Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rekening poliklinisch bevallen

<<

Anoniem236

Bericht 09 Dec 2015 20:10

Rekening poliklinisch bevallen

Vorig jaar rond deze tijd waren we bezig voor een tweede kindje. Getwijfeld om de zorgverzekering er op aan te passen maar aangezien ik dan voor het grootste voordeel (bevallen in zkh en kraamzorg) binnen 3 maanden zwanger zou moeten zijn, gewoon een basisverzekering genomen met een kleine uitbreiding om in alle ziekenhuizen terecht te kunnen. Echter toch in september bevallen.

Dus ik verwachtte een dikke vette rekening van het ziekenhuis. Maar kreeg de rekening gister binnen; 61 euro eigen bijdrage. Log ik in op zilveren kruis, staat er dat dit onder de basisverzekering valt? (Op die 61 na dus) Iemand dit weet hoe dit komt, die dit ook heeft gehad? En voor de zwangeren die dus nog een zorgverzekering moeten afsluiten is dit misschien wel handig om te weten.
<<

Anoniem142

Bericht 09 Dec 2015 20:12

Re: Rekening poliklinisch bevallen

De zorg omtrent zwangerschap en bevalling vallen buiten het eigen risico. Poliklinisch bevallen dus ook, mits je een medische indicatie hebt. O.a. de huisarts en de zorg die binnen de basisverzekering valt voor kinderen onder 18 jaar, valt ook allemaal buiten het eigen risico.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 09 Dec 2015 20:19

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Een bevalling wordt medisch zodra je aangeeft pijnbestrijding te willen. Dus je hoeft om in het ziekenhuis te bevallen inderdaad je zorgverzekering niet uit te breiden. Ik heb wel een uitgebreider pakket genomen maar dan meer ivm vergoeding zwangerschapscursus, borstvoedingscursus, minimale eigen bijdrage kraamzorg, etc. Niet voor de bevalling in het ziekenhuis in ieder geval.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2015 20:56

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Dat klopt. Ik had in 2013 een basisverzekering met het grootst mogelijke eigen risico. Bevallen en een paar dagen verbleven in het ziekenhuis en niks hoeven betalen.
<<

Anoniem236

Bericht 09 Dec 2015 20:59

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Ik bedoel dus dat ik zonder medische indicatie bevallen ben. Daar is geen ziekenhuis personeel aan te pas gekomen. En normaal staat er dus bij vergoedingen dat dit niet vergoedt wordt, maar dit blijkt dus wel het geval te zijn.

Mijn vorige bevalling was medisch (pijnbestrijding) en toen hoefde ik inderdaad niets te betalen. Nu had ik wel verwacht de rekening te moeten betalen, maar dit blijkt dus maar 61 euro te zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2015 21:09

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Je bent dus, zeg maar, vrijwillig in het ziekenhuis bevallen?

Ik meende ook dat dat duurder was ja. 61 euro is weinig.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Dec 2015 22:07

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Je weer zeker dat er niet nog een rekening komt? Ik kreeg de mijne namelijk een jaar later (ook van een operatie die ik heb gehad kreeg ik de rekening een jaar later)..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Dec 2015 22:10

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Ik ging naar het ziekenhuis omdat ik pijnbestrijding wilde en heb daar ter plekke toen besloten om het toch niet te doen omdat het heel snel ging en pijnbestrijding het alleen maar zou vertragen. Heb toen flink moeten betalen, ik geloof wel bijna vierhonderd euro.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem236

Bericht 09 Dec 2015 22:45

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Heb het toch nog maar even opgezocht maar op de site van zilveren kruis staat dat er 202 euro vergoedt wordt uit de basisverzekering, dat kan dan kloppen want de rekening van het ziekenhuis was 263 euro.

Op de site van een andere verzekeringsmaatschappij staat dat het vanuit de basisverzekering vergoedt wordt, en een alinea verder staat dat er een eigen bijdrage geldt van 373 euro.

Maar goed, ik had dus een rekening verwacht van iets van 400 euro ofzo, had dat vaak gehoord van anderen. Ook omdat er dus aanvullende pakketten zijn die dat dus wel vergoeden.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Dec 2015 23:38

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Isabel_ schreef:Een bevalling wordt medisch zodra je aangeeft pijnbestrijding te willen.


Ik had mijn ziekenfonds gevraagd hoe en wat.
Toen ik aangaf dat het om een tweeling ging moest ze alles uitzoeken, ook dit valt namelijk onder medisch. Dus niet alleen pijnbestrijding.
Ik ga morgen de ziekenfonds weer omzetten naar aanvullend. Dat optimaal hoeft voor mij niet meer.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 10 Dec 2015 09:02

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Ik wilde ook poliklinisch bevallen. Niet eens per se vanwege pijnbestrijding. Maar wilde die optie wel bereikbaar hebben.

Uiteindelijk ging alles veel te snel voor pijnbestrijding maar zoonlief had in het vruchtwater gepoept en alles werd toen ineens medisch ook al duurde die conclusie tot aan de geboorte maar 7 min. Dat was mijn 'gelukje' ik hoefde niets te betalen.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem193

Bericht 10 Dec 2015 09:18

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Lotus schreef:Heb het toch nog maar even opgezocht maar op de site van zilveren kruis staat dat er 202 euro vergoedt wordt uit de basisverzekering, dat kan dan kloppen want de rekening van het ziekenhuis was 263 euro.

Op de site van een andere verzekeringsmaatschappij staat dat het vanuit de basisverzekering vergoedt wordt, en een alinea verder staat dat er een eigen bijdrage geldt van 373 euro.

Maar goed, ik had dus een rekening verwacht van iets van 400 euro ofzo, had dat vaak gehoord van anderen. Ook omdat er dus aanvullende pakketten zijn die dat dus wel vergoeden.


Dan denk ik toch dat je nog een rekening kan verwachten.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 10 Dec 2015 09:21

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Caramba schreef:
Isabel_ schreef:Een bevalling wordt medisch zodra je aangeeft pijnbestrijding te willen.


Ik had mijn ziekenfonds gevraagd hoe en wat.
Toen ik aangaf dat het om een tweeling ging moest ze alles uitzoeken, ook dit valt namelijk onder medisch. Dus niet alleen pijnbestrijding.
Ik ga morgen de ziekenfonds weer omzetten naar aanvullend. Dat optimaal hoeft voor mij niet meer.


Oh, het staat er inderdaad een beetje krom maar ik begrijp dat niet alleen pijnbestrijding onder medisch valt. Ik val zelf ook onder medisch vanwege mijn longproblemen bijvoorbeeld. Ik moet dus poliklinisch bevallen. Ik bedoelde met mijn post meer dat veel vrouwen niet weten dat als ze om pijnbestrijding vragen een medische bevalling krijgen en dat dan dus alles vergoed wordt vanuit de verzekering.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 10 Dec 2015 09:33

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Ik denk dat er nog een rekening komt, een (poli)klinische bevalling kost 600 euro ongeveer.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem236

Bericht 10 Dec 2015 20:53

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Ja inderdaad HD, dat had ik ook verwacht. Ik ga het nog maar eens uitzoeken.
<<

Anoniem219

Bericht 10 Dec 2015 22:02

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Ik heb even bij mijn zorg verzekering gekeken en die vergoeden voor een niet medische ziekenhuis bevalling 238 per dag. Alles wat er daarboven berekend wordt valt buiten de basis verzekering en wordt vergoed vanuit een aanvullende verzekering.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 11 Dec 2015 07:46

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Lotus schreef:Heb het toch nog maar even opgezocht maar op de site van zilveren kruis staat dat er 202 euro vergoedt wordt uit de basisverzekering, dat kan dan kloppen want de rekening van het ziekenhuis was 263 euro.

Op de site van een andere verzekeringsmaatschappij staat dat het vanuit de basisverzekering vergoedt wordt, en een alinea verder staat dat er een eigen bijdrage geldt van 373 euro.

Maar goed, ik had dus een rekening verwacht van iets van 400 euro ofzo, had dat vaak gehoord van anderen. Ook omdat er dus aanvullende pakketten zijn die dat dus wel vergoeden.


Ik denk dat je nog een rekening kan verwachten.
Bij mij is er in totaal 5000 euro gedeclareerd.
Wel met 2 nachten slapen en naar de ok geweest voor het hechten.

Meestal moet je wel de bloed onderzoeken zelf betalen..
Dat was bij mij bijna 200 euro
<<

Anoniem236

Bericht 11 Dec 2015 08:39

Re: Rekening poliklinisch bevallen

Maar kippie, zoals jij omschrijft is toch klinisch? Ik neem niet aan dat dat onder een poliklinische bevalling valt, alleen al het feit dat je naar de ok moest en moest blijven is medisch.

Poliklinisch is alleen de huur van de bevalkamer. Bevallen met je eigen verloskundige En kraamzorg.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers