Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

Anoniem147

Bericht 31 Aug 2015 10:46

Re: Het studeer topic!

AM wat gaat het snel. Ik kan me nog goed herinneren dat je een paar jaar geleden begon. Jij ook weer succes Silly One.

@ Boerenkool, ik heb inmiddels ook wat meer duidelijkheid. Mijn aanmelding was blijven hangen en daardoor kreeg ik de info wat later haha. Begint weer lekker. Ik ga straks naar de introductiedag, ben erg benieuwd. Boeken heb ik allemaal nog niet aangeschaft. Bij de informatiebrieven stond dat je beter even kon wachten tot dat de docent daadwerkelijk aangeeft dat je dat boek hebben moet. Dus dat ik wel fijn, beetje geld besparen hopelijk haha.

Ik heb ook mijn top 3 scholen kunnen opgeven en aankomende week hoor ik waar ik kan gaan stage lopen. Voor 1 oktober willen ze iedereen geplaatst hebben. Dus daar ook weer op aan het wachten. Ik moet 1,5 dag stage per week lopen of 1 dag per week en dan iedere 10 weken een volle werkweek. Ik heb gekozen voor 1,5 dag per week dat vind ik makkelijker te combineren met mijn werk, anders moet ik steeds een week vrijvragen. Niet handig.

De maandag gaat wel heel vol worden dan. Stage in de ochtend en mijn eigen lessen dan 's middags/'s avonds van 2 tot 9 uur. Dan nog een dag stage en ik werk nog 24 uur. Ben ik niet meer gewend haha.

Qua leeftijd weet ik het bij ons nog niet. Straks eens goed rondkijken haha. Ik ben zelf 27, ik zal wel weer zo'n middenmotor zijn qua leeftijd haha.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 31 Aug 2015 22:40

Re: Het studeer topic!

Leuk Marni, eerste introductiedag overleefd? Hoe is het gegaan?
Hoeveel dagen moet jij minimaal stage lopen in een jaar dan Marni? Hier moeten we 1 dag in de week stage lopen, minimaal 30 dagen in het eerste jaar.

Hier had ik vorige week de introductiedagen. Zou eerst naar de voltijd gaan, maar ga nu toch de deeltijd doen. Voelde me totaal niet op mijn gemak tussen het jonge grut. Voordeel hieraan is dat deze in 3 jaar gedaan kan worden, daar ga ik dus voor. Nadeel is dat dit nog een stuk meer doorzettingsvermogen vergt.
Morgen heb ik mijn eerste echte schooldag. Van 11.45 - 21.30 uur. Lange dag dus!
<<

Anoniem173

Bericht 01 Sep 2015 06:35

Re: Het studeer topic!

Boerenkool welke studie ga jij volgen?

Marni dat wordt een drukke periode zeg met stage, werken en school. Maar denk als je de structuur en het plezier hebt het goed te doen is.

So succes met je vakken hopelijk haal je hem deze keer wel!

Ja Marni het is echt snel gegaan nu alweer het laatste jaar. 3 jaar geleden de eerste Lesdag. Leuke zijsprong ik had toen de broek aan die ik nu eindelijk weer pas na 5 kilo afvallen :lol:
<<

Anoniem286

Bericht 09 Sep 2015 06:49

Re: Het studeer topic!

Gisteren de laatste 2 echte tentamens van mijn opleiding gedaan. Spannend, hoop dat ik ze gehaald heb. Dan nog een take home toets, een casuspresentatie en een kwaliteitsonderzoek en ik ben eind dec al weer klaar. Pff dus nog wel even druk. Hopelijk kan ik in januari mijn diploma in ontvangst nemen :)
<<

Anoniem185

Bericht 09 Sep 2015 19:34

Re: Het studeer topic!

Ennn ik ben weer gezakt voor mijn examen. Heb heel mijn vakantie er aan vergooid, mijn vrijwilligerswerk aan de kant gezet, en ik ben wéér gezakt. En waarschijnlijk dus maar op één vraag. Kan pas in juni herkansen.
<<

Anoniem286

Bericht 11 Sep 2015 18:41

Re: Het studeer topic!

Oh wat balen Bob. Wat rot dat je er maar niet door heen komt.

Ik heb mijn tentamens gelukkig beiden met een ' goed' gehaald. :yes:
<<

Anoniem147

Bericht 04 Okt 2015 09:56

Re: Het studeer topic!

Ik heb afgelopen vrijdag kennisgemaakt met mijn mentor op mijn stageschool. Ik heb een rondleiding gekregen en ze heeft wat verteld over de klas (ze waren vrij 's middags). Ik ben zo enthousiast en ze gaf aan dat ze mijn enthousiasme heel erg leuk vond.

Verder had ik mijn 'zorgen' nog even geuit over het feit dat ik een versnelde route deed maar dus echt nul ervaring heb in in het onderwijs en een van de enige uit mijn klas ben die nog nooit voor een groep gestaan heeft maar dat vond ze helemaal niet erg, ik was er om te leren en ik kon gewoon beginnen met observeren en helpen als ik daar klaar voor was.

Verder kom ik in de kleinste klas van de school. Maar 22 leerlingen dus dat vind ik wel heel erg fijn voor een eerste stage klas. Ze vertelde ook dat het een lieve en best rustige klas was en dat de kinderen goed luisteren. Ik ben dus echt heel benieuwd. Ik begin aankomende donderdag en ga mezelf voorstellen met een zelf gemaakt filmpje (die ik nog moet maken). Ook was ze heel erg vrij in de dingen die ik wilde leren. Als ik het leuk vond om eens in groep 3 te kijken hoe ze daar starten met taal dan moet ik dan aangeven en kan ik daar een dag heen. Ze hebben een verrijkingsklas, ook erg leuk om dat eens mee te maken, dus ik moest maar aangeven als ik daar een dag wilde meedraaien.

Ook hebben we afgelopen maandag de eerste module afgerond en aanstaande maandag krijgen we de punten. Hopelijk heb ik het gehaald :D Al met al ben ik nog steeds heel enthousiast haha. Hopelijk blijft het zo ;)

Hoe gaat het bij jou Boerenkool? En met de rest van de studerende dames?
<<

Anoniem185

Bericht 04 Okt 2015 10:01

Re: Het studeer topic!

Klinkt als een goede stageplek Marni! Ik ben donderdag begonnen met mijn lessen terug. Pff wordt een zwaar jaar!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Okt 2015 10:41

Re: Het studeer topic!

Klinkt goed Marni, mocht je nog info willen of eventueel verslagen inzien. PM me en ik kan kijken of ik nog wat heb liggen van de han. Er is vast een hoop veranderd, maar wie weet heb je er wat aan.

Hier doe ik nu te weinig, slecht vooruit te branden doordat 1 vak inzicht vraagt en ik zie het gewoon nog niet. Het is een kwestie van doen, maar dan nog. Merk gewoon dat ik de concentratie niet heb doordat het niet lukt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Okt 2015 13:13

Re: Het studeer topic!

Ik meld me ook in dit topic om mee te schrijven als dat goed is :) Ik ben begin september weer begonnen met studeren, na een aantal jaren niet gestudeerd te hebben. Dus dat is best wel even wennen weer. Ik werk gewoon 4 dagen en heb dan op vrijdag de hele dag college. Ik doe de postgraduate opleiding Accountancy, welke nodig is om registeraccountant te worden.

Ik vind het wel lastig alles goed in te plannen. Heb ook nog 2 kinderen, dus om alles te combineren is.... lastig.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Dec 2015 10:14

Re: Het studeer topic!

Hoe is het met iedereen? Loopt alles lekker qua studie?

Ik zit helemaal op mijn plek! Het gaat goed op school, loop stage in een leuke klas met een ontzettend aardige en leuke mentor (groep 7) en haal mooie cijfers (zevens en achten). Helaas is de rekentoets de enige toets die ik niet gehaald heb. Die ga ik opnieuw maken in januari. Ik heb wel echt moeite met rekenen. Merk dat ook in mijn stageklas. Ik kan sommige opgave nauwelijks uitleggen aan kinderen omdat ik het zelf zwaar omslachtig uitreken. Die lessen laat ik op het moment dus nog over aan mijn mentor en ik reken er in m'n vrije tijd op los. Heb nu ook werkboeken uit groep 8 meegenomen om te oefenen.

Verder zit ik volgens mij lekker op schema. Als ik de rekentoets in januari haal dan is het mogelijk dat ik eind januari mijn propedeuse al op zak heb! In februari ga ik ook wisselen van stageklas. Ik heb aangegeven graag naar het jonge kind te willen (groep 1/2/3) dus ben benieuwd hoe dat gaat worden.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Dec 2015 10:19

Re: Het studeer topic!

Fijn dat het zo goed gaat Marni! Dat rekenen komt vast wel goed met de moeite die je erin stopt.

Ik heb deze week op mijn werk getekend dat ik mijn opleiding volledig op hun kosten ga doen en moet hem dus af maken en blijf dan minstens 3 jaar nog in dienst. Goede stok achter de deur om door te zetten. De examens komen er weer aan en ik vind het toch best moeilijk! Kwalitatief en kwantitatief onderzoek en dan ook nog moeder en kind zorg... Het is veel voorbereidingswerk voor de mondeling en veel leerwerk voor de meerkeuze examens... Ik hoop alles te kunnen halen, maar ik vrees er voor!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 07 Dec 2015 11:31

Re: Het studeer topic!

Ik heb volgende week tentamen. En lig nog niet echt op schema.. Erg druk met werken etc. Dus vanaf vandaag moet ik echt in de toetsmodus gaan. Maar het zal wel goed komen. Vorig jaar ben ik onvoorbereid gegaan naar de toets en toen had ik 15,5 punt. En ik heb er 16,5/17 nodig, ligt eraan hoe ik mijn opdracht heb gemaakt.

Maar daar zit natuurlijk ook het probleem. Ik heb het gevoel dat ik het gewoon onderschat en daardoor echt te weinig doe.

Wel fijn Bob dat alles volledig betaald wordt.

@Marni kun je geen oude rekentoetsen oefenen?
<<

Anoniem147

Bericht 08 Dec 2015 22:15

Re: Het studeer topic!

Wat spannend Bob. Fijn dat je werkgever de opleiding betaald en je daardoor een (gezonde? ;) ) druk voelt om er dan hard voor te gaan. Veel succes met je examens in ieder geval.

Jij ook veel succes met je tentamen Siem. Ik ken dat gevoel wel van denken te weinig te doen. Soms denk ik ook wel eens bij mezelf, nou ik kan wel iets gemotiveerder zijn terwijl ik echt niet weinig doe. Maar dan denk ik toch dat er nog wel een tandje bij kan haha.

Ik oefen inderdaad allerlei rekentoetsen. Helaas kan je niet precies de toets oefenen die we krijgen op de Pabo. Die is adaptief en past zich aan aan hoe jij de vragen beantwoord. Als je een paar vragen fout maakt worden de vragen in zijn totaliteit makkelijker en krijg je er minder punten voor. Bij goede vragen worden de opgave moeilijker en krijg je meer punten. Ik kreeg vorige keer (toen ik was gezakt) heel veel vragen over machten en wortels (die ik dus net niet goed genoeg geleerd had). Het grootste gedeelte van de klas heeft die vragen helemaal niet gehad. Iedereen heeft dus een soort van eigen toets.

Ik ben ook weer bezig met sneller hoofdrekenen. Er zijn 15 opgave waarbij je geen kladpapier mag gebruiken en dan moet je best veel onthouden (bijvoorbeeld 25x26). Ik zou dat cijferend op papier uitrekenen maar in m'n hoofd moet ik dan zoveel stapjes onthouden en dat ben ik niet meer gewend. Dus daar ben ik hard mee aan de gang en het gaat best goed. Dus ik krijg wel weer vertrouwen in dat rekenen.
<<

Anoniem173

Bericht 09 Dec 2015 01:38

Re: Het studeer topic!

Marni wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt op de pabo. Alleen dat rekenen is wel vervelend. Hopelijk kun je het een beetje bijspijkeren.

Bob een goede zet en stimulans om nu onder contract je studie te gaan doen. Deed jij nou ebp of ver.pleegings wetenschappen?

Siem moet goed komen toch met onvoorbereid al zoveel punten scoren?

Poeh hier gaat het niet al te best qua motivatie. Op de kop af zit ik in mn 10e studiejaar sinds het atheneum. Onafgebroken! Ok wel straks wo bachelor wo master en hbo bachelor afgerond en ik werk gewoon 32 uur. Maar ik moet dus wel een afstudeeropdracht inleveren. Begin januari is de deadline voor het concept. Komende week maar eens mijn best doen (zit nu in de nacht).

Trouwens Marni zo grappig 4 jaar geleden schreven wij al samen in een studeertopic toen jij nog je oude studie deed en ik ook :p.
<<

Anoniem201

Bericht 09 Dec 2015 07:53

Re: Het studeer topic!

Petje af AM het gaat je zeker weten lukken.

Ik ben aan mijn laatste periode begonnen op de orthopedie. Leuke afdeling en ten op zichte van oncologie is dit een stuk makkelijker.
De laatste loodjes ik heb het eerlijk gezegd wel gehad. Weet ook nog niet wat ik wil als ik mijn diploma heb. Zit momenteel gevoelsmatig een beetje in een crisis wat dat betreft.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Dec 2015 09:38

Re: Het studeer topic!

Ik zit ook in mijn laatste jaar. Moet nog tot september 2016 en dan ben ik klaar.
Voor 1 februari moet ik alle opdrachten af hebben gerond, en daar voel ik best nog wat druk. Ik werk momenteel erg veel, ben zo ingeroosterd, maar daardoor ben ik thuis erg moe en weinig energie voor de opdrachten.

Nog even doorbikkelen, en dan zijn we er!

En dat gevoel herken ik Aurora, ik weet ook niet of ik hierna wel in dit vakgebied wil blijven werken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem185

Bericht 09 Dec 2015 09:59

Re: Het studeer topic!

Atelier Madame schreef:
Bob een goede zet en stimulans om nu onder contract je studie te gaan doen. Deed jij nou ebp of ver.pleegings wetenschappen?

De Belgische variant, master in de verpleeg- en vroedkunde. Kun je eigenlijk alle kanten mee op, zowel ebp als wetenschappelijk onderzoek als management als leidinggevende als docent, eigenlijk alles.
<<

Anoniem152

Bericht 10 Dec 2015 10:35

Re: Het studeer topic!

Wat goed om te lezen dat het bij iedereen zo voorspoedig verloopt!
Ik ben inmiddels bezig met mijn scriptie. Deze moet half april klaar zijn. Daarna de verdediging ervan en dan... eindelijk klaar!
<<

Anoniem286

Bericht 11 Dec 2015 12:03

Re: Het studeer topic!

Hier echt de laatste loodjes nu. Alles gehaald echter moet alleen de beoordeling van mijn kwaliteitsonderzoek terug krijgs. De presentatie ervan had ik al wel gedaan en behaald. Over 2 weken eindgesprek en dan in januari diplomering. Heerlijk om er dan vanaf te zijn.
<<

anoniem213

Bericht 11 Dec 2015 12:47

Re: Het studeer topic!

Ik ben echt slecht bezig de laatste tijd. Ik vind het zo moeilijk de laatste loodjes. Ik hoop eind februari mijn scriptie in te leveren.
<<

anoniem213

Bericht 11 Dec 2015 12:47

Re: Het studeer topic!

Chava schreef:Wat goed om te lezen dat het bij iedereen zo voorspoedig verloopt!
Ik ben inmiddels bezig met mijn scriptie. Deze moet half april klaar zijn. Daarna de verdediging ervan en dan... eindelijk klaar!

Het klinkt zo dichtbij hè?
<<

Anoniem152

Bericht 11 Dec 2015 15:45

Re: Het studeer topic!

June schreef:
Chava schreef:Wat goed om te lezen dat het bij iedereen zo voorspoedig verloopt!
Ik ben inmiddels bezig met mijn scriptie. Deze moet half april klaar zijn. Daarna de verdediging ervan en dan... eindelijk klaar!

Het klinkt zo dichtbij hè?

Zeker weten!

Van de week werd ik op Facebook herinnerd aan mijn eerste twee examens (december 2012).
Ik weet nog dat ik toen dacht: "De kop is eraf."

Eind februari schiet al op! Spannend :)
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Jan 2016 21:53

Re: Het studeer topic!

Tijdje geleden dat ik hier een berichtje plaatste in dit topic :)
In december mijn eerste tentamen gehad (nog geen uitslag) en morgenavond en vrijdag weer tentamens.
Ik blijf er wel tegenaan lopen dat ik nog niet echt in een lekker studieritme kom. Feit is gewoon dat mijn persoonlijke situatie compleet anders is dan toen ik 4 jaar geleden gewoon nog als voltijd student studeerde. En ik ervaar de combi drukke baan (incl. reistijd ben ik daar in 4 dagen vaak wel 40 uur aan kwijt), drukke studie (colleges op vrijdag van 9 tot 5 + opdrachten maken gemiddeld 8 uur per week, en dan doe ik nog te weinig eigenlijk) en gezin (2 kinderen) erg zwaar. Ik hoop dan ook heel erg dat ik deze eerste tentamens goed doorkom :)
<<

Anoniem185

Bericht 04 Jan 2016 10:32

Re: Het studeer topic!

Succes met je tentamens Mezzo! Het is zwaar, ik weet het.

Hier ervaar ik momenteel ook veel druk en het is zwaar. Ik werk fulltime en studeer dan ook nog. Heb iedere donderdag 7 lesuren. Nu ben ik een paar dagen vrij om te leren voor examens.

Donderdag examen kwantitatief onderzoek. Veel statistiek. We werken met een groepje samen aan de theorie op onedrive en ik ben zo gefrustreerd! Heb ik een artikel goed en duidelijk uitgewerkt (met de theorie er naast snap ik het best goed), gaat een klasgenoot mijn werk VERKEERD zitten verbeteren. Vervolgens reageert ze met 'tsja ik weet het nie zo goed hoor'. Blijf dan met je fucking tengels van mijn uitwerking af. Ze kent het verschil niet eens tussen nominaal en ratio en daarnet heb ik het verschil tussen afhankelijke en onafhankelijke variabele uit moeten leggen. Hoe ga je dan je master halen? En hoe haal je het in je hoofd om mij te 'verbeteren' als je er niks van snapt en mij steeds om uitleg moet vragen?!

Oke sorry frustraties. Ik ga me aankleden en weer leren.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers