Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Nov 2015 01:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Even een tip: Vente-Exclusive verkoopt nu wasbare zoogcompressen van Nuk, 12 voor 14,90 ipv 21,90.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem261

Bericht 15 Nov 2015 01:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoelang duurt het voordat koemelk uit je lichaam is? Ik eet en drink sinds vandaag geen melk etc. meer en ben benieuwd wanneer ik verschil zou kunnen gaan merken bij E.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 15 Nov 2015 09:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk dat koemelk niet zo 1,2,3 uit je lichaam verdwenen is. Darmen moeten zich er ook op aanpassen lijkt me. Maar vraag het vooral aan een deskundige :)

Ik krijg met moeite de voedingen bij elkaar gekolfd voor als ik aan het werk ben. Dochter slaapt van 7 uur 's avonds tot ergens rond 2 a 3 uur nachts. Om 10 uur kolf ik nog een halve maaltijd, met die van de dag erna heb ik een volledige maaltijd voor haar. Die gebruik ik dan voor de oppasdag. Nu zou ik haar graag om 10 uur toch zelf nog eens willen voeden, in de hoop dat ze dan de nacht wat langer doorslaapt. Zou dit eventueel kunnen met poedermelk? Ik wil dat dit geen invloed heeft op mijn borstvoeding of op dochters darmen. Alleen als het geen kwaad kan, zou ik poedermelk naast de borstvoeding willen gebruiken. Iemand tips of ervaringen?
<<

Anoniem151

Bericht 15 Nov 2015 09:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

lente schreef:Hoelang duurt het voordat koemelk uit je lichaam is? Ik eet en drink sinds vandaag geen melk etc. meer en ben benieuwd wanneer ik verschil zou kunnen gaan merken bij E.


Lang! Kan wel 2 weken duren
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Nov 2015 11:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tommie, ik kolfte inderdaad ook net wel, net niet genoeg toen ik weer ging werken. 's Avonds kreeg ik geen voeding bij elkaar gekolfd en ik vond het ook heel vermoeiend om wakker te blijven om te kolven. Ik ben hem toen dus gewoon weer gaan aanleggen 's avonds en op mijn vrije dagen na de ochtend voeding nog gaan kolven zodat ik wat reserve had voor mijn werkdagen. Dat vroor ik dan in, in ijsblokjes zakjes zodat ik wat ik te kort kwam, makkelijk kon aanvullen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Nov 2015 11:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tommie, er zijn momenten dat ik ook heb aangevuld met poedermelk. Ik vond het verschrikkelijk maar mijn productie is ook altijd net wel net niet geweest. Nu nog, en dochter is bijna 10 maanden.
Ik merk dat mijn productie/lichaam wel echt baat heeft bij boezemvriendjes. Heb je dat al geprobeerd?

Ik kolf altijd wat extra op een dag op mijn productie zo min mogelijk te laten dippen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Nov 2015 12:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Weet iemand hoe je je toeschietreflex kan minderen?
Als ik eerst even kolf drinkt mijn dochter heel rustig maar dit doe ik dus echt niet voor elke voeding.
Met als gevolg dat dochter telkens enorme slokken binnen krijgt. Je hoort haar enorm klokken. Verslikken en spugen doet ze gelukkig niet. Wel heeft ze veel last van krampjes en is ze s avonds en s nachts veel aan het krijsen.
Ik geef nu Infacol. Dat helpt wel even. Maar als ze loslaat zie je de stralen melk eruit spuiten. Dus het gaat veel te hard.
Behalve eerst kolven (wat s nachts echt geen optie is), zijn er nog andere oplossingen waardoor de voedingen weer rustig kunen verlopen?
Ze zit ook binnen een paar minuten al vol.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem272

Bericht 16 Nov 2015 13:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja hoor, er zijn andere manieren! Wat je bijvoorbeeld kunt doen is je dochter 'loskoppelen' zodra je de TSR voelt. Zorg dat je een schoon bakje of flesje bij de hand hebt, daar vang je de melk dan mee op. Zodra het spuiten gestopt is laat je je dochter weer verder drinken.
<<

Anoniem136

Bericht 16 Nov 2015 14:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Met het extra kolven verhoog je de productie ook, dat houdt misschien het probleem ook in stand. Je kunt ook proberen om zelf plat op je rug te gaan liggen en haar zo aan te leggen, dan stroomt de melk minder hard.
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 07 Dec 2015 10:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoi dames,

Ik ben even benieuwd hoe jullie een voorraadje borstvoeding bij elkaar hebben gekolfd.

Voor elke voeding bied ik één borst aan. Hier heeft mijn zoon altijd voldoende aan gehad. Op dit moment kolf ik na de eerste ochtendvoeding beide borsten zo'n 15 minuten na. Nu merk ik dat de voeding daarna hij niet genoeg heeft aan één borst. Dus bied ik beide borsten aan. Aangezien ik dit nog maar paar dagen doe kan ik mij voorstellen dat vraag en aanbod nog op elkaar afgestemd moeten worden. Kolfopbrengst is wel mooi!

Hoe deden jullie dit altijd? Ook beide borsten kolven na de ochtendvoeding? Of alleen de borst kolven waaruit jouw baby heeft gedronken? Of ook in de avond nog na een voeding nakolven? Etc?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
♡2015
♡2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Dec 2015 10:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Puzzelen is dat he?! Na de ochtendvoeding had ik altijd nog veel, dus na beide kanten kolfde ik dan meestal ook nog. iig 1 kant, waar het minst gedronken was, maar vaak ook 2 kanten. Nu T wat ouder is slaapt hij soms opeens een stuk langer, en kolf ik dan even 1 kant om weer even wat te kunnen aanvullen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Dec 2015 22:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe doen/deden jullie dat na het eerste jaar? Amani wordt woensdag alweer 1 en heeft dan een jaar lang elke voeding live gedronken. Ik heb echt een aversie gekregen tegen kolven nadat ik alles voor de oudste twee toen heb gekolfd en ik heb voor haar dan dus ook niet gekolfd (op 4 flesjes na).
Maar Amani is een hele slechte eter. Brood eet ze amper, hooguit twee hapjes of het moet een croissant zijn, maar die krijgt ze natuurlijk maar heel af en toe. Verder eet ze een halve banaan en een stuk of 10 plakjes komkommer per dag en 3-4 babyrijstwafeltjes en daar houdt het echt bij op. Verder leeft ze nog steeds vooral op mijn melk, maar dat vreet inmiddels ook wel de nodige energie aangezien ze met dat karige eten ook nog aardig wat bv nodig heeft.
Nu wil ik eigenlijk eens een bordje pap proberen, maar ik kan het nog niet echt over mijn hart verkrijgen om dat met kv of gewone melk te doen. Vraag me niet waarom, misschien wel omdat ze nog zo geniet van mijn melk.
Kolfden jullie dan nog na het eerste jaar of gaf je dan naast de live voedingen gewone melk of een melkvervanger of kv?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem136

Bericht 07 Dec 2015 22:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik deed dat ook 's ochtends, om een voorraadje aan te leggen. Tot een bepaalde leeftijd kolfde ik ook altijd meer dan ze dronken per voeding, maar op een gegeven moment liep dat gelijk of had ik daarmee niet meer genoeg. Momenteel drinkt de jongste helemaal niet uit de fles dus ik heb een dikke voorraad. Had ik liever anders gehad haha.

Chaos alleen mijn oudste heeft echt alleen BV gehad tot een jaar (nooit KV) en hij kreeg meteen daarna gewone melk. Ik weet eigenlijk niet of ik toen nog (lang) ben doorgegaan met kolven maar de overgang ging meteen goed. Mijn andere kinderen hebben allemaal op een bepaald punt na de 6 maanden KV gekregen toen ik het niet meer bij kon houden met kolven.
<<

Anoniem151

Bericht 08 Dec 2015 06:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

J.urre eet/drinkt net als Amani, Chaos! Eten is ook gewoon niet echt interessant.. Koeienmelk is hier geen optie ivm allergie.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 08 Dec 2015 11:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Choas, mijn jongste at ook niet veel, pas met 13 maanden begon hij te eten. Pap zou ik met volle melk maken, mijn ervaring met bv is dat pap niet dik word.
M:21072011
J :08012014
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 11 Dec 2015 14:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk dat ik gewoon even een soort van bevestiging zoek, maar ik moet het even van me afschrijven.
S begon als een hele onrustige baby. Toen er haar zijn gaan inbakeren en ze het speentje eenmaal pakte, werd ze een heel ander kind. Nu is ze vanaf gisterenmiddag echt weer heel onrustig. Continue happen en slaapt alleen bij mij half aan de borst zuigend. Ik leg haar dus ook maar iedere keer aan nu omdat ik hoop dat dit haar regeldag is.

Ik voel me echt zo onzeker..wil weten wat er is met haar, maar snap er niks van. Ik weet ook wel dat dat (nog) niet kan, maar ik voel me er heel vervelend bij. Dadelijk doe ik helemaal het verkeerde.

Als dit inderdaad een regeldag is, iemand een zinnig antwoord op de vraag hoe lang dat duurt? Vannacht heeft ze trouwens half op mijn buik/borst wel goed geslapen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Dec 2015 15:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb nu ook zo'n dag MdU. Hij vindt niks goed dan bij mij drinken. Dat doe ik dan dus ook maar, de hele dag.
Ik geef Me daar maar aan over. Duurt bij mij altijd max twee dagen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Dec 2015 15:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

En ik snap je zo. Ik had dat ook.
Ik bied wel drie uur lang dezelfde borst aan, altijd. Ik heb nl veel voeding en wil voor komen dat hij dadelijk echt nokkie nokkie zit. En daar dus weer last van krijgt.

Krijg je een lactatie kundige vergoedt? Dat vond ik zo fijn dat die langs kwam.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 11 Dec 2015 21:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is lastig he, die eerste periode. Ik volg hierin mijn dochter. Dat betekent dat ze soms constant aan de borst wil, en andere keren er juist wel een paar uur tussen laat. Dat constant aan de borst willen is hier vooral de eerste dagen geweest, en nu af en toe een korter moment op de dag (clusteren. Ben je daar bekend mee?). Zo kunnen kindjes zelf balans in vraag en aanbod van de melk regelen.
Een lactatiekundige kan, maar als je het fijn vindt kun je ook eens bellen met iemand van lll of vbn. Dat kost je niets, behalve je telefoonkosten.
februari 2012
november 2015
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Dec 2015 11:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een vraag, na de geboorte van F. wilde ik graag borstvoeding gaan geven. Het kwam alleen totaal niet op gang. Na 5 dagen kolven en aanleggen hebben we besloten ermee te stoppen omdat er inmiddels wel wat had moeten komen (echt het waren 5 druppels). Een verklaring hadden ze er niet voor. Nu blijf ik er zelf toch over nadenken omdat er ergens toch wel een stukje frustratie zit (zeker als ik die vierling moeder gewoon melk voor 4 zie hebben, waarom ik niet?). Ik heb heel de zwangerschap overgegeven en weinig gegeten. Na mijn bevalling was ik 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Kan het zijn dat mijn lichaam het niet goed voor mij vond en dat ik daarom geen bv had? Iemand een idee? Ik had wel gigantische stuwing.

Misschien dat iemand anders een ander idee heeft maar het blijft toch een beetje door mijn hoofd spoken.
⁠♡♡♡
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Dec 2015 11:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als je wel gigantische stuwing had dan moet er wel melk aangemaakt zijn in je borsten lijkt me, dus dan zou er een andere reden moeten zijn waarom het er niet uit kwam. Heb je een lactatiekundige erbij gehad?

Evt zou je er anders een kunnen bellen, misschien dat die een verklaring hiervoor weet. Of je kunt ook La Leche League bellen, mocht het je echt erg bezighouden.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Dec 2015 11:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoeveel dronken jullie kindjes nog met bijna één jaar?

S drinkt 's nachts meestal 1 keer en 's ochtends af en toe wat slokjes/tutteren.
Overdag heb ik eigenlijk geen idee, want ik voed echt helemaal op verzoek.
Als ze naar het KDV gaat drinkt ze, na het drinken bij mij rond half 6, 2x 150cc. Rond 9 uur in de ochtend en rond 13 uur in de middag. Voordat ze gaat slapen drinkt ze aan de borst of geef ik haar afgekolfd 150cc.

Is dat niet veel voor een bijna 1 jarige?
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Dec 2015 11:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tussendoor krijgt ze ook wel eens thee te drinken.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 16 Dec 2015 12:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Rond die tijd dronk hij bij ontbijt, middag eten en voor het naar bed gaan. Tussen middag eten en het naar bed gaan zat iets te veel tijd tussen dus dronk hij thee. Elke keer zat er ongeveer vijf uur tussen. Snachts 1-2 uur er tussen.

Krijgt ze tussen 13:00 en naar bed gaan thee? Anders zit daar in verhouding vrij veel tijd tussen.
Zolang ze voldoende plasluiers heeft lijkt het mij voldoende. Qua melk hebben ze dacht ik 3x nodig (ligt natuurlijk aan de hoeveelheid, dacht iets van 350ml totaal) en na een jaar 2x hoeveel geen idee.
<<

Anoniem136

Bericht 16 Dec 2015 12:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Uffe schreef:Ik heb een vraag, na de geboorte van F. wilde ik graag borstvoeding gaan geven. Het kwam alleen totaal niet op gang. Na 5 dagen kolven en aanleggen hebben we besloten ermee te stoppen omdat er inmiddels wel wat had moeten komen (echt het waren 5 druppels). Een verklaring hadden ze er niet voor. Nu blijf ik er zelf toch over nadenken omdat er ergens toch wel een stukje frustratie zit (zeker als ik die vierling moeder gewoon melk voor 4 zie hebben, waarom ik niet?). Ik heb heel de zwangerschap overgegeven en weinig gegeten. Na mijn bevalling was ik 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Kan het zijn dat mijn lichaam het niet goed voor mij vond en dat ik daarom geen bv had? Iemand een idee? Ik had wel gigantische stuwing.

Misschien dat iemand anders een ander idee heeft maar het blijft toch een beetje door mijn hoofd spoken.


Had het dan niet meer te maken met dat F het er niet uitkreeg (misschien verkeerd aanleggen/nog niet de goede drinktechniek) en niet zozeer met dat de melk er niet was? Bij echte stuwing heb je het toch wel over enkele tientallen zo niet honderden ml's per borst. Misschien gaf het kolven ook een vertekend beeld? Ik kolfde die eerste dagen ook maar druppels omdat de melk dan niet toeschoot, maar als ik wel een tsr kreeg dan had ik ook zo 50cc. Allemaal koffiedik kijken natuurlijk maar omdat je zegt dat je wel stuwing hebt gehad, dat heb je niet als je bv niet op gang komt. In elk geval niet zo heftig (ik heb het nu wel echt over de stuwing die je zo rond dag 4 krijgt he, met enorme joekels en evt pijn/ongemak en verhoging).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny, Suus