Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


112 bellen

<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 17 Nov 2015 22:54

Re: 112 bellen

Ik zelf niet maar een vriendin met wie ik toen aan het fietsen was wel. We fietsten door een dorp en hoorden opeens een hele harde klap en daarna geschreeuw. Het bleek dat een ladder was omgevallen en de man die er op stond was met zijn gezicht op de stoep gevallen. Heel veel bloed en zijn vrouw was helemaal in paniek. Gelukkig kwam de buurman er ook snel aan en die heeft de vrouw gekalmeerd. Wij zijn bij de man gebleven totdat de ambulance kwam.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem181

Bericht 17 Nov 2015 23:50

Re: 112 bellen

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 22:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 18 Nov 2015 00:12

Re: 112 bellen

Eerste keer dat ik 112 belde was voor een postbode die vlakbij mij en mijn buurvrouw uit was gegleden over het ijs op de stoep (het was winter). Zijn voet stond opzij t.o.v. zijn been, was heel naar om te zien. Gelukkig kwamen buurtbewoners naar buiten door het geschreeuw, met warme dekens en een kussen.

Ook laatst nog een keer gebeld, was ik toevallig ook met mijn buurvrouw. We wandelden het bos uit met de kinderen en zagen een groep buitenlandse jongens het bos in wandelen. In het midden van de groep liep een jongen die overduidelijk niet mee wilde. Hij werd meegtrokken eigenlijk, ze hielden hem stevig vast, deden hardhandig. Misschien was het een soort grap, maar we namen het zeker voor het onzekere. Wie weet wat ze met die jongen wilden gaan doen. Politie kwam al snel, wij het verhaal verteld en zij zijn gaan zoeken in het bos. Niks van gehoord, maar heb in deze 'verdachte situatie' mijn plicht gedaan en dat voelde geruststellend.

Mijn vriend heeft overigens eens gebeld toen hij gestopt was voor een auto langs de weg met een man erbij die zwaaide om hulp. Toen mijn vriend dichterbij kwam deed die man zijn jas open, borst vol bloed en zakte neer. Vriend was even geschokt maar belde al snel 112 en schoot te hulp. Toevallig stopte er een SEH arts die meehielp tot er hulp kwam. Vriend heeft toen ook slachtofferhulp aangeboden gekregen. Man bleek met een mes meerdere keren in zijn borst gestoken te zijn. Waarschijnlijk een drugsgerelateerd-iets, hij scheen een koffer met tienduizenden euro's in de sloot erachter weggegooid te hebben.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Nov 2015 05:24

Re: 112 bellen

Ik heb een keer gebeld vanwege een vechtpartij waar jongens messen hadden.

En ik heb een keer gebeld omdat mijn vriendje was aangereden. Was zo eng! Hij lag binnen een paar tellen in een plas bloed. Was toen ook pas 15.
R. 2013
D. 2016
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2015 07:23

Re: 112 bellen

Voor de mensen voor wie 112 is gebeld, ging de ambu ook met loeiende sirenes weg of weten jullie daar niets meer van?

Het valt me op dat er ook best wat mensen 112 hebben gebeld vanwege geweld, eigenlijk erg dat dat nodig is! In mijn ogen zou 112 echt voor nood moeten zijn omdat er iets onverwachts gebeurd, een ongeluk, brand, etc. ipv mensen die zichzelf niet in de hand hebben die zo een noodsituatie creeëren.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem137

Bericht 18 Nov 2015 08:08

Re: 112 bellen

Ik heb één keer 112 gebeld omdat ik opgesloten zat in de lift. Ding bleef hangen tussen twee verdiepingen. Gelukkig verder nooit 112 hoeven te bellen, sommige dingen die hier staan vind ik echt wel heftig.
<<

Anoniem 146

Bericht 18 Nov 2015 08:22

Re: 112 bellen

Wat goed dat je zo snel gehandeld hebt. Hopelijk is je buurvrouw snel weer thuis.

Ik heb 2x 112 gebeld. 1x was in de nacht van oud op nieuw. Een auto reed tegen een abri aan. Dat klonk écht niet best. Ik heb gebeld en moest gaan kijken of er gewonden waren. Aan de klap te horen was dat wel degelijk het geval. Ik durfde echter niet te gaan kijken. Ondertussen was ook een taxichauffeur gestopt om te helpen en te bellen. Bestuurder heeft het niet overleefd. Ik ben mijn eigen broer ook verloren door een ongeluk en die gevoelens en angst hielden me toen tegen. Ik heb nu heel veel spijt dat ik niet durfde te gaan kijken en wellicht te helpen.

De andere keer,.. Jemig, dat was echt gênant. Ik was behoorlijk aangeschoten en ik fietste langs een container af. Ik zag dat er een brandend voorwerp onder was gegooid. Met het idee dat die container elk moment in lichterlaaie kon staan heb ik gebeld. Toen de brandweer kwam hebben ze het met de voeten uitgetrapt….of ik dat zelf niet had kunnen doen. :laughcry:
<<

Anoniem130

Bericht 18 Nov 2015 08:38

Re: 112 bellen

Mrs. Janssen: :smile: wat zei je: "nee sorry, ik heb nieuwe schoenen aan!"?

Ik dank dat je je over situatie 1 echt niet schuldig hoeft te voelen hoor. Het is heel begrijpelijk waar je angst vandaan kwam, al los van het feit dat echt niet iedereen even zonder angst erop af stapt in zo'n situatie. En de kans dat je (jij, alleen, heb geen medische spullen) iets nuttigs hadden kunnen doen is waarschijnlijk ook heel klein.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Nov 2015 08:49

Re: 112 bellen

Ik heb 2x 112 gebeld. De eerste keer was toen ik mijn huis binnenkwam en ik zag dat er was ingebroken en ik dacht dat er nog mensen binnen waren omdat ik iets dacht te horen. Achteraf denk ik dat het meer de paniek is geweest, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik ben naar de buren gerend en uiteindelijk kwam de politie pas een half uur later want echt spoed was het natuurlijk ook niet meer.

De 2e keer dat ik 112 gebeld heb was toen ik mijn man dood aantrof op zolder.
Ik zei dat mijn man dood was en ze vroegen hoe ik dat wist. Ik zei dat hij blauw was, tong uit zijn mond en helemaal koud en vlekken op zijn arm. Toen zei ze dat ze maar niet ging vragen of ik hem dan kon reanimeren. Toen kwamen er twee motorambulances en die hebben alleen maar even een plakker op zijn rug geplakt om nog voor de zekerheid hartslag te meten maar ze zijn niet gaan reanimeren. De ambulancebroeder zei ook tegen mij dat ze dat dus niet gingen doen en dat dat wel wat zei. Ik ben echt heel blij dat ze mij niet hebben gevraagd om te reanimeren en dat de ambulancebroeders het ook niet eens meer gingen proberen anders had ik nog heel erg 't gevoel gehad dat ik er misschien nog iets aan had kunnen doen. Dat was nu niet zo, het was gewoon duidelijk.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Nov 2015 09:22

Re: 112 bellen

Pompoen, ik vind het nog steeds zo heftig en oneerlijk dat je dat mee hebt moeten maken :hug: .

Er staan veel nare verhalen tussen zeg. Wel goed hoe snel er in sommige situaties is gehandeld.

Wij hebben een paar jaar geleden 112 gebeld doen er een auto en een boom in brand stond die naast de schutting van onze buren stonden. Achteraf bleek het brandstichting. Het waren echt ENORME vlammen, we zijn toen ook echt wel geschrokken en moesten van de politie alle buren in omliggende huizen wakker maken voor de zekerheid.

Toen ik 18 was kwam ik met een groep vrienden om 5u 's ochtends de kroeg uitrollen toen er een jongen op ons afliep om te vragen of we alsjeblieft 112 wilden bellen. Toen wij vroegen waarom haalde hij zijn hand van zijn zij, en bleek hij een enorme steekwond te hebben! Even daarvoor stond hij nog met een groepje jongens, daar was het gebeurd. Uiteindelijk wilde hij nog vluchten in een taxi en hebben vrienden hem tegengehouden tot de ambulance kwam. Dat was ook wel heftig, we moesten de dag erna nog getuigen op het bureau.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem193

Bericht 18 Nov 2015 10:19

Re: 112 bellen

Vorig jaar heb ik 112 gebeld. Een scooter was onderuit gegaan bij ons op de hoek. Mijn man liep toevallig buiten. Achterop zat een meisje van 3 en die was best hard gevallen. Mijn man kwam met die moeder en het meisje ons huis in, het was buiten heel erg koud. (ja we weten dat je iemand altijd moet laten liggen na een ongeluk, maar het meisje was zelf opgestaan en was als een kip zonder kop aan het rondrennen, dus leek mijn man die bhv'er is, dit de beste oplossing.) Wij hebben haar toen op de bank een beetje rustig proberen te houden met speelgoed etc. Toen werd ze te rustig en viel ze steeds in slaap. Moesten we haar weer wakker houden. Best eng, zeker omdat het meisje niks zei. Ambulance broeders en politie kwamen ook bij ons in huis om het meisje te onderzoeken en vragen wat er gebeurd was. Uiteindelijk alleen een lichte hersenschudding.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Nov 2015 10:50

Re: 112 bellen

Ik heb sowieso 2x 112 gebeld, ben er ook een keer bij geweest toen 112 gebeld werd, maar weet niet meer of ik toen belde of een collega. Dat was toen op het kdv waar ik werkte, het brandalarm ging af. Gelukkig was het vals alarm, hebben toen enorm snel geëvacueerd.
Toen ik nog thuis woonde, heb ik een keer 112 moeten bellen, omdat de toenmalige vrouw van mijn vader enorm agressief was doordat ze dronken was. Politie is toen met 2 auto's en een busje ter plaatse gekomen en hebben haar meegenomen. Gelukkig zijn mijn vader en zij daarna gescheiden. Was een zeer ongezonde situatie.
Toen ik met mijn vriend samen woonde in een flat, hebben we op een zaterdagavond 112 moeten bellen, toen we opgesloten zaten in de lift. Mijn hondje was op het laatste moment door de al sluitende deuren naar buiten gerend, maar de sensor in de deur had dat niet gemerkt en de lift reageerde niet op de knoppen. Ik stond dus in de lift met het handvat van de riem en mijn hond hing buiten. Gelukkig voor ons zat de ring van de riem dwars voor de deur, waardoor hij niet gewurgd is en kwam er niet veel later een buurman binnen die ook zijn hond had uitgelaten. Hij heeft onze hond toen meteen los gemaakt. De brandweer heeft er 1,5 uur over gedaan om ons te bevrijden, we hingen tussen 2 verdiepingen en de noodsleutel (ofzoiets) was niet in het gebouw aanwezig.
Er is ook een keer gebeld voor mij, toen ik overvallen was in de winkel waar ik toen werkte. 's Avonds is slachtofferhulp nog thuis langs gekomen, ik was behoorlijk in shock en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik weer aan die bewuste kassa durfde te werken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem321

Bericht 18 Nov 2015 11:16

Re: 112 bellen

Ja ik heb meerdere keren 112 gebeld ivm ex vriend die mij een periode lastigviel.
Heb in verband daarmee 1x om 1 uur 's nachts 4 agenten op bezoek gehad :laughcry:

En ik heb een paar jaar geleden een x 112 gebeld toen ik betrokken raakte bij een verkeersongeval.

Ook heb ik een keer het 0900 nr van de politie gebeld toen ik tijdens een rondje wielrennen een aantal keren hetzelfde busje tegenkwam en ik daar geen lekker gevoel bij had. Ik kreeg te horen dat ik daarvoor best 112 had kunnen bellen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 18 Nov 2015 11:17

Re: 112 bellen

Wat een heftige verhalen zeg!

Mijn dochter heeft ooit eens een driftbui gehad, waarbij ze een breath holding spell kreeg, terwijl mijn man haar op de arm had om haar te troosten. Ze sloeg als een slappe lappenpop achterover, met haar hoofd tegen de muur. Ze was helemaal weg en reageerde niet meer. Ik heb haar op haar zij op de bank gelegd, terwijl mijn man 112 ging bellen. Terwijl hij iemand aan de lijn had, kwam ze gelukkig weer bij. Het is inderdaad zoals Gijs (geloof ik?) zei, een reactie van het lichaam op pijn of boosheid.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 18 Nov 2015 16:56

Re: 112 bellen

Heftig om dit zo allemaal te lezen. Wat goed dat er bij sommigen onmiddellijk slachtofferhulp werd aangeboden trouwens.

Ik heb drie keer gebeld, maar met drie verschillende nummers van de politie. Ik heb 112 gebeld toen een meisje dat naast mij in de collegezaal zat ineens bewusteloos op mij viel en bloed uit haar neus en mond kwam. Ik kende het meisje niet en ik heb haar nooit meer gezien nadat ze de ambulance in is gegaan, dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen. Ik denk nog steeds weleens aan haar en vraag me af wat er gebeurd is.

Ik heb 0900-8844 gebeld toen een man een poging deed mij van mijn fiets te sleuren in een bos en me achterna kwam toen ik hard wegfietste. Ik was op weg naar mijn werk en ik kwam veilig weg, dus ik heb pas 's avonds de politie gebeld om een melding te doen.

Ik heb meld misdaad anoniem gebeld namens een vriendin van mij die dat zelfs niet anoniem durfde, dat ging over een vriend van haar met psychische problemen die dreigde dat hij een bom had. Dit is zeer serieus genomen en onderzocht, maar voor zover ik weet had hij niets.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Nov 2015 16:57

Re: 112 bellen

Ik heb nog nooit 112 gebeld gelukkig.

Wel is er voor mij een ambulance gebeld, geen idee of dit via 112 is gebeurd. Mijn knieschijf was er toen naast geschoten.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Nov 2015 19:15

Re: 112 bellen

Ik heb wel een keer nog in een "112-situatie" gezeten, toen het pand waar ik werkte afbrandde. Dat was ook een heftige middag.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem149

Bericht 18 Nov 2015 21:12

Re: 112 bellen

Ik zelf nog nooit. Was er wel 2x bij toen er 112 gebeld werd. 1x omdat mijn vader een hartinfarct had, mijn moeder belde toen 112. Was heel heftig toen. Andere keer is ook door mijn moeder gebeld, maar toen voor haar zelf. Was daar trouwens niet écht bij, wij lagen boven allemaal te slapen. Als ze toen zelf niet had gebeld of als ze hadden geweigerd te komen had ik nu geen moeder mee gehad. Was ook erg heftig toen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Nov 2015 21:13

Re: 112 bellen

Ik heb zelf 112 gebeld toen een vriend uit mijn toenmalige vriendengroep onderuit ging met zijn brommer, vlak voor onze neus.

En voor mijn gevoel nog veel vaker, ik kan me alleen de situaties erbij niet meer voor me halen.

Voor mij is ook 2 keer een ambulance gebeld, de eerste keer toen ik een enorme voedselvergiftiging had en de tweede keer toen ik ineens onwel werd op mijn werk en begon te spugen. Dit bleek een te komen doordat mn darmen compleet verstopt waren. Beide keren dacht men eventueel aan een buiten baarmoedelijke zwangerschap
<<

anoniem203

Bericht 18 Nov 2015 21:16

Re: 112 bellen

2x vanuit mijn werk. Een keer is er een vrouw gevallen en die bloedde flink door een hoofdwond (en bloedverdunners) en een paar maanden terug nog omdat ik 2 stelende kinderen had ontdekt.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 19 Nov 2015 16:36

Re: 112 bellen

1 keer toen ik op een feest was, er was 1 man die teveel gedronken had en vervolgens was gevallen tijdens het fietsen. Maar de ambulance kwam niet omdat het niet erg genoeg was (?). (Hoorde ik naderhand dat die vent wel bewusteloos was geweest door de klap van zijn hoofd op het fietspad). Dus hadden we taxi gebeld om hem naar het ziekenhuis te brengen omdat we geen auto ter beschikking hadden. Die taxichauffeur wilde in eerste instantie helemaal niet maar heeft ons (had aangeboden mee te gaan, al kende ik die vent helemaal niet) uiteindelijk toch naar het zkh gebracht.
AfbeeldingAfbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers