Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welkom in de buurt bord

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Nov 2015 22:35

Welkom in de buurt bord

Bij ons staat een bord van welkom in de buurt in de tuin. Nu wonen wij hier een weekje en komende week gaan we bij de buurtvereniging langs die het geplaatst heeft. Nu vragen wij ons af hoe lang zo'n bord in de tuin staat voordat je het weg laat halen of zelf weg haalt? Wij vinden zelf een periode van zo'n 3 weken het bord in de tuin hebben eigenlijk wel genoeg. Ze hebben zelf het bord gemaakt en geplaatst. Letters zijn geverfd enzo.
Nu wil ik dit komende week uiteraard bespreken, maar ik wil dat wel netjes brengen.
Laatst gewijzigd door Fred op 21 Nov 2015 22:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Nov 2015 22:36

Re: Welkom in de buurt bord

Ik zou er niet van gediend zijn en het meteen weg halen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Iemand die het wel leuk vindt kan hem langer willen laten staan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Nov 2015 22:45

Re: Welkom in de buurt bord

We komen zelf uit een dorp en zijn verhuist naar een ander dorp dat vrij dichtbij een grotere plaats ligt en bijna alle mensen die in de wijk wonen komen uit het dorp zelf. We willen wel graag goed netjes inburgeren zeg maar en ik weet eigenlijk wel zeker als we het bord gelijk hadden weggehaald dat dit wel voor scheve gezichten had gezorgd met een vrij actieve buurtvereniging (overigens is het echt geen volksbuurt, maar eerder een plattelandsdorp (niet echt boeren of zo ivm groter naburige plaats) die het bord heeft gemaakt en geplaatst. De 2 buren waar we uitgebreid (lees bij eentje zelfs bijna 2 uur) langs zijn geweest waren namelijk erg aardig.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 21 Nov 2015 22:57

Re: Welkom in de buurt bord

Zo'n bord ken in zelf niet, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik woon ook in een dorp en als je ergens komt wonen, zijn er best veel mensen die heel erg waarde hechten aan "inburgeren" van nieuwe buren. Je wil natuurlijk wel redelijk met je buren overweg kunnen en niet meteen de verkeerde snaar raken (de toon is dan al gezet)
Ik zou het bord zelf ook een week of 2 a 3 laten staan. Aangeven dat je het heel erg waardeert en dat je je echt welkom voelt (dan scoor je punten haha)

In het dorp waar ik woon valt het trouwens nog best mee met het ons-kent-ons, maar in het buurtschap er omheen weet ik dat wel eens moeilijk wordt gedaan. Vooral mensen die uit de stad komen en dan op hogere leeftijd buitenaf, op het platteland gaan wonen, omdat het zo lekker rustig is, maar dan wel klagen over stankoverlast als de buren (boeren) met het land bezig zijn.
Of in middenin een dorp gaan wonen, wat redelijk actief is met het dorpsfeest wat er al jaren wordt gehouden (2x per jaar) en dan gaan klagen over geluidsoverlast :laughcry: Maak je niet echt vrienden.
<<

Anoniem148

Bericht 22 Nov 2015 06:13

Re: Welkom in de buurt bord

Bij ons stond het ongeveer een maand. Wij hadden er ook geen last van en zagen het amper. Wel makkelijk voor vrienden, ze wisten meteen welk huis.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 23 Nov 2015 09:35

Re: Welkom in de buurt bord

Bij ons in de straat / buurt wordt het vanzelf weer weggehaald door de mensen die het geplaatst hebben. Denk dat het iets van drie weken staat. Ik vond het wel prima. We hadden er weinig last van.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Nov 2015 15:00

Re: Welkom in de buurt bord

Wat leuk en lief! Misschien kun je wat mensen uitnodigen voor een kennismaking, borrel, koffie. Daarna kan dat ding dan meteen weg :) Het toont dan meteen dat je ook blij bent met de buurt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Nov 2015 22:25

Re: Welkom in de buurt bord

Net bij iemand van de buurtvereniging geweest. Was een aardige vrouw en ze gaan het bord binnenkort zelf uit de tuin halen. Er was afgelopen maanden een geboortegolf van 3 kinderen (in een buurt van zo'n 50 woningen) waarbij er onder 2 meisjes vlak na elkaar zijn geboren. Hadden ze bij een woning net het bord gezet, konden ze het een paar dagen later het er weer uithalen om bij een andere woning te zetten. Verder zijn ze hier erg actief. Nieuwjaarborrel en zelfs kerststukjes maken. We worden ook toegevoegd in de buurtschapapp.. We zijn benieuwd.
<<

Anoniem236

Bericht 24 Nov 2015 09:37

Re: Welkom in de buurt bord

Wat leuk zo n buurt! Ben wel benieuwd welk dorp, ergens dacht ik dat je uit Nijmegen komt.

Nu zitten we in ons tijdelijke huurhuis en hebben erg leuke en lieve buren, kregen ook een kaartje van een van hen met welkom in de buurt en mijn zoontje een op z'n verjaardag.

In ons vorige huis nooit geen contact met buren, er kon geen boeh of bah vanaf.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers