Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Dec 2015 14:24

Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Nav het hoeveel geld geef jij uit aan kleding topic, ben ik benieuwd hoeveel geld jullie uitgeven aan kinderkleding?
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2015 14:26

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Minder dan aan mezelf. We krijgen bovendien veel tweedehands van zus en schoonzus. Ik schat... zo'n 30/40 euro per maand.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Dec 2015 14:35

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Fijn is dat Exo dat je veel tweedehands krijgt van familie! Wij hebben helaas niemand in de familie/vriendenkring van wie we kleding kunnen overnemen. Ik geef zelf wel veel door aan mijn schoonzus.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 03 Dec 2015 14:49

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik wist dat deze ging komen, haha!

Gemiddeld per maand toch al gauw wel 150 euro denk ik. Inclusief jassen, schoenen.
En dan denk ik nog dat het eerder 200 is dan 100 ;)

Afbeelding

Edit ; zeker nu we 2 dochters hebben, is het mis. Er is ook zoveel leuks te koop!
Ik koop wel veelal merk, dingen die doorverkoop. En mijn zus heeft een kinderkledingwinkel, dus daar komt ook zat vandaan. Zal niet zo lijken, maar ik betaal vaak voor niks het volle pond. Behalve voor schoenen, daarbij vind ik het belangrijk dat het echt leer is en ze lekker zitten.
Laatst gewijzigd door Parel op 03 Dec 2015 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem181

Bericht 03 Dec 2015 14:51

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 10 Feb 2016 10:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 03 Dec 2015 14:53

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik ben even vergeten waar je ook alweer woonde, Alex. Is dat in Z. toch?
Dat winkeltje waar je het over hebt zit in winkelcentrum W. toch? Dat gaat maar tot maat 86 geloof ik ;)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Dec 2015 15:05

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Haha Parel! Ik wist ook dat dit topic zou komen en dacht: ik open het zelf wel haha. Maar goed ik ben oprecht heel nieuwsgierig naar wat jullie gemiddeld uitgeven omdat ik veel verschil zie in mijn directe omgeving. De een koopt alleen tweedehands en de ander alleen maar merk (en dan ook monnalisa, burberry, etc.). Dus vandaar mijn vraag!

Wij hebben een kledingbudget voor J. van €75 per maand. Straks met de baby erbij wordt dit €150 voor hun samen. De ene maand houd ik over en de andere maand geef ik wat meer uit. Ik merk wel dat nu ze in maat 92 zit kledingstukken wel echt duurder worden.

Edit: ik heb afgelopen maand bijvoorbeeld flink geshopt bij de uitverkoop van Z8 en nieuwe schoenen van Shoesme gekocht (ook met €20 korting maar goed dan ben ik dus nog €60 kwijt). De maanden ervoor heb ik nauwelijks iets gekocht dus dan compenseert het wel weer.
<<

Anoniem162

Bericht 03 Dec 2015 15:13

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik heb ons uitgaven overzicht er even bijgepakt. 40/45 euro per maand. Dat is het gemiddelde dus over 12 maanden.
Soms dus niks en soms 70 ineens maar gemiddeld genomen kom ik op 40/45 per maand.
<<

Anoniem181

Bericht 03 Dec 2015 15:14

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 23:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 Dec 2015 15:21

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik heb geen budget per maand. Als mijn zoon iets nodig heeft dan haal ik het.
Ik haal zijn kleding altijd bij de Hema en de H&M dus dat zijn geen dure uitgaven. Als ik het omreken per maand denk ik dat het maximaal 30 euro per maand zal zijn.
Zijn kast is ook niet enorm gevuld, maar hij draagt zijn kleding gewoon vaker.

Voor de baby moet ik nog gaan shoppen. Heb nog niets gehaald eigenlijk. Ik zie ook vrij weinig leuke dingen eigenlijk haha.. Alles is veel te roze of te truttig. Ik ben de stoere kleding gewend van mijn zoon dus moet even gaan schakelen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Dec 2015 16:59

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ook echt niet zoveel, maar goed hier nog geen schoenen nodig.
Mijn zoontje past al een half jaar in maat 68 en ik denk dat ik al 4 maanden niks meer in die maand wil kopen omdat ik denk dat hij er niet zo lang meer in zal zitten. Heel langzaam aan gaat hij nu over naar 74 maar de broekjes zijn eigenlijk allemaal veel te wijd, zelfs Noppies, dus het is ook gewoon niet zo makkelijk om veel voor hem te kopen.
Daarnaast koop ik veel zachte broekjes nog voor hem, lijkt me lekker zitten met kruipen en die kosten ook niet zoveel. Wat ik koop komt vooral van de Zara, H&M, Hema en soms wat van de Zeeman.

Zijn jas is wel van Noppies bijvoorbeeld maar een model van vorig jaar, dus die hebben we met veel korting gekocht. Zijn muts/ sjaal en wantjes heb ik zelf gemaakt, dat kost nagenoeg niks. Ook maak ik veel shirtjes voor hem met strijkfolie en maak ik zelf van die hele simpele harembroekjes. Ik denk dat ik tot nu toe echt niet meer dan 20 euro per maand uitgeef aan kleding voor hem.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem286

Bericht 03 Dec 2015 17:01

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Zo'n 75 euro pm gemiddeld denk ik. Ik krijg veel van mijn zus van mijn nichtje. Daarnaast koop ik zelf regelmatig tweedehands en ik hou van koopjes. Ik koop veel in de sale van vorige jaren. Ook wel een paar setjes voor de volle mep maar dat is niet zoveel. Ze heeft wel een hele volle kast.
Ik koop veel merk maar ook wel wat merkloos of goedkopere kleding zoals next of hema als ik er tegenaan loop. Als ik het maar leuk vind.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Dec 2015 17:17

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik heb geen budget eigenlijk, meestal koop ik een heel stel kleren in één keer als er een nieuw seizoen aankomt (voorjaar en herfst). Wat goedkopere kleding voor doordeweeks van bijvoorbeeld zeeman en wat duurde kleding voor andere dagen en gelegenheden. Wel shop ik met een bepaalde prijs in mijn hoofd. Vind soms dat je voor 1 kledingstuk best veel moet neertellen, dus dan ga ik er niet overheen. Vaak krijg ik van mijn moeder, schoonmoeder en beste vriendin ook nog wat setjes of een bon.
<<

Patsy

Bericht 03 Dec 2015 17:42

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Dat verschilt echt enorm. De ene maand 0 de andere maand 150 euro. Ik koop (en krijg) tweedehands, maar ik koop ook veel nieuw. Ik heb er geen speciaal budget voor, als er iets nodig is koop ik het.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Dec 2015 17:47

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Geen idee! Ik heb veel kleding 2e hands gekregen. Maar in maat 80 hadden ze niet zoveel. Dus heb nu de laatste 1.5 maand veel gekocht voor mij doen. Ik gok zo'n 80 euro.
2014 2016
<<

Anoniem236

Bericht 03 Dec 2015 18:13

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Pfff geen idee, eerder wel meer maar nu moeten we even zuinig doen ivm nieuw huis.

Maar ik koop vooral aan het begin van de seizoenen, dus heb geen maand bedrag. Denk alles bij elkaar opgesteld delen door 12 dan een euro of 70 per kind. Heb nu mazzel dat de oudste de winterjassen van vorig jaar nog goed past en voor de jongste koop ik per maat een stuk of 4/5 mooie setjes merkkleding en op thuisblijf dagen de kleding wat van z'n broer is geweest.

Schoenen vind ik erg belangrijk, heb de mazzel dat oma het dure paar winter schoenen geeft :)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Dec 2015 18:28

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik denk maximaal 50 euro per kind per maand maar ik moet zeggen dat mijn ouders ook regelmatig wat kopen. Zoals nu voor de winter hebben ze van mijn ouders allebei een paar schoenen gekregen, zoon een jas en dochter een paar setjes kleding.
2010 2012
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Dec 2015 18:42

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik koop sinds ik een naaimachine heb eerder stofjes om zelf wat te maken dan kleding.
Alleen rompers en maillots en wat broekjes voor de jongste.

En voor de oudste ondergoed en spijkerbroeken.

Laatst ook een zak vol kleding gekregen die ze nu passen.

Ik denk dat ik rond de 20 euro id maand aan kleding uitgeef. De ene maand niks en de andere maand bijv een keer schoenen voor de jongste.
En dan nog 15 euro pm aan stof.

Schoenen, gymspullen en jassen worden bij de oudste door zijn vader gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Dec 2015 20:25

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Geen idee, echt niet, ik hou dat niet bij. Denk wel dat het minder zou kunnen, ze hebben genoeg. Maar ik zie gewoon vaak iets leuks. Wel koop ik vaak niet echt hele dure kleding. Veel komt bij de hm, zara, vd ter stal, vandaan. Zij een of twee duurder rokjes/jurkjes in de kast. Vaak is het zo als ik die aan doen zijn ze gewoon kapot en dat vind ik zonde, ik vind het niet erg dat het vies wordt en ik het gewoon weer schoon krijg, maar kapot vind ik echt jammer voor dat geld. Dus ik probeer leuke dingen te vinden die goedkoper zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem205

Bericht 03 Dec 2015 20:30

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Op het moment geef ik misschien 20 euro per maand uit. Het helpt dat ik voor de Z.ee.man werk :) Dan krijg ik nog eens 20% korting over alles :) Dan kost het helemaal geen drol! :)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Dec 2015 21:14

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik koop stiekem best veel maar nooit dure dingen. Ik weiger om 40-50 euro aan een broek uit te geven. Ik heb nooit merkkleding gedragen en dat vind ik voor mijn kinderen ook niet nodig. Of het moet in de aanbieding zijn maar anders koop ik voornamelijk bij Hema, V&D, Zeeman, Primark en de C&A
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Dec 2015 21:29

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ik koop veel merk maar wel in de uitverkoop.
En goede schoenen.

Ik koop vaak veel in de de sale in 1keer een ik koop weinig voor de volle pond.

Met merk bedoel ik name it/ noppies /Tumble enz
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem255

Bericht 03 Dec 2015 21:31

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

Ongeveer 100.- per maand en dat is exclusief de kleding die ik nog zelf voor ze maak.
<<

Anoniem174

Bericht 04 Dec 2015 12:02

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 04 Dec 2015 12:09

Re: Nav hoeveel geld geef jij uit aan kinderkleding?

We hebben geen budget. Als ze iets nodig heeft dan haal ik dat. Verder wordt ze ontzettend verwend door oma, haar kast puilt ieder seizoen weer uit. Ik vul iedere 3a4 maanden een grote box met te kleine kleertjes die dan de zolder opgaat.
The day my heart grew a little more...17-09-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers