Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag mbt liefde en verbondenheid.

<<

Anoniem302

Bericht 20 Nov 2015 17:16

Vraag mbt liefde en verbondenheid.

Voor mijn studie moet ik de volgende vraag beantwoorden..

'Als mensen zelfcompassie vertonen en niet meer perfectionistisch zijn, is er dan gevaar op luiheid en passiviteit?'

Ik kom er maar niet uit...
Wie helpt mij?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Nov 2015 19:10

Re: Vraag mbt liefde en verbondenheid.

Wat een vreemde vraag. Wat is de context?
Ik denk dat er altijd risico is op luiheid en passiviteit, ook zonder zelfcompassie en met perfectionisme.
#teammaple🍁
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2015 20:55

Re: Vraag mbt liefde en verbondenheid.

Welke studie doe je? Bij mij ontbreekt ook context. Zonder context zou ik adviseren beschouwend te zijn: enerzijds.... anderzijds. Maar goed, dat baseer ik nu puur op de vraag.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 20 Nov 2015 22:17

Re: Vraag mbt liefde en verbondenheid.

Ik denk dat ze bedoelen dat wanneer je niet meer zo kritisch bent op jezelf, en alles sneller prima vindt ofzo dat je dan dus ook luier wordt. Immers is het toch allemaal wel eerder goed en in orde. Ik denk dat je dan vanzelf minder actief wordt omdat je sneller tevreden bent.
Wat ik verder van die stelling denk....ik denk dat het wel klopt. Als je dingen loslaat en sneller makkelijk en goed vindt schuilt daar als gevaar wel in dat je luier kan worden en passief reageert. Als je bijv eerst iedere week de badkamer schoonmaakte en nu denkt 1 keer in de twee maanden is ook wel prima dan wordt je denk ik in veel dingen luier en gemakkelijker.

Even heel kort via mob mijn idee bij deze stelling.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Nov 2015 22:20

Re: Vraag mbt liefde en verbondenheid.

Het lijkt mij een kwestie van evenwicht. Perfectionistisch zijn zonder zelfcompassie lijkt me een allesbehalve wenselijke situatie, helemaal geen eisen meer stellen aan jezelf ook niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem302

Bericht 22 Nov 2015 18:43

Re: Vraag mbt liefde en verbondenheid.

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb er zeker wat aan gehad.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]