Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


EMDR bij paniekstoornis/agorafobie

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Nov 2015 16:43

EMDR bij paniekstoornis/agorafobie

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik krijg donderdag mijn eerste sessie. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor, heb namelijk last van draaiduizeligheid en ben bang dat ik duizelig word door het bewegen met mijn ogen. Maar dat is dan ook meteen één van de dingen waarvoor ik EMDR krijg, ik ben heel vaak bang om duizelig te worden en daardoor durf/doe ik een hoop niet meer.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
<<

Anoniem162

Bericht 24 Nov 2015 17:25

Re: EMDR bij paniekstoornis/agorafobie

Ik volg ook EMDR voor mijn paniekstoornis, sociale angst en vliegangst. Ik krijg veel lichamelijke reacties tijdens de emdr maar die moet ik ook bewust opzoeken. Het is wel ´angstig´ op dat moment, ik ben er dan ook echt van overtuigd dat ik zometeen de boel onder kots daar maar dat heb ik nog nooit gedaan.
<<

Anoniem185

Bericht 24 Nov 2015 19:32

Re: EMDR bij paniekstoornis/agorafobie

Ik heb EMDR gevolgd en voor mij heeft het goed geholpen. Na de sessies was ik altijd heel moe en chagrijnig, kon geen geluiden verdragen en wilde alleen zijn. Ik werd er niet ziek van, maar ik had dus wel echt reacties er op. Ik ben ook nooit duizelig geworden. Ik deed het overigens wel met mijn ogen dicht en met trillende handvatjes. Ik mocht kiezen tussen die handvatjes of een dingetje wat ik met mijn ogen moest volgen.
<<

anoniem196

Bericht 25 Nov 2015 07:15

Re: EMDR bij paniekstoornis/agorafobie

Ik heb EMDR gehad voor e.metofobie. En het heeft bij mij niet geholpen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Nov 2015 13:56

Re: EMDR bij paniekstoornis/agorafobie

Ik heb donderdag mijn eerste sessie gehad. Raar hoor! Vond het wel lastig om de hele tijd het balletje (zo deed mijn therapeut het) te volgen, en op een gegeven moment was ik echt 'leeg'. Na de sessie was ik heel erg moe, af en toe een beetje duizelig maar niet heel erg. Ik hoop dat het gaat helpen, over drie weken heb ik weer een sessie.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 30 Nov 2015 02:53

Re: EMDR bij paniekstoornis/agorafobie

Ik heb ook EMDR gehad, alleen niet voor paniekstoornis o.i.d., maar voor onverwerkte trauma's.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel tijdens als vlak na de sessies echt zoiets had van "wtf is dit voor onzin?". Ik had niet het idee dat het me had geholpen, dit merkte ik eigenlijk pas maanden/weken later.

Ik had heel veel onverwerkte dingen waar ik nog dagelijks, en vooral 's nachts, mee bezig was.
Na een paar weken viel opeens het kwartje en bedacht ik me dat ik een stuk minder met die dingen bezig was.
En waar ik voorheen moeite had met die onverwerkte dingen, er wakker van lag, emotioneel en boos van/om werd, is dit nu niet meer zo. Ik denk dat EMDR ervoor heeft gezorgd dat ik meer afstand van die gebeurtenissen heb kunnen nemen.

Succes, ik ben benieuwd naar je ervaringen

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers