Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 18 Nov 2015 17:30

Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Bah, ik heb echt al weken zin in allerlei dingen die ik nu even niet mag tijdens de zwangerschap en ik merk dat ik daar soms misschien ook een beetje té erg op let (had ik bij de eerste niet, gewoon netjes aan de lijstjes houdend). Even lunchen was laatst best een onderneming, want 8 van de 10 broodjes hadden brie, rauwe ham, chorizo, zalm oid erop zitten en dat durf ik dan toch niet te eten uit angst dat het niet vers genoeg, gepasteuriseerd of genoeg verhit is. Better safe than sorry, maar soms vind ik mezelf ook gewoon even zo'n panische muts...

Maar wat ik me nu echt afvraag: vacuüm verpakte vis uit de supermarkt wordt afgeraden, maar mag dat nu wél of niet als het gewoon verhit (gebakken) wordt?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Nov 2015 17:35

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Als je het bakt mag je het gewoon eten.
2010 2012
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Nov 2015 17:40

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Als je het maar voldoende verhit dat het niet meer rauw is.
2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Nov 2015 17:41

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Ja, mag. Maar ik neem altijd verse vis. Kazen op pizza uit de oven enzo mogen ook. Ik ben zelf dan weer te voorzichtig met sla uit een zak enzo, of op een broodje. Dat eet ik dan weer niet. Kaneelthee en gemberthee drink ik bijvoorbeeld weer wel, dat vind ik onzin in kleine hoeveelheden.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Nov 2015 17:42

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

En als je een keer zin hebt in een broodje brie dan haal je toch President bijvoorbeeld. Dat is van gepasteuriseerde melk.
Bij de meeste eethuisjes weten ze echt wel welke brie ze gebruiken. Dus dan kun je het toch navragen. Ook of ze de sla wassen etc.

Of gerookte zalm, onze visboer rookt de zalm zelf, dus dan is het dagvers.
2016
<<

Anoniem281

Bericht 18 Nov 2015 17:46

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Ik vraag alles gewoon na, hoor. 't Zijn geen ongewone vragen! Ik check dus ook eerst wat voor brie ze hebben bij een lunchroom en 8 van de 10 keer is 't 'veilige brie', omdat ze zelf ook wel weten dat er een doelgroep is die 't niet mag/kan eten.

Zalm heb ik helaas nog niet kunnen eten in een lunchroom, dat mis ik ook wel!

Maar ik mis op 't moment eigenlijk alleen maar rood vlees. Mijn god.. Ik heb zo'n ongelooflijke trek in biefstuk of rosbief en dan zo lekker medium gebakken. Kwijll..
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Nov 2015 19:01

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Oh Carl mijn lichaam vraagt al weken om broodje filet americain met uitjes :palm:
Als ik er alleen al aan denk begin ik zo te watertanden.
2016
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Nov 2015 14:35

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Jaaaa een biefstukje en een broodje filet! Mijn arme man krijgt het ook niet... Kan het niet aan haha
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 19 Nov 2015 14:39

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Uit eten gaan is voor mij ook een uitdaging. Ik heb laatst een pizza besteld en gewoon gevraagd of ze bepaalde ingrediënten eraf wilde laten.
En ik heb steeds zo'n zin in sushi met rauwe vis en een lekker wijntje. Nog heel even geduld.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem313

Bericht 19 Nov 2015 14:52

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Lady starstruck schreef:Uit eten gaan is voor mij ook een uitdaging. Ik heb laatst een pizza besteld en gewoon gevraagd of ze bepaalde ingrediënten eraf wilde laten.
En ik heb steeds zo'n zin in sushi met rauwe vis en een lekker wijntje. Nog heel even geduld.


Wat kan er dan op een pizza zitten dat risico's heeft?
<<

Anoniem328

Bericht 19 Nov 2015 15:03

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Inderdaad, een pizza wordt zo heet in de oven dat (bijna) alles erop mag. Daarom ben ik nu zo dol op pizza :smile:
Overigens eet mijn vriend gewoon alles wat ik niet mag. Het is maar tijdelijk dus ik ga hem dat echt niet ontzeggen.

Maar ik kan zooo enorm uitkijken naar sushi, wijn, ossehaas en gerookte zalm. Nog een paar weken :banaan:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Nov 2015 15:19

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Ik hield gewoon de lijst van het voedingscentrum aan.

Ik las laatst een artikel waarin gezegd werd dat je helemaal geen basilicum en kaneel bijvoorbeeld meer mocht eten, dus ook geen pesto e.d. Terwijl je dat in normale hoeveelheden gewoon kan eten, dat vind ik dan echt een beetje bangmakerij en echt onnodig.

Ik was eerder voorzichtig met zakken sla en maaltijdsalades en zorgde dat mijn groenten en fruit goed gewassen was. Brie kan je bijna altijd eten, je moet gewoon opletten of er au lai cru op staat, dat is echt bijna nooit in de supermarkt. In een lunchroom of restaurant vroeg ik het wel voor de zekerheid, ook met andere kazen maar ik heb nooit gehad dat ik het niet kon eten. Ik heb me echt vol gegeten met brie :ja:

Gerookte zalm kan je verhit wel eten, dus een hartige taart met gerookte zalm zou bijvoorbeeld wel mogen. Zo ook met pizza, ik heb best wel pizza salami gegeten, maar dat is dan dus ook goed verwarmd, hetzelfde geldt voor uitgebakken chorizo.
Ik heb bij een traiteur een keer nagevraagd of ik de aioli kon eten en dat kon dus niet, die was gemaakt van rauw ei. In de supermarkt kan je dat allemaal wel veilig kopen, zo ook met mayonaise.

Ik liet een tonijnmoot, biefstuk, filet americain, carpaccio e.d. wel allemaal staan. En ik had heel braaf thee zonder theïne aan het begin van mijn zwangerschap om dat zo niet teveel binnen te krijgen want op werkdagen drink ik zo 15 kopjes, maar ik lustte de hele zwangerschap liever geen thee, koffie drink ik niet, cola deed ik echt met mate.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 19 Nov 2015 19:55

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Ik deed hetzelfde als minoes.
Sushi heb ik wel gegeten (zelf gemaakt) met zalm van de visboer (die mij garandeerde dat het niet vaccuum verpakt was geweest want huisgerookt), met tonijn uit blik en avocado. Was goddelijk op dat moment.

Softijs heb ik ook laten staan, maar dat vond ik niet zo erg. Ik werd van zuivel gruwelijk misselijk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Nov 2015 20:25

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Sneeuwwitje schreef:Jaaaa een biefstukje en een broodje filet! Mijn arme man krijgt het ook niet... Kan het niet aan haha


Heb ik mijn man afgelopen zaterdagochtend nog verrast met een pistoletje filet americain. :angel:
Hij was de dag ervoor met collega's uit eten en een collega zat telkens naar zijn vrouw biefstuk foto's etc te sturen. Zijn vrouw is ook in verwachting. Hij zei zo tegen mijn man: Moet je ook doen bij je vrouw is grappig. Mijn man dacht neuh laat maar zitten. Dus toen hij de volgende ochtend een broodje filet van mij kreeg. Heeft hij gelijk een foto geappt naar die collega van kijk: Als je lief doet tegen je vrouw haha :thumbup: En ik wist van niets haha
2016
<<

Anoniem321

Bericht 20 Nov 2015 10:24

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Ik heb gehoord dat je verpakte vis wel mag eten als je het eerst hebt ingevroren.

Brie heb ik zelf ook heel lang ten onrechte gedacht dat ik het niet mocht eten maar uit de supermarkt is het altijd van gepasteuriseerde melk, dus veilig.

Ik mis wel salami etc, was ik altijd dol op, maar nu niet meer op een broodje. Op pizza kan idd wel omdat het dan verhit wordt.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 20 Nov 2015 11:32

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Ragazza schreef:Ik heb gehoord dat je verpakte vis wel mag eten als je het eerst hebt ingevroren.

Brie heb ik zelf ook heel lang ten onrechte gedacht dat ik het niet mocht eten maar uit de supermarkt is het altijd van gepasteuriseerde melk, dus veilig.

Ik mis wel salami etc, was ik altijd dol op, maar nu niet meer op een broodje. Op pizza kan idd wel omdat het dan verhit wordt.

Als de salami eerst 48 ingevroren is geweest, mag je het ook eten. Dat was een van de weinige dingen waar ik moeite mee had. Salami en biefstuk. Filet americain eet ik niet, net zoals rauwe vis, dus dat miste ik allemaal niet.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Nov 2015 11:45

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Je kan een broodje salami toch ook onder de grill leggen? Of een tosti maken met kaas en salami. Een plakje salami is zo dun, dat is binnen no-time door en door verhit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem280

Bericht 22 Nov 2015 08:10

Re: Zwangerschap en eten, wat wel wat niet

Ik deed ook erg voorzichtig tijdens de zwangerschap, misschien ook wel te?
Wel heb ik vis gemist! Sushi vooral.
Vorig jaar zaten we in Frankrijk tijdens vakantie, zaten in een oester/vis dorp.
Wat had ik zin in oesters! En allemaal mensen die grote etageres van 3/4 lagen bestelden met allemaal vis!
Mijn vriend had er ook trek in, alleen zo'n etagere kon je niet voor 1 persoon bestellen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers