Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kom ik van die droom af?

<<

Geel

Bericht 25 Nov 2015 18:12

Hoe kom ik van die droom af?

Al heel lang, ik denk zeker wel een jaar, heb ik een terugkerende, nare droom. Daarin gaat mijn man bij me weg en ben ik weer terug bij af: 32, alleen en er komt nooit meer iemand met wie ik kan trouwen. Tijdens de droom ben ik zeer wanhopig en erg ongelukkig. Ik word ook altijd een beetje sip wakker daarna.

Inmiddels heb ik door dat mijn man in die dromen dezelfde eigenschappen heeft als mijn tweede/laatste ex. Vaak overigens los van elkaar. Hij doet bv. technische dingen, is wat grover gebouwd, spreekt ineens Engels etc. Ook het gevoel dat ik in die dromen heb ("er is niemand voor mij, ik blijf nu voor altijd écht alleen, dit huwelijk was een grapje") komt overeen met de periode na mijn tweede ex. Mijn ex ging redelijk halsoverkop terug naar zijn geboorteland en daarna ging het vrij snel uit.

Ik denk dus dat daar een verband zit, maar ik heb geen idee welk. Ik ben namelijk echt heel gelukkig in de relatie met mijn man. We passen heel goed bij elkaar en ik twijfel nooit over ons huwelijk. Mijn man zelf ook niet, hij is op geen enkele manier van plan om weg te gaan.

Hoe kan het dat deze droom terugkeert? Wat zou ik kunnen doen om ervan af te komen, zonder – ik herhaal: ZONDER magische fratsen of bezweringsformules? Het is nu al zo vaak gebeurd, dat ik soms bang ben dat het een voorspellende droom is ofzo, echt zo naar. Ik ben er klaar mee.
<<

Anoniem162

Bericht 25 Nov 2015 18:38

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Ik denk dat je onderbewust die periode nog niet hebt verwerkt/afgesloten. Dat er toch nog iets is (bijvoorbeeld het onverwacht weggaan van hem toen) wat je niet hebt verwerkt.
Wat je er mee zou kunnen doen, ehm proberen te verwerken, praten erover.
<<

anoniem203

Bericht 25 Nov 2015 20:59

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Het kan zijn dat je een soort trauma hebt opgelopen van de gebeurtenis van je ex toen en dat je dit aan het verwerken bent. Ik weet niet op het vooral de laatste 23 weken heftiger is geworden? Want als je zwanger bent kan je ook veel heftiger dromen. Ik heb zelf bij mijn jongste vaak nachtmerries gehad. Die levensecht leken en ik vaak s'nachts zwetend wakker werd en er daarna ook echt van slag van was. En heb je deze droom al verteld aan je huidige partner? Zo nee praat erover want praten helpt echt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Nov 2015 21:34

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Misschien kun je het voor jezelf uitschrijven, eerst wat je droomt in een tabel en daarachter de werkelijkheid. Paar keer goed duidelijk opschrijven hoe het WEL zit. Alsof je je eigen gedachten kan ombuigen. Als het een soort trauma is zou ik er ook de tijd voor nemen, welke gedachten maakt dit bij je los, en dat opschrijven. Misschien kom je er zo gaandeweg achter wat/welk onderdeel het meeste met je doet, dan kun je dat proberen te verwerken. En ik zou het ook met je man bespreken.
<<

Geel

Bericht 25 Nov 2015 21:41

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Ja, ik heb het aan mijn man verteld, al in het begin gelijk. Ik vertel het (bijna) altijd als ik dit droom aan hem. Hij vindt het ook niet erg, vooral vervelend voor mij.

Ava, nee de zwangerschap heeft geen invloed verder. Ik word er ook niet zwetend of banger van wakker, het is gewoon elke keer hetzelfde.

Lot, een kennis suggereerde vandaag ook om een droomdagboek bij te houden. Dat van die tabel vind ik wel een goeie!

Het erge is dat ik natuurlijk niet kan zeggen dat mijn man nooit bij me weggaat. Dat weet je gewoon niet. Dus ik weet niet of het me dan lukt om die gedachten overtuigend om te buigen.
<<

Anoniem145

Bericht 26 Nov 2015 12:14

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Ik heb ook een paar terug komende dromen telkens weer op een andere manier.
Ik heb ze alleen al echt heel erg lang.

Je voelt je inderdaad echt naar daarna. Ik heb zo geen tips hoor maar ik weet hoe vervelend dit is.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Nov 2015 15:37

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Het is naar als je een terugkerende droom hebt en dat je er geen vat op hebt, omdat het kennelijk je onderbewustzijn is die 's nachts aan het 'werk' is. Je zou idd voor jezelf een tabel kunnen maken of een droomdagboek kunnen bijhouden. Zelf geloof ik er niet zo in, maar het is het proberen waard als jij je er prettig(er) bij voelt om te achterhalen of je hieruit iets kan concluderen.

Ik heb ook een terugkerende droom en als ik dan wakker word, voel ik me niet blij en relativeer ik het met: het was maar een droom. Klinkt heel simpel, maar feitelijk is het dat ook gewoon. :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Nov 2015 15:46

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Ahh wat naar Geel! Ik dacht ooit gehoord te hebben dat je dromen vaak het tegenovergestelde zijn van de werkelijkheid. Ik hou daar voor mezelf maar aan vast want ik kan ook heel intens dromen en vooral: dat mijn vriend niet meer mijn vriend is. Of vreemdgaat of wat dan ook.

Mijn terugkerende droom is dat ik mijn master diploma helemaal niet heb gehaald. Er is altijd één vak dat ik nog moet doen en niet haal. Of het tentamen mis. Of iets in die trant, vannacht had ik ook weer die droom. Zo raar. En als ik wakker word ben ik er altijd weer van overtuigd dat ik dan ook helemaal niet mijn master diploma heb gehaald. En waar die droom vandaan komt? Ik heb ook geen idee.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Nov 2015 15:59

Re: Hoe kom ik van die droom af?

Misschien helpt het om ontspanningsoefeningen te doen of te luisteren naar een ontspannings app. Misschien kun je daarmee je onbewuste gevoelens kwijt raken.
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers