Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 29 Nov 2015 14:44

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Hier ook heel weinig gebruikt. Alleen sudocrème, olie voor haar naveltje en voor de ruwe plekjes wat neutral crème. Nu pas gebruik ik regelmatig wat shampoo. Douchegel nog steeds nauwelijks.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Nov 2015 15:37

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Ik gebruik de zwitsal wel maar vooral voor mezelf :D

edit: het enige wat ik echt onmisbaar vind zijn luierdoekjes.
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Nov 2015 15:52

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Meneer de Uil schreef:Mijn vriend is fan van Neutral dus hij heeft het hele assortiment daarvan aangeschaft :wink: . Benieuwd wat we ervan gaan gebruiken.

Ik heb de baby shampoo ervan, maar mijn vriend vind die ruiken naar knutsellijm :laughcry:
<<

Linvi

Bericht 29 Nov 2015 17:01

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Ik zou zelf diverse kleine probeerverpakkingen uitproberen straks als je baby geboren is en dan pas wat gaan aanschaffen.

Wij hebben bij de oudste voor vele euro´s aan verzorgingsproducten gekocht maar ze kon nergens tegen. Uiteindelijk hebben we Zarqa gekocht en dat was echt het merk voor haar. Bij de jongste zijn we met probeerverpakkingen gestart en konden zo zonder geld verspilling het juiste merk aanschaffen.

Wat wij gebruikte was enkel wasgel en babyolie en later shampoo en gezichtscreme van weleda.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Nov 2015 17:32

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Zeepvrije wasgel, baby-olie en billenzalf.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem205

Bericht 29 Nov 2015 17:38

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Soleil schreef:
Meneer de Uil schreef:Mijn vriend is fan van Neutral dus hij heeft het hele assortiment daarvan aangeschaft :wink: . Benieuwd wat we ervan gaan gebruiken.

Ik heb de baby shampoo ervan, maar mijn vriend vind die ruiken naar knutsellijm :laughcry:


Hahahaha JA! Dat ruik ik idd!
Zoon gaat maar 1x pw in bad (sterker nog, we wassen hem daarnaast ook niet. Wordt zijn huid heel extreem droog van) en we gebruiken alleen Neutral shampoo. Ik heb nog niks anders gevonden waar hij geen last van heeft en uitslag van krijgt. Want je hart breekt als je je kindje lekker wast met zwitsal en hij na 2 dagen zijn hoofdhuid tot bloedens toe open krabt. Dat is echt niet cool...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Nov 2015 23:49

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Ik vind Weleda veel te sterk ruiken zelf. Maar goed, dat is misschien ook gewoon smaak. Wat ik veel gebruikt heb, eigenlijk alleen badolie van balneum en dat ook maar af en toe. Ik badderde Lucas zonder zeep, shampoo etc, gewoon met water dus. Hem insmeren deed ik wel, met burts bees (lekker spul!) en later met vaseline lanette omdat hij de neiging tot eczeem heeft (hij had geen extra last van burts bees verder hoor).
Ik heb echt een hele stapel babyproducten nooit gebruikt. sudocreme, heel af en toe, bepanthen gebruikte ik vaker, shampoo en douchegel of badspul gebruikte ik dus eigenijk niet, maar ik had wel shampoo in huis voor 't geval hij zichzelf insmeerde met bijvoorbeeld crème fraiche of vette yoghurt. Maar dat was pas na 6 maanden aan de orde.

Dus echt onmisbaar? Iets om je baby mee in te smeren als die een droog huidje heeft, bepanthen en verder eigenlijk niets.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2015 00:04

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Ik gebruikte van Zarqa de Face & Body Cream, de haarlotion en de badspulletjes, en verder Bepanthen. Voor Y gebruikte ik toen ze iets groter was La Roche Posay Nutritic 5% voor haar gezichtje. Toen was ze wel al een jaar, maar ik wou dat ik er eerder mee was begonnen, heb veel te lang aangemodderd met crèmetjes die niks hielpen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Nov 2015 08:24

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Minx schreef:Oh en wees niet bang dat je baby gaat stinken, mensen vragen regelmatig waar ik hem mee was omdat hij zo lekker ruikt hahaha.


Ja dat had mijn zoon ook. Ik was hem nu 1x per week met Zwitsal (kraamkado), maar meer omdat hij zelf nieuwsgierig is.
L2014 & H2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Nov 2015 09:32

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Wij gooien soms zeepvrije wasgel in zijn badje en verder gebruiken wij op aanraden van de huisarts zinkolie van Dr. Swaab, echt top spul omdat het zink bevat maar ook super vet is en daardoor makkelijk smeert en de billetjes goed beschermd. Ow en ik doe weleens haarlotion van Zwitsal in zijn haar omdat ik dat zo lekker vind ruiken, verder heeft het geen nut. We gebruiken nog geen shampoo, ook het eten wat hij in zijn paar haren smeert krijgen we er makkelijk uit met een washandje met water.

Uit het ziekenhuis kregen wij toen hij geboren was een tube vaseline van Dr. Swaab mee, die gebruiken we soms voor droge plekjes en mijn eigen Lanette crème. Wij hebben meerdere potjes Zwitsal gekregen maar daar kan hij allemaal niet tegen. Insmeren met olie leek me altijd heerlijk, zeker bij een kindje met een wat drogere huid, maar over het algemeen heeft hij altijd ontzettend gehuild op het aankleedkussen (van de kou) en omdat een badje best inspannend is, dus was het zaak om hem zo snel mogelijk aan te kleden en zat uitgebreid insmeren en wat tutten met hem er niet in.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 30 Nov 2015 09:35

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Wij hebben bij alle 3 gewoon Zwitsal gebruikt, vind ik erg lekker ruiken en ze konden er prima tegen.

In het begin gebruikten we de wasgel en de olie. Later is daar de shampoo bij gekomen. Nu gebruiken we dit nog steeds trouwens!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Nov 2015 09:38

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Bedankt voor jullie reacties! Wel erg wisselend, maar over het algemeen wordt er dus weinig gebruikt en kan ik beter minder aanschaffen dan meer.

Ik probeerde de producten van Weleda te ruiken in de winkel, maar er zaten allemaal folietjes op de verpakking dus dat ging niet. Bij de zwangerschapscursus die ik doe staat er Naïf zeep bij het toilet, die vind ik wel lekker ruiken en niet te sterk.

Minoes: dat was ook de reden dat ik olie wilde kopen, omdat ik denk dat het ontspannend kan zijn als je het licht inmasseert. Maarr producten zijn natuurlijk ook zo gekocht of besteld, dan kan ik eerst kijken of ze er behoefte aan lijkt te hebben.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Nov 2015 10:29

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Ik heb alleen wasgel ofzo van weleda. Oh en bepanthen voor de billen omdat dit het enige is wat bij I. Werkt. Bij R. Was dat sudocreme
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Nov 2015 10:30

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Weleda ruikt puur best sterk. Even wennen. Maar in water vind ik het heerlijk. De haren van R. Ruiken zo lekker dan <3
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 30 Nov 2015 12:00

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Ik was onze jongste gewoon met de fa prinsessenshampoo van de oudste (ook haar haar dagelijks, er zitten elke dag voedselresten in). Verder smeer ik haar als ze een droge huid of open billen heeft in met kokosolie (zonder kokosgeur).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Nov 2015 14:44

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Teun schreef:Bedankt voor jullie reacties! Wel erg wisselend, maar over het algemeen wordt er dus weinig gebruikt en kan ik beter minder aanschaffen dan meer.

Ik probeerde de producten van Weleda te ruiken in de winkel, maar er zaten allemaal folietjes op de verpakking dus dat ging niet. Bij de zwangerschapscursus die ik doe staat er Naïf zeep bij het toilet, die vind ik wel lekker ruiken en niet te sterk.

Minoes: dat was ook de reden dat ik olie wilde kopen, omdat ik denk dat het ontspannend kan zijn als je het licht inmasseert. Maarr producten zijn natuurlijk ook zo gekocht of besteld, dan kan ik eerst kijken of ze er behoefte aan lijkt te hebben.


L. wilde dat nooit, die ging wriemelen en zo in plaats van ontspannen. Maar ik had idd wel olie staan en heb het ook wel eens geprobeerd. Maar na het badje vond hij het maar koud.

Ik reageer zelf vrij sterk op sterke geuren en ik vind weleda dus te sterk ruiken. Zelf heb ik ook wel eens wasgel van weleda gehad maar daar krijg ik juist een vervelend gevoel van op mijn huid. Omdat L. ook een nogal gevoelige huid heeft heb ik dat bij hem maar nooit geprobeerd. De weer en wind balsem van weleda leek mij wel lekker, maar bij Lu. merkte ik gewoon niet dat hij er beter van werd (en ook niet slechter hoor) en ik vond het wel enorm stinken.
Kokosolie vind ik trouwens wel een aanrader, ik had een potje staan en daar smeerde ik hem soms mee in. Ik vind kokos lekker ruiken dus ik had de gewone. Je hebt zoals Parel (dacht ik) zegt ook geurloze. Ik heb nooit echt een werking van dat spul gemerkt, voor de echt droge plekjes werkt vaseline lanette beter. Maar op zijn licht geïrriteerde billetjes was het altijd wel fijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Nov 2015 16:23

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Wat ik deed/doe is na het douchen/badderen samen bloot in bed onder de deken opwarmen. Echt wel een tijdje. En dan als we beide weer warm zijn lekker insmeren. R is er inmiddels echt dol op, peutermassage! Roept hij dan. Hij kan zich echt heerlijk ontspannen dan.
R. 2013
D. 2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 30 Nov 2015 17:07

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Oh Spencer, dat doet me eraan denken dat ik dat ook wel eens met dochter deed toen ze kleiner was :love:

Gebruikte niemand hier in het begin shampoo omdat de kindjes nog weinig haar hadden of ...? Want onze dochter heeft vanaf geboorte een enorme bos en met regelmatig spugen e.d. wat dan ook soms half in het haar belandde vond ik het toch wel fijn om de haartjes ook met shampoo te wassen.

De helft van de verzorgingsproducten is hier inderdaad ook blijven staan, dochter kan wel tegen Zwitsal (veel gekregen, nu nog steeds voorraad) maar we gebruikten in het begin vooral Neutral en later Etos producten. Onmisbaar vind ik eigenlijk alleen Bepanthen. Verder wel badolie / huidolie, wasgel en shampoo in gebruik.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Nov 2015 17:11

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Ik gebruikte als zn haar vies was wel shampoo. Hij had ook gewoon haar, geen babypluis.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem168

Bericht 30 Nov 2015 17:57

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Badolie! Scheelt hier zoveel qua droge huid. Hij gaat al niet elke dag in bad, maar als hij gaat wel met badolie erin, dan komt hij er veel minder 'ruw' uit zogezegd, haha.
Verder idd sudocreme (of andere creme die geschikt is voor de billen).
Voor de rest hebben we de eerste maanden weinig anders gebruikt, een beetje wasgel voor tussendoor, als hij niet in bad ging.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Nov 2015 18:25

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Badolie van balneum is erg fijn.
De jongste ging in bad met een scheut borstvoeding.

Billencreme is handig om te hebben. dr swaab vind ik de beste, smeert makkelijk dus je gebruikt niet teveel. Sudo is wat dikker en daarvan gebruik je snel teveel. Bepanthen ben ik geen fan van, je betaald dan duidelijk voor het merk.

Ik gebruik nu bodylotion van weleda, het ruikt idd sterk maar beide ruiken heerlijk.

Hier hadden ze beide direct veel hoofdhaar dus 1 keer per week gebruikte ik wel wat schampoo.
M:21072011
J :08012014
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 30 Nov 2015 18:39

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Wij hebben vanaf het begin zwitsal gebruikt, hier kon hij goed tegen. Wij gebruiken olie en zeepvrije wasgel en later kwam daar shampoo bij.
Voor zijn billen gebruiken we sudocreme.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Nov 2015 22:11

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

Lu. had wel redelijk wat haar maar eigenlijk kon ik het meestal met water prima af, 't was eigenlijk nooit vies of vet als ik 't gewoon met water deed. Hij ging in het begin (lees eerste 6 maanden) ook maar 2 keer per week in bad en hoogstens een keer extra als hij op de een of andere manier heel vies was geworden. Als hij echt vies haar had dan waste ik hem we met shampoo, maar dan vooral als zijn haar vettig was van bijvoorbeeld het eten.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 30 Nov 2015 22:20

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

J. is geboren met veel haar maar dat viel echt heel snel uit :laughcry: Daarna heeft het lang geduurd voordat ze weer wat meer haar kreeg. Ze wordt in februari 2 jaar en ze is pas één keer naar de kapper geweest en meer om de pluis eraf te laten knippen dan dat het echt te lang was. Daarom hadden wij dus heel lang geen shampoo nodig haha!
<<

Patsy

Bericht 01 Dec 2015 10:38

Re: Onmisbare verzorgingsproducten voor baby

De oudste had veel haar maar dat bleef eigenlijk wel schoon. Totdat hij eten kreeg en door kreeg dat hij dat goed in zijn haren kon smeren.

Hij spuugde wel vrij veel, maar dat kwam nooit in zijn haren (wel in zijn kleren, mama's kleren, ónder mama's kleren, op de bank en op de vloer).

De jongste begint nu haar te krijgen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers