Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer oefenen met de fles?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 19 Nov 2015 22:02

Wanneer oefenen met de fles?

Hoi,

Morgen is onze dochter 3 weken. Ze krijgt uitsluitend bv en drinkt 10x per dag uit de borst ongeveer. Ik houd het niet echt bij. Ikvoed volledig op verzoek en op gevoel.
Nu moet ik 10 januari weer werken.
Vanaf hoeveel weken moet je oefenen met de fles? De een zegt vanaf 3 weken oud, de ander zegt oefenen vanaf 6 weken oud.
En welke fles raden jullie dan aan? Philips Avent of Tommee Tippee of Difrax of Dr Brown?
Hoeveel ml moet je dan in het flesje doen?
Ik ben er heel huiverig voor, want een speen wil ze ook niet. We hebben alle speentjes geprobeerd maar ze valt alleen in slaap in de avond met een borst in haar mond.
Ben benieuwd wat de borstvoedingsmama's op dit forum voor tips hebben
Onze oudste kreeg de fles al met 3 dagen. Die dronk zeeeeer slecht uit de borst en pakte wel meteen de fles en een speentje.
Ik heb toen 6 mnd fulltime gekolfd en daarna flesvoeding gegeven. Nu wil ik graag langer voeden gezien ze het zo goed doet en ik het erg makkelijk vind. Geen gekloot met flesjes en kolfonderdelen.
04-2014
10-2015
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Nov 2015 22:09

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Bij luuk begon ik met een week of vijf af en toe een flesje, en die weigerde de fles vanaf dat ik ging werken. Vette stress. Dus met Mats vanaf de kraamweek elke dag 1 flesje. Nooit problemen gehad met uit de fles drinken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Nov 2015 22:19

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Hier heeft ze in de kraamweek wegens omstandigheden al eens een flesje gehad. Daarna een tijd niet en met een week of 6 zijn we er weer mee begonnen. Ging elke keer goed, dus we hebben maar 1 keer in de week of zo een flesje gegeven.
Ik ben nu sinds 2 weken weer aan het werk en de eerste fles van de dag is nogal eens drama, maar de rest van de dag gaat het gelukkig goed. Ook helemaal geen problemen met 's avonds weer de borst.

Oh ja, ze heeft een Difrax fles. We hebben die van Philips ook geprobeerd, maar dat was geen succes, stroomde te snel. Een speen wil ze hier ook niet echt. Wel wat sabbelen, maar ze houdt hem echt niet vast, haha.
Laatst gewijzigd door Arwyn op 19 Nov 2015 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:44

Bericht 19 Nov 2015 22:21

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Bij ons kreeg ze al de 2e week een flesje in het ziekenhuis en dat was geen probleem. Daarna zijn we vanaf 6 weken 1 keer per week ongeveer een flesje gaan geven en hier drinkt ze prima uit.

Ik gebruik de calma speen die bij mijn medela kolf zat.

Wat de speen betreft, die wilde ze eerst ook niet. Ze wilde alleen op een vinger sabbelen. Nu heeft ze een speen van avent en die wil ze wel.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Nov 2015 22:26

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Mijn Kraamzorgbureau zegt al met drie weken. En die zijn juist zeer gericht op borstvoeding.
je zou af en toe kunnen kolven en een beetje geven. Misschien zelfs een keer een nachtvoeding op die manier uit handen geven.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Nov 2015 22:54

Re: Wanneer oefenen met de fles?

De lactatiekundige waar ik ben geweest raadde de difrax aan, en dan de wijde. Volgens haar voorzag die in de juiste vorm.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 19 Nov 2015 23:00

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Bedankt. Ik laat mijn man morgen een flesje proberen, de philips avent.
We hebben verder alleen versleten difrax flessen met smalle speen.

Gijs ik heb er nu al stress van vooral het idee dat ik 3 dagen achter elkaar moet gaan kolven op het werk en dat ook weer gezeik gaat opleveren want "op poedermelk worden ze ook groot."
04-2014
10-2015
<<

Anoniem166

Bericht 19 Nov 2015 23:11

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Bij mijn dochter gaf ik vanaf 5 weken af en toe een flesje. Niet erg vaak dus. Ze was een flesweigeraar, maar dat heeft een paar weken geduurd en daarna geen problemen mee gehad. Bij mijn zoon wilden we dat absoluut voorkomen. Hij kreeg vanaf 4 weken heel regelmatig een flesje. En toch werd hij ook flesweigeraar. En een hardnekkige ook, want hij vertikt het nog steeds en is morgen 9 maanden. De simpele flesjes werkten hier het best, gewoon een flesje van Medela met een gewoon speentje erop.

Niks van aantrekken dat je moet kolven op je werk. Bij dochter was ik er weinig open over, voelde me ongemakkelijk. Nu vertel ik het tegen iedereen die me vraagt wat ik ga doen. En ik krijg juist hele leuke reacties sindsdien.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 19 Nov 2015 23:42

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Hier hebben ze beide al in de kraamweek de fles gekregen, mijn vriend doet elke avond een voeding met de fles (afgekolfde voeding). Ik heb gewoon mijn gevoel hierin gevolgd net zoals een speentje. Wij zijn gestart met 30 ml en keken gewoon hoe ze erop reageerde en zijn langzaam iets meer gaan geven.
<<

Anoniem136

Bericht 20 Nov 2015 05:21

Re: Wanneer oefenen met de fles?

Hier ook vanaf de kraamweek minstens wekelijks. Helaas is hij nu alsnog gaan weigeren.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 20 Nov 2015 07:54

Re: Wanneer oefenen met de fles?

In de kraamweek had ik al gekolfd ivm overmatige stuwing. De kraamverzorgster kwam met een speciaal flesje voor naast de borstvoeding (de fles heet geloof ik Momma). Toen al begonnen met een klein beetje proberen te geven, ging gelijk goed. Na een week of 3 zijn we begonnen met probiotica en dat moest ook in een flesje. Dus vanaf toen dagelijks 30ml gekolfde melk in de fles. Ze drinkt zonder problemen en gaat ook moeiteloos over op de borst na die 30ml. Nu bij de oppas klokt ze ook moeiteloos het flesje leeg. Ze wil geen speentje overigens.

Dus mijn tip: zo snel mogelijk mee beginnen, dagelijks een klein beetje geven.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron