Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #33 - Moderne technologie

<<

Burgemeester Kaat

Bericht 19 Nov 2015 10:05

Stelling #33 - Moderne technologie

Afbeelding

Deze stelling werd aangedragen door Marin.

-----

Bekijk hier de andere stellingen:

Stelling #1 - De herkomst van kleding
Stelling #2 - Stiekem alcohol drinken kun je voorkomen
Stelling #3 - Grexit is een dieptepunt voor Europa
Stelling #4 - Waarom dierproeven als het ook op mensen kan
Stelling #5 - Uitdagende foto's op Facebook is vragen om problemen
Stelling #6 - Gaatjes schieten bij baby's
Stelling #7 - IVF zelf betalen
Stelling #8 - Basisinkomen voor iedereen?
Stelling #9 - Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen
Stelling #10 - Ouders schenden de privacy van hun kids
Stelling #11 - Meer aandacht voor sportende vrouwen
Stelling #12 - Doggybags
Stelling #13 - Vervroegd naar de kleuterschool
Stelling #14 - Werklozen die graag parttime werken
Stelling #15 - Ik werk om te leven
Stelling #16 - Transgender in je omgeving
Stelling #17 - Zomerse blote kleding op school
Stelling #18 - Asielzoekers in onze wijk
Stelling #19 - Roken in de auto met kinderen verbieden
Stelling #20 - Pepernoten pas als Sinterklaas in het land is
Stelling #21 - Meer verlof na geboorte
Stelling #22 - Koopzondag afschaffen
Stelling #23 - Na je 40e te oud om moeder te worden
Stelling #24 - Betalen voor toiletgebruik is onzin
Stelling #25 - Zomer- en wintertijd afschaffen
Stelling #26 - Depressies worden vaak onderschat
Stelling #27 - Liever geld nu uitgeven dan sparen
Stelling #28 - Corrigerende tik is soms nodig
Stelling #29 - Dieren horen niet in het circus thuis
Stelling #30 - Reclames voor leningen moeten verboden worden
Stelling #31 - Kinderopvang goed voor de ontwikkeling kind
Stelling #32 - Bijdragen aan de maatschappij
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2015 15:25

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Moet ik 'm nog even toelichten of is ie zo duidelijk? :)
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Nov 2015 16:27

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Bedoel je vooral dat we tegenwoordig, o.a. door de technologie vooral met ons zelfs bezig zijn en hierdoor ook minder fysiek betrokken bij de medemens?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2015 17:31

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Silly-One schreef:Bedoel je vooral dat we tegenwoordig, o.a. door de technologie vooral met ons zelfs bezig zijn en hierdoor ook minder fysiek betrokken bij de medemens?


Ja dat vind ik wel een mooie verwoording er van. En het feit dat we alles maar overal foto's en filmpjes willen maken, alles willen 'vastleggen' en willen delen voor de likes, voor de waardering van anderen.

Dit beeld zeg maar:

Afbeelding


En ik weet zelf niet aan welke kant ik sta van de stelling. Aan de ene kant vind ik het stom. KIJK en LEEF gewoon. Geniet oprecht van de momenten om je heen, leg je telefoon weg en neem dingen in je op. Maar anderzijds vind ik het ook heel irritant als iemand tegen mij zegt dat ik op vakantie 'wel moet genieten hoor, en niet alleen maar foto's maken'. Ik geniet juist door foto's te maken, daardoor kijk ik juist bewust om me heen en neem dingen op.

Enfin, benieuwd dus hoe jullie daar tegenover staan.
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Nov 2015 19:25

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Ik kan me daarin bij jou wel aansluiten Marin. Het voelt erg dubbel.
Ook van de kinderen voor de herinneringen voor later.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem321

Bericht 20 Nov 2015 10:36

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Toen mijn vriend en ik vorig jaar een rondreis door Amerika maakten hebben we wel heel bewust overal pas de camera erbij gepakt als we zelf uitgekeken waren. Dus eerst zelf in ons op laten nemen en daarna pas foto's maken.

Wat ik zelf heel irritant vind is dat mensen overal met hun telefoon in de hand rondlopen. In de wachtkamer bij de huisarts, in de rij voor de kassa, als ze door de stad lopen of fietsen. Alsof ze zich geen houding meer weten te geven zonder dat ding. Nou kan het een rol spelen dat ikzelf geen internetbundel heb op mijn tel. en alleen via wifi kan internetten.

Aan de andere kant vind ik ook wel een beetje dat het er bij hoort tegenwoordig: berichten en foto's delen via Facebook etc. Ik heb zelf heel veel familieleden op Facebook die ik normaal bijna nooit zie en zo vind ik het wel heel leuk en makkelijk om op de hoogte te blijven en zelf dingen te delen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Nov 2015 11:26

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Nee, ik heb dat gevoel niet zo, ik raak eerlijk gezegd juist vaak een beetje geïrriteerd door al die klaagzangen die je overal leest over mensen die teveel op hun mobiel zitten en dat iedereen alleen maar alles op Facebook zet om leuk gevonden te worden en te laten zien hoe geweldig je bent, dat herken ik helemaal niet, niet bij mezelf en niet in mijn omgeving. Ik ken één persoon die echt heel actief is op Facebook, er ook veel opzet en gedurende de dag vaak foto's en filmpjes maakt van de dingen die ze doet, maar het is niet zo dat ze daardoor niet leeft of geniet, ik vind haar juist iemand die ontzettend veel onderneemt en een heel rijk sociaal leven heeft, ik ken niemand anders die zoveel vrienden heeft (en dan heb ik het dus niet over FB-contacten), zoveel reist en zoveel op stap is.

Laatst stond er ook weer een fotoreeks op Facebook waarop mensen te zien waren met een mobiel in hun handen, alleen was de mobiel dan weggehaald met Photoshop, het was bedoeld om te laten zien hoe stom die mensen eruit zagen - en dus hoe stom mobiele telefoons blijkbaar zijn. Ik vond het alleen maar heel moraliserend en ook vrij irritant, als je mensen fotografeert met een boek, tijdschrift, tennisracket, springtouw, winkelwagentje of wat dan ook in hun handen en je haalt dat weg met Photoshop dan ziet dat er net zo stom uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem137

Bericht 20 Nov 2015 11:30

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Ik zie de laatste tijd juist nog maar weinig persoonlijke statussen voorbij komen op Facebook. Bijna alles zijn tegenwoordig dingen die geliked worden door Facebookvrienden, like, deel & win-acties, reclame en updates van facebookpagina's die ik volg. Maar verder... Ik heb juist het idee dat men tegenwoordig veel minder op Facebook plaatst. Ik zelf trouwens ook.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Nov 2015 11:33

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Susan schreef:
Laatst stond er ook weer een fotoreeks op Facebook waarop mensen te zien waren met een mobiel in hun handen, alleen was de mobiel dan weggehaald met Photoshop, het was bedoeld om te laten zien hoe stom die mensen eruit zagen - en dus hoe stom mobiele telefoons blijkbaar zijn. Ik vond het alleen maar heel moraliserend en ook vrij irritant, als je mensen fotografeert met een boek, tijdschrift, tennisracket, springtouw, winkelwagentje of wat dan ook in hun handen en je haalt dat weg met Photoshop dan ziet dat er net zo stom uit.

Dit soort dingen vind ik sowieso altijd heel debiel, omdat het dus wel via Facebook wordt gedeeld. Dan ga je dus een statement tegen mobiele telefoons en overmatig gebruik van social media maken, en deze verspreiden via social media. Logisch!

Ik vind het gezeur over teveel moderne technologie altijd erg irritant. Vooral omdat de mensen die erover zeuren, zelf vaak ook enorm vaak met hun mobiel in hun hand zitten. Mijn man heeft er ook een handje van om tegen mij te zeggen dat ik verslaafd ben aan mijn telefoon, terwijl hij zelf zijn telefoon zelfs meeneemt als hij gaat poepen en hij neemt de iPad mee naar de badkamer als hij gaat douchen zodat hij ondertussen kan youtuben. Allemaal prima hoor, moet hij zelf weten, maar ga mij dan niet afschilderen als 'telefoonverslaafde'.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2015 14:50

Re: Stelling #33 - Moderne technologie

Haha ja dat is wel ironisch om zoiets via Facebook te delen.

Ik vind het wel gek. Ik krijg wel vaak de opmerking dat ik wel écht moet genieten en niet alleen maar foto's moet maken.

Maar als ik jullie reacties dan lees, lijkt dat nogal mee te vallen dus en staan jullie er eigenlijk net zo in als ik.
Let's discover the world together.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus