Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huwelijksreis Nederlandse Antillen

<<

Anoniem132

Bericht 19 Nov 2015 17:01

Huwelijksreis Nederlandse Antillen

Eind mei gaan we trouwen en een paar dagen daarna willen we graag op huwelijksreis. Nu zijn we aan het oriënteren en lijkt Aruba of Curaçao ons wel erg leuk.
We willen graag een relaxvakantie maar ook wat cultuur zien zeg maar. Welke van deze eilanden zou jij aanraden en waarom? Of een andere plek wat in ieder geval niet langer vliegen is, ik hou niet zo van vliegen (understatement).

En welke hotels zijn mooi/beetje luxe.
En wanneer is het het handigst om te boeken? Ik vlieg het liefst rechtstreeks en met KLM.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2015 17:22

Re: Huwelijksreis Nederlandse Antillen

Aruba ben ik nooit geweest maar Curaçao is prachtig! Veel mooie stranden, het prachtige blauwe water, gezellige beach- en eettentjes, de mensen zijn vriendelijk, de zon en dat het er zo kleurrijk is. Qua bezienswaardigheden heb je het hier wel vrij snel gezien denk ik, er is een national park en de olieraffinaderij, Willemstad is heel gezellig en de floating market. En je kunt natuurlijk snorkelen en duiken! Mooie hotels: Marriott en Avila. Succes!

Ik ben trouwens ook met KLM gevlogen maar er is dan wel een tussenstop op Sint Maarten bij de heen vlucht. Terug niet. Je hoeft dan niet over te stappen of zo en daarna is het nog maar 1.15u vliegen ongeveer.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Nov 2015 21:12

Re: Huwelijksreis Nederlandse Antillen

Wat leuk dat je daar op huwelijksreis wilt gaan.

Ik ben afgelopen maart op Curaçao getrouwd. Ik/wij hou echt van dat eiland en wij waren er dan ook een maand. Wij hadden een soort stadsvilla gehuurd met privé zwembad en een luxe interieur. (Ik heb trouwens ook op het forum een reisrubriek geschreven over Curaçao).

Wij vlogen rechtstreeks met KLM (heen en terug geen tussenlandingen). Wij hebben geen pakketreis geboekt maar de vluchten en het huis los van elkaar. We hebben een jeep gehuurd op Curaçao en hebben daar lekker mee rondgereden. Vooral de stranden aan de westkant van het eiland zijn prachtig!

Qua hotels kan ik je niet echt tips geven omdat wij de vorige keer (voor ons huwelijk) ook in een appartement verbleven hebben. We hebben wel een quadtour gedaan en moesten toen bij Mambo beach zijn (daar zat het bedrijf) en ik vond dat echt 10x niets. Alleen maar toeristen/Nederlands. Voelde voor mij net als een toeristische plaats in Spanje.

Ik zal eens kijken of ik die reisrubriek nog kan vinden.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Nov 2015 21:13

Re: Huwelijksreis Nederlandse Antillen

<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 19 Nov 2015 21:56

Re: Huwelijksreis Nederlandse Antillen

Wij zijn op huwelijksreis naar suriname en Curaçao geweest. Wij vonden Curacao best wel tegen vallen. Het was het is onze vakantie ook heel erg slecht weer voor de begrippen daar. Veel regen en bewolking gehad. Maar ik vond het eiland een beetje viezig, met die grote olieraffinaderij midden op het eiland.

Duiken is wel echt een aanrader in Curacao!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem173

Bericht 19 Nov 2015 22:33

Re: Huwelijksreis Nederlandse Antillen

Ik ben nu op sint maarten, kan me hier wel een huwelijksreis voorstellen. Wat een prachtige stranden en heerlijk weer!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Nov 2015 10:32

Re: Huwelijksreis Nederlandse Antillen

Wij zijn laatst op Curacao geweest en ik had sowieso veel aan reisrubriek van Marni. Vooral Karakter :love:

Maar goed. Wij vlogen ook beide keren rechtstreeks, zonder tussenstop en dat was op de heenvlucht een dag-vlucht en op de terugvlucht vlieg je de nacht in. Wij hebben in het Papagayo beach hotel geslapen, dus niet het resort maar het hotel. Ik vond net als Marni Mambo beach echt helemaal niks, ik werd daar helemaal gek. Ik vond ons hotel prima, maar dat was omdat er ook een afgezet stuk was voor alleen de hotelgasten. Het hotel is kids-vrij dus dat afgezette stuk was heerlijk rustig en zonder herrie. Er was een infinity pool en voor ons was dat prima. Het grote gedeelte van Papagayo leek wel op het stuk van Mambo beach, maar was nog wel iets minder Salou achtig. Je had er verschillende eettentjes, wat prima was maar ik merkte wel dat je daar uiteraard na een paar dagen wel flink op uitgekeken raakt (wij iig wel), dus een auto is wel echt een must.

We hebben daarom dus wel een auto gehuurd want na drie dagen hotel waren we het beiden zat en wilden we iets doen. Ook wij hebben een quad tour gedaan (wel een andere lees ik nu dan Marni), maar dat was een leuke manier van het eiland ontdekken.

Verder is eiland goed te verkennen, maar superveel cultuur is er niet. Het is voornamelijk toch wel de strandjes en Willemstad. Je hebt dan nog wel een natuurpark maar daar zijn wij deze keer niet in geweest. Verder was het heerlijk!
<<

Anoniem132

Bericht 21 Nov 2015 20:15

Re: Huwelijksreis Nederlandse Antillen

Bedankt voor alle reacties. Nu niet zoveel tijd, kom er later op terug. Maar 8 volle dagen kun je je op Curaçao wel vermaken? En Sint Maarten is dus ook een aanrader, oh dat wordt nog lastig.

Appartement vinden we ook prima, als het maar wat luxer is dan onze normale vakanties zeg maar. Oh heb er helemaal zin in :)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers