Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fopspeen vraagje

<<

Anoniem168

Bericht 06 Dec 2015 13:31

Fopspeen vraagje

Bij het slapen vind zoon (bijna 1 jr) een speentje nog fijn. Nu gebruikten we altijd Difrax fopspeentjes, maar nu heb ik andere gehaald van MAM en NUK. Het viel ons op dat bij deze spenen het zuigstukje zelf in te drukken is en dat daar ook vocht in kan komen (bij uitkoken bijvoorbeeld). Bij de Difrax spenen was dat niet zo, die waren 'hard'. Komt dat omdat we nu grotere maten hebben, of verschilt dat per merk, of hoort het eigenlijk helemaal niet zo? Ik wilde ze al terug gaan brengen naar omdat het bij zowel de MAM als de NUK zo is dacht ik dat het misschien wel gewoon zo hoorde...
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Dec 2015 14:13

Re: Fopspeen vraagje

Avent spenen hebben dat ook. Hoort volgens mij gewoon zo.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem148

Bericht 06 Dec 2015 14:15

Re: Fopspeen vraagje

En dan een tip die ik tegen kwam op internet, vullen met water en even in de koelkast leggen. Geven als ze last hebben van tanden.
<<

Anoniem236

Bericht 06 Dec 2015 14:18

Re: Fopspeen vraagje

Jongste heeft 2 difrax spenen en een van de twee blijft ook water in na het uitkoken, bij de ander niet.
Bij de oudste heb ik dat nooit gehad, ook difrax. Ik neem aan dat dat geen kwaad kan.
<<

Anoniem168

Bericht 06 Dec 2015 18:00

Re: Fopspeen vraagje

Lotus, ik dacht dan dus dat ze versleten waren als dat gebeurde :facepalm:

Het lijkt me zo lastig sabbelen als dat stukje zo 'slap' is. Maar tot nu toe pakt hij de MAM iig goed, dus het zal wel kloppen dan...
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 06 Dec 2015 18:19

Re: Fopspeen vraagje

Ligt idd aan de soort speen. Difrax heeft een gesloten speen. Bij onze spenen (eerst bibi, nu NUK) is het ook open waardoor er met afspoelen water in komt, maar dat knijp je er ook zo weer uit. Is dus idd normaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 06 Dec 2015 18:41

Re: Fopspeen vraagje

Ah, dus toch! Maar is dat wel goed voor het mondje dan? Werkt dat dan wel zeg maar? Het lijkt me dat je dan als kind een dun flapje in je mond hebt als je sabbelt omdat 'ie 'dichtklapt'. Maar dat zal wel niet, want hij houd 'm prima in. Nouja. Ik vond het gewoon raar, haha. Goed om te weten dat het in ieder geval wel gewoon de bedoeling is zo. Las net ook op de verpakking van één van de twee dat je na het uitkoken even het water eruit moet knijpen. Dus dat hoort inderdaad.
<<

Anoniem137

Bericht 06 Dec 2015 19:17

Re: Fopspeen vraagje

Ik denk dat dat een kwestie van smaak is, ik denk ook niet dat het speengedeelte echt 'dichtklapt', ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik geloof dat dat in de mond niet zo snel gebeurt :)
<<

Anoniem168

Bericht 06 Dec 2015 19:49

Re: Fopspeen vraagje

Nee, misschien ook juist niet Keet. Ik ga het zelf maar eens proberen denk ik :razz:
<<

Anoniem137

Bericht 06 Dec 2015 20:32

Re: Fopspeen vraagje

Kiatu schreef:Nee, misschien ook juist niet Keet. Ik ga het zelf maar eens proberen denk ik :razz:

Het is een zuig- en drukbeweging met de tong en juist door het zuigen denk ik dat de speen gewoon 'bol' blijft. Althans, dat denk ik. Ik heb het even uitgeprobeerd op m'n vinger, zag er ongetwijfeld idioot uit. Ik heb altijd het idee dat de slappe zo snel stuk zijn als ze eenmaal tandjes hebben, maar tegelijkertijd vind ik die slappe speentjes wel een stuk 'vriendelijker' in de mond, dan zo'n hard siliconending. Hoewel een duim natuurlijk ook niet zacht is.
<<

Anoniem168

Bericht 06 Dec 2015 20:35

Re: Fopspeen vraagje

Ja, ik snap wat je bedoelt, klinkt logisch inderdaad. Ik ga het straks zelf echt even proberen, haha. Zoon heeft wel tandjes en bijt graag dus hoe lang ze meegaan moet dan nog blijken. We gaan wel beginnen met afbouwen, dat scheelt straks nieuwe spenen kopen hopelijk.
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 07 Dec 2015 11:21

Re: Fopspeen vraagje

Hoi dames,

Even een ander fopspeenvraagje (mag dit topic er vast wel voor gebruiken).

Mijn zoon krijgt sinds korte tijd ook een fopspeen omdat zijn zuigbehoefte erg groot is (en wij onderhand geen pink meer over hebben). Nu valt hij daar soms mee in slaap, maar zijn speen blijft in zijn mond zitten en is er ook niet uit te halen, zo vast heeft hij hem tussen de kaken :eyes: Vaak zie je dat wanneer baby's in slaap vallen de speen uit de mond valt.

Is het "slecht" (als in voor de mondspieren etc) voor een baby wanneer hij met speen in blijft slapen? Op internet kon ik daar niets echt iets over terugvinden. Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover!
♡2015
♡2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Dec 2015 11:53

Re: Fopspeen vraagje

Die spenen waar water/speeksel in kan komen zijn wel minder hygienisch denk ik. Althans, er komt snel een soort aanslag in, kalk van het water als je uitkookt en/of aanslag van speeksel...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem168

Bericht 07 Dec 2015 21:14

Re: Fopspeen vraagje

Bronx, toen zoon klein was hield hij zijn speen ook de hele nacht in. Inmiddels is hij alleen bij het in slaap vallen in en valt hij daarna uit (waarna we hem heel soms nog een keer onder het bed vandaan moeten halen en terug moeten stoppen 's nachts, haha). Het lijkt me niet dat het kwaad kan. Al wil ik zelf de speen nu wel gaan proberen af te bouwen omdat jarenlang zo spenen me ook weer niet goed lijkt. Maar ook daar verschillen de theorieën en meningen over.

Zora, dat lijkt mij ook inderdaad. Al zijn ze natuurlijk wel gewoon uit te koken, en kookt het binnenste dan ook uit. Toch zou ik deze ook sneller vervangen dan de difrax spenen. Maar hopelijk lukt het afbouwen straks snel.

Edit: heb er zelf even op gesabbeld, en inderdaad, ze worden niet ineens 'plat', haha. Ze vormen wel meer naar de mond ofzo.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder