Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


opzegtermijn uitzendkracht

<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Nov 2015 13:13

opzegtermijn uitzendkracht

Misschien dat jullie mij kunnen helpen, ik kan het niet duidelijk vinden op google.

Op 14 juli 2015 ben ik gaan werken in de thuiszorg voor een zorgconcern via een uitzendbureau op basis van een 0-uren contract. De eerste overeenkomst liep 31-8 af. Ik kreeg een nieuwe overeenkomst van 1-9-2015 t/m 31-1-2016 voor het zorgconcern, er staat vervaldatum op van uitzendbureau 9-1-2018. Ik heb dan een arbeidsovereenkomst fase b voor nul uren.
Ik heb afgelopen weken gemiddeld 12-24u gewerkt per week.

Nu heb ik waarschijnlijk een nieuwe baan gevonden en zij willen mij zo snel mogelijk laten starten.
Heb ik een opzegtermijn, moet ik officieel nog wat dagen uitwerken of kan ik per direct stoppen?
Als ik zoek zie ik soms een week of 2 weken, maar ik weet niet of dit ook geldt voor 0-uren contract.
Ik kan dit natuurlijk ook navragen bij uitzendbureau maar ik ben nog niet officieel aangenomen bij het nieuwe bedrijf dus misschien hou ik mijn huidige werk nog aan en wil zo nog geen onrust veroorzaken.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 20 Nov 2015 14:08

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Je kunt volgens mij per direct stoppen.
Waarschijnlijk heb je wel een opzegtermijn maar omdat je een nul uren contract hebt ga je dan tot het einde nul uren werken.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Nov 2015 15:09

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Ik sta voor de komende weken wel nog voor diensten ingeroosterd.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 20 Nov 2015 17:13

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Volgens mij is het zo dat wat je komende maand nog ingeroosterd staat moet je werken. Je hoeft geen nieuwe diensten meer te accepteren. Maar denk wel dat je een opzegtermijn hebt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Nov 2015 17:14

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Als uitzendkracht heb je geen opzegtermijn, je kan gewoon per direct stoppen of ontslagen worden. Wel zou het netjes zijn naar het bedrijf toe om in overleg te bepalen wanneer je stopt. Als gedetacheerde heb je wel een opzegtermijn.
<<

Anoniem170

Bericht 20 Nov 2015 23:57

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Dat is niet helemaal waar :)
Je opzegtermijn is waarschijnlijk afhankelijk hoe lang je er werkt. Hoe langer je er werkt hoe langer je opzegtermijn. Ik heb nu een B contract maar heb gewoon opzegtermijn van een maand.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Nov 2015 18:21

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Ik vind het echt onduidelijk met wat ik vind op internet, vooral omdat ik een 0-uren contract heb maar wel al diensten gepland sta. Ik weet niet precies of dat het dan ook anders maakt.
Naar wat ik kan vinden heb ik of een week opzegtermijn of 2 weken.
Nou ja, ik wacht maar even af of ik daadwerkelijk ergens anders ga werken en overleg dan wel met uitzendbureau.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 21 Nov 2015 18:52

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Met fase B heb je inderdaad wel degelijk een opzegtermijn.
De opzegtermijn staat als het goed is gewoon in je contract. Meestal is dat 1 maand.
Wat betreft 0 uren weet ik niet precies, daar heb ik niet echt mee te maken, maar je moet je wel gewoon je geplande diensten draaien tot je contract met inachtneming van de opzegtermijn is afgelopen en ik verwacht dat ze je ook gewoon bij kunnen plannen. Je hebt gewoon een contract en die is nog gewoon geldig.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Nov 2015 18:54

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Ja klopt in fase B wel want dan ben je gedetacheerd. In fase A ben je nog uitzendkracht. Helaas bij ons grotendeels uitzendkrachten en in fase A kan je gewoon ontslag nemen van vandaag op morgen.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Nov 2015 19:04

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Bedankt voor de antwoorden :)
Volgens mij heb ik dan geen maand opzegtermijn omdat ik er nog geen half jaar werk.
1 week zou zijn als ze vanaf contract 1 september tellen en 2 weken vanaf 14 juli.
Laatst gewijzigd door Plum op 22 Nov 2015 13:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 21 Nov 2015 23:49

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Wat bedoel je Pluim? Ben je niet in de war met een aanzegtermijn? Dat is de termijn die je werkgever moet gebruiken op het moment dat je fase A stopt.

aantal gewerkte weken ontslagaanzegging in kalenderdagen
0 tot 12 0
12 tot 26 5
26 tot 52 10
52 tot en met 78 14

Je opzegtermijn staat als het goed is gewoon in je fase B contract
<<

Anoniem316

Bericht 22 Nov 2015 11:12

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Opzegtermijn moet in je contract staan. Gezien je een fase B contract hebt, zal dit één maand zijn, tenzij jullie anders overeen zijn gekomen.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Nov 2015 13:22

Re: opzegtermijn uitzendkracht

In mijn contract staat dat de overeenkomst ten allen tijde tussentijds mag worden opgezegd met inachtneming van de in artikel 15 van de CAO vermelde opzegtermijnen.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 22 Nov 2015 14:59

Re: opzegtermijn uitzendkracht

De in lid 1 van dit artikel bedoelde opzegtermijnen bedragen voor de uitzendkracht:
bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd van langer dan drie maanden maar korter dan zes maanden: veertien kalenderdagen;

Dan is dit het antwoord.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Nov 2015 20:13

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Lenthe schreef:De in lid 1 van dit artikel bedoelde opzegtermijnen bedragen voor de uitzendkracht:
bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd van langer dan drie maanden maar korter dan zes maanden: veertien kalenderdagen;

Dan is dit het antwoord.



Natuurlijk had ik dit ook al gevonden op google, zie mijn antwoorden hierboven.
Het ging mij er meer om of dit ook zo is bij een 0-uren contract en of ze tellen vanaf mijn eerste of tweede overeenkomst.
Maar ik zal het wel horen mocht ik overstappen naar een andere baan.
Ik vroeg het mij af omdat ik dit niet duidelijk kon vinden op internet.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 22 Nov 2015 20:21

Re: opzegtermijn uitzendkracht

De opzegtermijn geldt vanaf je huidige overeenkomst. Dus in jouw geval vanaf je 2e overeenkomst.
Ten tijde van je overeenkomst zou je in principe nog gewoon ingepland kunnen worden, ondanks je 0-urencontract. Je zou natuurlijk wel kunnen vragen of je eerder kunt stoppen, zodat je sneller bij je nieuwe baan kunt starten, maar hier hoeven ze niet aan mee te werken.
Succes met het solliciteren!
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Nov 2015 14:48

Re: opzegtermijn uitzendkracht

Lenthe schreef:De opzegtermijn geldt vanaf je huidige overeenkomst. Dus in jouw geval vanaf je 2e overeenkomst.
Ten tijde van je overeenkomst zou je in principe nog gewoon ingepland kunnen worden, ondanks je 0-urencontract. Je zou natuurlijk wel kunnen vragen of je eerder kunt stoppen, zodat je sneller bij je nieuwe baan kunt starten, maar hier hoeven ze niet aan mee te werken.
Succes met het solliciteren!


Dank je wel!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers