Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 06 Okt 2013 15:54

Re: Katten Topic <3

Oreo schreef:Wij hebben er ook zo eentje. Ze schiet al in de stress als de deurbel gaat... Bij voorkeur schiet ze onder de trap, maar dat willen we niet dus daar halen we haar onder vandaan en dan schiet ze onder de bank, dat vinden we best.

De ander miauwt echter de hele godganse dag. Ik word er GEK van en ben vooral gefrustreerd....


Onze kat is ook een echte prater. Als ik haar in de ochtend binnen doe en nog even op bed ga, gaat ze voor de slaapkamer deur miauwen totdat ze aandacht krijgt. Ze laat ook altijd horen als ze in de buurt is. Gelukkig niet de hele dag door, kan me voorstellen dat dat frustrerend is. Misschien is er iets met hem/haar aan de hand?
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 06 Okt 2013 15:56

Re: Katten Topic <3

Maple schreef:Volgens mij hebben m'n katten vandaag gevochten, de oudste loopt wat mank en de jongste heeft een wondje onder d'r kin. Ze vonden elkaar inmiddels al redelijk lief, vroeger veel gevochten en gedreigd maar dit is de eerste keer dat ze gehavend zijn. Nouja, hoort erbij... Alleen her manke even in de gaten houden.

De jongste van ons mauwt trouwens ook de hele dag, die 'praat' ook terug.


Hoe gaat het met je kat maple? Loopt ze nog steeds mank?
Die van ons spelen ook vaak samen. Soms lijkt het ook echt op vechten.

Dat laatste herken ik ook, van dat "terugpraten". Dat vind ik zo schattig.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 06 Okt 2013 15:58

Re: Katten Topic <3

Goede tips over het voer. Ik ben al een tijd op zoek naar voer dat ze goed kunnen verdragen en goed kunnen verteren.
Vooral onze noor heeft een gevoelige maag. Ook heeft ze snel last van tandsteen. Heeft iemand hier ook tips voor?
Ik ga dat inderdaad eens uitzoeken.
Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 08 Okt 2013 10:52

Re: Katten Topic <3

Goedemorgen, ik ben Dorus. Het nieuwe vriendinnetje van Evi en Doeds.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 08 Okt 2013 11:01

Re: Katten Topic <3

Ahhh Weetjewel wat een dotje! :heart:
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Okt 2013 23:33

Re: Katten Topic <3

Eppie, van Sanabelle hebben ze ook een sensitive versie. Onze jongste kat had in het begin last van zijn darmen. Na eerst royal canin van de dierenarts te hebben gehad om alles rustig te krijgen hebben we daarna de Sanabelle sensitive gemixt met de Sanabelle urinary die de kater met blaasgruis nodig had.

Later overgestapt naar alleen urinary en dat nu gelukkig ook goed.

Misschien dat voor jullie katje die sensitive ook goed werkt. Je hebt van Sanabelle in elk geval veel verschillende varianten.

Weetjewel, wat een enorm schatje!! Het is maar goed dat we zeker weten geen 5e kat erbij willen. Maar ik weet zeker dat ik ook niet bij een asiel bijv. moet gaan om kittens te kijken haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 09 Okt 2013 09:54

Re: Katten Topic <3

Eppie schreef:
Oreo schreef:Wij hebben er ook zo eentje. Ze schiet al in de stress als de deurbel gaat... Bij voorkeur schiet ze onder de trap, maar dat willen we niet dus daar halen we haar onder vandaan en dan schiet ze onder de bank, dat vinden we best.

De ander miauwt echter de hele godganse dag. Ik word er GEK van en ben vooral gefrustreerd....


Onze kat is ook een echte prater. Als ik haar in de ochtend binnen doe en nog even op bed ga, gaat ze voor de slaapkamer deur miauwen totdat ze aandacht krijgt. Ze laat ook altijd horen als ze in de buurt is. Gelukkig niet de hele dag door, kan me voorstellen dat dat frustrerend is. Misschien is er iets met hem/haar aan de hand?


Helaas is het bij ons geen praten meer, maar eerder krijsen, zaniken en miauwen om aandacht. Die andere praat idd hele verhalen, dat is grappig. Maar deze... Oei oei oei. Om gek van te worden!
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 09 Okt 2013 11:51

Re: Katten Topic <3

Is ze toevallig niet krols? Toen de onze nog niet geholpen was, deed ze dit ook.
Wel sneu en inderdaad erg vervelend. Ben je met haar naar de dierenarts geweest? Misschien mankeert er wel iets.
Niet heel normaal gedrag volgens mij.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 09 Okt 2013 11:52

Re: Katten Topic <3

Wat een lieverd weetjewel. Is het ook een raskat?
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 09 Okt 2013 12:37

Re: Katten Topic <3

Eppie schreef:Is ze toevallig niet krols? Toen de onze nog niet geholpen was, deed ze dit ook.
Wel sneu en inderdaad erg vervelend. Ben je met haar naar de dierenarts geweest? Misschien mankeert er wel iets.
Niet heel normaal gedrag volgens mij.


Nope, niet krols. Die andere is krols geweest en dit lijkt er in de verste verte niet op. Maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen of ze geholpen is. Ze komt uit het asiel en heeft geen voelbaar litteken. We hebben haar al sinds 2009 en hadden eventuele krolsheid dan toch wel moeten merken.

DA heeft haar nagekeken. Het enige wat ze kunnen doen is bloedonderzoek. Maar ik vind 140 euro voor bloedonderzoek wat te veel. Dan probeer ik liever andere dingen eerst. Feliway doet in ieder geval niks.

We denken zelf aan een gedragsprobleem. Ze wil naar buiten, maar dat willen wij niet daar wordt het gemiauw alleen maar erger van) en omdat we "catnappers" hebben. Laatst kwam ze naar binnen en stonk ze naar zo'n vieze zoete suikerspin... Ze heeft veel kattenvriendjes in de buurt die haar allemaal komen ophalen en voor het portiek zitten te miauwen. Dat hoort ze. En thuis miauwt ze als we in of uit het zicht zijn. Dus zit ik op het toilet, zit zij ervoor en gaat ze miauwen. Laat ik de deur open en kan ze me zien, zit ze te miauwen. Ik zit in de woonkamer, loopt zij naar de voordeur en gaat miauwen. Sta ik in de keuken, gaat ze miauwen (ze mag niet in de keuken komen). Liggen we in bed (we willen de katten daar niet hebben) miauwt ze ook.

Gelukkig ga ik maandag weer aan het werk....
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 09 Okt 2013 15:42

Re: Katten Topic <3

En dit is mijn nieuwe vriendinnetje, Bella.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
You're gonna hear me roar
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Okt 2013 20:06

Re: Katten Topic <3

Wat lief, Weetjewel en Tiana :heart: :heart: :heart:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Okt 2013 20:08

Re: Katten Topic <3

Eppie schreef:
Peyton schreef:
Eppie schreef:Ik heb een vraag.
Een van onze katten is altijd al wat schuw geweest. Ze woont sinds maart dit jaar bij ons. En het heeft lang geduurd voordat ze gewend was. Nu ligt ze vaak bij ons op de bank en zoekt ze ons op, kopjes geven etc.
Haar gedrag veranderd als er bezoek komt, ze raakt dan helemaal in paniek en wil weg kruipen.
Ik vind het zo zielig voor haar, je ziet echt de paniek in haar ogen.
Onze andere kat doet helemaal niks op vreemden. Ze vind het doen met de situatie die er is. Onze andere kat vind het wel prima, nog meer aandacht.
Is dit ook te verhelpen? Of moeten we wennen aan de situatie. Is het herkenbaar? Is dit over gegaan?
We zorgen wel dat ze een plekje heeft waar ze terug kan kruipen.

Nog iets, ze geeft ook op alles kopjes, de bloempot, tafel, wasmand echt alles.wat betekend dit gedrag? Is dit herkenbaar?


Dit is heel herkenbaar. Onze kater is ook schuw naar andere mensen. Wat wij doen is hem de ruimte geven, als hij naar de slaapkamer of een andere plek wilt laten we hem, hij wilt dan het liefst onder een deken of onder het bed zitten.
Nu we hem al bijna 3 jaar hebben komt hij sinds een tijd wel kijken maar enkel als er 1 persoon is, bij veel drukte komt hij niet kijken. En in het begin zagen we hem dan ook de hele dag of uren niet maar als er nu veel bezoek is geweest komt hij meteen of bijna direct weer kijken als ze weg zijn. Het is dus tot nu toe niet overgegaan maar wel verbeterd maar we zijn vooral blij dat hij zich goed en veilig voelt.

Ik zou gewoon zorgen dat ze een plekje heeft waar ze terug kan kruipen en misschien dat ze in de toekomst wel komt kijken maar of je dit kan veranderen weet ik niet. Ik zou vooral zorgen dat ze zich goed voelt en op dat moment is dat denk ik dat ze zich terug kan trekken.

Ik herken het ook wat de kopjes betreft, is het echt kopjes geven of ook wel vegen langs de kast, bloempot etc.? Mijn vriend zei net dat dat betekent dat ze zich goed en veilig voelt.


Bedankt voor je antwoord. Fijn om te lezen dat jij verbetering ziet bij je kat. Hopelijk gebeurd dat ook bij de onze.
En anders is het gewoon niet anders. Als wij alleen thuis zijn is het echt een schat en komt ze knuffelen.

Het is inderdaad niet alleen kopjes geven, maar ook langs iets vegen. Leuk om te lezen wat het betekend.


Ja inderdaad. Ik denk dat het nooit helemaal over gaat maar dat hoeft ook niet. Als er geen verbetering zou zijn zouden we het ook niet erg vinden, we geven hem gewoon de ruimte en vinden het alleen maar heel fijn (vooral voor hem natuurlijk) dat er verbetering is. Zolang ze maar gelukkig zijn he!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 23 Okt 2013 17:43

Re: Katten Topic <3

Mijn schattige Bella bleek toch geen poesje te zijn! Ze is net ingeënt en het is toch echt een katertje. Dat wordt op zoek naar een nieuwe naam.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Okt 2013 18:25

Re: Katten Topic <3

Hmm geen Bello denk ik, haha.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 23 Okt 2013 22:02

Re: Katten Topic <3

Nee, het is Bailey geworden. Denk ik tenminste haha, al vond ik Bella een leukere naam! :P En ik vond het een paar weken geleden al zo moeilijk om tot de naam Bella te komen.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Okt 2013 22:11

Re: Katten Topic <3

Bailey is leuk!
<<

Anoniem291

Bericht 25 Okt 2013 23:40

Re: Katten Topic <3

Tiana schreef:Nee, het is Bailey geworden. Denk ik tenminste haha, al vond ik Bella een leukere naam! :P En ik vond het een paar weken geleden al zo moeilijk om tot de naam Bella te komen.


Bailey is leuk, zo heet de mijne ook
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 28 Okt 2013 18:17

Re: Katten Topic <3

Even een vraagje, mss dat hier iemand het weet..
Als we dadelijk verhuisd zijn willen we graag een poes in huis nemen. Nu is ons oog gevallen op een 4 jarige poes, zij heeft al wel eens een nestje gehad. Mijn vriend vraagt zich nu af dat, dat ze nestje heeft gehad, ten nadele van de poes is. Oftewel, heeft een poes die al nestje heeft gehad, nu gesteriliseerd overigens, nadelen ten opzichte van een poes zonder nestje? Qua gezondheid bijvoorbeeld?
<<

Anoniem273

Bericht 28 Okt 2013 21:51

Re: Katten Topic <3

Ellusss schreef:Even een vraagje, mss dat hier iemand het weet..
Als we dadelijk verhuisd zijn willen we graag een poes in huis nemen. Nu is ons oog gevallen op een 4 jarige poes, zij heeft al wel eens een nestje gehad. Mijn vriend vraagt zich nu af dat, dat ze nestje heeft gehad, ten nadele van de poes is. Oftewel, heeft een poes die al nestje heeft gehad, nu gesteriliseerd overigens, nadelen ten opzichte van een poes zonder nestje? Qua gezondheid bijvoorbeeld?



Volgens mij niet hoor, voortplanting is in principe gewoon de natuur. Ik denk ook niet dat mensenmoeders bijvoorbeeld minder gezond zijn dan niet-moeders :) Dingen die wel minder goed zijn voor de gezondheid bij poezen is wanneer ze de pil krijgt, maar ze is gesteriliseerd schrijf je dus waarschijnlijk is dat niet aan de orde.
<<

Anoniem9

Bericht 10 Nov 2013 19:55

Re: Katten Topic <3

Meet our new friend Sam! Sammie voor intimi ;) Gekregen voor dat ik ten huwelijk gevraagd werd. Was het extra cadeautje ;)

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem4

Bericht 10 Nov 2013 20:05

Re: Katten Topic <3

Wat een leukerd, Forti! Hoe oud is ie?
<<

Anoniem9

Bericht 10 Nov 2013 20:08

Re: Katten Topic <3

Hij is +/- 2 jaar oud en komt uit het asiel. Het is echt een rode kater (incl. bijpassen postuur en karaktertje) maar het is echt een enorme lieverd. Hij komt dan bij je liggen, kruipt weg in je nek of oksel en blijft eeuwig 'melken'. En dat was gelijk de eerste avond al zo dat we hem hadden.
Met Guus (de andere kat) werkt het nog niet zo lekker. Tenzij er eten komt, of Sam is aan een touwtje buiten en Guus los, dan geven ze elkaar kopjes. Verwacht wel dat dat goed gaat komen. Guus gedraagt zich een beetje als een divaatje.
<<

Anoniem4

Bericht 10 Nov 2013 20:16

Re: Katten Topic <3

Lief! Dat melken doet mijn Roosje ook.
Komt vast goed tussen Guus en Sam.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 11 Nov 2013 11:03

Re: Katten Topic <3

Oh wat een schat forti! En gefeliciteerd!
Melken doet Noortje ook.

We hebben ook een soort van 'doorbraak' met onze schuwer Kyra. Sinds vorige week kruipt ze bij ons op schoot. Mooi.om te zien hoe een kat kan veranderen.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers