Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen die je niet mag als je zwanger bent

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 03 Sep 2013 09:09

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik hield me er wel aan maar niet tot in het extreme.was allang blij als ik iets met smaak kon eten en binnen hield
Softijs at ik wel eens maar wel bij de Mac
.op de eerste dag thuis na de bevalling had m'n man een grote pan soep gemaakt met lekkere broodjes zalm,rosbief etc! Lekkerrr
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 03 Sep 2013 09:14

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Best wel strikt. Naast de standaard dingen als geen rauw vlees en eieren, rauwmelkse kaas, alcohol etc. ook geen cafeïnehoudende dranken, geen rauwe groenten en fruit die niet zelf had gewassen en gesneden.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 03 Sep 2013 09:16

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik drink geen alcohol en eet geen rauw vlees. Hoewel ik een glas wijn, gerookte zalm of een rood biefstukje heerlijk vind, kan ik echt wel 9 maanden zonder.
Softijs vind ik sowieso niet lekker. Cola drink ik wel, hooguit een paar glazen per week. Salami mag toch ook gewoon? Ik heb echt nog nooit gehoord dat dat niet mag... En brie en zo eet ik ook gewoon, ik check alleen even of het geen rauwmelkse kaas is, maar die vind je in de meeste supermarkten bijna niet.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem5

Bericht 03 Sep 2013 09:33

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

He, je bent zwanger. Wat leuk! Gefeliciteerd!
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 09:40

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik heb me er beide keren ook behoorlijk strikt aangehouden.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Sep 2013 10:06

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Behoorlijk streng... Totdat ik zwangerschapssuiker aan het ontwikkelen was en ik de dingen die ik at niet meer mocht. De eerste 7 maanden dronk ik geen caffeine/theine, at geen rauw vlees/kaas/melk en geen voorgesneden en voorgewassen groente/voorverpakte vleeswaren etc. Ijsjes waagde ik mij ook niet aan. Uit eten gaan was absoluut geen pretje, vond ik dan! Na 7 maanden moest ik om mijn suiker stabiel te houden minderen met zuivel en fruit dus toen ben ik weer begonnen met mijn cola zero verslaving en werd ik minder voorzichtig met broodbeleg aangezien het zoete broodbeleg steeds voor een torenhoge suiker zorgde. Voordeel voor mij was dat ik tot de 7 maanden vanaf de start 5 kilo was afgevallen en van de 7 maanden tot de bevalling nog eens 8 kilo afviel. Na mijn bevalling was ik op mijn lichtst in 10 jaar!
<<

Anoniem115

Bericht 03 Sep 2013 10:11

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Elk jaar lijkt er wel weer iets bij te komen wat je niet mag eten als zwangere.
Ik at geen rauw vlees, maar dat eet ik nu nog steeds niet.
Ik dronk gewoon koffie, ook bitter lemon dronk ik flessen vol van leeg.
Ik vond zuur en bitter juist erg lekker in de zwangerschap.
Roken en alcohol drinken deed ik niet.
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 10:23

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Geen alcohol, geen sigaretten en geen rauw vlees.
Gek genoeg mocht ik nog gewoon zalm, softijs en voorgesneden groentes. Ik zou dat nu weer zo doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Sep 2013 10:26

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Voorgesneden groentes mocht ik ook gewoon. Sowieso mag je voorgesneden groentes die je daarna nog gaat koken, want daarmee dood je de listeriabacterie die er eventueel in zou kunnen zitten, maar rauwkost en fruit mocht wel als je het gewoon na openen meteen opeet en je aan de houdbaarheidsdatum houdt. Ik denk dat dat nu nog steeds zo is, maar dat die regel een beetje een eigen leven is gaan leiden.

Gerookte zalm mag ook, maar dan wel vers van de visboer, niet vacuümverpakt. Softijs mag ook, er zit niks in softijs zelf, maar er kunnen wel bacteriën in die apparaten groeien, dus dat zou ik dan niet overal halen. Een bekende keten waar aan de lopende band softijsjes worden verkocht lijkt me wel gewoon veilig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 10:29

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Gewoon gezond verstand en geen dingen eten die normaal al niet goed voor je zijn, dan kom je een heel eind.

Ik heb per ongeluk een broodje rosbief gegeten bij de eerste, zat op een broodje gezond waarop ik ham verwachtte. Tja, ik kwam erachter bij de laatste hap. Of een uitsmijter gegeten en later pas bedenken dat half rauwe eieren niet mogen. Zo'n vaart loopt het echt allemaal niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Sep 2013 10:31

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Nou ja, ik vind er niks mis mee om je gewoon aan die lijst te houden, zoveel moeite is dat niet. Je moet alleen uitkijken dat er niet steeds van alles bij komt wat je wel gewoon mag hebben, maar waarvan in de wandelgangen wordt gefluisterd dat het gevaarlijk is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 10:34

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Susan schreef:Nou ja, ik vind er niks mis mee om je gewoon aan die lijst te houden, zoveel moeite is dat niet. Je moet alleen uitkijken dat er niet steeds van alles bij komt wat je wel gewoon mag hebben, maar waarvan in de wandelgangen wordt gefluisterd dat het gevaarlijk is.

Dat bedoel ik. Maar in je achterhoofd houden dat het weinig zin heeft om hysterisch te worden als er eens iets tussendoor geglipt is, omdat het qua risico's echt wel meevalt kan geen kwaad. Tuurlijk kun je beter bewust niet eten wat niet mag, maar als je in gedachten houdt dat alles wat vers is prima is als het gaat om vis of voorgesneden groenten, helpt dat ook. Twijfelachtige dingen als een zakje rauwkost wat al open en een dag over de datum is, nee... Maar een vers zakje groenten, dat risico neem ik wel hoor.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Sep 2013 10:39

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik laat nu alleen de alcohol staan. Rauw vlees, bepaalde kazen, zalm etc. at ik toch al nooit. Softijs heb ik wel gehad. Dat waren trouwens McFlurry's ;)
Cola heb ik heel veel gedronken. Dit was het enige wat ik de eerste maanden naar binnen kreeg. Koffie drink ik af en toe nog.

Enne gefeliciteerd met je zwangerschap!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem44

Bericht 03 Sep 2013 11:00

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik heb me wel vrij strikt gehouden aan de voorschriften. Wilde niet het risico lopen dat door mijn toedoen, mijn kind iets ergs zou gebeuren, daar ben ik wel vrij gevoelig voor. Ik voelde me ook best onzeker die tijd. Ik hou vreselijk veel van eten en was constant aan het opzoeken wat wel mocht en wat niet.

Ik heb niet gerookt (maar dat doe ik toch al niet), niet gedronken (dat vond ik best lastig af en toe, want normaal drink ik behoorlijk wat), verder geen koffie gedronken, geen rauw vlees, zoals ossenworst of filet american (ook moeilijk, want ik hou daarvan!), ik heb wel rauwe vis gegeten, maar alleen van een heel goede visboer waar ik de eigenaar van ken en ik heb hem op de hoogte gesteld van mijn zwangerschap, het is daar allemaal erg vers, dus kon geen kwaad.

Ijs eet ik sowieso al niet en red bull drink ik ook niet. Ik heb erop gelet dat ik niet enorm veel zout of enorm veel suiker in één keer at, alles waar té voorstaat leek me niet goed. Ik ben sowieso geminderd met snoepen en suiker en heb geprobeerd zo gezond mogelijk te eten en lekker veel fruit/groenten en bonen/zaden/kiemen/noten etc binnen te krijgen.

Al met al zou ik het de volgende keer allemaal iets relaxter doen, denk ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 03 Sep 2013 11:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Sep 2013 11:02

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

dubbel
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 03 Sep 2013 11:16

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik houd me aan de richtlijnen, maar ben niet extra gezond gaan eten ofzo. Mijn eetpatroon is sowieso wel gezond, ik snoep alleen teveel. Maar ik eet ruim voldoende groente etc.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Sep 2013 13:54

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik rook of drink niet en ik eet geen rauw vlees of rauwe kaas. (heb wel een keer een blikje grolsch stender gedronken, daar zit 0,4% in)
Maar ik koop regelmatig voorgesneden groente (wokgroente, sperziebonen, worteltjes etc, maar dat verhit je nog)
Ook drink ik elke dag wel een kopje koffie (alleen de eerste weken niet, toen werd ik er misselijk door)
Cola drink ik ook gewoon en softijs ook soms wel. Ik ben dus niet erg strikt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem80

Bericht 03 Sep 2013 14:18

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Gefeliciteerd! Wat leuk! Van het softijs kwam ik pas na mijn zwangerschappen achter, dat had niemand mij verteld. Alcohol, rauw vlees, verse tonijn, gerookte zalm etc heb ik allemaal laten staan. Rauwe groenten at ik wel maar alleen goed gewassen. Ik hou niet van speciale kaassoorten dus die heb ik ook niet gehad. Cola drink ik maar heel af en toe en heb ik toen dus ook gedaan. Koffie drink is sowieso bijna nooit en ook geen zwarte thee over het algemeen.
<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 15:44

Bericht 03 Sep 2013 16:19

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik eet af en toe wel een softijsje en mayonaise, ook drink ik 1 keer in de week een blikje cola, daar heb ik dan zo'n behoefte aan. Kaneelkoekjes eet ik ook. Verder hou ik me overal aan.
Ik kan niet wachten tot ik weer filet American mag hebben.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Sep 2013 16:31

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Maar het voedingscentrum raad softijs niet af, waarom zou je het niet nemen?
Ik eet het ook alleen van drukbezochte ketens, van de lokale snackbar krijg ik diaree. maar dat doe ik altijd al.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem168

Bericht 03 Sep 2013 16:37

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik drink geen alcohol meer. Heb een beetje geëxperimenteerd welke 0,0% drankjes te drinken zijn en zo drink ik in het weekend wel eens een alcoholvrij biertje of Jillz. Lang niet al het alcoholvrij bier/wijn vond ik te zuipen.
Koffie drink ik toch al nooit en thee drink ik maar heel af en toe (dadelijk in de herfst wel wat vaker). Cola drink ik bijna nooit, maar neem het wel af en toe bij een Mac menu of op een terrasje. Mc Flurry eet ik ook gewoon.
Rauw vlees/ kaasjes eet ik absoluut niet en in de winkel kijk ik welke kaas ik wel mag en ook eieren eet ik echt alleen als ze echt hard gekookt zijn.
Kaneel mag gewoon van mijn verloskundige, daar moet je echt veel van binnen krijgen, wil je dat het schade toebrengt.
Ik kijk nu al uit naar mijn broodje gerookte zalm en rosbief na de bevallen, kwijl, kwijl.
<<

Patsy

Bericht 03 Sep 2013 16:43

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Emmayess schreef:Ik eet af en toe wel een softijsje en mayonaise, ook drink ik 1 keer in de week een blikje cola, daar heb ik dan zo'n behoefte aan. Kaneelkoekjes eet ik ook. Verder hou ik me overal aan.
Ik kan niet wachten tot ik weer filet American mag hebben.



Mayonaise is toch gepasteuriseerd? Dat mag volgens mij gewoon.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Sep 2013 17:04

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Brooke schreef:Ik kijk nu al uit naar mijn broodje gerookte zalm en rosbief na de bevallen, kwijl, kwijl.

Je mag gewoon gerookte zalm hoor, is juist goed! Gewoon even naar de visboer, is echt niks mis mee. Alleen die vacuümverpakte vis mag je niet uit de supermarkt.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Sep 2013 17:06

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

@ED: Ik snap niet waarom je de rauwe vis dan wel eet als je de visboer goed kent.
Er kan al zoveel met de vis gebeurd zijn voor het überhaupt bij de visboer binnen is. Dingen waar hij geen weet van heeft. Lang buiten de koeling etc.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Sep 2013 17:10

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ja, maar als je zo redeneert dan kun je niks meer eten! Hier in de buurt zit een kwalitatief heel goede visboer en ik heb alle vertrouwen in die man. Het staat ook gewoon overal bij de adviezen voor zwangere vrouwen,dan staat er:

''Voor rauwe ('gerookte') zalm en sushi geldt dat je dit in principe gewoon mag eten, mits het product vers is, bijvoorbeeld afkomstig van de visboer of een goed restaurant. De vacuümverpakte zalm uit de supermarkt kun je beter eerst goed verhitten alvorens deze te eten.''
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers