Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Nov 2015 18:37

Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Mijn meiden gaan nu voor de 4e week naar school. Drie dagen met brood eten op school en 2 dagen eten ze brood thuis. De maandagmiddag gaan ze naar de bso de andere dagen worden ze door mij of mijn ouders opgehaald.
Voor dat ze op school starten, waren ze al moe, wennen op school, wennen op de bso hun verjaardag. Ik weet niet of dat allemaal mee speelt maar dat waren de dingen die ik kon bedenken. Expres geregeld dat ze de hele herfstvakantie gewoon thuis konden zijn en hebben we het rustig aan gedaan.

Nu ze naar school gaan is het alleen maar erger geworden. Dat snap ik best nieuwe indrukken, nieuwe kinderen, andere dingen die je moet leren, alles is nieuw. Ze liggen dus door de week al 4 weken tussen 6 uur en half 7 in bed en dan nog eerder 6 uur. In de weekenden doe ik echt rustig aan, niet van hot naar her, maar veel thuis, gewoon op tijd naar bed rustig opstarten.
Maar het is gewoon niet leuk hier in huis. Ik word er echt helemaal knettergek van. Ze huilen om elk klein dingetje, ze luisteren voor geen meter, spelen overal maar 2 minuten mee. Als ik op het schoolplein sta en ze komen naar buiten, dan begint meteen het geklaag en gezeur al, en 9 van de 10 zitten er sowieso 1 meestal 2 al in de auto te huilen en waarom? Ik weet het echt niet.

Ik ben heel behulpzaam, van dingen waarvan ik weet dat ze het gewoon kunnen doe ik niet te moeilijk en help ik omdat ze moe zijn. Ik neem overal meer tijd voor omdat ze moe zijn. Maar mijn geduld is gewoon op na 3/4 uurtjes zeuren,klagen,huilen, en niet luisteren.

Ik heb ze nog niet thuis gehouden, sochtends zijn ze altijd wel goed wakker en fit en hebben zin om naar school te gaan. Zou een ochtend thuis houden dan helpen?
Tips voor wat ik nog meer kan doen, anders moet aanpakken?
En voor mensen die dit herkennen hoe lang duurt deze periode??
:heart: :heart: 2011
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 18 Nov 2015 18:44

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Volgens mij hoort dit gewoon bij het naar school gaan. Zowel onze oudste als nu de middelste veranderden in draken toen ze met school begonnen. Ze zijn hier allebei altijd gewoon volledig naar school gegaan. Maar het korte lontje, het moe zijn, de grote mond, chagrijnig, niets willen, boos op alles en iedereen is erg herkenbaar.

Hier was het bij de oudste met een maand of 3 over, de middelste doet er wat langer over maar ze wordt weer iets meer aanspreekbaar inmiddels.

Sterkte, het is niet altijd leuk zo!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem148

Bericht 18 Nov 2015 18:50

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Kinderen bleven vaak nog s middags thuis in het begin toen ik nog les gaf.
Het zijn ook erg lange dagen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 18 Nov 2015 20:08

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Ouders met jonge kinderen die dit gedrag thuis laten zien en/ of dus zo moe zijn adviseer ik idd ook om halve dagen naar school te gaan en het daar voorlopig even bij te laten. Ik hoor dit overigens ook regelmatig hoor en ook mijn R ging in het begin halve dagen omdat hij zo moe was.

Vaak zie je dat ze zich op school inhouden en dat ze dan thuis alles los laten.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem196

Bericht 18 Nov 2015 20:17

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

E. Is de eerst maand halve dagen geweest. Daarna steeds een middag erbij.
Ze zit nu één jaar op school. En als ze een druk weekend heeft gehad. Of een kinderfeestje op woensdag middag.
Moet ik haar een middag thuis houden. Dan is het op school snel huilen. En na school heel moe en vervelend.
Ik zie dat het steeds beter gaat. Maar ze speelt amper met kindjes na school omdat dit te veel is voor haar.

Ik zou proberen om nog even wat middagen thuis te houden. succes. Het is echt zwaar voor kindjes wennen aan school
<<

Anoniem186

Bericht 18 Nov 2015 20:29

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Hier kregen we ook het advies om middagen thuis te laten. Juist wel in de ochtend laten gaan om het ritme te houden en bij ons deden ze in de ochtend ook de belangrijkste dingen.
Het vraagt wat van die kleintjes, zo'n hele dag school.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Nov 2015 20:41

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Praktisch gezien gaat middagen thuis houden gewoon niet omdat ik moet werken.
Ik kan ze wel de woensdagochtend of vrijdagochtend thuis houden. Aanstaande maandag is een studiedag dus gaan ze een dag minder naar school, ik ben benieuwd hoe dat dan gaat.
:heart: :heart: 2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Nov 2015 20:43

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Mijn neefje is dit schooljaar ook gestart in groep vier en hij gaat halve dagen omdat hij hele dagen ook echt nog niet trekt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 18 Nov 2015 20:47

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Kan de BSO ze eventueel niet halen voor de middagen? Of iemand in je omgeving? Sowieso zou ik anders idd de woendag en of vrijdagochtend de kindjes thuis houden.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Nov 2015 20:51

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Lady schreef:Mijn neefje is dit schooljaar ook gestart in groep vier en hij gaat halve dagen omdat hij hele dagen ook echt nog niet trekt.


In groep 4?

Jep, bij mij kwamen veel kleuters ook alleen de ochtenden. Of besloten ouders op de dag zelf of ze de middag nog terug zouden komen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Nov 2015 21:02

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Ik hield ze af en toe op vrijdagochtend thuis, zodat we ook nog wat aan het weekend hadden.
Succes, het is echt even een hele pittige periode met twee basisschool starters.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Nov 2015 21:15

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Maeve, de bso gaat pas open als de school is afgelopen dus dat is geen optie. En daarbij de bso is ook nieuw en pittig voor ze ik weet niet of ik daar iets mee oplos? En andere mensen in de omgeving, dat zijn mijn ouders maar die halen ze ook al standaard een middag op en om de week 2 middagen. Dus ik voel me bezwaard om ze nog vaker te vragen..
De middagen daar is denk ik geen betere oplossing voor dan hoe ik het nu heb geregeld, ik moet misschien maar eens kijken naar de ochtenden of ik ze dan thuis kan houden.

Maar ik lees ook in jullie ervaringen dat het er ook bij hoort. Misschien moet ik dan maar zelf wat vaker tot 30 tellen om het leuk te houden. Ik vind het maar knap lastig.
:heart: :heart: 2011
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 18 Nov 2015 21:15

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Ik herken het gelukkig niet, maar ik zou inderdaad proberen om ze wat vaker thuis te houden en het dan langzaam aan weer op te bouwen. Kunnen je ouders hen ook niet eerder ophalen op de dagen dat je werkt? N. gaat al sinds de eerste week gewoon volle weken en dat gaat eigenlijk heel goed maar er zitten genoeg kindjes in haar klas die 's middags nog niet altijd komen. De juf houdt hier ook rekening mee, zodat ze 's middags volgens mij wat meer uitdagende spelletjes doen aangezien de meesten dan in groep 2 zitten (combinatieklas). Buiten school om zou ik proberen een balans te zoeken tussen rustig aan doen maar tegelijkertijd ook wel weer afleiding zodat ze niet steeds merken dat ze moe zijn. Dus misschien iets meer tv kijken, maar ook op moeilijke momenten iets leuks maar wel makkelijks gaan doen. Bijvoorbeeld even naar de speeltuin of met laarzen aan stampen in de plassen.

Waarschijnlijk heb je dit zelf ook allemaal al bedacht maar ik wilde toch even reageren, ook om je even een hart onder de riem te steken. Ik vind de dagen dat N. zo'n bui heeft al lang duren en die zijn gelukkig maar zeldzaam. Laat staan als je er twee hebt, het dagelijks is en je er meestal alleen voor staat :hug:
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Nov 2015 21:17

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Novalee schreef:Ik herken het gelukkig niet, maar ik zou inderdaad proberen om ze wat vaker thuis te houden en het dan langzaam aan weer op te bouwen. Kunnen je ouders hen ook niet eerder ophalen op de dagen dat je werkt? N. gaat al sinds de eerste week gewoon volle weken en dat gaat eigenlijk heel goed maar er zitten genoeg kindjes in haar klas die 's middags nog niet altijd komen. De juf houdt hier ook rekening mee, zodat ze 's middags volgens mij wat meer uitdagende spelletjes doen aangezien de meesten dan in groep 2 zitten (combinatieklas). Buiten school om zou ik proberen een balans te zoeken tussen rustig aan doen maar tegelijkertijd ook wel weer afleiding zodat ze niet steeds merken dat ze moe zijn. Dus misschien iets meer tv kijken, maar ook op moeilijke momenten iets leuks maar wel makkelijks gaan doen. Bijvoorbeeld even naar de speeltuin of met laarzen aan stampen in de plassen.

Waarschijnlijk heb je dit zelf ook allemaal al bedacht maar ik wilde toch even reageren, ook om je even een hart onder de riem te steken. Ik vind de dagen dat N. zo'n bui heeft al lang duren en die zijn gelukkig maar zeldzaam. Laat staan als je er twee hebt, het dagelijks is en je er meestal alleen voor staat :hug:


Dit is nog wel een goede, ik blijf zoals vandaag, grootste gedeelte van de middag binnen. Ze hebben even buiten gefietst, maar misschien moet ik idd gewoon wel een ding smiddags doen, en niet thuis, zodat we er gewoon ff uit zijn. Thanks ga dat denk ik toch maar een keer proberen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem193

Bericht 19 Nov 2015 09:59

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Hier gaat de jongste ook half 7 naar bed. Hij gaat 1 middag naar school, verder alleen de ochtenden.
Voor hem is school ook echt vermoeiend.
Nu in deze periode is dat nog heftiger dan "normale" weken. Alles rondom sinterklaas helpt echt niet mee, zeker niet als ze net op school zitten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Nov 2015 16:17

Re: Tips? Hoe dit aan te pakken Help??

Ik heb de juf even kort gesproken, zij merkt op school niet dat ze moe zijn. Spelen gewoon leuk mee, ook met buiten spelen zijn ze wel actief en zeggen ook niet steeds dat ze naar huis willen.
Zij geeft aan dat als ik ze een ochtend thuis wil houden ik dit gewoon kan doen dat is geen probleem, maar ze geeft ook aan dat ze het op school niet merkt.

Zoals vandaag zijn ze goed te pas, kwamen ze ook een stuk gezelliger uit school. Ik vind het maar lastig..
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat