Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Dec 2015 23:16

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Maar de Ikea is ook weer duurder dan gewoon bij de aktion hoor :wink:

Ik vind het raar dat jullie het vreemd vinden dat minx nu even goed zit bij haar ouders. Ook al heeft ze een kindje. Juist fijn toch dat ze er niet alleen voor staat. Ik denk dat ik hetzelfde zou doen in haar situatie. Oke misschien niet voor dat messenset, want ik kook niet zo veel. Maar wel voor een mooie wieg of het een of ander. Ik snap het wel, en niet op jezelf wonen maar bij je ouders zou ook helemaal niet zo n taboe moeten zijn.
<<

Anoniem211

Bericht 07 Dec 2015 00:19

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Misschien vinden haar ouders en Minx het allebei wel even fijn zo. Er alleen voor komen te staan met een kind is al zwaar genoeg. Als het alleen om geld zou gaan en dure spullen is het een ander verhaal.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Dec 2015 00:22

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Alleen om het geld gelukkig niet :). Het geeft ook even rust. Ik zit tot het eind van het jaar nog in de ziektewet en daarna moet ik weer solliciteren. Dat geeft ook weer een omslag en zal ik ook weer aan moeten wennen. Voor iedereen is het gewoon beter zo.
2015 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Dec 2015 09:44

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Iedereen zijn eigen keuzes. Minx maakt de hare, Serendipity maakt de hare. Wat ík zou doen, is misschien iets heel anders maar daar gaat het toch niet om?

MInx heeft ook nog een heel ander verleden he! Dat vind ik ook echt geen enkele vergelijking.

En we kunnen altijd discussiëren over wat de een noodzaak vindt, en de ander luxe. Maar daar gaat het niet om.
<<

Anoniem154

Bericht 07 Dec 2015 12:23

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Maar daar gaat het toch niet zozeer om? Mij in ieder geval niet. Al woont ze 10jaar bij haar ouders.

Het gaat er mij om, dat Minx in haar eerste post probeert om de TO te wijzen op het feit dat je keuzes moet maken in het leven.
Ik vraag mij dan af, op welke keuzes Minx doelt. Uit haar post komt enkel naar voren dat zij de keuze heeft gemaakt om wat langer thuis te gaan wonen, om dure messen en spul aan te kunnen schaffen.

Dan is het toch logisch dat daar op gereageerd wordt? Dan moet je niet zo stellig beweren dat je in het leven keuzes moet maken, onderbouwd door dat messenverhaal.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Dec 2015 12:27

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Maar ze maakt toch ook keuzes? Nouja, ik snap het even allemaal niet denk ik.
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 12:29

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Dat is dus de keuze die Minx maakt. Ze beseft dat ze niet op zichzelf kan wonen als ze de keuzes maakt om eerst duurdere producten te nemen. Serendipity moet dus ook keuzes maken. Ze kan de keuzes zoals ze die nu maakt prima maken, maar dan kiest ze er dus ook voor om niet op zichzelf te wonen.

Ik sluit me bij Caro aan.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Dec 2015 12:34

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik heb al een paar keer de neiging gehad om te reageren in dit topic, maar heb het steeds niet gedaan omdat je toch weet dat er weer zo'n reactie komt van 'wat zijn jullie hard' of 'dat kun je ook aardiger zeggen'. De conclusie is in mijn ogen heel simpel. Voor zowel serendipity als Minx. Zolang ze deze levensstijl voort willen zetten kunnen ze niet op zichzelf gaan wonen.

Zodra ze kiezen voor een andere levensstijl kunnen ze zich dit ook veroorloven en kunnen ze wel op zichzelf gaan wonen.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Dec 2015 12:46

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik zie de vergelijking ook niet, gezien de rollercoaster van narigheid waar Minx net in heeft gezeten en nu herstellende van is. De vergelijking gaat op als we het hier hebben over 2 mensen die beiden gezond zijn, toch? Dat is hier niet aan de orde.

Wel fijn dat mensen met je meespraken, Minx. Er was laatst ergens (radio?) uitgerekend dat je 11.000 euro aan boodschappen moet doen, voordat je die hele set bij elkaar hebt gespaard. ;-)
<<

Anoniem140

Bericht 07 Dec 2015 13:57

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik sluit mij bij Siem aan, met de kanttekening dat ik het bij Minx dan toch anders vind omdat zij een kind heeft.
Serendipity gaat nu voor het eerst op haar zelf en kan nog jaren thuis blijven wonen, om te sparen voor wat dan ook. Minx heeft een baby en zal toch een basis voor de baby moeten gaan creëeren, ik heb 6 weken bij mijn ouders ingewoond en wilde zo snel mogelijk weer op mijzelf, omdat ik wilde gaan bouwen aan de basis wat later zijn thuis werd. Zolang je bij je ouders zit, kun je dat niet opbouwen. En een messenset vind ik niet een reden om daarmee te wachten eerlijk gezegd.
Ik had ook niks, mijn ex heeft alles mee genomen, op een paar afdankertjes na. Maar dat heeft mij niet weerhouden om z snel mogelijk op mijzelf te gaan. En ik had ook een geestelijke klap hoor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Dec 2015 14:02

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Miley schreef:Ik sluit mij bij Siem aan, met de kanttekening dat ik het bij Minx dan toch anders vind omdat zij een kind heeft.
Serendipity gaat nu voor het eerst op haar zelf en kan nog jaren thuis blijven wonen, om te sparen voor wat dan ook. Minx heeft een baby en zal toch een basis voor de baby moeten gaan creëeren, ik heb 6 weken bij mijn ouders ingewoond en wilde zo snel mogelijk weer op mijzelf, omdat ik wilde gaan bouwen aan de basis wat later zijn thuis werd. Zolang je bij je ouders zit, kun je dat niet opbouwen. En een messenset vind ik niet een reden om daarmee te wachten eerlijk gezegd.
Ik had ook niks, mijn ex heeft alles mee genomen, op een paar afdankertjes na. Maar dat heeft mij niet weerhouden om z snel mogelijk op mijzelf te gaan. En ik had ook een geestelijke klap hoor.


Ja maar dáár gaat het om. Dát waren/ zijn jouw keuzes. Minx maakt anderen, geen van beiden is goed of slecht hoor. Alleen het heeft consequenties. En iedereen maakt de keuzes op basis van wat diegene belangrijk vindt of niet. In dit geval is dat voor jou dat je zsm op jezelf wilde gaan vs 'goede' spullen. Minx doet het andersom, maar geen van beiden is toch goed of slecht? Alleen anders.

Serendipity wil liever blijven roken, gelnagels, een auto, avondjes weg etc etc vs op zichzelf gaan. Dat zijn dus ook haar keuzes alleen als je op jezelf wil moet je dus dingen laten.

Ik vind het dus niet terecht wie dan ook aan te vallen vanwege bepaalde keuzes. Het is alleen anders.
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 14:15

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Weer eens met Caro. Daarnaast heeft/had Minx zelf natuurlijk ook de nodige (psychische) problemen naast dat haar vriend wegging en ze in haar eentje een zoontje kreeg. Knap dat jij in zes weken alles op de rit had, Miley, maar dat betekent nog niet dat Minx dat zo moet doen of willen. Ik heb juist het gevoel door de berichten van Minx dat ze heel bewust nog even bij haar ouders blijft en niet alleen vanwege luxe.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Dec 2015 14:24

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ook eens met Caro. Die verwoord het heel goed.

En iedereen maakt inderdaad andere keuzes. Miley, jij wilde graag uit huis om een eigen thuis te hebben voor jouw kind, maar Minx blijft liever even langer thuis, zodat ze een voor haar beter thuis kan geven na het sparen voor haar kind. Het is toch een beetje hetzelfde als wel of geen borstvoeding of wel of geen biologisch eten. Zolang je bewust bent van de gevolgen van jouw keuzes en dat het jouw eigen keuzes zijn, is er geen fout of goed. Het is een enorm grijs gebied.

Ik vind het trouwens knap Miley dat je na 6 weken al helemaal weer op jezelf was. Echt. Ik vind dat knap. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat ik de eerste 4 jaar ofzo gewoon nog bij mijn ouders zou gaan inwonen. Lekker hulp, een fijne oppas die gewoon ook een goed thuis biedt voor mijn kind dan en dan hoef ik mijn kind niet weg te brengen etc. Nu vind ik het sowieso fijn om bij mijn ouders te zijn, dus wellicht heeft dat er ook mee te maken. Trouwens ook zonder kind vind ik wonen bij mijn ouders niet verkeerd. Maar ik woon al 10 jaar op mezelf en om dan weer terug te gaan.. dat is best taboe en voelt als falen.

Plus samenwonen gaat ook zo moeilijk in mijn ouderlijk huis met mijn ouders er nog bij :laughcry:
<<

Anoniem140

Bericht 07 Dec 2015 16:56

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

June, ik hd niet alles na 6 weken weer op de rit. Ik kon toen wel weer terug in ons huis, mijn ex had onterecht de huur opgezegd namelijk. En ik was dar gigantisch blij mee. Maar voordat ik alles op de rit had was ik jaren verder.

Tabbie, ik kan mij daar juist weer niks bij voorstellen. Mijn ouders werken ook gewoon en hebben een sociaal leven, die waren niet van plan om lekker op mijn kind te passen terwijl ik bij hun inwoon. Daarnaast is hun huis ook gewoon te klein. Ik kom heel graag bij mijn ouders hoor, en ze zijn de eerste bij wie ik C. onderbreng, maar inwonen met een kind, dat is een heel ander verhaal. En als je je eigen gezin gerund hebt pas je je thuis echt niet meer zo makkelijk aan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Dec 2015 17:08

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Tja, daar kan ik inderdaad niets over zeggen. Maar ik wil enkel maar aanduiden dat elke situatie anders is en dat elke keuze voor een ander resultaat zorgt. Kijk mijn moeder is een thuisblijfmoeder en ik heb natuurlijk nog een mini zusje, dus daar is veel meer nog een gezinsleven dan ik ken van het op mezelf wonen. Daar is altijd iemand en altijd lol. Plus het huis is groot genoeg. Ik heb daar ook nog mijn eigen slaapkamer en een andere ruimte kan ook zelfs nog als kinderkamer gebruikt worden.


Ik snap je dus goed dat je snel je eigen plekje wilde. Als single zou ik inderdaad niet zo heel snel bij mijn ouders weer intrekken, behalve dan als geld en inkomen me zouden dwingen. Ik kan me alleen ook goed inleven in Minx die liever wat langer bij haar ouders blijft in haar situatie.
Laatst gewijzigd door Tabbie op 08 Dec 2015 12:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 17:09

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Miley schreef:June, ik hd niet alles na 6 weken weer op de rit. Ik kon toen wel weer terug in ons huis, mijn ex had onterecht de huur opgezegd namelijk. En ik was dar gigantisch blij mee. Maar voordat ik alles op de rit had was ik jaren verder.
'
Ook prima, maar dan nog steeds wil dat niet zeggen dat Minx dus ook na zes weken alles weer op moet pakken. Dat zijn dus de keuzes waar iedereen het over heeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2015 19:14

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik vind juist dat minx wel goed voor zichzelf duidelijk heeft waarom ze op dit moment bij haar ouders woont. Niks mis mee als je maar beseft waarom en welke middelen je hebt of niet hebt. Lijkt me dat ze haar prioriteiten zelf wel duidelijk heeft voor nu. Daarom vind ik de situatie ook niet vergelijkbaar met Serendipity.
Let's discover the world together.
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 20:18

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Marin schreef:Ik vind juist dat minx wel goed voor zichzelf duidelijk heeft waarom ze op dit moment bij haar ouders woont. Niks mis mee als je maar beseft waarom en welke middelen je hebt of niet hebt. Lijkt me dat ze haar prioriteiten zelf wel duidelijk heeft voor nu. Daarom vind ik de situatie ook niet vergelijkbaar met Serendipity.

Dat zeg ik toch ook?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 08 Dec 2015 01:24

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik red alles net aan met behulp van een huisgenote aan wie ik mijn zolder verhuur.

Ik ben in 2010 in deze nieuwbouw huurwoning komen wonen met mijn toenmalige vriend.
Net toen ik was gestart met mijn opleiding waarbij een leerlingensalarisje van 700 euro hoorde, ging het uit met mijn vriend en bleef ik hier alleen achter met een huur van dik 700 euro.

Mijn ouders sprongen bij, ik ben megaveel extra uren gaan werken en heb uiteindelijk besloten om de zolder te verhuren.
Ik heb nu 3 huisgenotes gehad, vooral studentes die er eigenlijk alleen slapen, maar ik heb wel besloten dat dit de laatste keer is, ik wil weer gewoon een huis voor mij alleen.

Ik sta ingeschreven voor veel woningen, maar helaas zijn de wachtlijsten hier in de randstad gemiddeld 10 jaar. Dus als deze huisgenote is vertrokken en ik terug ben van mijn reis, ga ik kijken of ik iets kan kopen ofzo, een klein appartementje.

Mijn inkomen is afhankelijk van mijn ORT, maar ik zit gemiddeld op de 1000 per maand

Mijn uitgaven:

Huur: €763 (waarvan 425 door huisgenote wordt bijgedragen)
Zorgverzekering: €111
Energiedirect: €80
Water PWN: €15
TV/Internet: €47,95
Mobiel: €45
Autoverzekering: €40
Wegenbelasting: €25
Inboedelverzekering: €11
Benzine: €60
Boodschappen: €100
automatisch naar spaarrekening elke maand: €50

Dus ik hou zo'n 200 euro over.... ook geen vetpot, maar ik heb de afgelopen jaren geleerd om zuinig te doen, minder leuke dingen, aanbiedingen aflopen, af en toe bij mijn ouders aan te schuiven voor het eten, vaker fietsen dan de auto, goedkoper sportschool abonnement.... je wordt creatief, maar het is prima te doen.
Mijn eindejaarsuitkering en vakantiegeld gaan meteen naar mijn spaarrekening.

Overigens denk ik dat ik in jouw geval, met jouw inkomen, ook eerder zou kijken of je iets kunt kopen ipv huren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2015 12:38

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

June schreef:
Marin schreef:Ik vind juist dat minx wel goed voor zichzelf duidelijk heeft waarom ze op dit moment bij haar ouders woont. Niks mis mee als je maar beseft waarom en welke middelen je hebt of niet hebt. Lijkt me dat ze haar prioriteiten zelf wel duidelijk heeft voor nu. Daarom vind ik de situatie ook niet vergelijkbaar met Serendipity.

Dat zeg ik toch ook?


Jazeker, jij wel.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2015 12:40

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Is inderdaad een huisgenoot zoeken niet een mogelijkheid, net als Janedoe? Hoeft geen vriendin te zijn maar wel iemand die je vertrouwt natuurlijk.

Hoe gaat dat eigenlijk nu met je huis en huisgenoot, Janedoe? Al aan gewend?
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 08 Dec 2015 15:28

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Marin schreef:Is inderdaad een huisgenoot zoeken niet een mogelijkheid, net als Janedoe? Hoeft geen vriendin te zijn maar wel iemand die je vertrouwt natuurlijk.

Hoe gaat dat eigenlijk nu met je huis en huisgenoot, Janedoe? Al aan gewend?


Dat is inderdaad het proberen waard TO. Het is niet ideaal, maar ik heb het bij de laatste 2 huisgenotes écht getroffen.
De huisgenote die ik nu heb is er van maandagavond tot donderdagavond, is het weekend naar huis en overdag aan het werk.
Ze is hier nu 4 maanden en ik heb haar denk ik 3x gezien of gehoord.
Natuurlijk merk je dat er iemand anders in huis is, zo is het wel eens vervelend als ik 's avonds thuis kom en er nog een vieze etenslucht in mijn keuken hangt bijvoorbeeld, maar ja.... dit is wel een hele goede manier om in mijn huis te blijven wonen tegen hele lage kosten.

Dus het gaat goed Marin, het is en blijft even een drempeltje om je huis, waarvan je het idee had om er met je partner wat op te bouwen, open te stellen voor een huisgenote, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik hier alweer 3 jaar in mijn eentje kan blijven wonen.
Dit is wel, als het aan mij ligt, de laatste keer.... M'n reis naar Australië voelt voor mij een beetje als een nieuwe start en ik wil gewoon weer mijn eigen boontjes kunnen doppen en zélf een eigen plekje hebben, of met een leuke man natuurlijk, maar liever geen huisgenote meer. Maar zeg nooit nooit....

Het is in ieder geval zeker iets wat ik zou overwegen als ik TO was, als snap ik ook wel dat je liever iets voor jezelf wilt en dus niet bewust voor een huisgenote kies. Bij mij was het echt een noodsprong omdat ik niet uit mijn huis weg kon en weg wilde.
Overigens zou ik zelf nooit met een vriendin gaan samenwonen, dan eerder met een vreemde waar ik een goed gevoel bij heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2015 19:17

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Goed om te horen dat het meevalt uiteindelijk Janedoe!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers