Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hechtingen

<<

Vivianne

Bericht 25 Nov 2015 13:19

Hechtingen

Ik ben vorige week geopereerd en heb nu een aantal hechtingen. (Touwtjes). Nu zijn deze hechtingen strakker en dus ook dieper in mijn huid gaan zitten. Dit trekt en is best pijnlijk. Maar kan dit ook kwaad?
Op Google word ik niet veel wijzer en om meteen aan de telefoon met het ziekenhuis te hangen...
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 25 Nov 2015 13:29

Re: Hechtingen

Hoi, ik durf niet te zeggen of het kwaad kan. Maar bel gerust het ziekenhuis op hoor, heb op een snijdende afdeling gewerkt en vond het nooit erg als mensen nog vragen hadden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Nov 2015 13:30

Re: Hechtingen

Zijn het oplosbare of niet?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Nov 2015 13:51

Re: Hechtingen

Na een week tot tien dagen mogen ze eruit dus misschien kun je er een afspraak voor maken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem149

Bericht 25 Nov 2015 13:54

Re: Hechtingen

Ik zou zeker even bellen dan. Kan je het misschien niet wat insmeren met vaseline zodat het minder trekt? Weet niet of dat werkt hoor.
<<

Anoniem275

Bericht 25 Nov 2015 14:29

Re: Hechtingen

Lady schreef:Na een week tot tien dagen mogen ze eruit dus misschien kun je er een afspraak voor maken.

dat dacht ik ook.
<<

anoniem203

Bericht 25 Nov 2015 15:19

Re: Hechtingen

Je kan het vaak ook even laten checken bij de doktersassistente.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 25 Nov 2015 16:10

Re: Hechtingen

Zo lang het niet flink rood word, warm of gaat ontsteken kan het geen kwaad. Was bij mij ook 4 jaar terug na mijn operatie. Wanneer mogen ze eruit? Hier waren 2 van de 4 wondjes na de 10/12 dagen nog niet dicht, maar de hechtingen werden er gewoon uit gehaald.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Vivianne

Bericht 25 Nov 2015 17:09

Re: Hechtingen

Bedankt voor jullie reacties.
Ze mogen er officieel volgende week donderdag uit.
Ik kijk het nog even aan en als de pijn extreem word zal ik gewoon bellen en informeren of ze er alvast uitgehaald kunnen worden. De wonden helen verder mooi dus daar zie ik ook weinig problemen in.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 25 Nov 2015 22:30

Re: Hechtingen

Ava schreef:Je kan het vaak ook even laten checken bij de doktersassistente.


Dit inderdaad. Ik heb pas ook het ziekenhuis gebeld voor hechtingen waar ik last van kreeg maar ze stuurden me naar de huisarts. Zij heeft ze toen verwijderd. Ik mocht ook naar het ziekenhuis maar bij de huisarts kon ik eerder terecht.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Nov 2015 22:36

Re: Hechtingen

Ik had bij mijn knie destijds dat er 2 helemaal naar binnen gegroeid waren zeg maar, gelukkig kon de dokter deze makkelijk los krijgen. Helaas was de wond nog niet helemaal dicht aan de andere kant, was ook een rafelig geheel zo na mn ongeluk, maar ja.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Nov 2015 16:44

Re: Hechtingen

Ik heb altijd problemen met hechtingen en ben er na een aantal operaties achter gekomen dat ik extreem snel herstel en dat mijn lijf dan de hechtingen tegen gaat werken. Ik heb eerst twee operaties gehad met veel problemen, hechtingen waren volledig ingegroeid, uitgescheurd etc. na twee weken en bij de operatie aan mijn hand is de boel gaan ontsteken en moest ik aan de antibiotica. Bij mijn tweede handoperatie hebben ze het toen veel beter in de gaten gehouden en toen was ik op vrijdag geopereerd en hebben ze op dinsdag mijn hechtingen verwijderd! Ze had er allemaal collega's bij gehaald want ze dacht dus dat ik vrijdag twee weken eerder geopereerd was, zo zag het er dus gewoon uit.
Bij mijn tweede heupoperatie heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts en zijn ze na een week er uit gehaald (er stond 14 dagen voor), toen waren ze al aan het irriteren. Bij mijn blindedarmontsteking zijn ze er na 6 dagen door de huisarts uitgehaald, de bedoeling was ook 14 dagen en ook toen was de boel aan het irriteren. Bij mijn derde handoperatie zijn ze er wederom na een week uitgehaald en dat was hoogste tijd.

Wat ik wilde zeggen was eigenlijk dat sommige mensen sneller herstellen dan anderen, dat aantal dagen wat ze aangeven is gebaseerd op de gemiddelde patiënt. Dus als je 't gevoel hebt dat ze er al uit zouden moeten omdat ze irriteren zou ik gewoon even je huisarts bellen en de assistente er naar laten kijken, die kunnen dat prima beoordelen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers