Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog een vraag over slapen

<<

Anoniem315

Bericht 07 Dec 2015 21:20

Re: Nog een vraag over slapen

Ik liet onze dochter overdag in de kinderwagen slapen. Heel soms in de box, als ze per ongeluk in slaap viel. Pas met een paar maanden oud in eigen bed. Ook omdat ze dat toen op het kdv ook moest.

's Nachts sliep ze met 8 dagen in eigen bed.

Maar ze huilde dan ook nooit, dus daar heb ik nooit problemen mee gehad. Als ze wel veel zou huilen, zou ik het daar wel moeilijk mee hebben. Dus ik begrijp volkomen dat je haar het liefst lekker bij je hebt. Je kunt nu nog niks aan zo'n kleintje verpesten hoor. Dat komt over een paar maanden wel ;)
<<

Anoniem301

Bericht 07 Dec 2015 21:20

Re: Nog een vraag over slapen

Bijna unaniem! Ik hou haar vanaf nu lekker bij me. Ja die ongevraagde adviezen ook, soms best lastig!
Ze is inderdaad nog zo klein, ze heeft geen idee wat er gebeurt als ze zo in haar upje ligt.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Dec 2015 21:24

Re: Nog een vraag over slapen

Lekker bij je houden, komt vanzelf goed.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Dec 2015 21:26

Re: Nog een vraag over slapen

Hier sliep ze in het begin ook lastig in haar eigen bed. Vaak korte slaapjes, elke paar minuten de speen weer nodig, in totaal maar 20 minuten slapen. Soms alleen maar huilen, echt overstuur. Ik heb elke dag wel geprobeerd haar overdag in haar bedje weg te leggen. Eventueel tig keer lopen om de speen, soms bleef ik in de kamer zitten. Maar als ze huilde haalde ik haar uit bed. In het begin sliep ze heel veel bij mij op de borst overdag. In de box sliep ze sowieso niet (daar was 't vooral krijsen) en wilden we ook niet. Na verloop van tijd ging het overdag steeds beter in haar eigen bed. Ze heeft lange tijd overdag met whitenoise geslapen. Langzaam maar zeker ben ik het volume daarvan gaan afbouwen, tot ze het niet meer nodig had.
's Avonds heeft ze langer bij ons geslapen, ze lag dan eigenlijk altijd bij mijn man op de borst. We probeerden wel eens haar 's avonds in haar bedje weg te leggen, maar dat was altijd krijsen. En ineens, zo rond dat ze een maand of 3 was, ging slapen bij ons op de borst 's avonds moeizamer en lukte het wel om haar in haar bedje weg te leggen.
Nu heeft ze soms nog wel eens dagen dat ze moeilijk in bed slaapt. Ik ga de strijd dan niet aan, ik ga bv met haar wandelen in de wagen of draagzak, of pak ons boeltje bij elkaar om bv richting ikea te gaan en daar te struinen terwijl ze in de draagzak zit. Zij kan lekker slapen, en ik voel me veel relaxter dan wanneer ik toch probeer haar in haar eigen bed te laten slapen.

Het heeft me best een tijd heel onzeker gemaakt. Continu maar horen van anderen dat ik haar toch echt maar eens moest laten huilen, want dat zou wel de oplossing zijn. En we hebben steeds ons gevoel gevolgd (ook wel 1 of 2 keer toch laten huilen, maar daar wordt ons meisje zo overstuur van, het werkt gewoon echt niet!), maar ik was best bang dat ze dan nooit 's avonds in haar eigen bed zou gaan slapen, altijd die whitenoise nodig zou hebben of weet ik wat dan ook. Dat het op het dagverblijf dan misschien ook wel niet goed zou gaan. Maar eigenlijk komt het allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht. We blijven kijken naar wat D. nodig heeft, volgen ons gevoel, maar proberen ook af en toe of we een volgende stap kunnen nemen. Zo zijn we nu stiekem best wel toe aan onze slaapkamer weer voor onszelf hebben, lekker weer even kunnen lezen voor we in bed gaan, uitgebreid liggen kletsen of wat dan ook. In de kerstvakantie gaan we kijken hoe de nachten in haar eigen kamertje gaan (overdag slaapt ze wel altijd al in haar eigen kamer).
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 07 Dec 2015 21:44

Re: Nog een vraag over slapen

Slapen met stofzuigergeluid is ook weer af te leren ;)

Hier gingen ze beide pas met een maand of vier overdag op hun eigen kamer slapen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem321

Bericht 08 Dec 2015 11:12

Re: Nog een vraag over slapen

Onze zoon slaapt ook in de kinderwagenbak, zowel overdag als 's nachts.
Op de eerste nacht thuis stopten we hem in zijn bedje maar dat vond hij mmaar niks.
Van het cb hadden we het advies om hem in de bak te katen slapen dus dat doen we nu. Hij heeft de eerste nachten bij ons geslapen en afgelopen nacht alleen, wel in de bak.
Overdag staat de bak in de woonkamer.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 08 Dec 2015 11:33

Re: Nog een vraag over slapen

Hier sliepen ze allebei in de ruimte waar wij waren. Bij allebei stofzuigde de kraam er vrolijk naast en beide zeiden dat wat geluid maken prima was.

Pas later sliepen ze in hun bedje overdag. Bij de jongste op het kdv slapen de baby's gewoon op de groep, pas later slapen ze in de slaapkamer.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem174

Bericht 08 Dec 2015 12:48

Re: Nog een vraag over slapen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem140

Bericht 08 Dec 2015 17:19

Re: Nog een vraag over slapen

C. heeft ook 5/6 manden overdag in de box geslapen, daarna vond ik hem te groot worden (maar sliep hij toch nog vaak lekker bij mij). Lekker naar je gevoel luisteren!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 08 Dec 2015 17:38

Re: Nog een vraag over slapen

Gewoon naar je eigen gevoel luisteren. Ik heb het bij allebei mijn kinderen anders gedaan omdat ze nou eenmaal allebei een andere aanpak nodig hadden. Bij allebei is het goed gekomen. Iedereen lekker laten kletsen en doen wat jij denkt dat het beste is voor je kindje.
2010 2012
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Dec 2015 17:50

Re: Nog een vraag over slapen

Overdag was ik daar minder consequent in, net hoe het uitkwam en of ze ging huilen

Op het Kdv waar m'n dochter heen gaat (nu 3) hebben ze zelfs een wiegje op de groep staan voor hele kleine baby'tjes die net komen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Dec 2015 17:53

Re: Nog een vraag over slapen

Ik heb L. de eerste maanden bijna continue bij me gehouden. Hij sliep niet in de box, maar wel heerlijk in de draagdoek, uren en uren achter elkaar. Pas toen hij wat groter werd en ik merkte dat hij soms juist meer last kreeg van onrust om hem heen ben ik hem overdag in zijn eigen bedje gaan laten slapen. Dat was dan op zijn eigen kamertje in een wiegje, want ik durfde hem niet zo goed alleen in de co-sleeper te laten liggen.
Ook toen deed ik hem nog regelmatig in de draagdoek, of in de wandelwagen, maar net wat uit kwam en dan sliep hij daar.
Dat slapen in zijn eigen bedje ging toen eigenlijk al vrij snel goed, maar ik moest hem dan wel echt heel stevig instoppen.

Ik deed dus gewoon wat de meesten hier zeggen, ik volgde mijn hart. En als ze op het consultatiebureau iets opperden dan zei ik: ik denk niet dat ik het ga doen maar ik zal er eens naar kijken. Ze hebben het altijd geaccepteerd. Heb vertrouwen i jezelf én je baby, als je dat hebt, dan kun je goed afstemmen op de behoeften van je kind en gaan heel veel dingen (maar natuurlijk niet alles) als vanzelf.
Alleen het overgaan van co-sleeper naar eigen bed vond ik heel moeilijk, hij was er aan toe, had last van mijn onrust 's nachts. Maar ik vond dat écht heel moeilijk en wilde hem graag bij me houden.

Ik heb in ieder geval een prima slapend kind, ondanks dat hij de eerste maanden eigenlijk nooit alleen sliep.
Vertrouw op jezelf Carrie!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 08 Dec 2015 21:43

Re: Nog een vraag over slapen

Idd naar je eigen gevoel luisteren en beseffen dat iedereen er altijd wel iets van vindt.

Wij hebben vanaf dag 1 de kinderen meteen gewoon boven in bed gelegd. Dat vonden wij namelijk belangrijk en nodig. Maar ieder zijn ding....en zo is dat met alles in de opvoeding.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Dec 2015 22:11

Re: Nog een vraag over slapen

Je moet doen waar jij/jullie goed bij voelen.

Als je toch graag wilt oefenen, met alleen slapen, leg dan eens een nacht een (xl) hydrofiele luier bij jou (desnoods in je slaapshirt/pyjama/...) en leg het dan bij d'r als je ze in d'r eigen bedje wilt leggen. Dan ruikt ze jou, misschien is dat genoeg.
Of heb je een bepaald parfum altijd op? Daar zou je dan ook een kleine verstuiving van bij kunnen doen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers