Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Nov 2015 22:31

Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

De titel zegt het eigenlijk al: heb jij wel eens de dierenambulance en waarvoor?

Ik zelf twee keer. Een keer zat in de bus, en toen zag ik een schaapje ondersteboven liggen. Dat is gevaarlijk, want ze kunenn (heb ik weleens gehoord) dan zelf niet meer opstaan en dan gaat al het bloed naar de hersenen (?) en gaan ze dood. Dus ik heb de dierenambulance gebeld toen, en die verbonden mij door met de politie. Die zijn gaan kijken, en later werd ik teruggebeld dat ze hem weer rechtgezet hadden. Dat vond ik wel netjes trouwens, dat ze terug belden.
Ook heb ik een keer gebeld voor een gewonde duif. Ik moest toen zelf de bus halen, dus ik kon er niet bij blijven, maar niets doen vond ik ook sneu. Dus toen heb ik gebeld, en ze zeiden dat ze zouden gaan kijken.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Nov 2015 22:34

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Vroeger best een aantal keer. Laatste wat ik weet (omdat het misselijkmakend indruk maakte) was een kat die voor mijn ogen aangereden werd, zijn rug gebroken, maar nog leefde.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Nov 2015 22:35

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Nee nog nooit.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Nov 2015 23:53

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Ja, omdat er een hond bij ons op het terrein was aan komen lopen, via de snelweg. Hond bleek ergens van geschrokken te zijn en was in zijn paniek 10 km van huis gelopen. Baasje kwam later met een bedankje (bonbons) omdat we de hond hadden durven te vangen en opgevangen hadden.

En nog een paar keer voor gewonde dieren.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 18 Nov 2015 00:04

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Best wel vaak.
Ik bel altijd als ik een aangereden kat zie liggen. Ook heb ik een aantal keer gebeld voor verschillende gewonde vogeltjes waar leerlingen dan mee aankomen.
<<

Anoniem181

Bericht 18 Nov 2015 00:43

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 10 Feb 2016 10:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 18 Nov 2015 04:08

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Ja voor een duif die tegen ons raam was geknald, beestje heeft het niet overleefd.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2015 08:25

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Laatst stonden wij wel op het punt om de dierenambulance te bellen omdat er een vrij grote jonge hond los over straat liep te zwerven. Op hetzelfde moment kwam er een politie-auto voorbij die we hebben aangehouden, zij zouden voor ons de dierenambulance bellen. Uiteindelijk kwam er een andere man met honden die de hond heeft aangelijnd (kon hij niet meer rondzwerven) en mee naar huis heeft genomen om daar de ambulance te laten komen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem162

Bericht 18 Nov 2015 09:48

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Ja omdat we een kat aanreden onderweg. Wij stopten en de auto achter ons ook. De kat leefde niet meer maar we belden toch. De dierenamublance was niet bereikbaar, die waren alleen overdag bereikbaar. We hebben aan de persoon van de andere auto gevraagd waar we precies waren (we reden voor ons onbekend weg in de nacht) zodat we de volgende dag nog eens konden bellen.
De volgende dag wel de dierenambulance gesproken en zijn ze de kat gaan ophalen, we hadden deze aan de zijkant in de berm gelegd.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 18 Nov 2015 11:56

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Ja, 2x. Een keer voor een gewonde duif. We moesten hem wel zelf al vangen en in een doos doen.
En een keer toen er een kitten in de wielkas van mijn auto zat, toen ik net weg wilde naar m'n werk. Heb het beestje meegenomen naar mijn werk en daar in een doos naast m'n kassa gezet. De dierenambulance is hem toen komen halen. Een paar uur later stonden de eigenaren ineens in de winkel met een bos bloemen om me te bedanken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Patsy

Bericht 18 Nov 2015 12:17

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Wij 1X, ook voor een gewonde duif. Het beestje was in de bosjes gevlogen waar wij er niet bij konden. Omdat we hem niet gevangen hadden werd gezegd dat we het beestje dan maar in de bosjes dood moesten laten gaan :s
<<

Anoniem316

Bericht 18 Nov 2015 16:42

Re: Nav: Heb jij wel eens de dierenambulance gebeld?

Twee keer, en twee keer werd ik als een hond (ha, leuk in deze situatie) behandeld. Volgens mij was het beide keren voor aangereden katten. Beide keren schijn ik de verkeerde gebeld te hebben (er werken er hier 3 in deze regio met alle 3 hun eigen gebieden) en ze wezen allemaal naar elkaar. Op gegeven moment heb ik gezegd; 'Het maakt mij niet uit wie het doet, als iemand het maar doet want daar zijn jullie toch voor?' en toen heb ik boos opgehangen. Uiteindelijk waren de beestjes wel weg.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers