Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan dit ? (Accu van auto)

<<

Anoniem145

Bericht 26 Nov 2015 11:04

Kan dit ? (Accu van auto)

Onze accu van onze auto was kapot. (Dachten wij)
Nieuwe accu erin gezet gisteravond en hij startte meteen !!
Wij dachten gelukkig dat is het probleem.

Vanochtend wil ik naar mijn werk gaan en doet hij helemaal niks meer.
De lampjes in de auto blijven aan maar starten lukt absoluut niet meer.

Ik heb hem gister na de accu plaatsen gestart maar niet meer mee gereden zou dit het probleem kunnen zijn ? Of moet een gekochte accu gewoon vol zijn ?

Groetjes rituals
<<

Anoniem201

Bericht 26 Nov 2015 11:43

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Startmotor misschien?
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 26 Nov 2015 11:48

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Als de accu leeg was bij aankoop dan had hij gisteren ook niet kunnen starten lijkt mij. Maar je kunt het natuurlijk proberen met startkabels?
19-12-2012
04-07-2015
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 26 Nov 2015 11:51

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Ik zou eerst de startmotor laten controleren (afhankelijk van je auto kan je er zelf ook een flinkt tik op geven, wil ook wel eens werken, maar moet je wel weten wat je doet).
Ik heb het ook gehad, vervangen van accu hielp niet en toen die zelfs met startkabels niet werkte was het duidelijk een ander probleem.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 26 Nov 2015 13:07

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Als de lampjes branden is de accu niet leeg. Startmotor dus.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Nov 2015 13:15

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Leaf schreef:Als de lampjes branden is de accu niet leeg. Startmotor dus.


Dit hoeft niet perse zo te zijn, voor de lampjes is minder stroom nodig dan voor de startmotor, toevallig hier gister de garage nog over aan de telefoon gehad. (lampje laten branden in de auto en vader die zo lief was om te kijken of hij nog startte zonder er mee te gaan rijden....)

Het kan zo zijn dat er niet voldoende in de accu zat. En het daardoor niet lukt. Heb je er gister wel mee gereden of alleen gestart? Als de accu namelijk niet vol heeft gezeten dan kan het zijn dat je nog 1 keer kon starten en dat het daarna klaar was.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12093

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Nov 2015 13:27

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Hadden wij ook, bleek de startmotor te zijn

Alleen jammer dat de garage mij niet geloofde en we nieuwe accu/dynamo en toen de startmotor kregen.
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 26 Nov 2015 15:27

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Minx schreef:
Leaf schreef:Als de lampjes branden is de accu niet leeg. Startmotor dus.


Dit hoeft niet perse zo te zijn, voor de lampjes is minder stroom nodig dan voor de startmotor, toevallig hier gister de garage nog over aan de telefoon gehad. (lampje laten branden in de auto en vader die zo lief was om te kijken of hij nog startte zonder er mee te gaan rijden....)

Het kan zo zijn dat er niet voldoende in de accu zat. En het daardoor niet lukt. Heb je er gister wel mee gereden of alleen gestart? Als de accu namelijk niet vol heeft gezeten dan kan het zijn dat je nog 1 keer kon starten en dat het daarna klaar was.


Ik weet het. Maar de startmotor lijkt mij het meest voor de hand liggend nu. Als je een nieuwe accu hebt gekocht zou ie het gewoon moeten doen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 26 Nov 2015 16:45

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Als je een nieuwe accu hebt gekocht is deze vol.
Afbeelding
<<

Anoniem145

Bericht 26 Nov 2015 21:09

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Jullie hebben helemaal gelijk het is waarschijnlijk de startmotor want we konden hem niet starten met startkabels.

Zelfs van auto's hebben de meiden van het forum verstand !! :yes: :yes:
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 26 Nov 2015 21:55

Re: Kan dit ? (Accu van auto)

Pruttelt ie nog wel als je hem probeert te starten? Of maakt ie zelfs geen geluid als je de sleutel omdraait? In dat geval kan hat namelijk ook de brandstofpomp zijn.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron