Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ziekte van Graves

<<

Anoniem239

Bericht 07 Dec 2015 14:54

ziekte van Graves

Goedemiddag,

Mijn zusje heeft vandaag gehoord dat zij de ziekte van Graves heeft. De arts was nogal kort van stof en vrij snel stond ze ook weer buiten.

Volgens mij zijn er hier op het forum een aantal vrouwen die deze ziekte ook hebben. Zouden jullie mij iets meer informatie kunnen geven wat deze ziekte precies inhoudt en of dit jullie leven veel heeft beïnvloed.

Alvast bedankt!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Dec 2015 15:33

Re: ziekte van Graves

Ik heb het.
Wat wil je weten?
Ik kwam er voor het eerst achter na de geboorte vd oudste. Ben in totaal 3x behandeld met strumazol en thyrax en de laatste keer heb ik een radioactieve slok gehad.

Kort ge zegt komt het erop neer dat alles in je lijf te snel werkt, waardoor je oa afvalt, hartslag te snel gaat enz. Doordat alles te snel gaat pleeg je roofbouw en kun je dus heel erg moe zijn. Ook werd ik op een gegeven moment steeds ziek, gewoon geen weerstand meer ook omdat ik veel te licht was.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 07 Dec 2015 16:45

Re: ziekte van Graves

Ik heb het. Bij mij is het 'ontdekt' een half jaar na de geboorte van mijn oudste, nu 7 jaar geleden. Inmiddels dus 7 jaar verder met periodes van medicatie en periodes zonder medicatie. Inmiddels is bijna 3 maanden geleden mijn schildklier operatief verwijderd.

Ik heb ook last gehad van de oogziekte van Graves. Inmiddels is daar niks meer van te zien, al blijven ze wel nog altijd erg gevoelig.

Hoe is je zusje erachter gekomen?
<<

Anoniem239

Bericht 07 Dec 2015 20:36

Re: ziekte van Graves

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn zusje was na de geboorte van haar zoontje, nu 7 maanden, steeds moe, snel buiten adem en ook steeds grieperig. Toen heeft ze bloed laten prikken en eerst kwam daar een snel werkende schildklier uit. Daar kreeg ze medicatie voor en na een maand moest ze weer opnieuw prikken en toen is er ook op graves getest.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee om zijn gegaan. Heeft het een grote impact gehad om je leven? Of is er vrij makkelijk mee te leven. Mijn zusje denkt er nu wel wat makkelijk over heb ik het idee maar misschien is het ook iets om makkelijk mee om te gaan. Wat ik begreep krijgt ze nu een jaar 2 soorten medicatie, om de schildklier laag te laten werken en ook een om het snel te laten werkem (zoiets begreep ik in ieder geval :confused: )

Heftig moederkloekje, best ingrijpende actie die bij jou gedaan is. Gaat het nu goed met je?

Woezel, het gekke is dat bij mijn zusje de schildklier dus te snel werkt maar ze valt niet af.

Is dit trouwels ook erfelijk belast? Kan ik er bijvoorbeeld ook kans op hebben?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 08 Dec 2015 10:58

Re: ziekte van Graves

Het is een auto immuunziekte, dus daardoor een verhoogde kans op andere auto immuunziekte s.
Volgens mij wel een verhoogde kans op schildklierafwijking. Die van mijn moeder is te traag, mijne nu ook door de behandeling.

Ik heb sinds die tijd wel een stap terug gedaan qua energie, nu spuit en slik ik ondertussen ook vitamines bij ivm tekorten. Op een gegeven moment weet ik niet meer wat waarvan komt.

Klopt eerst een kuur van ongeveer een jaar met medicijnen, en dan kijken of hij het zelf weer oppakt. Met de strumazol mag je niet zwanger worden en daarvoor is het ook van belang dat je antistoffen zijn gezakt
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers