, toevallig gezien bij een echo die de vk wilde maken omdat ze tijd over had :cheering:
Ohja ik ben 5 maart uitgerekend. Ik zal het lijstje even aanvullen. Dit is volgens mij het laatste lijstje....

17-02-2014 Papillio
01-03-2014 Dolfijntje24
03-03-2014 Snoezel
05-03-2014 Minion
14-03-2014 Lies
15-03-2014 Roze
19-03-2014 Shy
20-03-2014 Razz
24-03-2014 Lindsya
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 10 Okt 2013 22:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya: het gaat goed met zijn handjes, alles eraf nu en begint er netjes uit te zien!

Minion: gefeliciteerd en welkom! Leuk weer een zwangere erbij voel je je goed?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minion

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 10 Okt 2013 14:03

Bericht 11 Okt 2013 08:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik voel me helemaal goed Shy! Echt ff afkloppen want ik heb nergens last van. Hopelijk blijft het zo!
<<

Patsy

Bericht 11 Okt 2013 09:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, je kleine heeft nu al humor. Mama is zenuwachtig over wat ik ben, ik ga lekker voor verwarring zorgen. Hihi. Hopelijk is het dinsdag wel duidelijk te zien.

Minion, welkom hier! Fijn dat je je zo goed voelt, hopen dat dat zo blijft.

Ik heb sinds een paar dagen een vervelend gevoel bij mijn schaambot, weet niet of het mijn bekken is of mijn banden. Ik heb nu lekker 4 dagen vrij, dus ga maar rustig aan doen. Vanavond moet ik weervnaar de verloskundige, misschien heeft zij nog tips.
Slikken jullie ook visolie? Ik heb van die capsules, maar krijg ze bijna niet weg. Op de verpakking staat dat ze smaak- en geurloos zijn, maar ik ruik en proef ze zeker wel.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 11 Okt 2013 09:06

Re: Voorjaar 2014 mama's

Minion schreef:Ik voel me helemaal goed Shy! Echt ff afkloppen want ik heb nergens last van. Hopelijk blijft het zo!

Oh fijn! Houden zo inderdaad!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minion

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 10 Okt 2013 14:03

Bericht 11 Okt 2013 11:00

Re: Voorjaar 2014 mama's

@Katrien: Ik heb juist multivitamine voor zwangere zonder visolie. Ik vond die met echt zo vies. Ik kreeg ze wel weg maar als ik (beetje onsmakelijk) een boer liet dan proefde ik het zo erg... bleghh
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers