Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama's op budget!

<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 19 Nov 2015 14:03

Re: Mama's op budget!

Studie: Mijn jongste gaat in januari ook naar school, en aangezien ik ook bang ben dat ik dan sneller in de stad beland, heb ik maar besloten om een sportabbonnement te nemen. Dan ga ik op de dagen dat ik vrij ben sporten ipv shoppen..
Goed, een sportabbo kost ook geld, maar is vast vele malen goedkoper dan regelmatig even naar de stad te gaan voor mij.. :laughcry:

Wij zijn ook al bezig om te kijken hoe we in 2016 gaan doen.. De kdv kosten vervallen, blijft alleen voor beide kids 9 uur per maand BSO over..
Verder zóu het goed te doen moeten zijn voor ons om ons aan de budgetten te houden en flink te kunnen sparen.. We gaan zien wat de praktijk uitwijst..
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Nov 2015 14:15

Re: Mama's op budget!

Bij mij valt dat heel goed mee Studiebol, maar ik woon ook niet vlakbij een stad of winkelcentrum, dus heb vaak ook geen zin om daar naartoe te fietsen/rijden.

Mama29, wat goed dat je een sportabonnement genomen hebt.

Hier gaat het wel goed! We hebben de uiteindelijke offerte van onze dakwerker gekregen, dus weten nu wat we precies kwijt zullen zijn. We gaan de werken begin maart laten uitvoeren, dus we gaan tot die tijd nog wat zuinig aan doen.
2012 & 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Nov 2015 18:26

Re: Mama's op budget!

Mama29 verstandig zo'n sportabbo. Mijn paard staat nu nog in de ochtend in de wei, maar ik gok gezien het weer nu dat het gauw afgelopen is en kan ik ook gewoon lekker paardrijden. Ik kan hem nu natuurlijk ook wel uit de wei halen, maar dat vind ik eigenlijk beetje sneu voor hem, dan kan hij lekker zijn eigen ding doen haal ik hem er uit. Dus dat doe ik eigenlijk nooit.

Snoes fijn dat jullie weten welke bedrag jullie kwijt zijn. Moeten jullie nog veel sparen omdat bedrag bij elkaar te krijgen?

Deze maand echt weinig kosten voor de bso vergeleken met het kdv. Ik keek vandaag op de rekening en ik dacht staat er nog zoveel op? haha was helemaal verbaasd maar wel super natuurlijk.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem134

Bericht 19 Nov 2015 19:54

Re: Mama's op budget!

Mama29 wat goed dat je gaat sporten ipv de stad in ;-). Heel verstandig. Gaat ineens hard he, nog even en hij zit op school.

Snoes, fijn dat jullie nu weten wat alles gaat kosten!

Studie, lekker hoor geld overhouden!

Met het budget voor boodschappen gaat het prima, dat redden we en vaak houden we nog over. Maar met de feestdagen voor de deur, en de cadeautjes die iedereen vraagt gaan we denk ik wel nog aardig wat kwijt zijn. Daarnaast had mijn man mijn auto'tje verkocht en heeft daar een andere (duurdere) voor teruggekocht. Man is ook meer dan een maand thuis geweest dus had minder loon dan hij normaliter heeft (alleen zijn reiskosten en uren schelen per maand al 1000euro). We moeten dus weer even gaan sparen vanaf 1 januari aangezien we de tuinkamer nog willen stuken, en op de begane en eerste verdieping een nieuwe vloer. Als het kan wil ik ook nog een rolluik bij de woonkamer dus ja, moet wel even ergens op gaan besparen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Nov 2015 20:02

Re: Mama's op budget!

Studiebol, kdv is duur in Nederland geloof ik he? Zeker als je er ook nog eens 2 tegelijkertijd hebt zitten natuurlijk. Gaan de meiden nu fulltime naar school? Wat kost de bso per uur bij jullie? Of hoe gaat dat in Nederland?

MissD, ik ben gestopt in november met het bijhouden van ons boodschappenbudget. Wij zijn allemaal jarig in november (ik 11 nov, man 29 nov en zoon 1 dec) en dan komen alle feestdagen eraan, dat ik eigenlijk gewoon nergens naar kijk. Het is ook niet dat we moeten besparen op boodschappen, maar ik vind het zelf gewoon zonde om daar veel geld aan uit te geven als het ook goedkoper kan. Hoe gaat het nu met je man? Is hij nu terug aan het werk?

De kosten voor de renovatie van ons dak + herstel van ons dakkapel zijn 23 duizend, een hele som geld dus. We hebben dat geld, op duizend na, op de spaarrekening staan, maar willen niet gelijk na de verbouwing met een lege spaarrekening zitten. Dus daarom sparen we nu gewoon even extra door zodat we al gelijk weer een buffer hebben. We willen namelijk volgend najaar onze veranda vernieuwen + overkapping plaatsen. Plannen genoeg hier haha :).
2012 & 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Nov 2015 20:30

Re: Mama's op budget!

Snoes, wat een boel geld, snap dat je daar ff voor moet sparen. Wel fijn dat jullie het al ongeveer bij elkaar hebben

Ja ik vind het kdv in duur, maar goed ik weet eigenlijk ook niet beter. Wij betaalden een dikke 1200 euro bruto per maand voor 2 kinderen, we kregen wel geld terug van de belastingdienst, maar minder dan de helft.
Nu voor de bso betalen we nu bruto 170 euro voor twee kinderen per maand en krijgen we nu niks van de belasting terug. Vanaf januari wordt dat wel meer want dan gaan ze twee middagen, maar dan krijgen we ook wel weer geld van de belasting terug. Dat krijgen we sinds oktober niet meer omdat ze het op jaarbasis berekenen en we hadden alles waar we recht op hadden al gehad dit jaar.

Maar ik denk dat ik straks halverwege december wel meer geld aan de boodschappen kwijt ben komen toch de feestdagen er weer aan en dat vind ik ook wel weer gezellig en haal ik ook gauw lekkere dingen in huis. Ook gaan we 2e kerstdag met vrienden wat doen en eten daarna dus dat is ook wel duurder, maar ook wel weer gezellig

MissD is je man al wel weer aan het werk gegaan?.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem154

Bericht 20 Nov 2015 20:53

Re: Mama's op budget!

I
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 22 Dec 2015 21:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem134

Bericht 20 Nov 2015 21:08

Re: Mama's op budget!

Wat lief dat jullie er naar vragen! R. is sinds 2 weken weer halve dagen aan het werk en dat gaat goed. Uit de onderzoeken die de neuroloog tot nu toe heeft gedaan is niets gekomen, dus gaan er andere onderzoeken plaatsvinden en gaat hij overleggen met professoren elders in Nederland en in België. Tot nader order werkt hij dus gewoon nog maar halve dagen, heel af en toe blijft hij wat langer op zijn werk.

Boodschappenbudget hoeft hier ook niet perse, maar ik merk dat het me bewust maakt van wat ik uitgeef. Daarnaast zorgt het er voor dat ik veel minder of haast niets weggooi.

Jemig Studie dat scheel aardig wat geld, lekker zeg. Altijd fijn als je weer wat meer over gaat houden.

Ja we hebben nog genoeg plannen, eigenlijk nog wel meer dan ik opschreef maar ja, dat word helemaal zo'n hoop en dat gaat niet allemaal komend jaar kunnen denk ik zo.

Leuk hoor Wolbol, een echte speelkamer. Na de sint/kerst is de kamer vast wat meer gevuld ;-)
<<

Anoniem154

Bericht 02 Dec 2015 16:15

Re: Mama's op budget!

M
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 22 Dec 2015 21:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Dec 2015 19:10

Re: Mama's op budget!

Haha nee, niks zinnigs te melden. Ik ben totaal niet met budget bezig momenteel. Hebben ook echt weer heel wat uitgaven gehad, we zijn alle drie net verjaard. Dat hebben we uitgebreid gevierd voor vrienden en familie. En nu komen Sinterklaas en kerstmis er natuurlijk aan. Vanaf januari ga ik weer opletten! Qua boodschappen heb ik in december wel veel minder uitgaven. Dit weekend eten we bijv. al niet thuis, zaterdag Sinterklaas bij mijn schoonouders en zondag bij mijn ouders en beide keren eten we daar. En vrijdag moeten we mijn nichtje bij mijn ouders ophalen en ze vroegen of we bleven eten. Dus een goedkope week hier in ieder geval.

Oh, ik ben benieuwd naar de hamsterweken! Kerstboom moeten we niet kopen, wij hebben vorig jaar een dure neppe gekocht, die er wel redelijk echt uitziet zonder alle rommel van de naalden etc. Dus die kost hebben we vorig jaar éénmalig gehad en nu niet meer normaal gezien.
2012 & 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 02 Dec 2015 20:17

Re: Mama's op budget!

Nou, dat positieve bericht dat ik blij werd van de bankrekening, haha geen idee wat daar mee gebeurd is maar blij werd ik er niet meer van!

Hier hoeven we ook geen kerstboom te kopen we hebben al jaren geleden een nepperd gekocht dus daar hebben we geen kosten aan. Soms heb ik wel de neiging om allemaal nieuwe dingen voor in de boom te kopen maar dat mag dit jaar niet van mezelf.
:heart: :heart: 2011
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Dec 2015 20:32

Re: Mama's op budget!

Ik denk dat ik ook ga proberen hier mee te schrijven. Wij gaan verbouwen, hebben een nieuwe auto gekocht, plus dat ik minder ga werken.

Moet wel zeggen dat sinds P geboren is we heel veel minder geld uitgeven. We gingen bijvoorbeeld 1 a 2x per week uit eten, doen we niet meer... Haha
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 04 Dec 2015 20:22

Re: Mama's op budget!

Zo, hallootjessss! Daar ben ik ook weer eens!
December is hier natuurlijk om te huilen, K. is ook nog eens jarig einde van de maand.
Die krijgt een speelhuisje in de tuin, maar dat halen we pas in het voorjaar. In plaats daarvan leg ik natuurlijk wel wat leuks neer op haar verjaardag, wat ook weer kost.

Maarrrrrrrrrr wederom beloven we het in januari beter te doen.
Het is iig een minder dure maand qua cadeautjes! En ik wil echt 'mijn' spaarrekening aanvullen.
<<

Anoniem134

Bericht 05 Dec 2015 10:29

Re: Mama's op budget!

Parel schreef:Zo, hallootjessss! Daar ben ik ook weer eens!
December is hier natuurlijk om te huilen, K. is ook nog eens jarig einde van de maand.
Die krijgt een speelhuisje in de tuin, maar dat halen we pas in het voorjaar. In plaats daarvan leg ik natuurlijk wel wat leuks neer op haar verjaardag, wat ook weer kost.

Maarrrrrrrrrr wederom beloven we het in januari beter te doen.
Het is iig een minder dure maand qua cadeautjes! En ik wil echt 'mijn' spaarrekening aanvullen.


Dit wil ik ook!! Wij moeten nog wel even een cadeau voor T. verzinnen voor haar verjaardag 5 januari.
Ze zou een fiets krijgen maar dan zou ze weer met zijwieltjes moeten gaan fietsen omdat ze nog net iets te klein is, dus we laten haar nog maar even op haar kleine fietsje rondcrossen dan krijgt ze van de zomer een nieuwe fiets.
Nu dus iets anders verzinnen. Ze is gek op musicals dus ik denk dat we naar Pinokkio in de Efteling gaan, verder nog geen idee wat voor cadeaus.
<<

Anoniem154

Bericht 07 Dec 2015 12:36

Re: Mama's op budget!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 22 Dec 2015 21:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 07 Dec 2015 13:06

Re: Mama's op budget!

Dat is inderdaad niet duur Wolbol! Ik heb hier bij de AH ook gekeken vanochtend. Uiteindelijk alleen een jutezak meegenomen omdat we die tekort kwamen dit jaar. Ik doe altijd mijn boodschappen via de zelfscan en ik zag dat de prijs €0,00 was. Ik heb het aangegeven bij de medewerkster bij de zelfscan balie en zij zei dat ik het dan gratis mee mocht nemen. Prima haha!

Hier gaat het matig met het budget. Ik heb de afgelopen tijd regelmatig mijn schoonouders te eten gehad omdat hun keuken verbouwd werd. Dat tikt stiekem toch wel aan qua boodschappen. Verder heb ik weinig fut om te koken aan het eind van de middag (zwangerschap wordt nu toch wel wat zwaarder) en kies ik vaker voor gemak (voorgeschilde aardappels en gesneden groente) en dat is natuurlijk ook een stuk duurder dan wanneer ik alles zelf snijd.
<<

Anoniem154

Bericht 12 Dec 2015 22:51

Re: Mama's op budget!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 22 Dec 2015 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Dec 2015 09:12

Re: Mama's op budget!

Wij hebben afgelopen maand bizar veel geld uitgegeven. Echt heel slecht. Ik ontweek dit topic al tijden, haha.
Eind november was dochter jarig, toen Sinterklaas, van de week wilde m'n man héél graag een ps4 kopen (via mp, maar alsnog heel duur). En dan nog de boodschappen, dat is echt bizar wat een geld daarheen gaat... Dat moet echt een aandachtspunt worden, want het loopt de spuigaten uit.

Gelukkig krijgen we het financieel wel beter. Ik heb een andere baan gevonden en ga 400 euro meer verdienen dan nu. Daarnaast ga ik ook meer uren werken. Ik ben er echt super blij mee! Hopelijk heb ik dan ook gewoon geen tijd meer om 5 keer per week boodschappen te doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 13 Dec 2015 13:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Dec 2015 13:27

Re: Mama's op budget!

Herkenbaar hoor, ik blijf maar kopen! Heel irritant.

Nu zijn die meiden van mij ineens de lucht in gegaan heb allemaal broeken met hoog water.. maar misschien is er nog wel ergens Sale dat ik nog 1 of 2 broeken voor ze kan kopen. Moet ik maar ff kijken.
Heb wat spullen die op marktplaats stonden eindelijk verkocht. En wil er nog wat nieuwe spullen op zetten, ben ik het toch weer kwijt.

Voor kerst doen wij ook kado's. Daarvoor had ik nog wat op zolder liggen en heb nog wat bestelt maar dan vind ik het ook wel weer genoeg. Maar ja dan moet ik nog wat voor mijn vriend bedenken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem151

Bericht 13 Dec 2015 18:45

Re: Mama's op budget!

Boodschappen blijft hier ook een flinke kostenpost. Zitten zo op €500/€600 per maand! Bizar!
Vanaf januari wil ik het preciezer gaan bijhouden
<<

Anoniem336

Bericht 13 Jul 2018 20:25

Re: Mama's op budget!

Zo. Even een flinke up. Maar na onze vakantie wil ik echt weer even kijken waar al het geld naartoe gaat, en waar ik nog een en ander op kan bezuinigen.
Niet omdat het nodig is, maar omdat ik het overzicht echt totaal kwijt ben.

Wil ook meer structuur in de aankopen brengen. En, ene geote inventarisatie van hetgeen we al hebben. Dus niet weer een rol aluminiumfolie kopen, terwijl er nog 2 in de kast liggen..
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 13 Jul 2018 21:14

Re: Mama's op budget!

Ik doe maar weer eens mee! Geld vliegt eruit hier. Vooral aan boodschappen en nu in de vakanties aan een broodje hier, ijsje daar, lunchen en borrelen op het terras. Ik ga morgen weer nieuwe budgetten opstellen. Dat werkt altijd goed voor mij.

Even nieuwsgierig: wat vinden jullie een goed boodschappenbudget per week voor 2 volwassenen, 1 kleuter en 1 peuter? Peuter draagt nog luiers.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Jul 2018 21:36

Re: Mama's op budget!

Ligt eraan wat je nu uitgeeft. Wij zitten met 1 baby en 2 volwassenen rond de 75 euro per week. Dus zou zeggen 100 euro?
<<

Anoniem240

Bericht 13 Jul 2018 22:29

Re: Mama's op budget!

Wij zitten voor twee volwassenen, een 8 jarige en een peuter op €80-100 per week met verzorgings producten en luiers
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 14 Jul 2018 11:26

Re: Mama's op budget!

Wij zitten op 125-150 euro per week met z’n 6-en.
2 zitten er in de luiers en 1 krijgt flesvoeding.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers